Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 april 2011, 12:22   #121
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Dat zei ik toch?

Laagdunkend? Ik prijs u verdorie voor uw buitenmaatse intelligentie én geef u nog gratis tips om u nog te verbeteren!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2011, 12:24   #122
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Nochtans heeft Nynorsk gelijk. Het verkeersreglement dient immers om mensen veilig door het verkeer te loodsen. Yep het dient om kindjes en oudjes, mannen en vrouwen, fietsers en motorrijders veilig op hun school, creche, werk, en terug thuis te krijgen.

Schokkend, niet? En wanneer de letter van de taalwetgeving dat belemmert, dan moet de letter van de taalwetgeving maar wijken.
Even advocaat van de duivel spelen: dat bordje alleen gaat de verfransing bovendien ook niet in de hand werken (dat is immers de beweegreden van veel mensen hier in deze discussie), want er zijn dingen die daar een veel grotere invloed op hebben en waar niemand zich druk over maakt, zoals:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Vlaamse tv > 85% Engelstalig
Vlaamse radio > 90% Engelstalig
50% van het eigen volk op de eigen tv moet ondertiteld
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2011, 12:26   #123
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik ken dat specifieke kruispunt niet
Ik ook niet, maar is al wat je verder suggereert te verantwoorden voor een kruispunt in landelijk gebied, waar een tweetalig bord ook veel kan oplossen?

Citaat:
maar andere kruispunten dan weer wel ... dat zijn er met vluchtheuvels, met verkeersdrempels, verkeersplateaus, rotondes, lichten, pinklichten, paaltjes, soms enkelrichting, voetgangerstunnels/bruggen, tunnels, bruggen

kom de mogelijkheden zijn schier eindeloos ... en geeneen onwettelijk ...
En bedenk dit: om alles aan te leggen dat je voorstelt is tijd en geld nodig. Veel tijd en veel gheld. Openbare aanbesteding, door de gemeenteraad krijgen, als er onteigeningen moeten gebeuren moet ook die procedure gevolgd worden. Een weg verbreden = de riolering openleggen, de telefoon- en elektriciteitskabels verleggen, dus Eandis, Belgacom en Eletrabel er nog eens bijhalen. Voor je't weet zijn we 5 jaar en nog veel meer krassen op het autolak verder.
Terwijl een eenvoudig bord het veel sneller en goedkoper oploste.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2011, 12:30   #124
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Ik ook niet, maar is al wat je verder suggereert te verantwoorden voor een kruispunt in landelijk gebied, waar een tweetalig bord ook veel kan oplossen?

En bedenk dit: om alles aan te leggen dat je voorstelt is tijd en geld nodig. Veel tijd en veel gheld. Openbare aanbesteding, door de gemeenteraad krijgen, als er onteigeningen moeten gebeuren moet ook die procedure gevolgd worden. Een weg verbreden = de riolering openleggen, de telefoon- en elektriciteitskabels verleggen, dus Eandis, Belgacom en Eletrabel er nog eens bijhalen. Voor je't weet zijn we 5 jaar en nog veel meer krassen op het autolak verder.
Terwijl een eenvoudig bord het veel sneller en goedkoper oploste.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=113

om maar te zeggen dat ik hier binnen het uur makkelijk vijf maatregelen kan bedenken die

-goedkoop zijn
-binnen de drie dagen te plaatsen zijn
-en wel binnen de wet vallen
en even efficient zullen blijken dan een franstalig (en dus buitenwettelijk) verkeersbord

ik verwijt die burgemeester geestelijke luiheid.
Oud 4 april 2011, 12:32   #125
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wow!!! Zo'n geel ventje! En het trekt zijn mondhoekje een beetje op!
Heeft nog een zwart randje ook ... Ziede na 't Is nog ne Vlaamse lachebek ook , geen rood te zien, enkel die lelijke tonguitstekende bollekes hebben dat ...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2011, 12:35   #126
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Heeft nog een zwart randje ook ... Ziede na 't Is nog ne Vlaamse lachebek ook , geen rood te zien, enkel die lelijke tonguitstekende bollekes hebben dat ...
Maar ondertussen moet u mij nog aantonen dat Brussel in Vlaanderen ligt waardoor de taalwetten in Brussel en West-Vlaanderen dezelfde zouden zijn. Zie http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=101
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2011, 12:36   #127
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar ondertussen moet u mij nog aantonen dat Brussel in Vlaanderen ligt waardoor de taalwetten in Brussel en West-Vlaanderen dezelfde zouden zijn. Zie http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=101
alweer een vals dilemma
Oud 4 april 2011, 12:40   #128
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
alweer een vals dilemma
Neen hoor.
Ik somde enkele Europese grensregio's op waar tweetalige borden kennelijk geen probleem vormen. In de grensregio West-Vlaanderen zij die blijkbaar not done. "Brussel staat er vol van" aldus mijn erudiete opponent.

