Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 maart 2011, 23:22   #121
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht

Nynorsk?!

Is je account gehijackt? Oppassen, je mag niet zo van jetje geven, anders word je beschuldigd van racisme en oproepen tot geweld.

Mbt racisme is het in dit geval problematisch dat mevrouw een volbloed (?) autochtoon is. Discriminatie zal zeker lukken, ons land al kennende. Het valt niet uit te sluiten noch te bevestigen, dat het land reeds volledig in rep en roer zou staan en er hier en daar wat auto's in vlammen zouden zijn opgegaan, indien mevrouw van andere origine was, als je het mij vraagt.
anders;
zal;
Het valt niet uit te sluiten noch te bevestigen,
zou;
zouden;
indien;
als

Laatst gewijzigd door filosoof : 11 maart 2011 om 23:24.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2011, 23:24   #122
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Dus volgens u kunt ge Marokkaan worden?

Ge ziet ze vliegen.
Hou, wacht!

Je kan toch Belg worden?

Er zijn post en posts gewijt om jou uit te leggen dat je ondanks het formele Belgschap op je pas, nog niet noodzakelijk een echte Belg bent.

Nu ga jij hier in alle ernst zeggen dat we toch gelijk hebben? Of je stelt Marokkanen gewoon übersuperieur aan Belgen?

Racisme!!!!!!!!
Oud 11 maart 2011, 23:27   #123
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik ken ook kassiersters met hoofddoek maar ik woon niet in Genk. Waar ik woon heeft extreemrechts niets te vertellen. (die zouden gruwelen indien ze moesten kiezen tussen een moslima met hoofddoek en een Congolese.)
Oei, zijn de allochtonen zo agressief?

Dat is net wat origineel Vlaams extreem-rechts vreest dat er overal gaat gebeuren: het absoluut snoeren van de vrije meningsuiting, het je niet mogen uitspreken tegen de Islam en hun aanhangers.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 11 maart 2011 om 23:28.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2011, 23:29   #124
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hieruit valt af te leiden dat niet de allochtonen het probleem zijn, maar duidelijk 'de muzelmannen en muzelvrouwtjes'. Zo veel is duidelijk.
De islam is inderdaad niet compatibel met onze westerse, christelijke beschaving.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2011, 23:31   #125
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Tsja, als zij er wil uitzien als een nonneke, her loss.
Je ziet het nochtans steeds vaker, autochtone meisjes die zich tot de islam bekeerd hebben, ook waar ik woon.
En ze dragen hun hoofddoek met trots en vastberadenheid.
Ze zien er overigens vaak gelukkiger uit dan de 'vrije' vrouwen die zich op van de zenuwen tien keer per dag afvragen of ze nog wel hip, trendy en sexy genoeg zijn.

Laatst gewijzigd door Mitgard : 11 maart 2011 om 23:32.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2011, 23:32   #126
Neptunus
Gouverneur

Standaard

Zoveel heisa omwille van een dom schaap dat zich gewoon laat gebruiken door moslimfundi die er gewoon van profiteren om hun imperialistische ideologie aan iedereen op te leggen. Overal waar het imperialisme van de islam heerst worden minderheden, zoals christenen, gedisrimineerd, vervolgd, uitgeroeid.
In Egypte werd een paar dagen geleden nog een kerk in brand gestoken nadat een imam daartoe had opgeroepen en werden er verschillende christenen gedood. In Tunesië werd onlangs een priester vermoord.
En dan durft dat hoofddoekje in naam van een ideologie die andersdenkenden vermoord, onterechte eisen stellen...
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2011, 23:34   #127
Groentje-18

Standaard

Klopt, het is een bijzonder grote kaakslag in het gezicht van de emanciperende Moslim-vrouw!!
Oud 11 maart 2011, 23:35   #128
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Je ziet het nochtans steeds vaker, autochtone meisjes die zich tot de islam bekeerd hebben, ook waar ik woon.
Ze zien er overigens vaak gelukkiger uit dan de 'vrije' vrouwen die zich op van de zenuwen tien keer per dag afvragen of ze nog wel hip, trendy en sexy genoeg zijn.
Alleen, moet een westerse vrouw zich tot de islam bekeren om haar ware geluk te vinden? Neen, verre van. Onze christelijke beschaving biedt haar meer dan genoeg.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2011, 23:38   #129
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nynorsk?!

Is je account gehijackt? Oppassen, je mag niet zo van jetje geven, anders word je beschuldigd van racisme en oproepen tot geweld.

Mbt racisme is het in dit geval problematisch dat mevrouw een volbloed (?) autochtoon is. Discriminatie zal zeker lukken, ons land al kennende. Het valt niet uit te sluiten noch te bevestigen, dat het land reeds volledig in rep en roer zou staan en er hier en daar wat auto's in vlammen zouden zijn opgegaan, indien mevrouw van andere origine was, als je het mij vraagt.
ik krijg het gewoon op m'n heupen van al dat hoofddoekgedoe. Goed, iemand's contract wordt niet verlengd omdat ze haar hoofddoek niet wil afzetten. Voor mijn part mag dat menske haar hoofddoek ophouden. Maar dan begint het: CGKR! Minister moeit zich! Betoging! Drama!
Dan gaat ze maar wat poseren in haar hema-vestje op een bidmatje. Vertellen hoe ze haar partner terugwil. Blabla, emo emo. Ze wim haar job terug, het was er zo leeeeuuuk en ze kwam zo goed overeen met de collega's en de klanten. En de directie was immers heel lief want die bestelden een hoofddoek speciaal voor haar en dat was zo fiiiijjjjn.
Allez, Hema pakt haar terug in dienst. Ah maar mevrouw wil nie meer, ze eist dat ze exact dezelfde functie krijgt. EN meteen een vaste job.
Ik zou al helemaal niet willen gaan werken op een plaats waar ze mij niet willen omwille van een hoofddoek.
Lijkt me ook allemaal heel dom. Goed, nu is ze werkloos, en wie gaat haar nog willen? Als een toekomstige werkgever haar geen vast contract wil geven kan ie zich al aan een klacht verwachten van mevrouw. 'k Weet niet, maar euh: ik zou haar niet aannemen. Niet omwille van de hoofddoek, maar 'k heb geen zin in klachten aan m'n been.

