Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 maart 2011, 16:09   #121
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Beschouw het als een klein adviesje. Iedereen maakt fouten.
Oud 11 maart 2011, 16:09   #122
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

*KNIP*

Et le nouveaux dubbelnick est arrivée...

Laatst gewijzigd door chinaski : 11 maart 2011 om 16:21.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2011, 16:10   #123
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Beschouw het als een klein adviesje. Iedereen maakt fouten.
ik maak veel fouten..zeker als ik supersnel wil reageren op leugens of domme opmerkingen..
Oud 11 maart 2011, 16:12   #124
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Ik vrees dat ook, de enige gevolgen die deze zaak zal hebben is dat bedrijven en werkgevers veel selectiever en voorbehoud maken bij het eventueel aanwerven van mensen met een 'risico' profiel. Dat zijn diegene die eventueel een claim kunnen maken bij het Centrum voor gelijkheid van kansen of andere drukkingsgroepen op de status minderheid/ racisme of godsdienst vrijheid.
Die islamveroveraars vegen daar hun voeten aan. "Racisme" noemen ze dat!!!!!!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2011, 16:15   #125
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Ik vrees dat ook, de enige gevolgen die deze zaak zal hebben is dat bedrijven en werkgevers veel selectiever en voorbehoud maken bij het eventueel aanwerven van mensen met een 'risico' profiel. Dat zijn diegene die eventueel een claim kunnen maken bij het Centrum voor gelijkheid van kansen of andere drukkingsgroepen op de status minderheid/ racisme of godsdienst vrijheid.
Yep..als de arbeidsmarktdeuren al op een multiculturele kier stonden, zijn ze nu weer helemaal dichtgesmakt...

Met dank aan de fundibekeerlingen voor hun profilering als onruststokers..
Oud 11 maart 2011, 22:32   #126
Groentje-18

Standaard

Klopt.

Doet me denken aan die keer dat we op bedrijfsbezoek gingen met onze klas. Er zat een Moslimjongen bij, die zich graag van de stereotype Moslimjongens-maniertjes bediende.
Gevolg: de directeur zei hem rechtuit: met uw gedrag zou ik je nooit aannemen. Denk op z'n minst aan de eerste indruk die je op mensen maakt, die is ongelofelijk belangrijk.
Dat was trouwens in Genk...
Gelukkig vielen er op dat moment nog niet zo veel stemmen te winnen met opkomen voor de brokken die dit soort types maken, als nu ...

Dit is weer zo'n typisch voorval van 'de poten vanonder de eigen stoel uitzagen'. De krantenartikels die ik erover lees doen me medelijden met het meisje krijgen.
Gelukkig zal ze zich gesteund weten morgen, wanneer de hele Genkse bevolking de straten onveilig (spreekwoordelijk!!) zal maken.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 11 maart 2011 om 22:33.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2011, 22:40   #127
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
Ze kan in ieder geval geen claim gaan maken dat Randstad VERPLICHT wordt haar tijdelijke interimcontracten om te zetten in een vast contract!

Dat blijken ze steeds maar over het hoofd te zien: Treesje heeft vast contract GEWEIGERD wegen niet-compatibel met haar eigen wens om zich te uiten als vrome moslima.
Mag ze dan gaan doppen? Ik zou denken van niet.
Maar kom, ze is "gehuwd" met Mohammed en die moet dus voor haar zorgen en haar van eten en onderdak voorzien.

Citaat:
“Ze bieden me een job aan achter de schermen”, reageert Lemia. “Maar ik wil mijn oude job terug, ik wil graag contact met klanten. Bovendien hadden ze me een vast contract beloofd en komen ze nu opnieuw aanzetten met een interimcontract. Dat is dus niet mijn oude job teruggeven.
Hema zwicht al voor de Belgische waanzin die is ontstaan.

Maar Joyce houdt voet bij stuk... dat de klanten niet graag contact hadden met haar, vergeet ze hierbij even. Dat is hun probleem, zeker?
We spreken dan nog niet over de denkfout ... (vetgedrukt). Of begrijpt de vrouw niet dat er veel mensen een vast contract in het vooruitzicht wordt gesteld, maar slechts weinigen dit ook effectief krijgen?

Er zijn werkgevers genoeg in dit land, Joyce moet het maar elders proberen als ze zich door Hema onheus behandeld voelt en kijken of er daar werkelijk zoveel verschil is met de onredelijke en inhumane keten Hema. Hoe wil dat meisje zich daar overigens nog ooit goed voelen?
Als je op die manier aan vast werk moet geraken. Mon Dieu... wat staat ons nog te wachten?

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 11 maart 2011 om 22:42.
Oud 11 maart 2011, 22:42   #128
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Hoe zit dat Dros...na het islamnazisme nu ook het taalfascisme?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2011, 22:54   #129
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik mag ook geen jeans dragen, en een hemd is verplicht (das optioneel).

