![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ook niet, maar is al wat je verder suggereert te verantwoorden voor een kruispunt in landelijk gebied, waar een tweetalig bord ook veel kan oplossen?
![]() Citaat:
Terwijl een eenvoudig bord het veel sneller en goedkoper oploste.
![]() |
![]() |
#124 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
om maar te zeggen dat ik hier binnen het uur makkelijk vijf maatregelen kan bedenken die -goedkoop zijn -binnen de drie dagen te plaatsen zijn -en wel binnen de wet vallen en even efficient zullen blijken dan een franstalig (en dus buitenwettelijk) verkeersbord ik verwijt die burgemeester geestelijke luiheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Neen hoor.
Ik somde enkele Europese grensregio's op waar tweetalige borden kennelijk geen probleem vormen. In de grensregio West-Vlaanderen zij die blijkbaar not done. "Brussel staat er vol van" aldus mijn erudiete opponent. Waar zit het dilemma? En waarom is het vals? |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder zitten topics over verkeer (waaronder de verkeersborden) in het subforum " Mobiliteit & verkeersveiligheid" en kunnen draadjes over communautaire kwesties in binnenlandse of zo ... ![]() (Hmmz , nog ene met wat rood aan gevonden se : ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wetten moeten mijns inziens aangepast zijn aan een situatie en de behoeften van mensen. Gewoon wet om de wet gaat er bij mij niet in. Nu zit ge daar met een situatie waarin iemand een Fr. bord geplaatst heeft in een omgeving waar Frankrijk en Vlaanderen nauw met elkaar verweven is (ook historisch). Goed, dat bord staat daar, onwettig te wezen, en een simpele klacht volstaat om dat bord daar weg te krijgen. Nochtans heeft in de twee jaar dat dat bord er staat, precies niemand van de inwoners, en ook niet het VB van Alveringem, bedacht om daar eens klacht tegen neer te leggen. Er was geen protest, geen klacht, niks, toen dat bord daar gezet is, ook al staat het er onwettig. Als dat je frank niet doet vallen dat er d�*�*r ter plaatse, niemand een probleem heeft met dat bord, dan weet ik het ook niet. Naast het feit dat het niemand lijkt te deren (behalve dan die ene persoon die klacht heeft ingediend - misschien zelfs niet iemand van daar?) blijkt het bord ook NUT gehad te hebben. Eigenlijk zou je je dan kunnen afvragen of die wet wel past voor de situatie daar. Het doet mij een beetje aan als een situatie waarbij 2 buren beslissen dat de ene gerust zijn gerust een berging met venster op 1m90 van de scheidingslijn mag zetten terwijl dat daar 2m moet zijn, en dan plots iemand van 100 km verder dat opmerkt en klacht indient want daar is iets onwettigs gebeurd. En die heeft dan wettelijk gelijk, ja, maar dat maakt het in mijn ogen nog niet juist vanuit menselijk standpunt, en die klager hoeft geen vriendelijke blik meer van mij te verwachten.
![]() |
![]() |
#131 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en als die wet onnozel is, moet je niet oproepen tot onwettigheid dan moet je verantwoord oproepen tot wijziging van de wet dat is toch wel een tamelijk cruciaal verschil, niet???? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Internationaal bord voor "gevaarlijk Kruispunt" Kan ook in combinatie met bord wat er nu staat. Heb ooit in "Blik-op-de-weg" een aanhouding gezien van een te hard rijdende fransoos. Die Nederlandse flik deed moeite om in frans uit te leggen, een NL Flik hé, probeerde gemakshalve toch int Engels zelfs dat lukte niet. Die fransoos snapte er niks van. Hij verstond enkel frans. Uiteindelijk hebben ze via tolk moet uitleggen dat hij zijn rijbewijs kwijt was. Want die agent was toch het frans niet zo machtig om een hele procedure uit te leggen. Awel, nu gij weer...wie is hier monolinquistisch, eerder die arrogante Fransen of niet soms? Kennen amper een woord engels en te beroerd om andere taal te leren. Kwestie van mentaliteit hé... ![]() Ge haalt je moedertaal wel ferm door het slijk, is Nederlands zo minderwaardig in jouw visie?
Wie het verleden niet kent, weet ook zijn toekomst niet !!! Laatst gewijzigd door stropke : 4 april 2011 om 13:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat klopt van geen kanten.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik vraag me trouwens wel af of dit echt zo "een gevaarlijk kruispunt" is. Als ik die foto bekijk, liggen de verkeersintensiteiten daar niet bepaald hoog. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Banneling
|
![]() echt waar ! t zal je mss als een verrassing komen, maar Brussel (BHG) wordt compleet omringd door Vlaamse gemeenten.
Citaat:
want volgens mij heb je ofwel toepassen van de wet of niet toepassen van de wet ... fundamentalistisch lijkt me daar niet op van toepassing allemaal nogal fundamenteel voor de rechtstaat wel ... alternatieven zijn totalitaire regimes of juridische willekeur en rechtsonzekerheid ... Laatst gewijzigd door Anna List : 4 april 2011 om 13:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |