Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 april 2011, 14:32   #121
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Stomme commentaar. Ik hoop dat je jezelf niet als Vlaams-nationalist beschouwt.
De ironie in mijn bericht is je ontgaan?? Ik dacht dat je me nu toch beter kende hoor, Robert...
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2011, 16:20   #122
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Fransen niet goed ?Ja hallow

Grote meerderheid van de Vlamingen gaan in de zomer genieten van alles wat La douce France te bieden heeft.
Frankrijk is best leuk, maar ik zie ze liever niet teveel binnendringen in la Belgique. Ze hebben reeds een véél te groot gedeelte van onze energievoorziening in hun klauwen en een véél te groot gedeelte van ons bankwezen. Hoog tijd om dat romaans groot geweld wat terug te dringen.
Oud 5 april 2011, 19:04   #123
Unie der Provinciën
Parlementslid

Unie der Provinciën's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Donar Bekijk bericht
ik denk niet dat Belgie WO I uitgelokt heeft wegens de neutraliteit van dit apenland.

Frankrijk en Rusland daarentegen....
Heeft België niet, net als Grote Broer Frankrijk o.a. herstelbetalingen tot in het absurde geëist? Niet meegewerkt aan de totale vernedering van de Duitsers en zijn Belgische troepen niet samen met de Franse troepen het Rijnland mee gaan bezetten in 1929 toen Duitsland zijn herstelbetalingen niet meer kon volbrengen? Heeft België geen Duitse gebieden bezet (en nog steeds!) en geweigerd terug te geven?
Unie der Provinciën is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2011, 19:06   #124
Unie der Provinciën
Parlementslid

Unie der Provinciën's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Wat een hoop gelul.
Ik heb niets tegen Duitsers
Ik heb niets tegen de Fransen
Ik heb wel iets tegen Nederlanders met hun belerend vingertje.
Jullie hebben tegen iedereen wat te zeuren. En belerende vingertjes, wat een dooddoener zeg. Heb je niets nieuws?
Unie der Provinciën is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2011, 19:10   #125
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Unie der Provinciën Bekijk bericht
Heeft België niet, net als Grote Broer Frankrijk o.a. herstelbetalingen tot in het absurde geëist? Niet meegewerkt aan de totale vernedering van de Duitsers en zijn Belgische troepen niet samen met de Franse troepen het Rijnland mee gaan bezetten in 1929 toen Duitsland zijn herstelbetalingen niet meer kon volbrengen? Heeft België geen Duitse gebieden bezet (en nog steeds!) en geweigerd terug te geven?
Dat is zeker waar. Voor wat de vernedering van Duitsland betreft. Het was absurd wat de 'overwinnaars' eisten. Achteraf bekeken natuurlijk.

Nederlanders konden niet meerwerken natuurlijk. Die hadden geen herstel te eisen. Die waren veilig 'neutraal' gebleven. Niets tegen. Behalve dan toen de Duitsers verloren. Toen verleende de Hollanders die hufter en nietsnut, Kaiser Wilhelm, asiel.

En voor diegene die het misschien nog steeds niet zouden weten: de voornaam 'Wilhelm' is niet toevallig. Want de Duitse Wilhelm en de Oranje- Willem, waren familie van mekaar.

Laatst gewijzigd door system : 5 april 2011 om 19:21.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2011, 20:35   #126
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

In bepaalde zaken is Nederland inderdaad stukken beter dan België.

Ook wat overvallen op waardetransporten plegen zijn ze stukken beter dan België.
http://www.tjoeten.be/?page_id=2053

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Ne...n.htm?rss=true

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Ne...-Amsterdam.htm

http://www.securitymanagement.nl/?m=...=sent&id=26962

http://www.weert.nl/Smartsite.shtml?id=57636

http://www.nu.nl/binnenland/2369300/...rs-eemnes.html

Laatst gewijzigd door Henri1 : 5 april 2011 om 20:38.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2011, 21:15   #127
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zit je nou echt urenlang te zoeken op internet naar negatieve berichten over Nederland ?
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2011, 21:17   #128
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Zit je nou echt urenlang te zoeken op internet naar negatieve berichten over Nederland ?
Voor Nederland moet je inderdaad toch flink wat zoeken. Voor België vind je in een handomdraai tientallen voorbeelden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2011, 21:22   #129
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Voor Nederland moet je inderdaad toch flink wat zoeken. Voor België vind je in een handomdraai tientallen voorbeelden.
Geeft niets, wij kunnen best kritiek gebruiken. Ik zie hier geen Nederlanders die daar niet tegen kunnen.