Eigenlijk is dat niet meer dan normaal.

In de HEMA in Oisterwijk heb ik eens een meisje gezien, genre gothic-pathetisch, die verbanden aan haar polsen had (van, euh, uit te glijden met een mes?). Walgelijk.

Je hebt dress-codes, je hebt uitzichtcodes. Ik ga niet naar de bank om er over mijn geld te praten met iemand met dreadlocks. Er is een zeker serieux.

MAAR.

Eigenlijk vind ik een hoofddoek niet storend. Voor mij maakt dat, zeker in de HEMA, helemaal niets uit. Het is niet onhygiënisch, afsluitend - voor mij hoeft het niet gecorrigeerd te worden. Echter, net zoals ik mijn werkgever het recht geef mij een kostuum aan te passen, geef ik de HEMA par conséquence het recht om dat meisje de hoofddoek te ontzeggen.

Ik volg dus graag de poll op vacature.com: ik vind het niet storend dat ze een hoofddoek draagt maar het staat het bedrijf vrij daar anders over te beslissen.
2

Al moet je begrijpen dat de hoofddoek iets zegt over je denkwijze of hetgeen zich onder die hoofddoek bevindt, en dat mensen net zoals jij een mening hebt over hun die je duidelijk uit door die hoofddoek, ook een mening hebben over jouw mening ... op basis daarvan trekken ze mogelijk zelfs conclusies.
Wie is iemand om te beoordelen of die terecht zijn of niet? Maatschappelijk en statistisch gezien is er althans weinig tegenspraak ... maar dat mag niet hardop gezegd worden.

Ik blijf overigens zeer sterk in twijfel trekken dat de klachten door Belgen (hier altijd geleefd alsook de ouders bedoel ik) gebeurde.
De autochtoon in Genk ziet niets anders dan allerlei kledingdrachten die totaal niet bij de Vlaamse of Belgische cultuur passen, waaronder ook hopen gesluierde en ongesluierde Moslima's. Het zou me sterk verbazen moest men een Moslima plots gaan beschimpen, omdat ze in de hema achter de kassa staat.

Of de klachten kwamen niet van autochtonen, of ze hadden totaal geen uitstaans met het feit dat madame een hoofddoek droeg.
Oud 11 maart 2011, 22:54   #130
COCHINILLO
Banneling

Standaard

En waarvoor gaan ze nu betogen in Genk? Voor verhoging van haar dopgeld?
Extra schaamhaardoeken die ook kunnen gebruikt worden als tafelkleed?
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2011, 22:57   #131
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Wat mij verbaast: waar zijn al die ridders van de vrije meningsuiting? Of kruipen die alleen op hun paard als het vermeende fnuiken van een extreem rechtse expressie aan de orde is?
Euh ... zit je? Ik moet je iets belangrijks vertellen:

Moslims ZIJN (in het algemeen) extreem rechts.

Zonder dank.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 11 maart 2011 om 22:58.
Oud 11 maart 2011, 23:03   #132
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Wat ik eigenlijk straf vind is dat de moslim-gemeenschap zelf zo opvallend stil is.
Het kon zijn dat ze nu niet zo zeker zijn van hun zaak.
Zo wat iedereen heeft gereageerd behalve zij.
2!!
Oud 11 maart 2011, 23:07   #133
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Dat valt te betwijfelen...
Het is namelijk geen allochtoonse en bovendien een radicale bekeerlinge..
Ik verwacht voornamelijk linkiewinkies een paar fundi's en wat stapelzotte feministas...
Dat is dus werkelijk de wereld op zijn kop.
Oud 11 maart 2011, 23:08   #134
Groentje-18

Standaard

Citaat:
en ze is "al getrouwd"? zonder voorafgaande beloftes dat hij zich gaat bekeren? bullshit! dat m�*g ze niet.
Nu je het zegt, zou kunnen dat ze gewoon een koppel zijn.
Oud 11 maart 2011, 23:10   #135
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht

Als die winkeljuffrouw met haar hoofddoek GEEN mening verkondigt, dan snap ik helemaal niet meer wat jullie probleem is. Dan wil dat zeggen dat jullie zich druk maken om letterlijk een lap stof.
Ja, waarom draagt een HRM consultant niet gewoon een bikini?
Oud 11 maart 2011, 23:13   #136
Groentje-18

Standaard

Citaat:
En waarvoor gaan ze nu betogen in Genk? Voor verhoging van haar dopgeld?
Extra schaamhaardoeken die ook kunnen gebruikt worden als tafelkleed?
De premies die de stad geeft voor geboortes zullen te laag liggen?
Oud 11 maart 2011, 23:17   #137
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Betogen voor nog meer islamisering....
Betogen om de vrouwen nog meer te onderdrukken....

Waar zijn ze toch mee bezig.

En als je dan haar verhaaltje leest...

