Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juni 2004, 16:51   #121
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann

Ik heb het ook gelezen. Belachelijk dat Van Cauwenberghe dit kinderachtig spelletje meespeelt. Waarom niet uitpakken met Belgische Vlaggen?
Nu maar wachten op Verhofstadt die een megabestelling plaatst voor 30.000 Belgische vlaggen!

De Belgische vlaggenindustrie wrijft zich in de handen!
Zoals ik al zei. We zouden ons verlagen moesten we met dit kinderachtig spelletje meespelen. Het is nog altijd de
TOUR DE FRANCE

Het interesseert de wereld niet welke regio's er in Europa zijn.
Oud 4 juni 2004, 16:58   #122
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hendrik
Citaat:
We willen gewoon communautaire spanningen vermijden. Daarom is het beter zowel voor de Vlamingen als voor de Walen dat u in Vlaanderen blijft.
Mischien kunnen de Walen ook nog een muur bouwen, zodat die terroristen van Vlamingen goed tegengehouden worden
U moet ook niet alles wat ik zeg au sérieux nemen. Alsof Vlamingen niet naar Wallonië zouden gaan enkel en alleen omdat Van Cauwenberghe dat wil.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2004, 16:59   #123
Kristof Miele
Provinciaal Statenlid

Kristof Miele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Nu maar wachten op Verhofstadt die een megabestelling plaatst voor 30.000 Belgische vlaggen!

De Belgische vlaggenindustrie wrijft zich in de handen!
Zoals ik al zei. We zouden ons verlagen moesten we met dit kinderachtig spelletje meespelen. Het is nog altijd de
TOUR DE FRANCE

Het hoeft Vlaanderen Vlagt evenmin te interesseren dat vlaggende Vlamingen in het toekomstige Waalse buitenland niet welkom zijn. Tot nader order bestaat er nog geen wet die ons ervan kan weerhouden vrij en zonder provocerend gedrag te gaan vlaggen in La Wallonie.

Dat er zo een op komst is, betwijfel ik niet.

Alles wat het belziekske niet aanstaat, verbiedt het via georganiseerde "recht"zaken.

En of het de wereld nu interesseert welke regio's er in Europa zijn, is uiteraard geen argument om niet te vlaggen naast het traject.
Kristof Miele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2004, 16:59   #124
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

TOUR DE FRANCE
Ja en dan?

Mogen dan de Denen de Deense renners niet aanmoedigen met hun vlag?
En hetzelfde voor Engelsen, Nederlanders, Vlamingen, Walen, Fransen, Duisters, Zweden,.....?

Tuurlijk wel. Het wordt een mooie Tour. 8)
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2004, 17:12   #125
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Miele
@ Everytime

Zegt u mij eens waarom u communautaire "spanningen" wil vermijden? Zou het niet goed zijn dat daar een discussie ten gronde uit ontstaat waaraan zoveel mogelijk mensen al dan niet actief deelnemen? Dat grote delen van de bevolking zich opnieuw de vraag gaan stellen of belgique wel kan blijven bestaan?

Mij is het duidelijk dat de belgicisten geen discussie willen en het collectieve bewustzijn liever dom houden dan ongekleurde informatie te geven, waaruit de bevolking eigen conclusies kan trekken.

Jullie schuwen het debat en dat lijkt mij erop te wijzen dat jullie beseffen dat het Vlaams nationalisme weer veel grotere vormen zou kunnen aannemen als er meer over zou worden gedebatteerd.

Dom gehouden kiesvee is niet kritisch! Hét gedroomde scenario voor belgique.
De meeste Walen, net als de meeste Vlamingen, hebben al geen interesse in de politiek in het algemeen. De communautaire aspect interesseert hen nog minder, da's een feit die we niet kunnen ontkennen.
Oud 4 juni 2004, 17:16   #126
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Miele
Citaat:

TOUR DE FRANCE

Het hoeft Vlaanderen Vlagt evenmin te interesseren dat vlaggende Vlamingen in het toekomstige Waalse buitenland niet welkom zijn. Tot nader order bestaat er nog geen wet die ons ervan kan weerhouden vrij en zonder provocerend gedrag te gaan vlaggen in La Wallonie.

Dat er zo een op komst is, betwijfel ik niet.

Alles wat het belziekske niet aanstaat, verbiedt het via georganiseerde "recht"zaken.

