Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 12 mei 2011, 23:00   #121
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Ik kan enkel maar vaststellen dat er over alle dossiers - arbeidsmarkt, gezondheidszorgen, kinderbijslagen, justitie, verkeer, ... en zelfs BHV (waarover de regering gevallen is) - een grote eensgezindheid bestaat en dit bij alle partijen. Dat geldt inderdaad (nog) niet voor wat de financieringswet betreft, hetgeen weinig verwonderlijk is, gelet op het extreem technische, gevoelige en moeilijke karakter van dit dossier.
Wat is er moeilijk aan de financieringswet ? Er gaat teveel geld naar de Franstaligen die geen zak doen en men wil daar een punt achter zetten. Het ligt in de lijn der verwachtingen dat men daar aan Franstalige kant niet van wil weten. Het ligt eveneens in de lijn van de verwachtingen dat men opnieuw naar de stembus zal moeten gaan en het ligt eveneens in de lijn van de verwachtingen dat het dan echt zal gaan over een splitsing van België (minderheidsblokkering ten spijt)
Stingray is offline  
Oud 12 mei 2011, 23:00   #122
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Bedoel je dat je dan de bevoegdheidsoverdrachten perfect kan financieren met nieuwe vormen van belastingen op gewestniveau ? Ik wist niet dat men dat heeft besproken.

Eerst stel je dat het perfect mogelijk was om de bevoegdheidsoverdrachten te financieren door de gewesten zelf en dan vraag je jezelf af hoe Elio dit mogelijk zag zonder te raken aan de financieringswet.

Ik denk dat heel de historie van de woordbreuk van Bart De Wever vooral te maken heeft met de inbreuk op de afgesproken onderhandelingswijze. Men heeft beginnen te onderhandelen over de financieringswet terwijl de afspraak was eerst een uitwerkt akkoord te hebben over de bevoegdheidsoverdrachten.
de afspraak was om bevoegdheden over te dragen met doorgedreven responsabilisering. EDR heeft die belofte gebroken, dus de enige manier om dat er toch door te krijgen was de financieringswet op tafel te smijten. Dat weet iedereen met verstand in zijn hoofd
vrijevlaming is offline  
Oud 12 mei 2011, 23:01   #123
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tegen 2014 zit Kris Peeters bij de N-VA, misschien zelfs al sneller.
ik hoop het met u. Bij die mossel nog vis partij zit hij in ieder geval niet op zijn plaats.
vrijevlaming is offline  
Oud 12 mei 2011, 23:03   #124
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Ik geloof niet in mondelinge afspraken en tot nog toe is Di Rupo degene die nog niets op papier gezet heeft, buiten het A4 notaatje aan de koning. Er zou niet over de financiëringswet gesproken worden als er voldoende geresponsabiliseerd werd. Hoe rijmt men dat? Enkel veel geld voor brussel in ruil voor de splitsing van BHV was Di Rupo's visie van een grote staatshervorming.
Men is ook niet voor de volle 6cm akkoord over het dossier van Wouter Beke.

Over een onderhandelingswijze met enkel mondelinge afspraken valt wel iets te zeggen in absurde situaties, er is uiteindelijk bitter weinig van uitgelekt.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 12 mei 2011, 23:05   #125
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welk woord zou Elio niet hebben gehouden ?

Eerst zijn akkoord geven wat betreft bepaalde mondeling gemaakte deelakkoorden,om er vervolgens de dag erop op zijn woord wat betreft die al gemaakte afspraken te willen terugkomen...

Kortom ,het aloude franstalige spelletje dat ze al decennia lang hanteren..

Dat was trouwens de reden dat de financiëringswet tegen de eerder gemaakte afspraken in op tafel is belandt...

En dat was trouwens het iniatief van de CD&V mijn beste...

Onder het motto "waarom zouden wij ons aan ons woord moeten houden,als de franstaligen zich niet aan hun woord houden"...

Laatst gewijzigd door Svennies : 12 mei 2011 om 23:05.
Svennies is offline  
Oud 12 mei 2011, 23:06   #126
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op 16 augustus zei Elio Di Rupo 'Bart, we hadden de afspraak dit niet te doen' .

Je kan natuurlijk stellen dat Elio Di Rupo liegt. Kan je dan ergens de bron geven waar N-VA zijn excuses vraagt aan Elio Di Rupo voor zijn vermeende aantijging ?
één minuut; jullie hebben maar 17% van de stemmen, N-V Arrogantie, BDW is nazi dat denkt dat hij voor iedereen spreekt

andere minuut; BDW moest CD&V en Groen! doen zwijgen, en geen rekening met hun eisen houden.