Spijtig dat ik mij zo moet inhouden op dit forum omdat ze zo snel met banpunten gooien.
Inderdaad, de zotten zijn de wereld nog niet uit.

Lijkt me puur een daad om aandacht te trekken. "Vous m'avez vu?" Simpelle ziel!!

Laatst gewijzigd door Garry : 11 maart 2011 om 23:17.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2011, 23:18   #138
Neptunus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Euh ... zit je? Ik moet je iets belangrijks vertellen:

Moslims ZIJN (in het algemeen) extreem rechts.

Zonder dank.
Inderdaad, het uitsluiten van alles wat niet beantwoordt aan de islamitische richtlijnen is extreemrechts: islam is een extreemrechtse ideologie.
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2011, 23:32   #139
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
2

Al moet je begrijpen dat de hoofddoek iets zegt over je denkwijze of hetgeen zich onder die hoofddoek bevindt, en dat mensen net zoals jij een mening hebt over hun die je duidelijk uit door die hoofddoek, ook een mening hebben over jouw mening ... op basis daarvan trekken ze mogelijk zelfs conclusies.
Wie is iemand om te beoordelen of die terecht zijn of niet? Maatschappelijk en statistisch gezien is er althans weinig tegenspraak ... maar dat mag niet hardop gezegd worden.

Ik blijf overigens zeer sterk in twijfel trekken dat de klachten door Belgen (hier altijd geleefd alsook de ouders bedoel ik) gebeurde.
De autochtoon in Genk ziet niets anders dan allerlei kledingdrachten die totaal niet bij de Vlaamse of Belgische cultuur passen, waaronder ook hopen gesluierde en ongesluierde Moslima's. Het zou me sterk verbazen moest men een Moslima plots gaan beschimpen, omdat ze in de hema achter de kassa staat.

Of de klachten kwamen niet van autochtonen, of ze hadden totaal geen uitstaans met het feit dat madame een hoofddoek droeg.
In Genk bestaat de bevolking inderdaad vooral uit NIET Europeanen.
Het vermoeden is dus dat de klachten komen van geïntegreerde moslimaas, die het niet pikken dat een autochtone vrouw HUN bekomen vrijheid terug wil ontnemen.

Het is trouwens onbegrijpelijk dat een blanke vrouw in een land als België een hoofddoek opzetten en zich wil onderwerpen aan islamoderdrukking, terwijl de vrouwen in de moslimlanden zelfs hun leven willen opofferen om het islamjuk te kunnen afwerpen.

Binnen de arbeidswetten heeft Hema trouwens geen enkele fout gemaakt.
Een werkgever mag een werknemer ontslagen als deze door zijn gedrag of kledij schade aanhet bedrijf toebrengt of zichzelf en andere daardoor in gevaar brengt.
De hoofddoek van de dame doet klanten van de Hema Winkel naar andere winkels gaan en de Hema Winkel negeren als kooppunt, waardoor de hoofddoek van die dame de winkel dus financiële schade bezorgd.
Hema heeft dus alle rechten om na aanmaning om het hoofddoek af te laten, de dame haar interimcontract te beëindigen.
Hema had dit trouwens ook kunnen zonder daar een reden voor op te geven.
Het is trouwens niet Hema, maar de dame in kwestie die de hele zaak in de media heeft gebracht en zo een religieus probleem van heeft gemaakt, terwijl het om klederdracht gaat waaraan zij zich niet wil houden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2011, 07:55   #140
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
In Genk bestaat de bevolking inderdaad vooral uit NIET Europeanen.
Het vermoeden is dus dat de klachten komen van geïntegreerde moslimaas, die het niet pikken dat een autochtone vrouw HUN bekomen vrijheid terug wil ontnemen.

Het is trouwens onbegrijpelijk dat een blanke vrouw in een land als België een hoofddoek opzetten en zich wil onderwerpen aan islamoderdrukking, terwijl de vrouwen in de moslimlanden zelfs hun leven willen opofferen om het islamjuk te kunnen afwerpen.

Binnen de arbeidswetten heeft Hema trouwens geen enkele fout gemaakt.
Een werkgever mag een werknemer ontslagen als deze door zijn gedrag of kledij schade aanhet bedrijf toebrengt of zichzelf en andere daardoor in gevaar brengt.
De hoofddoek van de dame doet klanten van de Hema Winkel naar andere winkels gaan en de Hema Winkel negeren als kooppunt, waardoor de hoofddoek van die dame de winkel dus financiële schade bezorgd.
Hema heeft dus alle rechten om na aanmaning om het hoofddoek af te laten, de dame haar interimcontract te beëindigen.
Hema had dit trouwens ook kunnen zonder daar een reden voor op te geven.
Het is trouwens niet Hema, maar de dame in kwestie die de hele zaak in de media heeft gebracht en zo een religieus probleem van heeft gemaakt, terwijl het om klederdracht gaat waaraan zij zich niet wil houden.
Verder dan vermoeden en onbegrip geraak je niet.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be