Waar zit het dilemma? En waarom is het vals?
Oud 4 april 2011, 12:41   #129
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Brussel ligt in Vlaanderen en de enige reden dat men daar nog franskiljon's gewauwel heeft is mede door wat speelgoedpolitiek indertijd...
Verder zitten topics over verkeer (waaronder de verkeersborden) in het subforum " Mobiliteit & verkeersveiligheid" en kunnen draadjes over communautaire kwesties in binnenlandse of zo ...

(Hmmz , nog ene met wat rood aan gevonden se :, ge ziet , met wat rood bij geeft dat toch weer een negatief imago aan zo'n bolleke...)
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2011, 12:50   #130
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
er pleitte toch niemand ervoor om nooit geen wet meer te wijzigen ?
je moet alleen maar een democratische meerderheid vinden ... de link tssn wettelijkheid eisen en wetten niet meer kunnen wijzigen, vat ik gewoon niet hoor Nyn

en nee, er werd gescrheven dat alleen onderborden wettelijk zijn, dacht ik begrepen te hebben ...
Jij komt met je "wet is wet" af hoor.

Wetten moeten mijns inziens aangepast zijn aan een situatie en de behoeften van mensen. Gewoon wet om de wet gaat er bij mij niet in.
Nu zit ge daar met een situatie waarin iemand een Fr. bord geplaatst heeft in een omgeving waar Frankrijk en Vlaanderen nauw met elkaar verweven is (ook historisch). Goed, dat bord staat daar, onwettig te wezen, en een simpele klacht volstaat om dat bord daar weg te krijgen. Nochtans heeft in de twee jaar dat dat bord er staat, precies niemand van de inwoners, en ook niet het VB van Alveringem, bedacht om daar eens klacht tegen neer te leggen. Er was geen protest, geen klacht, niks, toen dat bord daar gezet is, ook al staat het er onwettig. Als dat je frank niet doet vallen dat er d�*�*r ter plaatse, niemand een probleem heeft met dat bord, dan weet ik het ook niet.
Naast het feit dat het niemand lijkt te deren (behalve dan die ene persoon die klacht heeft ingediend - misschien zelfs niet iemand van daar?) blijkt het bord ook NUT gehad te hebben.
Eigenlijk zou je je dan kunnen afvragen of die wet wel past voor de situatie daar.

Het doet mij een beetje aan als een situatie waarbij 2 buren beslissen dat de ene gerust zijn gerust een berging met venster op 1m90 van de scheidingslijn mag zetten terwijl dat daar 2m moet zijn, en dan plots iemand van 100 km verder dat opmerkt en klacht indient want daar is iets onwettigs gebeurd. En die heeft dan wettelijk gelijk, ja, maar dat maakt het in mijn ogen nog niet juist vanuit menselijk standpunt, en die klager hoeft geen vriendelijke blik meer van mij te verwachten.
Oud 4 april 2011, 12:56   #131
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Jij komt met je "wet is wet" af hoor.

Wetten moeten mijns inziens aangepast zijn aan een situatie en de behoeften van mensen. Gewoon wet om de wet gaat er bij mij niet in.
Nu zit ge daar met een situatie waarin iemand een Fr. bord geplaatst heeft in een omgeving waar Frankrijk en Vlaanderen nauw met elkaar verweven is (ook historisch). Goed, dat bord staat daar, onwettig te wezen, en een simpele klacht volstaat om dat bord daar weg te krijgen. Nochtans heeft in de twee jaar dat dat bord er staat, precies niemand van de inwoners, en ook niet het VB van Alveringem, bedacht om daar eens klacht tegen neer te leggen. Er was geen protest, geen klacht, niks, toen dat bord daar gezet is, ook al staat het er onwettig. Als dat je frank niet doet vallen dat er d�*�*r ter plaatse, niemand een probleem heeft met dat bord, dan weet ik het ook niet.
Naast het feit dat het niemand lijkt te deren (behalve dan die ene persoon die klacht heeft ingediend - misschien zelfs niet iemand van daar?) blijkt het bord ook NUT gehad te hebben.
Eigenlijk zou je je dan kunnen afvragen of die wet wel past voor de situatie daar.

Het doet mij een beetje aan als een situatie waarbij 2 buren beslissen dat de ene gerust zijn gerust een berging met venster op 1m90 van de scheidingslijn mag zetten terwijl dat daar 2m moet zijn, en dan plots iemand van 100 km verder dat opmerkt en klacht indient want daar is iets onwettigs gebeurd. En die heeft dan wettelijk gelijk, ja, maar dat maakt het in mijn ogen nog niet juist vanuit menselijk standpunt, en die klager hoeft geen vriendelijke blik meer van mij te verwachten.
idd wet is wet
en als die wet onnozel is, moet je niet oproepen tot onwettigheid
dan moet je verantwoord oproepen tot wijziging van de wet

dat is toch wel een tamelijk cruciaal verschil, niet????
Oud 4 april 2011, 12:59   #132
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen hoor.
Ik somde enkele Europese grensregio's op waar tweetalige borden kennelijk geen probleem vormen. In de grensregio West-Vlaanderen zij die blijkbaar not done. "Brussel staat er vol van" aldus mijn erudiete opponent.