Fuck that, echt waar.

Om niet te beginnen over het feit dat indien men in uw verhaal stapt,, ook Di Rupo zijn afspraken niet gehouden heeft.

Belgicisme is niets meer dan een bol vooroordelen in een doos reactionair propaganda verpakt in wat leugens met eventueel een halve waarheid als strikje.

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 12 mei 2011 om 23:06.
Salvadorii is offline  
Oud 12 mei 2011, 23:06   #127
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
ik hoop het met u. Bij die mossel nog vis partij zit hij in ieder geval niet op zijn plaats.
Het is niet mijn hoop.

Is er echter nog iemand die de politiek een beetje volgt die gelooft dat Kris Peeters niet naar de N-VA gaat ?

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 12 mei 2011, 23:09   #128
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Men is ook niet voor de volle 6cm akkoord

Looool, volgende persbericht en/of lek cdh, hier voor het eerst gelezen.
Oud 12 mei 2011, 23:11   #129
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
één minuut; jullie hebben maar 17% van de stemmen, N-V Arrogantie, BDW is nazi dat denkt dat hij voor iedereen spreekt

andere minuut; BDW moest CD&V en Groen! doen zwijgen, en geen rekening met hun eisen houden.

Fuck that, echt waar.
Dat zijn niet mijn uitspraken. Blijkbaar heb je het moeilijk mee dat N-VA inconsequente kritiek krijgt. Een weinig stoïcijnse houding voor een supporter van de grote overwinnaar van de verkiezingen.

Citaat:
Om niet te beginnen over het feit dat indien men in uw verhaal stapt,, ook Di Rupo zijn afspraken niet gehouden heeft.
Bewijs het maar eens hé ! Er staat niets op papier. Uiteindelijk zijn de zeven partijen wel overeengekomen op deze manier te onderhandelen.

Je zou op zijn minst een bron kunnen aanhalen waar Bart De Wever publiekelijk Elio Di Rupo beschuldigd van woordbreuk.

Citaat:
Belgicisme is niets meer dan een bol vooroordelen in een doos reactionair propaganda verpakt in wat leugens met eventueel een halve waarheid als strikje.
Wat bedoel je met Belgicisme ?

Oud 12 mei 2011, 23:12   #130
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Men is ook niet voor de volle 6cm akkoord over het dossier van Wouter Beke.

Over een onderhandelingswijze met enkel mondelinge afspraken valt wel iets te zeggen in absurde situaties, er is uiteindelijk bitter weinig van uitgelekt.
En wat er al van is uitgelekt, valt zelfs niet te verifiëren, maar toch genoeg blijkbaar om Di Rupo als gekrengd Italiaantje het hazenpad te doen kiezen.
Jakko is offline  
Oud 12 mei 2011, 23:16   #131
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht

Eerst zijn akkoord geven wat betreft bepaalde mondeling gemaakte deelakkoorden,om er vervolgens de dag erop op zijn woord wat betreft die al gemaakte afspraken te willen terugkomen...

Kortom ,het aloude franstalige spelletje dat ze al decennia lang hanteren..

Dat was trouwens de reden dat de financiëringswet tegen de eerder gemaakte afspraken in op tafel is belandt...

En dat was trouwens het iniatief van de CD&V mijn beste...

Onder het motto "waarom zouden wij ons aan ons woord moeten houden,als de franstaligen zich niet aan hun woord houden"...
Het is vrij triestig dat altijd de nadruk wordt gelegd dat Bart De Wever van CD&V, Groen! of Sp.a woordbreuk moest plegen.

Wat doet dat er toe ?

De grote dragers van de onderhandelingen zijn de PS en de N-VA en dit is nooit formeel tegengesproken door de andere partijen.

Oud 12 mei 2011, 23:16   #132
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het is niet mijn hoop.

Is er echter nog iemand die de politiek een beetje volgt die gelooft dat Kris Peeters niet naar de N-VA gaat ?
Ik. Ik ken de N-VA een pak beter dan gij - en het is onwaarschijnlijk dat als hij zou overlopen dat hij minister president zou kunnen blijven; de N-VA heeft hem niet nodig om in het Vlaams Parlement een meerderheid te vormen en/of de MP te leveren. Hij heeft dus weinig te bieden, en de N-VA heeft hem weinig te bieden. Maar het kan dat hij ofwel op een cruciale moment zijn gewicht en in N-VA schaal legt en daardoor wat kapitaal opbouwt, ofwel dat hij zonder garanties overstapt. Doch lijken beide me onwaarschijnlijk. Vergeet ook niet dat Peeters niet levenslang van het premierschap of MPschap droomt alle Verhofstadt of Leterme.
Oud 12 mei 2011, 23:17   #133
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En wat er al van is uitgelekt, valt zelfs niet te verifiëren, maar toch genoeg blijkbaar om Di Rupo als gekrengd Italiaantje het hazenpad te doen kiezen.
Wat wil je daarmee zeggen ?

