Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 24 februari 2011, 19:30   #121
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Tja.. daar kun je inderdaad eens over nadenken.. maar ik heb even een vraagje, weet iemand of je gewiste berichten kunt herbekijken?
Heeft iemand vandaag in de discussie over wat mensen tegen allochtonen hebben commentaar van moderators gelezen en wie waren dit?
Ik niet, deze racist hier heeft vandaag tussen de Afrikanen gezeten om een samenwerkingsproject op te starten.
Oud 24 februari 2011, 19:30   #122
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Stop dan gewoon met dat gezeik te rapporteren, dan moet niemand het lezen..
Ik doe mijn best om dat gezeik niet te lezen.
Indien niemand nog dat gezeik schrijft, is het ineens opgelost.
artisjok is offline  
Oud 24 februari 2011, 19:31   #123
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Weet wel dat Sus'ke zich dan beslist niet gaat bezighouden met het modereren van bijvoorbeeld 'I&I' of 'Europa', juist om alle schijn van partijdigheid ten ene male te vermijden. Net zoals een rechter om 'verschoning' kan vragen omdat de onpartijdigheid niet voldoende gewaarborgd zou kunnen worden.

Daar zou met name één bepaalde mod ook eens over moeten nadenken.
Dat denk ik ook, maar nu nog niet moeilijk gaan zitten doen he? Ge moet nog " gevraagd" worden he?
alice is offline  
Oud 24 februari 2011, 19:33   #124
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ik niet, deze racist hier heeft vandaag tussen de Afrikanen gezeten om een samenwerkingsproject op te starten.
Deze "rascist" om mensen van allerlei origine van hun basisrechten te voorzien en in een arbeidscircuit te houden.Geweldige job!
alice is offline  
Oud 24 februari 2011, 19:35   #125
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
On. Voor. Stel. Baar...
Vooral dat dit de moderatie zo ontgaat..het gaat over gedrag op het forum, waar de moderatie toch grenzen moet stellen, het gaat niet over iemands mening maar virtueel gedrag wat ontzettend zenuwslopend, demotiverend, en irritant is.
alice is offline  
Oud 24 februari 2011, 19:35   #126
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, dat willen we niet! Want dat doet u nu steeds en overal, over dat gedrag gaat voor het moment de discussie!
Wat is er mis met het vragen naar een link.
Dan zien we of het klopt wat Sus beweerde :
De strafpunten die mij -al dan niet terecht- zijn aangesmeerd zijn ook voor het merendeel afkomstig van één en dezelfde mod.
Citaat:
Dus blijven we on topic; in hoeverre bestaat de indruk dat een bepaalde vorm van mening wel alles mag en kan zeggen, terwijl de " oppositie" steevast banpunten krijgt?
Heeft iederene die hiermee te maken kreeg dezelfde moderator?
Dan moet dit toch eens ernstig genomen worden, want ongeacht of dit nu juist is of niet, die beeldvorming leeft wel bij forummers die hier al heel lang lezen/ reageren.
Misschien kan iemand via zijn pm die klachten verzamelen en op basis van namen oplijsten welke moderator duidelijk de ene mening wel maar de andere niet toelaat en dus niet objectief handelt?
Laten we vooral nu even on topic blijven?
Vraag de moderator of er een statistiek is over het aantal tussenkomsten met banpunten.
artisjok is offline  
Oud 24 februari 2011, 19:38   #127
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Tja.. daar kun je inderdaad eens over nadenken.. maar ik heb even een vraagje, weet iemand of je gewiste berichten kunt herbekijken?
Heeft iemand vandaag in de discussie over wat mensen tegen allochtonen hebben commentaar van moderators gelezen en wie waren dit?
Alleen moderatoren kunnen gewiste berichten nog lezen met hun moderator-account.

Maar met een beetje geluk heeft iemand in alle consternatie het hoofd koel gehouden en screenshot'jes gemaakt, opdat men niet zal vergeten.

Wat ik me in elk geval nog wel herinner, is dat moderator Akira pontificaal stelde dat er niet met privégegevens werd gestrooid omdat het e.e.a. schijnbaar al bekend was, of woorden van gelijke strekking.

Diezelfde moderator heeft dan wat gezegd over ontopic reageren en ophouden met ruziemaken, en begon daarna driftig heel veel berichtjes te wissen.
Sus Iratus is offline  
Oud 24 februari 2011, 19:40   #128
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Worm Bekijk bericht
Niet echt.
Niet alleen zéér voorspelbaar maar ook nog eens slim.
Slimmer dan diegene (Alice? ) en keer op keer intrappen en er op ingaan.
Geniepige schijnheiligheid is niet hetzelfde als slim.
alice is offline  
Oud 24 februari 2011, 19:40   #129
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik doe mijn best om dat gezeik niet te lezen.
Indien niemand nog dat gezeik schrijft, is het ineens opgelost.
De zelfverklaarde gedachtenpolitie ten voeten uit.