Nederland kan beter, en daar moeten we aan werken.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2011, 06:06   #130
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Unie der Provinciën Bekijk bericht
Heeft België geen Duitse gebieden bezet (en nog steeds!) en geweigerd terug te geven?
Nee.
Oud 6 april 2011, 06:10   #131
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
alsof het bij jullie alleen maar hosanna is:

één miljoen belgen aan de antidepressiva.

http://www.ggznieuws.nl/2010/index.p...ieuws&Itemid=1
Pot ... ketel.

Citaat:
In Nederland worden steeds vaker antidepressiva voorgeschreven. In 2007 kregen 937.000 mensen in totaal 6,7 miljoen recepten tegen depressie voorgeschreven. Het aantal mensen dat antidepressiva gebruikt is sinds 1999 elk jaar met 6 procent gegroeid
http://nl.wikipedia.org/wiki/Antidepressivum

even extrapoleren naar 2011 geeft ongeveer 1.2 milj Nederlanders aan de ad.

Laatst gewijzigd door Alboreto : 6 april 2011 om 06:12.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2011, 08:08   #132
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Dat staat voor hem gelijk met moedermelk die hij kan zuigen uit een Waalse tiet.
Oud 6 april 2011, 09:41   #133
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
Wat een hoop generalisaties, alsof Nederland een perfect land is.
Wat me vooral opvalt, is het muzikale verschil tussen Vlaanderen en Nederland. In het algemeen is er is geen echte ambitie in Vlaanderen : neem Will Tura, de zogezegde "monument uit de Vlaamse showbizz", meer dan 40 jaar carrière. Nooit heeft hij success buiten Vlaanderen gekend. En zo is het ook voor de meeste Vlaamse artiesten; enkel en alleen in Vlaanderen gekend terwijl ze zouden kunnen proberen success in Nederland te hebben. Maar nee, ze zijn blij met hun zeer beperkte populariteit in Vlaanderen. Marco Borsato, Rob De Nijs, Boudewijn De Groot, Frans Bauer, René Froger - om maar die namen te noemen - zijn wel even bekend en populair in Vlaanderen als in Nederland.
De enige Vlaamse artiesten zingend in het Nederlands, die even success in Vlaanderen als in Nederland hebben, moeten K3 zijn. Allez, Clouseau zijn misschien ook bekend in Nederland maar de populariteit van K3 is er toch veel groter. Helemaal niets tegen K3 maar men moet dus naar de kindersector gaan om er Vlaamse artiesten te vinden die ook zeer populair in Nederland zijn. Is het niet ergens frustrerend?
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2011, 12:01   #134
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Wat me vooral opvalt, is het muzikale verschil tussen Vlaanderen en Nederland. In het algemeen is er is geen echte ambitie in Vlaanderen : neem Will Tura, de zogezegde "monument uit de Vlaamse showbizz", meer dan 40 jaar carrière. Nooit heeft hij success buiten Vlaanderen gekend. En zo is het ook voor de meeste Vlaamse artiesten; enkel en alleen in Vlaanderen gekend terwijl ze zouden kunnen proberen success in Nederland te hebben. Maar nee, ze zijn blij met hun zeer beperkte populariteit in Vlaanderen. Marco Borsato, Rob De Nijs, Boudewijn De Groot, Frans Bauer, René Froger - om maar die namen te noemen - zijn wel even bekend en populair in Vlaanderen als in Nederland.
De enige Vlaamse artiesten zingend in het Nederlands, die even success in Vlaanderen als in Nederland hebben, moeten K3 zijn. Allez, Clouseau zijn misschien ook bekend in Nederland maar de populariteit van K3 is er toch veel groter. Helemaal niets tegen K3 maar men moet dus naar de kindersector gaan om er Vlaamse artiesten te vinden die ook zeer populair in Nederland zijn. Is het niet ergens frustrerend?
Frustrerend!? Ik heb me daar nooit een fluit van aangetrokken. Wanneer ik een Nederlandstalige zanger goed vind dan kan me helemaal niet schelen of hij/zij nu Nederlander of Vlaming is. Het is een artiest uit het Nederlandstalig cultureel gebied. Een goed zingende Nederlander, of welke artiest dan ook, is voor mijn appreciatie evenveel waard als een Vlaming. Wellicht zullen er hier of daar wel mensen zijn, typetjes �* la system of Henri1, die eczeem krijgen bij die gedachte. But who cares? Overigens, de Nederlanders die u daar opnoemt weten dat ook wel en toeren ook in Vlaanderen.
Oud 7 april 2011, 06:32   #135
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Frustrerend!? Ik heb me daar nooit een fluit van aangetrokken. Wanneer ik een Nederlandstalige zanger goed vind dan kan me helemaal niet schelen of hij/zij nu Nederlander of Vlaming is. Het is een artiest uit het Nederlandstalig cultureel gebied. Een goed zingende Nederlander, of welke artiest dan ook, is voor mijn appreciatie evenveel waard als een Vlaming. Wellicht zullen er hier of daar wel mensen zijn, typetjes �* la system of Henri1, die eczeem krijgen bij die gedachte. But who cares? Overigens, de Nederlanders die u daar opnoemt weten dat ook wel en toeren ook in Vlaanderen.
U moet niet dingen met elkaar vergelijk die niet vergelijkbaar zijn.

