Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 mei 2011, 15:01   #121
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ganzenbordfan Bekijk bericht
Reden
Uit het onderzoek blijkt dat het merendeel van de werkgevers geen geschikte medewerkers vindt omdat de kandidaten over onvoldoende technische of sociale vaardigheden, kennis of ervaring beschikken.
"Werkgevers moeten beseffen dat ze niet langer in een handomdraai medewerkers kunnen aanwerven op het moment dat ze die nodig hebben", waarschuwt Philippe Lacroix, manager van Manpower Belgium. "Gekwalificeerd talent creëren doe je niet op korte termijn maar moet deel uitmaken van een langetermijnvisie en -strategie."

Herscholen/bijscholen is dus de boodschap.
Even een woordje in't vet gezet dat ook een groot probleem is, ik ken een meisje die niet aan een job geraakt momenteel omdat ze geen ervaring heeft. (Zit ze daar schoon met haar bachelor)
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2011, 15:03   #122
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Men zou al kunnen beginnen met de belastingsdruk op de laagste lonen ferm te verkleinen zodat er nog iets overblijft op't einde van de maand..
bon, ze zijn begonnen m et de sociale bijdragen te verminderen
120€ per maand net meer

Laatst gewijzigd door eno2 : 26 mei 2011 om 15:04.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2011, 15:05   #123
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Even een woordje in't vet gezet dat ook een groot probleem is, ik ken een meisje die niet aan een job geraakt momenteel omdat ze geen ervaring heeft. (Zit ze daar schoon met haar bachelor)
ik heb ook een bachelor

van de OU Nederland

een diploma dat nergens officieel erkend wordt in België

heeft mij (dwz mijn ex) 100000bf gekost

Laatst gewijzigd door eno2 : 26 mei 2011 om 15:08.
Oud 26 mei 2011, 15:15   #124
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
neen

wel met de onaantrekkelijke arbeidsvoorwaarden en -omstandigheden

en met de kieskeurigheid van de bazen, die supertalenten willen aan de goedkoopste prijzen

er is geen pamperbeleid

want de uitkeringen blijven onder de armoedegrens voor langdurige werkzoekenden

nog een rondje werkzoekenden culpabiliseren?
Het enige waar iets mee schort is de werkwilligheid van de onze werklozen. Na jarenlang gepamper met dikke uitkeringen overwegen ze het zelfs nog niet meer om zich op de arbeidsmarkt te wagen. Ze zouden beter die uitkeringen tout court afschaffen, die arbeidsplaatsen zouden snel genoeg ingevuld zijn + de werkloosheid daalt enorm.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2011, 15:16   #125
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Sommige werkgevers zouden heel graag hebben dat vrouwen anticonceptiva slikken.
Om vandaag nog werk te vinden moet je een absolute mouwveger van de baas zijn. De hele dag naar zijn pijpen dansen. Overuren kloppen aan een minimumloon.
Hoe kan jij dat nu weten als je zelf niet werkt?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2011, 15:21   #126
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit is wel een probleem dat ze kan opvangen.
Ze moet namelijk een job zoeken net onder haar diploma.
De vraag is echter ook, welke bachelor heeft ze?

Want een bachelor in bedrijfsmanagement is een waardeloos stukje papier, terwijl een bachelor in de mechanica of bio-wetenschap goud waard is.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2011, 15:31   #127
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Niettegenstaande niemand betwist dat de loonkost in dit landje de hoogste (of toch dichtbij) loonkost van de wereld heeft, zeggen velen dat de ondernemers hier hongerlonen betalen...

De hoogste loonkost... en de laagste nettolonen... de laagste pensioenen...

En dat zou aan dé bazen liggen?
Natuurlijk niet, daarom ook dat ik dat oeverloos gezeik van vakbonden niet moet hebben ook .

Het ligt aan de staat die het gaat pieken bij de mensen die ervoor werken, en die het bij de werkgevers op allerlei mogelijke manieren gaan halen.

Vergunning van hier en van ginder, tax op dit en op dat, en als ge doodvalt bepieken ze uw erfgenamen ook nog eens.