Oud 12 mei 2011, 23:24   #134
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wat wil je daarmee zeggen ?
Ken je die uitdrukking dan niet? Hij wou meteen stoppen als preformateur en heeft sindsdien niet meer bewogen en later nog regelmatig als vermist persoon gesignaleerd. Hij dacht begod zelfs dat de federale cd&V ministers een herenakkoord met hem gesloten hadden met hun open brief, gericht aan de N-VA, en Wouter Beke het weer niet begrepen had.

Laatst gewijzigd door Jakko : 12 mei 2011 om 23:31.
Jakko is offline  
Oud 12 mei 2011, 23:25   #135
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is vrij triestig dat altijd de nadruk wordt gelegd dat Bart De Wever van CD&V, Groen! of Sp.a woordbreuk moest plegen.

Wat doet dat er toe ?

De grote dragers van de onderhandelingen zijn de PS en de N-VA en dit is nooit formeel tegengesproken door de andere partijen.
En gij gelooft dat nog ook....

Daarom dat de strik telkens nadat hij had teruggekoppeld naar zijn twee zwarte heksen op zijn gegeven woord moest terugkomen...

De Wever heeft als grote drager langs Vlaamse zijde als énige een lijvige nota gepresenteert én openbaar gemaakt in de amper tien dagen die hij kreeg voor zijn opdracht...

En werd vervolgens in no time afgeschoten aan franstalige zijde...

Zelf rooie johan die met een voor Vlaamse zijde uiterst slappe nota na maanden werk kwam aanzetten vond nog géén genade in de ogen van zijn rode franstalige geestesverwanten...

Daaruit kun je zó de franstalige bereidheid aflezen om de huidige onderhandelingen ten koste van alles te blijven blokkeren om het zaakje zolang mogelijk op zijn beloop te laten...

Laatst gewijzigd door Svennies : 12 mei 2011 om 23:26.
Svennies is offline  
Oud 12 mei 2011, 23:25   #136
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Ik. Ik ken de N-VA een pak beter dan gij - en het is onwaarschijnlijk dat als hij zou overlopen dat hij minister president zou kunnen blijven; de N-VA heeft hem niet nodig om in het Vlaams Parlement een meerderheid te vormen en/of de MP te leveren. Hij heeft dus weinig te bieden, en de N-VA heeft hem weinig te bieden. Maar het kan dat hij ofwel op een cruciale moment zijn gewicht en in N-VA schaal legt en daardoor wat kapitaal opbouwt, ofwel dat hij zonder garanties overstapt. Doch lijken beide me onwaarschijnlijk. Vergeet ook niet dat Peeters niet levenslang van het premierschap of MPschap droomt alle Verhofstadt of Leterme.
Waar liggen de ambities van Kris Peeters dan wel ? Ik moet toegeven dat ik deze niet ken. Verhofstadt zijn ambities lagen en liggen trouwens op Europees niveau. Een Kris Peeters zie ik niet naar Europa gaan. Naar de privé zie ik hem ook niet gaan, hij gaat daar niet niet welkom zijn zolang zijn VIA project geen resultaten kent. Als ondernemer zelf een zaak beginnen zie ik hem ook niet doen. Als bestuurder in de privé lijkt me onder zijn ambitie, maar nogmaals ik ken zijn ambities niet. Voor hetzelfde geld gaat hij het kalmpjes aan doen en wat meer bergen beklimmen.

Het kan inderdaad misschien zijn dat N-VA hem electoraal gezien niet nodig heeft. Als je echter ziet wat knoeiers N-VA nu in het beleid moeten zetten bij gebrek aan menselijk kapitaal in eigen rangen lijkt het me een evidentie dat Kris Peeters naar N-VA gaat. Je moet het ook bekijken dat het opportuun is om een goed beleid te voeren dat men +- 10 jaar iemand op dezelfde toppost kan laten draaien.

Daarmee wil ik niet zeggen dat Kris Peeters een goed beleid voert, de gevolgen zijn pas na langer dan 10 jaar merkbaar.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 12 mei 2011 om 23:26.
Oud 12 mei 2011, 23:32   #137
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
En gij gelooft dat nog ook....

Daarom dat de strik telkens nadat hij had teruggekoppeld naar zijn twee zwarte heksen heksen op zijn gegeven woord moest terugkomen...
Die zitten toch ook bij de PS !

