![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Banneling
|
![]() Weer treinen door het rood
Maar geen nood ! "Wij weten dat en er wordt zéér hard aan gewerkt" dixit De Scheemaecker & zijn cheerleadende sossenbende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er rijden alle dagen treinen door het rood. In 99,999% van de gevallen is er geen gevaar voor de veiligheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Minister-President
|
![]() Alle dagen is een beetje overdreven, hoor, maar het gebeurt toch regelmatig, ja. Meestal zonder veel gevaar, maar goed, het blijft een risico. Pas op, een metertje door het sein is ook erdoor, hé. En die bestuurder moet ook ter plaatse vervangen worden.
Met het nieuwe TBL1+-systeem zou het beter moeten gaan, we gaan dan eindelijk op het veiligheidsniveau zitten waar Nederland op zit sinds de jaren 60...
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik snap niet hoe je daar kan over zitten. Deze week nog meegereden in de cabine van een klassiekske op de CR naar Zottegem met bestuurder die ik ken.
Rode seinen zie je genoeg op voorhand, en ze worden vooraf gegaan door een oranje (= max 40 per uur). |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Banneling
|
![]() Ja, we zijn Dhr Schouppe echt wel véél respect verschuldigd. En nu gaat hij zich eens inspannen om het aantal verkeersborden (waarvan iedereen wil dat er klaarheid in het bos komt en dus vermindert) nog eens omhoog jagen. Ik wou echt dat hij eens moest blazen om dan met dezelfde treurmars te mogen afdruipen zoals zijn vroegere senaatscollega Flor Koninckx ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Er kan ook op het seinhuis iets misgaan. Het zou de eerste keer niet zijn dat een bestuurder plots van groen op rood rijdt, omdat op het laatste moment het seinhuis beslist dat een andere trein toch eerst zal rijden, of dat de gekozen wissels niet de juiste zijn. En tenslotte kan er ook een technische storing zijn, waardoor het sein terugvalt op het veiligste beeld: verboden te rijden. Als dat gebeurt wanneer een treinbestuurder niet meer kan stoppen, dan zal die door het sein zitten. Maar of het nu de fout van die bestuurder is of niet, hij zal altijd vervangen worden. Is het zijn fout niet, dan mag hij kort daarna gewoon terug aan de slag, maar wil men vermijden dat hij door de stress later die dienst wel een fout maakt door verstrooidheid, is het wel zijn verantwoordelijkheid, dan volgt eerst een grondig psycho-medisch onderzoek, en wordt hij grondig getest op zijn kennis van de reglementering.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Banneling
|
![]() wanneer wordt johan-sabena/nmbs/zilverfonds-vandelanotte trouwens eens ter verantwoording geroepen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alleen directe democratie kan nog helpen. De particratie heeft zijn overbodigheid en lethargie bewezen. De kopstukken hebben hun melkbronnen gevonden ... après eux, les mouches ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Reden: er lopen teveel papzakken rond in Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Het eerste wat een zwitser denkt: hoe kunnen we uw zakken lichter maken. Laatst gewijzigd door giserke : 7 augustus 2011 om 22:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#136 |
Minister-President
|
![]() Deze kunnen steeds overruled worden. Je moet soms tegen het systeem liegen, maar het is technisch zeker mogelijk om een wisselstraat af te breken, ook met een trein in aantocht of zelfs op de wissels. Reglementair mag het natuurlijk niet, en mag je dat pas doen als je de zekerheid hebt dat de trein nog probleemloos zal kunnen stoppen, of anders minstens 15 minuten wachten (na 10 minuten moet een bestuurder het volgende sein automatisch als gesloten beschouwen).
Een sein kan ook bewust dichtgezet worden, om een gevaarlijke situatie te vermijden, zonder de wissels los te leggen. Maar ook hier kan de trein al te dicht genaderd zijn om nog voor het sein te kunnen stoppen. Daarom mogen de wissels niet los gelegd worden, en kunnen dus ook geen andere kruisende bewegingen ingelegd worden. Maar voor de bestuurder maakt het niet veel uit, die zal vervangen worden.
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Weeral twee politieke benoemingen bij de NMBS. Sven Audenaert en gewezen vakbondsman Michel Bovy zijn benoemd tot directeur-generaal. Ze zijn daar weer goed bezig. 'k Vraag me af wat die competenties zijn van die mensen? Die Audenaert komt uit Belgacom en kent niets van de spoorwegen. Bovy is een vakbondsman die naar het schijnt nog geen universitair diploma op zak heeft en zijn carrière enkel aan zijn syndicaat heeft te danken. Dat ze toch eens bekwame mensen en mensen met kennis van zaken aan de top plaatsen van een overheidsbedrijf.
“Every generation needs a new revolution.” Laatst gewijzigd door Frost : 27 augustus 2011 om 08:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|