![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En een volwassene heeft meer kans bij een gewone wagen tov monovolumes, SUV's of een jeep dan een kind.
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de ouders zijn verantwoordelijk om zo snachts met hun kind langs straat te leuren, terwijl ze aan het koffiekletsen waren over koetjes en kalfjes.. de fabrikant zal ook wel verantwoordelijk zijn omdat hij niet genoeg verlichting voorziet op die SUV. Het zullen wel stomme kiekeluchtjes zijn, ipv goeie breedschijnende Xenon's en dan inderdaad, die chauffeur is verantwoordelijk, niet zozeer omdat het een SUV is, wel omdat hij echt niet aandacht genoeg was, zat waarschijnlijk te SMS'sn, en met zijn GPS of zijn muziek lekker hard op, en een kind die aan zijn oren zat te zagen allemaal tegelijk. de impact van een auto van 1400 kg of een SUV van 2000kg is nagenoeg erger, maar zou duidelijk geen verschil gemaakt hebben. De energie van 1400kg projecteren op een lichaam van 20kg is 70:1 bij een volwannsen verhouding bvb 20:1 en gezien de lengte van het lichaam heb je nog kans inderdaad dat je de klap niet op uw hoofd krijgt maar op uw benen... Dus die SUV vind ik allemaal overroepen. Het inspireert natuurlijk door de verklaring voor het vluchtsmidrijf dat je luidop zit te staten dat je het niet gevoeld hebt.... Doet denken aan War in Iraq, waar je zo stealth bommenwerpers ziet hun lading droppen op het kruisje en de brug is opgeblazen... Idemdito leeft die kerel blijbkaar in zijn SUV op een wolkje. Alhoewel, zoals gestate, ik kan mij perfect inbeelden met de putten in het wegdek van vandaag, dat je het verschil niet voelt, of niet duidelijk kunt analyseren of je nu een kind verplettert of door de zoveelste vlaamse put uw 'zjantjes' aan het plooien bent. En als ik aan een SUV denk, dan denk ik niet aan die barby jeeps, maar toch aan volgende wagens hoor: ![]()
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 12 februari 2011 om 13:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is niet juist. Er bestaat geen enkele verplichting om langs bijvoorbeeld landelijke wegen een stoep te voorzien. Een dergelijk rijbaan is immers voor ALLE weggebruikers, ongeacht hun snelheid. Ook de boer met paard en kar heeft recht op de rijbaan, zelfs al is dat bijzonder hinderlijk voor een grote wagen die aan 90 km/u over die weg wil rijden. Net zo heeft iedere weggebruikers de plicht rekening te houden met een veelheid aan andere en verscheidene weggebruikers. Heel wat automobilisten beseffen evenwel nog steeds niet dat de weg niet van hen is maar gedeeld wordt met anderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een kinfd van 5 jaar houd je aan de hand en laat je niet aan de straatkant lopen.
![]() |
![]() |
#126 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook een kind heeft recht op de rijbaan. Het is juist typerend voor een egoïstische autobestuur dat hij meent dat hij het recht heeft op de weg en dat iedereen dan maar moet uitwijken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hierdoor betaald de verzekering ook al niks meer uit en mogen de ouders nog eens de kosten van de tegenpartij zijn schade aan de wagen betalen bovenop.
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Partijlid
|
![]() betaalt*
![]() |
#131 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Betaalt dus.
't is soms ook eens betaald. Wanneer veranderd dat?
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 12 februari 2011 om 22:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens de uitleg aan de zelfde kant van de aankomende wagen. Dus rechts.
Indien geen voetpad is dat niet toegelaten of op eigen risico. Dat is de wet nu eenmaal.
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rechts. Wagens rijden hier aan de rechterzijde van de weg.
Ik heb het destijds meegemaakt dat een collega van mij die ik telkens een lift naar het werk gaf (legerdienst) doodgereden was in gelijkaardige omstandigheden. Geen voetpad en hij liep aan dezelfde kant van de achteraankomende wagens. Geen schadevergoeding voor de ouders en de kosten van de tegenpartij ook nog eens, bovenop het verlies van hun zoon. Voor de wet ben je in fout in dat geval. Je moet aan de kant lopen dat je de wagens ziet aankomen. Tja..misschien moet die wet eens aangepakt worden of zo?
![]() |
#137 |
Burgemeester
|
![]() Die 'tractor' haalt geen 150 km/u met gemak. Weet je trouwens hoe men die SUV's in Engeland noemt : 'Chelsea tractors'!
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik geloof nooit dat rechts lopen een vrijgeleide is om iemand dood te rijden. Trouwen u heeft het over het leger. Aan welke kant moet een peleton lopen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Wanneer men noch een voetpad, noch een begaanbare berm heeft, moet men links van de baan lopen als voetganger (Art. 42.2), de enige uitzondering is als je met de hand een fiets duwt als voetganger, dan moet je aan de rechterzijde blijven... |
|
![]() |
![]() |