Citaat:
De Wever heeft als grote drager langs Vlaamse zijde als énige een lijvige nota gepresenteert én openbaar gemaakt in de amper tien dagen die hij kreeg voor zijn opdracht...
Prachtig masturbatiewerk. Maar masturbatie leidt zelden tot vruchtbaarheid.

Citaat:
En werd vervolgens in no time afgeschoten aan franstalige zijde...
Wat wil je, het zat nog vol vlekken.

Citaat:
Zelf rooie johan die met een voor Vlaamse zijde uiterst slappe nota na maanden werk kwam aanzetten vond nog géén genade in de ogen van zijn rode franstalige geestesverwanten...

Daaruit kun je zó de franstalige bereidheid aflezen om de huidige onderhandelingen ten koste van alles te blijven blokkeren om het zaakje zolang mogelijk op zijn beloop te laten...
Zelfs onder Johan Van De Lanotte werd door iedereen erkend dat de PS en de N-VA de grote dragers zijn van de onderhandelingen.

Oud 12 mei 2011, 23:33   #138
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ken je die uitdrukking dan niet? Hij wou meteen stoppen als preformateur en heeft sindsdien niet meer bewogen en later nog regelmatig als vermist persoon gesignaleerd. Hij dacht begod zelfs dat de federale cd&V ministers een herenakkoord met hem gesloten hadden met hun open brief, gericht aan de N-VA, en Wouter Beke het weer niet begrepen had.
Wat zou je in zijn plaats hebben gedaan ?

Oud 12 mei 2011, 23:36   #139
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat zijn niet mijn uitspraken. Blijkbaar heb je het moeilijk mee dat N-VA inconsequente kritiek krijgt. Een weinig stoïcijnse houding voor een supporter van de grote overwinnaar van de verkiezingen.

Bewijs het maar eens hé ! Er staat niets op papier. Uiteindelijk zijn de zeven partijen wel overeengekomen op deze manier te onderhandelen.

Je zou op zijn minst een bron kunnen aanhalen waar Bart De Wever publiekelijk Elio Di Rupo beschuldigd van woordbreuk.

Wat bedoel je met Belgicisme ?
Voor ik verder ga; ik ga geen rechten betalen aan Kafka hé - ik sel u verantwoordelijk daarvoor.

Eerste alinea; Ge beweert wel dat het BDW zijn fout is dat de vrome Wouters de financieringswet ter sprake brachten (andere minuut). De 'één minuut' voorbeelden van stellingen zijn zo talrijk dat ik amper durf googlen - ik heb geen zin dat er in Azie een of andere Indier of Chinees voorbij een ontploffende server loopt en verminkt achterblijft. Maar het zijn wel (ook) uw uitspraken. Nee het doet geen pijn - het is gewoon leuk om leugenachtige hypocrsie bloot te leggen.

2de alinea; dus als ik iets baseer op dezelfde bronnen als gij voor uw beweringen moet ik aannemen dat gij de waarheid spreekt maar ik moet het 'bewijzen' - la Belgique en action - één maat, twee gewichten. De 7 overeengekomen? Um, VDL aangesteld zonder toestemming N-VA is één voorbeeld - er zijn er genoeg. Lieg, verdraai en propagandeer maar verder, het zal toch niet baten.

3e alinea; WTF? Seriously, wtf? Omdat BDW niet meedoet aan achterbakse pubertheater die eenieders welvaart in gevaar brengt is hij in de fout gegaan? Um, nee. *kots*

4e alinea: Het instand houden van het huidige Belgie/ het tegenhouden van ernstige hervormingen van het huidige Belgie - nog vragen? Zoek een woordenboek site he.
Oud 12 mei 2011, 23:37   #140
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Wat is er moeilijk aan de financieringswet ? Er gaat teveel geld naar de Franstaligen die geen zak doen en men wil daar een punt achter zetten. Het ligt in de lijn der verwachtingen dat men daar aan Franstalige kant niet van wil weten. Het ligt eveneens in de lijn van de verwachtingen dat men opnieuw naar de stembus zal moeten gaan en het ligt eveneens in de lijn van de verwachtingen dat het dan echt zal gaan over een splitsing van België (minderheidsblokkering ten spijt)
Als men het heeft over de financieringswet dan bedoelt men de bijzondere financieringswet.

Als je wil weten wat hier juist moeilijk aan is dan kan ik je aanraden eens volledig het rapport van Vives te bestuderen. Dan begrijp je dat homogene bevoegdheidsoverdrachten niet meer mogelijk zijn.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be