![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#122 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#123 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Over een onderhandelingswijze met enkel mondelinge afspraken valt wel iets te zeggen in absurde situaties, er is uiteindelijk bitter weinig van uitgelekt.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]() Eerst zijn akkoord geven wat betreft bepaalde mondeling gemaakte deelakkoorden,om er vervolgens de dag erop op zijn woord wat betreft die al gemaakte afspraken te willen terugkomen... Kortom ,het aloude franstalige spelletje dat ze al decennia lang hanteren.. Dat was trouwens de reden dat de financiëringswet tegen de eerder gemaakte afspraken in op tafel is belandt... En dat was trouwens het iniatief van de CD&V mijn beste... Onder het motto "waarom zouden wij ons aan ons woord moeten houden,als de franstaligen zich niet aan hun woord houden"... Laatst gewijzigd door Svennies : 12 mei 2011 om 23:05. |
![]() |
![]() |
#126 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
andere minuut; BDW moest CD&V en Groen! doen zwijgen, en geen rekening met hun eisen houden. Fuck that, echt waar. Om niet te beginnen over het feit dat indien men in uw verhaal stapt,, ook Di Rupo zijn afspraken niet gehouden heeft. Belgicisme is niets meer dan een bol vooroordelen in een doos reactionair propaganda verpakt in wat leugens met eventueel een halve waarheid als strikje.
derp wegens derp want politics.be. Want derp en derp en derp, zei 'iemand'. Laatst gewijzigd door Salvadorii : 12 mei 2011 om 23:06. |
|
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is er echter nog iemand die de politiek een beetje volgt die gelooft dat Kris Peeters niet naar de N-VA gaat ?
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
#128 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Looool, volgende persbericht en/of lek cdh, hier voor het eerst gelezen.
#129 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Je zou op zijn minst een bron kunnen aanhalen waar Bart De Wever publiekelijk Elio Di Rupo beschuldigd van woordbreuk. Citaat:
|||
![]() |
![]() |
#130 |
Minister-President
|
![]() En wat er al van is uitgelekt, valt zelfs niet te verifiëren, maar toch genoeg blijkbaar om Di Rupo als gekrengd Italiaantje het hazenpad te doen kiezen.
|
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat doet dat er toe ? De grote dragers van de onderhandelingen zijn de PS en de N-VA en dit is nooit formeel tegengesproken door de andere partijen.
|
![]() |
![]() |
#132 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik. Ik ken de N-VA een pak beter dan gij - en het is onwaarschijnlijk dat als hij zou overlopen dat hij minister president zou kunnen blijven; de N-VA heeft hem niet nodig om in het Vlaams Parlement een meerderheid te vormen en/of de MP te leveren. Hij heeft dus weinig te bieden, en de N-VA heeft hem weinig te bieden. Maar het kan dat hij ofwel op een cruciale moment zijn gewicht en in N-VA schaal legt en daardoor wat kapitaal opbouwt, ofwel dat hij zonder garanties overstapt. Doch lijken beide me onwaarschijnlijk. Vergeet ook niet dat Peeters niet levenslang van het premierschap of MPschap droomt alle Verhofstadt of Leterme.
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat wil je daarmee zeggen ?
![]() |
![]() |
#134 |
Minister-President
|
![]() Ken je die uitdrukking dan niet? Hij wou meteen stoppen als preformateur en heeft sindsdien niet meer bewogen en later nog regelmatig als vermist persoon gesignaleerd. Hij dacht begod zelfs dat de federale cd&V ministers een herenakkoord met hem gesloten hadden met hun open brief, gericht aan de N-VA, en Wouter Beke het weer niet begrepen had.
Laatst gewijzigd door Jakko : 12 mei 2011 om 23:31. |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Daarom dat de strik telkens nadat hij had teruggekoppeld naar zijn twee zwarte heksen op zijn gegeven woord moest terugkomen... De Wever heeft als grote drager langs Vlaamse zijde als énige een lijvige nota gepresenteert én openbaar gemaakt in de amper tien dagen die hij kreeg voor zijn opdracht... En werd vervolgens in no time afgeschoten aan franstalige zijde... Zelf rooie johan die met een voor Vlaamse zijde uiterst slappe nota na maanden werk kwam aanzetten vond nog géén genade in de ogen van zijn rode franstalige geestesverwanten... Daaruit kun je zó de franstalige bereidheid aflezen om de huidige onderhandelingen ten koste van alles te blijven blokkeren om het zaakje zolang mogelijk op zijn beloop te laten... Laatst gewijzigd door Svennies : 12 mei 2011 om 23:26. |
|
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het kan inderdaad misschien zijn dat N-VA hem electoraal gezien niet nodig heeft. Als je echter ziet wat knoeiers N-VA nu in het beleid moeten zetten bij gebrek aan menselijk kapitaal in eigen rangen lijkt het me een evidentie dat Kris Peeters naar N-VA gaat. Je moet het ook bekijken dat het opportuun is om een goed beleid te voeren dat men +- 10 jaar iemand op dezelfde toppost kan laten draaien. Daarmee wil ik niet zeggen dat Kris Peeters een goed beleid voert, de gevolgen zijn pas na langer dan 10 jaar merkbaar.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 12 mei 2011 om 23:26. |
|
![]() |
![]() |
#137 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||||
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
#139 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Eerste alinea; Ge beweert wel dat het BDW zijn fout is dat de vrome Wouters de financieringswet ter sprake brachten (andere minuut). De 'één minuut' voorbeelden van stellingen zijn zo talrijk dat ik amper durf googlen - ik heb geen zin dat er in Azie een of andere Indier of Chinees voorbij een ontploffende server loopt en verminkt achterblijft. Maar het zijn wel (ook) uw uitspraken. Nee het doet geen pijn - het is gewoon leuk om leugenachtige hypocrsie bloot te leggen. 2de alinea; dus als ik iets baseer op dezelfde bronnen als gij voor uw beweringen moet ik aannemen dat gij de waarheid spreekt maar ik moet het 'bewijzen' - la Belgique en action - één maat, twee gewichten. De 7 overeengekomen? Um, VDL aangesteld zonder toestemming N-VA is één voorbeeld - er zijn er genoeg. Lieg, verdraai en propagandeer maar verder, het zal toch niet baten. 3e alinea; WTF? Seriously, wtf? Omdat BDW niet meedoet aan achterbakse pubertheater die eenieders welvaart in gevaar brengt is hij in de fout gegaan? Um, nee. *kots* 4e alinea: Het instand houden van het huidige Belgie/ het tegenhouden van ernstige hervormingen van het huidige Belgie - nog vragen? Zoek een woordenboek site he.
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je wil weten wat hier juist moeilijk aan is dan kan ik je aanraden eens volledig het rapport van Vives te bestuderen. Dan begrijp je dat homogene bevoegdheidsoverdrachten niet meer mogelijk zijn.
|
![]() |