Ge moet haast zot zijn om nog iets te beginnen of te werken.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2011, 15:36   #128
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Daar wringt het schoentje he.

Bekend probleem. De goeie zitten bij een baas die of goed betaald, of de werksfeer dik in orde houdt.
Of zijn freelancer, en ik moet daar eens dringend werk van gaan maken.
Inderdaad, in de IT is dat dus ook zo he... ben ook nog eens veranderd, ja af en toe moet dat, eens iets anders doen he.

maar we zijn met een nieuw project bezig en zoeken dus werkvolk, gewoon losse mensen , de interimkantoren in de buurt hebben het folderke omhoog hangen, ik heb ze hier juist gezien, dus uiteindelijk hebben ze er wel wat gevonden, maar ik weet dat ze lang gezocht hebben.

Nochtans proper werk, en niet overdreven zwaar, weliwaar arbeid in een magazijn, maar geen gevaarlijke of zware producten.

weken hebben ze gezocht, en ik denk niet dat hun ploeg al voltallig is. Nu ja achtereen kunnen ze dat wel oplossen met jobstudenten, maar toch.
Oud 26 mei 2011, 15:45   #129
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
De cijfers zullen ongetwijfeld correct zijn, doch de ervaring leert mij dat sommige werkgevers een wit konijn met roze bollen zoeken....e.e.a. kan natuurlijk het beeld ook vertekenen.
Kijk ik heb onlangs nog jobkes aan het zoeken geweest en op de 5 sollicitaties die ik gedaan heb, was ik er op 2 overgekwalificeerd en wilden ze me 1000 euro minder geven , en daar heb ik dus eens vriendelijk merci gezegd.

Waren er 2 die wel goed waren, maar die ene lag mij niet, en wou duidelijk ook de prijs niet betalen, en die andere had door, dat het te nemen of te laten was, en die heeft zijn investerig er al een paar keer goed uitgehaald.

Die ene, vroeg een wit konijn met roze bollen, een soort supperman dat ge voor die prijs niet vind, want dan zijn die gasten zelfstandig en betaald ge zonder problemen 1000 euro en meer per dag, Had die gast de moeite willen doen van met iets minder tevreden te zijn, had ik de rest wat zogezegd ook nog noodzakkelijk was, op een maand of 2 wel even bijgestudeerd, ik heb hun dat gezegd ook, ja we zijn al lang aan het zoeken, maar dat zijn de vereisten, ... ik heb hem nog veel success gewenst en gezegd dat hij nog lang zal mogen zoeken ook.

Sommige van die functies / vereisten kan je ook maar leren door ze te doen, als ge dat dan 2 keer gezien hebt, en ge hebt meer dan 10 jaar ervaring dan speelt ge daar na een week mee.
Oud 26 mei 2011, 15:55   #130
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
ik heb ook een bachelor

van de OU Nederland

een diploma dat nergens officieel erkend wordt in België

heeft mij (dwz mijn ex) 100000bf gekost
Een bachelor is waardeloos.Je kiest dan beter voor een master of een professionele bachelor.
De OU diploma's zijn ondertussen wel erkend.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2011, 15:57   #131
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Het enige waar iets mee schort is de werkwilligheid van de onze werklozen. Na jarenlang gepamper met dikke uitkeringen overwegen ze het zelfs nog niet meer om zich op de arbeidsmarkt te wagen. Ze zouden beter die uitkeringen tout court afschaffen, die arbeidsplaatsen zouden snel genoeg ingevuld zijn + de werkloosheid daalt enorm.
De werkloosheidsuitkeringen die uitbetaald worden, zijn helemaal niet hoog.
De hoogte uitkering(53,64€/dag) is voor een gezinshoofd en er zijn slecht weinig werklozen die aan de voorwaarden voldoen om als gezinshoofd een uitkering te krijgen.
De meeste werklozen krijgen slechts het laagste bedrag (17,89€/dag of 465,14€/maand) en die mensen staan vaak te springen om een job.
Maar door de leerplicht tot 18 jaar studeren veel jongeren vaak in de verkeerde richting af en zijn de meeste werklozen geschoold om op een kantoor te werken, terwijl de meeste jobs technische en verzorgende jobs zijn, waarvoor de jonge werkloze dus niet geschikt is voor de werkgever en deze eerst een opleiding moet volgen.
De opleidingen zitten echter vol( men heeft immers de dienstplicht afgeschaft, waar de meeste jongeren vroeger werden omgeschoold of zelf geschoold om op de arbeidsmarkt terecht te kunnen) en kennen wachtlijsten van enkele maanden tot enkele jaren voor een werkloze er te recht kan.