En of het de wereld nu interesseert welke regio's er in Europa zijn, is uiteraard geen argument om niet te vlaggen naast het traject.
Toekomstig? Vlaanderen is al het buitenland voor mij, zelfs als België officieel nog bestaat. Bon, OK, mijn mening van boycot van enkele dagen geleden is totaal belachelijk. Maar soms ben ik geërgerd en ik zeg dingen die ik niet denk, ik weet het. Et je l'assume.
Oud 4 juni 2004, 17:21   #127
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

TOUR DE FRANCE
Ja en dan?

Mogen dan de Denen de Deense renners niet aanmoedigen met hun vlag?
En hetzelfde voor Engelsen, Nederlanders, Vlamingen, Walen, Fransen, Duisters, Zweden,.....?

Tuurlijk wel. Het wordt een mooie Tour. 8)
Eigenlijk vlag ik niet graag. Ik heb wel een Franse vlag thuis maar ik begrijp niet echt wat u zo belangrijk aan het vlaggen vindt. Ik hoef niet met mjn Franse vlag te zwaaien om me Fransman te voelen. Maar pas op, dat is geen kritiek tegenover Vlaanderen Vlagt maar juist iets die ik moeilijk begrijp. Misschien omdat de Franstaligen in het algemeen niet vlaggen.
Oud 4 juni 2004, 17:36   #128
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Misschien omdat de Franstaligen in het algemeen niet vlaggen.
U zei

Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2004, 17:52   #129
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
U zei

Ik bedoelde de Franstalige Belgen, niet de Fransen.
Oud 4 juni 2004, 17:57   #130
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Proficiat, u erkent het bestaan van Franstalige BELGEN, dus ook van Belgen.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2004, 18:01   #131
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Haha, goed geprobeerd Hans maar nee, dat lukt niet. Zelfs Vlaams-Nationalisten gebruiken soms het woord "België", dat betekent natuurlijk niet dat ze zich "Belg" voelen.
Oud 5 juni 2004, 10:08   #132
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
en blijkbaar bestaan er ook vlaamse brusselaars (dixit standaard)
als je't hen zelf vraagt, horen ze liever NEderlandstalige Brusselaars
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2004, 13:58   #133
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Ik heb toch weinig Waalse hanen gezien op de TV bij de reportage over de tour.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2004, 17:22   #134
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop
Ik heb toch weinig Waalse hanen gezien op de TV bij de reportage over de tour.
Mij is dat ook opgevallen dat er bij het PUBLIEK weinig Waalse vlaggen te zien waren. Waar zijn die 30000 gratis vlaggen van Van Cauwenberghe gebleven?
Oud 4 juli 2004, 17:26   #135
Dr. Bos. Herz.
Partijlid

Dr. Bos. Herz.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
U zei

Is zeer netgelijkmatijg een Franse versie van Jiskefet in Compreciao.
Dr. Bos. Herz. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2004, 17:40   #136
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim

Ik weet alleen dat ze gefabriceerd worden in een Oost-Blokland (voormalig). Maar aangezien meerdere mensen hetzelfde zeggen, zal ik eens uitzoeken welk land juist.
Het betreft ook niet alle vlaamse vlagjes, maar wel diegene die uitgedeeld (lees: opgedrongen) worden aan de mensen voor 5€. 8)

Ik ben overigens ook geen man maar een vrouw. U kan het lidwoord DE gerust laten vallen.
Ah, nu versta ik het sé! Verder blijven zoeken! Maar het is nog koud sé!
Voor da land moette nu nie speciaal met uwe velo naar het Oostblok rijden zulle! Een ietsiepietsie nadenken is ook goed!

En wat die vlagJES betreft die OPGEDRONGEN worden aan de mensen voor 5 €... Dat zijn van die actievlaggen op stok van 1m op 1m!
En baai tu weej: Ik kom juist van den bakker en die smeerlap heeft mij toch wel een brood opgedrongen voor 1.5 €!!!

Het is vandaag exact 2 maand geleden dat vrouwe Kim met hare velo naar het voormalige Oostblok gereden is om uit te zoeken in welk land die vlaggen van VL² gemaakt worden! Ze zal toch niet verloren gereden zijn? Dat is misschien haar straf omdat ze iets voor waar verkoopt dat ze van horen zeggen heeft van iemand die het horen zeggen heeft van iemand die het ... En omdat ze vroeger in de lagere school niet goed opgelet heeft in de lessen van aardrijkskunde!
Met haar verdwijnen verliest den BUB een groot percentage van zijn aanhang! Mijn deelneming!
Oud 4 juli 2004, 20:48   #137
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Mochten de RVA en de ziekenkassen gratis vlaggen uitdelen bij onze anderstalige zuiderburen ... we zouden nogal wat zien !!!

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be