"Cultuur" een "aard" zijn 2 verschillende zaken.
ALs je die Hollandse zanger beu bent zet je je radio af.
Oud 7 april 2011, 12:55   #136
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
De ironie in mijn bericht is je ontgaan?? Ik dacht dat je me nu toch beter kende hoor, Robert...
Mea culpa. Ik heb veel te voortvarend gereageerd. Mijn nederige excuses.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2011, 13:19   #137
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Je bericht bevat heel wat halve waarheden, logisch voor een franstalige die wel een klok heeft horen luiden maar de klepel niet weet hangen.

Wat je zegt over de populariteit van Nederlandse zangers in Vlaanderen is juist maar de lijst is ver van volledig. Omgekeerd sla je de bal volledig mis. Om een paar voorbeelden te geven : Will Tura heeft in de Nederlandse hit-parade gestaan met "Hopeloos", Zjev Van Uytsel, Urbanus en anderen waren en zijn nog zeer populair in Nederland.

Frustrerend is dit allemaal niet. Het feit dat de franstalige media geen enkele interesse tonen voor het betere Nederlandstalige lied d�*t is pas frusterend.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2011, 13:34   #138
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Frustrerend is dit allemaal niet. Het feit dat de franstalige media geen enkele interesse tonen voor het betere Nederlandstalige lied d�*t is pas frusterend.
Urbanus, het betere Nederlandstalige lied??????

Nu wij moeten de Franstaligen geen lesje leren. Hoe dikwijls hoor je op onze Vlaamse radio of TV muziek van onze wereldbekende componisten van Fanfare en Harmoniemuziek?
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2011, 11:29   #139
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nederland en hun inwoners zijn gewoon fantastisch.
Er gebeurt nooit wat.....

http://www.gva.be/nieuws/buitenland/...t-ontslag.aspx

http://www.hbvl.be/nieuws/buitenland...-weeshuis.aspx

http://www.starnieuws.com/index.php/...ieuwsitem/5039
Oud 9 april 2011, 21:17   #140
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De aanval is de beste verdediging, Henri?
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be