Waar zit het dilemma? En waarom is het vals?
Brussel ligt (midden)in Vlaanderen én heeft een specifieke taalwetgeving, er is geen tegenstelling tussen officieel Vlaanderen en franstalig, die is er alleen in fundamentalistische hoofden.
Oud 4 april 2011, 13:05   #133
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Brussel ligt (midden)in Vlaanderen én heeft een specifieke taalwetgeving, er is geen tegenstelling tussen officieel Vlaanderen en franstalig, die is er alleen in fundamentalistische hoofden.
Zwijg, nazi!
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2011, 13:10   #134
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Zwijg, nazi!
ik wil u er wel op wijzen dat ik zulke taal alleen maar kinky vind vanwege Nynke of droso hoor
Oud 4 april 2011, 13:21   #135
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niemand beweert dat dat moet. Het kruispunt ligt op de Franse grens.
De Fransen snappen dit verkeersbord ook zonder tekst.

Internationaal bord voor "gevaarlijk Kruispunt" Kan ook in combinatie met bord wat er nu staat.
Heb ooit in "Blik-op-de-weg" een aanhouding gezien van een te hard rijdende fransoos.
Die Nederlandse flik deed moeite om in frans uit te leggen, een NL Flik hé, probeerde gemakshalve toch int Engels zelfs dat lukte niet. Die fransoos snapte er niks van. Hij verstond enkel frans. Uiteindelijk hebben ze via tolk moet uitleggen dat hij zijn rijbewijs kwijt was. Want die agent was toch het frans niet zo machtig om een hele procedure uit te leggen.
Awel, nu gij weer...wie is hier monolinquistisch, eerder die arrogante Fransen of niet soms? Kennen amper een woord engels en te beroerd om andere taal te leren.
Kwestie van mentaliteit hé...
Ge haalt je moedertaal wel ferm door het slijk, is Nederlands zo minderwaardig in jouw visie?

Laatst gewijzigd door stropke : 4 april 2011 om 13:22.
stropke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2011, 13:24   #136
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Brussel ligt (midden)in Vlaanderen
Dat klopt van geen kanten.

Citaat:
én heeft een specifieke taalwetgeving,
En dat was precies mijn punt. Ik had het over de achterlijkheid van de fundamentalistische toepassing van de Vlaamse taalwet en Zijne Geniaalheid Manta komt als tegenargument aandraven met Brussel, waar die taalwet niet eens geldt.
Oud 4 april 2011, 13:27   #137
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Pictogram is duidelijk genoeg.

Daarverder zie ik nog verkeersborden.

Allemaal perfect begrijpbaar zonder tekst.
²

Ik vraag me trouwens wel af of dit echt zo "een gevaarlijk kruispunt" is. Als ik die foto bekijk, liggen de verkeersintensiteiten daar niet bepaald hoog.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2011, 13:27   #138
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat klopt van geen kanten.
echt waar ! t zal je mss als een verrassing komen, maar Brussel (BHG) wordt compleet omringd door Vlaamse gemeenten.

Citaat:
En dat was precies mijn punt. Ik had het over de achterlijkheid van de fundamentalistische toepassing van de Vlaamse taalwet en Zijne Geniaalheid Manta komt als tegenargument aandraven met Brussel, waar die taalwet niet eens geldt.
fundamentalistische toepassing van de wet ... kan je me die fundamentalistisch eens uitleggen ?

want volgens mij heb je ofwel toepassen van de wet of niet toepassen van de wet ... fundamentalistisch lijkt me daar niet op van toepassing

allemaal nogal fundamenteel voor de rechtstaat wel ... alternatieven zijn totalitaire regimes of juridische willekeur en rechtsonzekerheid ...

Laatst gewijzigd door Anna List : 4 april 2011 om 13:28.
Oud 4 april 2011, 13:28   #139
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
De Fransen snappen dit verkeersbord ook zonder tekst.

Internationaal bord voor "gevaarlijk Kruispunt" Kan ook in combinatie met bord wat er nu staat.
Dat bord betekent helemaal niet "gevaarlijk kruispunt". Het is niet eens een gevaarsbord maar een voorrangsbord, namelijk het bord B17: "Kruispunt waar de voorrang van rechts geldt."
Oud 4 april 2011, 13:29   #140
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat bord betekent helemaal niet "gevaarlijk kruispunt". Het is niet eens een gevaarsbord maar een voorrangsbord, namelijk het bord B17: "Kruispunt waar de voorrang van rechts geldt."
voil�* ... als we er nu nog voor kunnen zorgen dat alle voetgangers en fietsers van rechts komen, zijn we vertrokken zie
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be