QED
Sus Iratus is offline  
Oud 24 februari 2011, 19:41   #130
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
nee artisjok, dat gaat niet.
je kan niet linken naar iets dat werd verwijderd
Je kan linken naar een post waarin geknipt werd.
Bijvoorbeeld
http://forum.politics.be/showthread....01#post5279901
artisjok is offline  
Oud 24 februari 2011, 19:43   #131
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat denk ik ook, maar nu nog niet moeilijk gaan zitten doen he? Ge moet nog " gevraagd" worden he?
Wees gerust. Dat wordt me toch niet gevraagd.
Sus Iratus is offline  
Oud 24 februari 2011, 19:47   #132
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Je kan linken naar een post waarin geknipt werd.
Bijvoorbeeld
http://forum.politics.be/showthread....01#post5279901
Er lijken mij drie situaties te zijn:
1) je post wordt verwijderd. Er is dan geen enkel spoor meer te vinden.
2) je bericht is geheel verwijderd, maar er is nog een aanduiding dat je gepost hebt.
3) slechts een deel van het bericht is verwijderd.
Een post lijkt mij zowel het geheel van het bericht + de omkadering met je nick en avatar. Dat laatste is vergelijkbaar met een enveloppe.
Stel dat de postbode telkens je brief uit de enveloppe haalt en enkel de enveloppe in je brievenbus steekt. Je zal dan vast van oordeel zijn dat de postbode er met je post vandoor is.

Aangezien er in situaties 1) en 2) geen sprake meer is van 'een post', kan er ook niet naar gelinkt worden. Je vraagt bijgevolg om zaken die niet kunnen.

Laatst gewijzigd door Nynorsk : 24 februari 2011 om 19:48.
Nynorsk is offline  
Oud 24 februari 2011, 19:58   #133
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Et voila, 't is weer zo ver, Sjok heeft de draad weer gekaapt met dr eeuwige linkjes, bronnen bewijzen, citaten vragen, dit is OFF TOPIC!
SDX is offline  
Oud 24 februari 2011, 20:01   #134
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
die beeldvorming leeft wel bij forummers die hier al heel lang lezen/ reageren.
Voor iemand die het nog niet lang leest is het toch maar een geflipte boel

Vind het principe van posts te wissen niet echt aangewezen, wordt onmogelijk om zo voorgaande situaties te controleren en dit leidt tot eindeloze disputen. Zelfregulering, eens wat minder op dat driehoekje duwen, kan iedereen ten baat komen, tegen het meeste wordt niets gedaan en het werkt de moderator(s) toch maar op hun zenuwen. Wat ik volledig kan begrijpen.
CyberpunX is offline  
Oud 24 februari 2011, 20:22   #135
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voorspelbaar antwoord: "kunt u dat tonen?"
Hoe lang is dat nu al aan de gang, dat iedereen haar op haar manier van discussiëren zit aan te spreken, en dat ze het iedere keer wéér doet.
In het subforum "Economie" zit er ook zo'n speciale. Niet dezelfde tactiek, maar zodanig ontmoedigend dat de meeste forummers zich daar nooit vertonen. Het probleem is dat je dat niet bij de moderatie kúnt melden, of je moet ze verplichten om een hele analyse te maken van wat daar eigenlijk gebeurt. Het gaat immers om steeds weer herhaald gedrag. Of je moet zelf een heel rapport opstellen. De man in kwestie heeft een stapeltje "antwoorden" liggen, en wat je ook post, hij vindt altijd wel een repliek die er volgens hem bij past. Je schrijft, bijvoorbeeld: 'Het is slecht weer', en meneer antwoordt: "De elite en jetset (+drie blz. plakwerk)". Je schrijft: "Ik lust geen spaghetti", en meneer antwoordt: "De elite en jetset (+drie blz. plakwerk)".

Het is alsof je vraagt: "Hoe maakt u het?" en als antwoord krijgt: "Kwart voor half zeven". De man spamt alle draden vol, dus niemand wil nog aan "economie" doen. Ik zal het eens melden als ik heel veel tijd heb om het te onderbouwen. Daartoe zou ik echter zelf in al dat knip- en plakwerk moeten gaan knippen. Je kunt immers niet op één post reageren. Veel werk hoor! En als ik moderator was, zou ik ertegen opzien, een eventuele sanctie te motiveren: bij die man is dat heel veel werk.
Oud 24 februari 2011, 21:20   #136
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Alleen moderatoren kunnen gewiste berichten nog lezen met hun moderator-account.