Waar totaal aan voorbij gegaan wordt is dat er zoveel mensen zijn met één of ander mankement aan hun uiterlijk die daar helemaal niks aan kunnen doen, en die ook zeer moeilijk een job vinden. Ik ken er zelf zo twee. Eentje daarvan is als kind heel erg verbrand geraakt. Die wordt overal geweigerd want mensen vinden zo'n verbrand gezicht shockerend enzo. Echt niemand die daarvoor op straat gaat komen hoor. Nobody gives a fuck.
'k ken iemand met een ernstige huidaandoening die wél een job heeft, in de sociale sector. Er zijn veel mensen die niet bij haar willen komen omdat ze "vies" is. Er zijn collega's die eisen dat ze een apart toilet moet krijgen want ze willen niet op dezelfde bril zitten als zij. In de vergaderzaal heeft ze een eigen stoel want sommige collega's willen niet met haar huidschilfers in aanraking komen. Ze mag er blijven werken, maar wel met massa's spanningen. Nobody gives a fuck, de meesten zouden haar gewoon weg willen.

Maar een hoofddoek, dat kunnen we nog eens gaan misbruiken om onze eisen te stellen. En velen gaan daarin mee, maar aan het einde van de dag kunnen al die andere mensen die gediscrimineerd worden hen geen zak schelen zenne. Want die zijn ieuw.
Oud 11 maart 2011, 23:45   #130
Nechtan
Vreemdeling

Nechtan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one - George Bernard Shaw
Nechtan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2011, 23:48   #131
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nechtan Bekijk bericht
The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one - George Bernard Shaw
Is het daarom dat ongelovigen zoveel drinken?
Oud 11 maart 2011, 23:51   #132
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oei, zijn de allochtonen zo agressief?
Absoluut niet. De enigen waar hier probeempjes mee voorkomen zijn dronkelappen.
Citaat:

Dat is net wat origineel Vlaams extreem-rechts vreest dat er overal gaat gebeuren: het absoluut snoeren van de vrije meningsuiting, het je niet mogen uitspreken tegen de Islam en hun aanhangers.
De vrije meningsuiting wordt niet gesnoerd! Er was zelfs een VB- post in de straat, volgeplakt met affiches en die heel ijverig propaganda maakten. In de twee talen Nooit geen incident, geen ruit bij hen werd uitgegooid, niets.
Maar 't slaat gewoon niet aan bij de mensen. Men bekijkt ze en haalt de schouders op. "Pff, allemen moe leive, de witte en de zwette..."
Enfin, op z'n Brussels.
Citaat:
Dat is net wat origineel Vlaams extreem-rechts vreest dat er overal gaat gebeuren

Laatst gewijzigd door filosoof : 11 maart 2011 om 23:55.
Oud 11 maart 2011, 23:51   #133
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hou, wacht!

Je kan toch Belg worden?

Er zijn post en posts gewijt om jou uit te leggen dat je ondanks het formele Belgschap op je pas, nog niet noodzakelijk een echte Belg bent.

Nu ga jij hier in alle ernst zeggen dat we toch gelijk hebben? Of je stelt Marokkanen gewoon übersuperieur aan Belgen?

Racisme!!!!!!!!
Ja, ik ben belg
Oud 11 maart 2011, 23:51   #134
Nechtan
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Is het daarom dat ongelovigen zoveel drinken?
Doen ze dat dan? Het christendom heeft geen negatieve relatie met alcohol.
Oud 11 maart 2011, 23:53   #135
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Straks gaan ze nog beginnen brullen dat gij ook een bekeerling zijt.
Oud 11 maart 2011, 23:57   #136
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Straks gaan ze nog beginnen brullen dat gij ook een bekeerling zijt.
Dat hebben ze hier over mij en mijn vrouw ook al gezegd. Pff...
Oud 11 maart 2011, 23:58   #137
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Doen ze dat dan? Het christendom heeft geen negatieve relatie met alcohol.
Chrześcijaństwo nie ma negatywnego związek z alkoholem.
Oud 11 maart 2011, 23:59   #138
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Doen ze dat dan?
Meer dan gelovige moslims en christenen.
Oud 12 maart 2011, 00:04   #139
Nechtan
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Meer dan gelovige moslims en christenen.
Wie weet.. De waarheid heeft weinig met geluk te maken. Maar er bestaat ook misplaatste zelfgenoegzaamheid, een bezoek aan een blijf van mijn lijf huis kan hier soelaas bieden.
Oud 12 maart 2011, 00:04   #140
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Bron: http://www.gva.be/
Toch wel een draad waard. Zet de muntthee maar als warm!

Dus de betoging wordt afgelast?
Een betoging ? Voor zo een zwakzinnig meiske ? Voor mijn part kan ze ontploffen.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be