![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze zijn dus bestraft?
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat was de vraag niet sjok.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Want volgens hetzelfde onderzoek kreeg je ook dit. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Er staat "Er werd ook geen algemeen racistisch klimaat gerapporteerd." Citaat:
Wat staat daar nog? De politie herhaalde ook dat ze de problemen die uit het onderzoek bleken, wil aanpakken. Er wordt intern overlegd over verschillende initiatieven. De politie spiegelt de huidige situatie aan die van vrouwen in het korps tijdens de jaren '70 en '80. 'Toen waren er intern ook heel wat problemen, maar intussen is hun aanwezigheid wel de normaalste zaak van de wereld geworden', aldus nog De Vries.De politie zelf geeft toe dat er problemen zijn. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom zouden er weer meer problemen zijn met een bepaald soort "gekleurde collega's" en niet met alle anderen? De ganse groep is het slachtoffer van het gedrag van een (flink) deel gasten uit hun eigen rangen en daarop wordt iedereen dan afgerekend! Dat laatste kan men verkeerd noemen maar het is nu eenmaal zo! Eerst als groep overal last veroorzaken, overal bekend staan om last te veroorzaken en dan verwonderd zijn dat ze "anders" worden aangekeken en behandeld dan iedereen... Diegenen die dan zonder reden daar ook het slachtoffer van zijn moeten zich niet tot "de blanke racistische enz autochtoon" wenden maar diegenen aanpakken in hun eigen rangen die voor die reputatie zorgen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Dat er racisme is bij de politie daar ben ik al lang van op de hoogte. Het heeft enkel en alleen maar te maken met hun rekruteringsbeleid van de laatste jaren. Bij de politie heerst er een enorme machocultuur en ik heb de indruk dat ze ook zulk genre mensen zoeken. Steeds meer en meer komt de politie op een negatieve manier in het nieuws. Ze zoeken vooral mensen die haantjesgedrag vertonen. Niet zelden heeft de modale agent een extreem-rechtse visie op de samenleving. Enkele jaren terug ben ik op een zeer negatieve manier in aanvaring gekomen met de politie. Na een lange procedure heb ik uiteindelijk mijn gelijk kunnen halen. Ook dankzij de getuigenissen van zeer vriendelijke burgers die de ganse situatie hebben gezien. In tal van politiekorpsen zitten er wel enkele Bart Debies.
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik citeer “Dat er discriminerende praktijken in het Antwerpse korps worden toegepast, is onbetwistbaar. Een deel van de discriminerende politieambtenaren is werkelijk racistisch en dan rijst de vraag of we hun overtuigingen nog wel kunnen veranderen. Bovendien beïnvloeden zij de kersverse agenten en zetten zij aan tot discriminatie.http://aff.skynetblogs.be/archive/20...ieracisme.html Citaat:
Citaat:
Citaat:
Individuen binnen de groep veroorzaken overlast. Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
het probleem is iets ingewikkelder en racisme roepen is struisvogelpolitiek mi. waarom zijn er zo weinig Marokkaanse agenten? opleiding, taal, racisme, uitsluiting, zijn de allochtonen bang van hun eigen gemeenschap. mag ik de term marokkaan gebruiken, de groep waar het ALTIJd in dit soort discussies om gaat, of moet ik de politiek correcte term allochtoon gebruiken ook al refereer ik dan automatisch naar de Duitse of Nederlandse inwijkeling? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Heb je niet gelezen hoe ik andere bijdragen benoem? Citaat:
Citaat:
Hoe komt het dat allochtonen die het korps vervoegen na een korte tijd alweer vertrekken? Je laat volgend deel weg uit mijn post. Dat voor iemand die pleit om het volledige plaatje te bekijken. Laat je altijd de stukken weg die niet in je kraam passen? Nochtans copieerde ik in de OP o.a. “Dat er discriminerende praktijken in het Antwerpse korps worden toegepast, is onbetwistbaar. Een deel van de discriminerende politieambtenaren is werkelijk racistisch en dan rijst de vraag of we hun overtuigingen nog wel kunnen veranderen. Bovendien beïnvloeden zij de kersverse agenten en zetten zij aan tot discriminatie. Deze mensen moeten uit het korps verwijderd worden. Bij andere politiemensen ligt het anders. Hun discriminerende praktijken of racistische uitspraken zijn het gevolg van hun negatieve ervaringen met de delinquente en provocerende jongeren van de Maghrebijnse gemeenschap. (…) Maatregelen om discriminerende gedragingen door politiemensen te sanctioneren en zodoende uit te bannen, dienen onverwijld door de korpsleiding genomen te worden." (blz. 89-90). Maar die leiding treedt niet op. Een laatste keer Wendy Mattheesen: “In het Antwerpse politiekorps heb ik gemerkt dat discriminatie niet gesanctioneerd, doch eerder toegejuicht wordt door een aantal collega’s. Ook de leiding treft geen maatregelen.” (blz. 90).Mag ik je er op wijzen dat dit de medeverantwoordelijk is van sommigen van de allochtone medemens; niet van DE allochtone medemens. Het is al een hele stap vooruit dat er onderzoek naar gedaan wordt, dat men het probleem wil onder ogen zien. Blijkbaar wil de leiding er nu ook nog iets aan doen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hopelijk wordt er eerst ook wat gedaan aan die 'delinquente en provocerende jongeren van de Maghrebijnse gemeenschap'.
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat was 'n antwoord op 'n niet-gestelde vraag!
Als je gevolgd had, zou je weten wat er wèl gevraagd werd, maar nooit antwoord op gekomen is. De bekende sjok-tactiek!
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan wordt de draad te lang, de server overbelast.
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En waarom beoordeel jij ze hier anders?
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Borgerhout, en Antwerpen bij uitbreiding, verzuipen haast in de criminaliteit. Mest die stad eens uit. |
|
![]() |
![]() |