![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat mij betreft blijft de RKK door deze mening een hypocriete vereniging die zelf niet toepast wat ze preekt en daardoor elke vorm van geloofwaardigheid verliest.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 15 april 2011 om 06:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of evengoed niet.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sinds men denkt dat Verschaeve homo was zijn homo's terug viezerikken.
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kom kom, laten we elkaar geen mietje noemen: voor jou waren homo's altijd al viezeriken. De ontdekking dat Verschaeve homo was, heeft daar dus niets aan veranderd.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | ||
|
![]() Citaat:
Indien de gehele kerk niet over dezelfde kam wenst geschoren te worden, dan zullen ze afstand moeten doen van de leiding ervan, want het is die leiding die de regels bepaalt. Citaat:
![]() |
![]() |
#128 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb het over degenen die niet toepassen wat ze preken. Pedofielen, doofpotters, modernisten, en ook degenen die homofilie goedkeuren. Iedereen die dus de regels niet volgt. Laatst gewijzigd door Albrecht : 15 april 2011 om 19:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het verwijderen van de pedofielen zou inderdaad een goede zaak zijn, maar door het verwijderen van diegenen die naastenliefde en verdraagzaamheid toepassen lijkt me een geval van in eigen voet te schieten.
![]() |
![]() |
#130 | |
Banneling
|
![]() Niemand, want het is nooit een dogma of officiële leer geweest.
Citaat:
Het zou een schot in eigen voet zijn om de moraal die de Kerk al 2000 jaar meedraagt te doen verdwijnen. De Kerk wordt door christenen omschreven als een vaste rots, die qua moraal niet meegaat met de toevallige eisen van de tijd. Laatst gewijzigd door Albrecht : 15 april 2011 om 22:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Vreemdeling
|
![]() Ik vind van wel, een homoseksuele relatie is een relatie gebaseerd op liefde en respect en heeft dezelfde eigenschappen als een heterosexuele relatie. Liefde afkeuren is onverdraagzaam, homosexualiteit afdoen als een bizar slecht iets hoort niet in deze tijd. We leven niet in het jaar 0 Albrecht. Dat de kerk een probleem heeft met liefdeloze sex, is iets anders. Daar spreek ik me niet over uit. Stop met homo's en lesbische koppels te demonizeren en kijk eens eerst in eigen boezen of het sacramentele biechtgeheim niet gelijk is aan het niet verlenen aan hulp aan een slachtoffer. Wat strafbaar volgens de seculiere wet van België en een ieder die zich schuldig maakte aan het geheimhouden van biechten mbt tot het verkrachten van minderjarige onschuldige kinderen is even schuldig als de dader zelf. Het spijt me dat de kerkgemeenschap dat maar niet wil in zien, maar als er nu 1 ding heilig is dan is het een kind.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Homoseksualiteit gaat anders al véél langer mee dan uw kerk en zal nog lang bestaan nadat de inktzwarte bladzijde in de geschiedenis, die uw kerk is, is omgedraaid.
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dit is voor mij het ultieme bewijs dat godsdienst gemaakt is geweest en bijgestuurd wordt door mensen. De paus kan zieltjes redden door de regels van het geloof te veranderen. Hij kan er nog veel meer redden door te stellen dat een homofiele relatie niet zondig is. Citaat:
Stel je de volgende vraag: zou Jezus een homofiele man hebben veroordeeld voor zijn daden? Citaat:
Net zoals de Islam en nog een paar andere godsdiensten trouwens.
![]() |
![]() |
#135 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
90% van de huidige maatschappelijke thema's waren onbekend en komen dus niet eens aan bod in die antieke boekjes van religies..dus zeggen dat alle spelregels duidelijk zijn vastgelegd is prietpraat.. Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 16 april 2011 om 07:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
|
![]() Waarom?
![]() |
#138 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Albrecht : 16 april 2011 om 07:38. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Banneling
|
![]() Omdat ingaat tegen de aard van onze hele reden tot seksuele relaties: voortplanting. En als je niet zelfstandig voort kunt planten, zou je kunnen adopteren, maar daar wringt het schoentje alweer. Om het op z'n zachtst te zeggen zal het kind, met gebrek aan vaderlijk figuur en moederlijk figuur, mogelijk in verwarring geraken.
Nu zul je ook zeggen dat homoseksualiteit aangeboren is, maar is dat evolutionair gezien wel mogelijk? Allez soit, dat zal ik overlaten aan biologen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | ||||
|
![]() Citaat:
Waarom zou de paus wel hypothesen in twijfel mogen trekken, en anderen niet. Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Ik weet het, het is een menselijk kwaaltje dat vermoedelijk wel zijn reden zal hebben, maar gelovigen hebben er wel erg van.
![]() |