Maar met een beetje geluk heeft iemand in alle consternatie het hoofd koel gehouden en screenshot'jes gemaakt, opdat men niet zal vergeten.

Wat ik me in elk geval nog wel herinner, is dat moderator Akira pontificaal stelde dat er niet met privégegevens werd gestrooid omdat het e.e.a. schijnbaar al bekend was, of woorden van gelijke strekking.

Diezelfde moderator heeft dan wat gezegd over ontopic reageren en ophouden met ruziemaken, en begon daarna driftig heel veel berichtjes te wissen.
Ik heb geen screenshot gemaakt, maar kan dit bevestigen.
Heb op de post van Akira geantwoord dat ik ten zeerste betwijfelde dat er geen probleem was met het rondstrooien van privé gegevens en dat ik haar aanraadde dit tenminste eerst met de geviseerde poster te dubbel checken.

Mijn post en de voorgaande posten ivm overtreding van de privacy reglementen werden daarop gewist.
COCHINILLO is offline  
Oud 24 februari 2011, 21:29   #137
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Er lijken mij drie situaties te zijn:
1) je post wordt verwijderd. Er is dan geen enkel spoor meer te vinden.
2) je bericht is geheel verwijderd, maar er is nog een aanduiding dat je gepost hebt.
3) slechts een deel van het bericht is verwijderd.
Een post lijkt mij zowel het geheel van het bericht + de omkadering met je nick en avatar. Dat laatste is vergelijkbaar met een enveloppe.
Stel dat de postbode telkens je brief uit de enveloppe haalt en enkel de enveloppe in je brievenbus steekt. Je zal dan vast van oordeel zijn dat de postbode er met je post vandoor is.

Aangezien er in situaties 1) en 2) geen sprake meer is van 'een post', kan er ook niet naar gelinkt worden. Je vraagt bijgevolg om zaken die niet kunnen.
Als de post er blijft staan en geknipt werd, kan je zien welke moderator knipte. Soms ook waarom.

Als Sus de goedheid heeft de linken te geven, kunnen we zien of zijn bewering klopt :
Wat een toeval. De strafpunten die mij -al dan niet terecht- zijn aangesmeerd zijn ook voor het merendeel afkomstig van één en dezelfde mod. En zonder uitzondering heb ik die strafpunten gekregen in discussies met één en dezelfde persoon,
http://forum.politics.be/showthread....01#post5325101
artisjok is offline  
Oud 24 februari 2011, 21:33   #138
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Vraag ze maar op bij uw vriendinneke.
Sus Iratus is offline  
Oud 24 februari 2011, 21:43   #139
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Tactisch spelletje..zo kan men mij nog 3 banpunten geven voor het verkeerd plaatsen van een onderwerp..Eigenzinnig = permbanneling
Ge lijkt me nogal aan te sturen op een zichzelf vervullende belofte.
Johan Bollen is offline  
Oud 24 februari 2011, 21:44   #140
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tot op heden lijkt de moderatie geen enkele actie te hebben ondernomen om de zaken die destijds onder meer door mij zijn aangekaart -waaronder schelden, persoonlijke aanvallen, gespam, getrol, gezever met als doel stelselmatig draden naar de zak te helpen- ten goede te doen veranderen.
Dat anderen dit gedrag inmiddels zijn gaan overnemen, mag de moderatie dan ook niet verbazen. Ook ik maak me daar inmiddels af en toe aan schuldig, enkel en alleen omdat de moderatie blijkbaar van mening is dat zulk gedrag niet aangepakt hoeft te worden. If you can't beat 'em, then join 'em zogezegd. En dan wordt er wél geklaagd door een aantal van die notoire draadverziekers, en dan komt een bepaalde moderator wél opeens polshoogte nemen, mensen berispen en berichten wissen. Over het algemeen de mensen die op die draadverziekers reageren, en niet de draadverziekers zelf, overigens.

Ik heb nog wel meer te zeggen over bepaalde zaken, maar dit lijkt me alvast een leuk beginnetje.
hier, degene die samen met nog een paar constant elke draad verzieken met gespam, getrol en semi-persoonlijke aanvallen, gaat het eens komen zeggen.

echt, dat jullie jezelf zo hoog op hebben, onvoorstelbaar. kijk eerst eens naar jezelf en kom dan klagen over anderen.
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be