![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
120€ per maand net meer Laatst gewijzigd door eno2 : 26 mei 2011 om 15:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
van de OU Nederland een diploma dat nergens officieel erkend wordt in België heeft mij (dwz mijn ex) 100000bf gekost Laatst gewijzigd door eno2 : 26 mei 2011 om 15:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe kan jij dat nu weten als je zelf niet werkt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze moet namelijk een job zoeken net onder haar diploma. De vraag is echter ook, welke bachelor heeft ze? Want een bachelor in bedrijfsmanagement is een waardeloos stukje papier, terwijl een bachelor in de mechanica of bio-wetenschap goud waard is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het ligt aan de staat die het gaat pieken bij de mensen die ervoor werken, en die het bij de werkgevers op allerlei mogelijke manieren gaan halen. Vergunning van hier en van ginder, tax op dit en op dat, en als ge doodvalt bepieken ze uw erfgenamen ook nog eens. Ge moet haast zot zijn om nog iets te beginnen of te werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar we zijn met een nieuw project bezig en zoeken dus werkvolk, gewoon losse mensen , de interimkantoren in de buurt hebben het folderke omhoog hangen, ik heb ze hier juist gezien, dus uiteindelijk hebben ze er wel wat gevonden, maar ik weet dat ze lang gezocht hebben. Nochtans proper werk, en niet overdreven zwaar, weliwaar arbeid in een magazijn, maar geen gevaarlijke of zware producten. weken hebben ze gezocht, en ik denk niet dat hun ploeg al voltallig is. Nu ja achtereen kunnen ze dat wel oplossen met jobstudenten, maar toch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waren er 2 die wel goed waren, maar die ene lag mij niet, en wou duidelijk ook de prijs niet betalen, en die andere had door, dat het te nemen of te laten was, en die heeft zijn investerig er al een paar keer goed uitgehaald. Die ene, vroeg een wit konijn met roze bollen, een soort supperman dat ge voor die prijs niet vind, want dan zijn die gasten zelfstandig en betaald ge zonder problemen 1000 euro en meer per dag, Had die gast de moeite willen doen van met iets minder tevreden te zijn, had ik de rest wat zogezegd ook nog noodzakkelijk was, op een maand of 2 wel even bijgestudeerd, ik heb hun dat gezegd ook, ja we zijn al lang aan het zoeken, maar dat zijn de vereisten, ... ik heb hem nog veel success gewenst en gezegd dat hij nog lang zal mogen zoeken ook. Sommige van die functies / vereisten kan je ook maar leren door ze te doen, als ge dat dan 2 keer gezien hebt, en ge hebt meer dan 10 jaar ervaring dan speelt ge daar na een week mee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De OU diploma's zijn ondertussen wel erkend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De hoogte uitkering(53,64€/dag) is voor een gezinshoofd en er zijn slecht weinig werklozen die aan de voorwaarden voldoen om als gezinshoofd een uitkering te krijgen. De meeste werklozen krijgen slechts het laagste bedrag (17,89€/dag of 465,14€/maand) en die mensen staan vaak te springen om een job. Maar door de leerplicht tot 18 jaar studeren veel jongeren vaak in de verkeerde richting af en zijn de meeste werklozen geschoold om op een kantoor te werken, terwijl de meeste jobs technische en verzorgende jobs zijn, waarvoor de jonge werkloze dus niet geschikt is voor de werkgever en deze eerst een opleiding moet volgen. De opleidingen zitten echter vol( men heeft immers de dienstplicht afgeschaft, waar de meeste jongeren vroeger werden omgeschoold of zelf geschoold om op de arbeidsmarkt terecht te kunnen) en kennen wachtlijsten van enkele maanden tot enkele jaren voor een werkloze er te recht kan. Daarnaast mag je zonder overdrijven aannemen dat de echte niet ingevulde arbeidsplaatsen slechts 1/3 zijn van wat de cijfers aantonen, veel jobs worden namelijk door verschillende kantoren tegelijk aangeboden, omdat de werkgevers vaak voor het invullen van een job verschillende interimkantoren inschakelen en dan nog eens zelf een vacanture plaatsen. Maar België heeft per 250 inwoners ook nog eens een politicus die betaald word met belastinggeld. En nu kan dit weinig lijken, maar dit is het hoogte aantal betaalde politici ter wereld en komt op 10.000.000/250= 40.000 politici en hun inkomens liggen gemiddeld tussen de 3000 en 6000 Euro per maand dat ze als politicus ontvangen. Wat geeft dat er van de belastingen een minimum van 120.000.000 Euro per maand aan lonen voor politici word uitbetaald of per jaar 1.440.000.000 Euro belastinggeld dat naar politici verdwijnt. Politici die vaak verschillende mandaten tegelijkertijd uitvoeren en vaak dan nog mandaten die belangenvermengend zijn of belangentegenstrijdig. Enwaarbij ze dannog eens hun mandaten cumuleren met postjes in raden van bestuur van bedrijven, waar ze opnieuw een inkomen verwerven op de rug van de werknemers en bedrijven. Je mag dus al een pak werklozen hebben voor je aan het bedrag komt dta er jaarlijks naar de politici verdwijnt uit de belastigen. 1.440.000.000€/(18€*21*12)4536€= 317.460 werklozen die samen evenveel krijgen als onze politici voor hun 40.000 postjes per jaar ontvangen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
als je een land in revolutie wil, en een bloedige voor wat dat betreft, dan moet je alleen maar de uitkeringen onder de armoedegrens voor de langdurig werkzoekenden afschaffen. dus wat jij voorstelt is gewoon crimineel onverantwoord, naast sociopathisch Jouw voorstel is nog voor een andere reden onwerkzaam maar ik ga me niet vermoeien jouw baarlijke gevaarlijke onzin nog verder op zijn plaatst te zetten Laatst gewijzigd door eno2 : 26 mei 2011 om 16:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het antwoord in alle gevallen is eenvoudig. Omdat iemand anders voor hun werkt, of toch gedeeltelijk. De gilden organiseren zich, zorgen ervoor dat ze zelf maximum betaald worden, en trekken zich van de rest van de wereld eigenlijk niet veel aan. Maar het bestaan van knelpuntberoepen heeft toch nog een andere oorzaak (dat de spread tussen de minimumlonen en de sociale uitkeringen te klein is). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gisteren nog een sollgesprek gehad...in een bedrijf waar ik vroeger nog gewerkt heb en die vroegen om op gesprek te komen omdat één van mijn vroegere collega's vertrokken is. Klassieke gelul van het sollgesprek en vervolgens over tot de orde van de dag... Blijkt dat ze verwachten dat ik nog zou komen werken voor het loon van 5 jaar geleden...nou moe. Witte konijnen, roze bollen en zandbakistaanse nomaden met rheuma (vond ik wel een mooie dat laatste) Ben niet gek, niet elke verandering is een verbetering en het ergste is nog dat men tegenwoordig geen afspraken meer kan houden. Heb trouwens nergens een grotere hekel aan als aan mensen die om de haverklap hun jas draaien. Laatst gewijzigd door Stingray : 26 mei 2011 om 16:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |