![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Juist ja,de waalse middeleeuwen mogen dus blijkbaar wél voorgesteld worden... Een beetje tekort aan sollen zeker... ![]() Laatst gewijzigd door Svennies : 1 maart 2011 om 22:01. |
|||
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Denken die Franstalige broeksventjes nu echt dat Europa zich ga laten commanderen door dat handvol pretentieuze arrogantelinge. Daar gaat nog goed gelachen worden dan. En de Britten die gaan daar ook niet voor staan te springen hoor. |
|
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Garry had het over grenzen voor goederen en personen. Heeft dus niks met wegenvignet te maken.
Een mens moet nog gaan vaststellen dat hier enkel jonge gasten zitten die nog nooit de nadelen van (lands-)grenzen ervaren hebben. Die nooit aan de grens uren hebben moeten wachten voor dat ze een land binnenmochten. Die altijd hun fototoestel (nu zou dat ook GSM zijn) bij de douane van een zegel/loodje moesten laten voorzien als ze dat meenamen op een fiestochtje van enkel kilometers ver over de grens. De tijd dat je op alle goederen die je in het buitenland (dat is voor mij maar 2km) aankocht importrechten moest betalen. Ik vraag me af wat onze kinderen de laatste jaren in de scholen nog leren. Hoe kunnen zij nu politieke keuzes maken bij zoveel onwetendheid. |
![]() |
![]() |
#127 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
#128 |
|
![]() Op voorhand natuurlijk, er zijn verdragen die de overgang van een land naar meerdere regelen, die bepalen dat al de verbanden, akkoorden en lidmaatschappen van het land van origine behouden worden, dus ook lidmaatschap in de EU.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
![]() |
![]() |
#129 | |
|
![]() Nee hoor, je idee van importrechten is net zo dom, de havens in nederland en frankrijk zijn amper duurder nu, jij gaat ze veel goedkoper maken, dag antwerpen als belangrijke haven in europa.
Citaat:
Dus niet het achterlijke VB idee van we roepen ons eventjes onafhankelijk uit en alle problemen verdwijnen magisch, nee maar jaar na jaar regering na regering werken aan vlaanderen. Vandaar dat die de NVA veel "gevaarlijker" vinden dan het VB .
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
|
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#132 |
|
![]() Mensen zoals jou zijn die liever kwijt dan rijk denk ik.
![]() |
![]() |
#133 |
|
![]() Dan moet ik vaststellen dat gij in die + 60 jaren niet ver van uwe kerktoren geweest zijt. Of dat ge de nadelen van grenzen op die tussentijd vergeten zijt. Als bewoner van een streek waar in vogelvlucht binnen de 10km twee landsgrenzen zijn heb ik dienaangaande waarschijnlijk een héél pak meer ervaring. En heb ik op 50 jaren tijd heel veel ten goede zien veranderen. Ik vind het dan ook onbegrijpelijk dat er idioten (ik kan er echt geen beter woord voor vinden) zijn die de klok willen terugdraaien.
|
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs nu, om op en af naar Italie te rijzen, passeer ik telkens Zwitserland, en moet bij gevolg ook daar de grens passeren. Waar dat gij allemaal een drukte van maakt. Ja, het is gemakkelijk dat ge geen geld moet wisselen, maar nu zo'n onoverkomelijke ramp was dat ook niet. Voor de zaak had ik vroeger een rekening in Amerika en verdiende zelfs nog extra door die wisselkoers. Ge moet wat handig zijn hé jonge, plan trekken, alles heeft ook zijn goede kanten. Laatst gewijzigd door Garry : 2 maart 2011 om 10:41. |
|
![]() |
![]() |
#135 |
|
![]() En toch na al dat kan je zelf nog niet bedenken dat het idee van grenzen sluiten/beperken/tol heffen, vlaanderen geen stap verder (integendeel zelfs) zal brengen?
![]() |
![]() |
#136 | |
|
![]() Citaat:
Dat je voor geld wisselen een dik onkostenpercentage aan de bank moest betalen vind ik dan weer wel een probleem. Maar dat vermeld je liever niet. Want de aap komt uit de mouw. Voor jouw kunnen grenzen voordelen bieden. Daar ben je op uit, het geld dat je kan verdienen door handig (mis)gebruik te maken van problemen van landsgrenzen. En dat verkopen als de ideale oplossing voor Vlaanderen: volksbedrog. En die kosten voor het nutteloze geld wisselen komt toch op rekening van de klant. Ik heb tientallen jaren ervaring in kleinhandel. En wat vele ook mogen beweren, de open grenzen en eengemaakte EU-markt heeft de stijging van de consumptieprijzen fel beknot. Waar ik vroeger geen producten aan concurrentiële prijzen in het buitenland kon kopen (afscherming van merken/markten door firma's) kan dat nu wel. Ik kan je verzekeren dat door het spel van concurrentie en het wegvallen van de Belgische groothandel de winkelprijzen voor de klant relatief veel beterkoop zijn geworden. En ja volgens jouw redenering zullen een aantal van mijn streekgenoten een lucratief handeltje kunnen opzetten. ik ken zelf ook nog wel enkele oude smokkelroutes. Er is één groot verschil tussen ons. jij kijkt naar jouw voordeel, Ik kijk naar het nadeel van de overgrote meerderheid van de bevolking in een toekomstig Vlaanderen met grenzen. |
|
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Garry : 2 maart 2011 om 14:44. |
|
![]() |
![]() |
#138 | |