Daarnaast mag je zonder overdrijven aannemen dat de echte niet ingevulde arbeidsplaatsen slechts 1/3 zijn van wat de cijfers aantonen, veel jobs worden namelijk door verschillende kantoren tegelijk aangeboden, omdat de werkgevers vaak voor het invullen van een job verschillende interimkantoren inschakelen en dan nog eens zelf een vacanture plaatsen.
Maar België heeft per 250 inwoners ook nog eens een politicus die betaald word met belastinggeld. En nu kan dit weinig lijken, maar dit is het hoogte aantal betaalde politici ter wereld en komt op 10.000.000/250= 40.000 politici en hun inkomens liggen gemiddeld tussen de 3000 en 6000 Euro per maand dat ze als politicus ontvangen. Wat geeft dat er van de belastingen een minimum van 120.000.000 Euro per maand aan lonen voor politici word uitbetaald of per jaar 1.440.000.000 Euro belastinggeld dat naar politici verdwijnt. Politici die vaak verschillende mandaten tegelijkertijd uitvoeren en vaak dan nog mandaten die belangenvermengend zijn of belangentegenstrijdig.
Enwaarbij ze dannog eens hun mandaten cumuleren met postjes in raden van bestuur van bedrijven, waar ze opnieuw een inkomen verwerven op de rug van de werknemers en bedrijven.

Je mag dus al een pak werklozen hebben voor je aan het bedrag komt dta er jaarlijks naar de politici verdwijnt uit de belastigen.
1.440.000.000€/(18€*21*12)4536€= 317.460 werklozen die samen evenveel krijgen als onze politici voor hun 40.000 postjes per jaar ontvangen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2011, 16:00   #132
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
je slaagt er alleen maar in je weer en weer als een totaal aan de werkelijkheid losgerukte fantast te laten kennen

als je een land in revolutie wil, en een bloedige voor wat dat betreft, dan moet je alleen maar de uitkeringen onder de armoedegrens voor de langdurig werkzoekenden afschaffen.

dus wat jij voorstelt is gewoon crimineel onverantwoord, naast sociopathisch

Jouw voorstel is nog voor een andere reden onwerkzaam

maar ik ga me niet vermoeien jouw baarlijke gevaarlijke onzin nog verder op zijn plaatst te zetten

Laatst gewijzigd door eno2 : 26 mei 2011 om 16:05.
Oud 26 mei 2011, 16:07   #133
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Herr Flick

Natuurlijk niet, daarom ook dat ik dat oeverloos gezeik van vakbonden niet moet hebben ook .
Zo oeverloos is het niet, want ze behalen met regelmaat goeie resultaten
Oud 26 mei 2011, 16:16   #134
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
moest dat zo zijn dan was beenhouwer (verpleegster, zowat elk technisch beroep) geen knelpuntberoep.
het is niet dat er genoeg personeel is, het is gewoon totaal onderbetaald en dan haken mensen af.
Het is niet omdat beenhouwer een knelpuntberoep is, dat er geen beenhouwers meer zijn.
Citaat:
waarom krijgt een dokwerker 300% als hij met kerstnacht werkt en een verpleegster, met heel veel geluk, amper 150%?
waarom krijgt de dokwerker ca een dubbel zo groot uurloon als de verpleegster?
en dan is men verbaasd dat het ene een knelpuntberoep is en het andere niet
En waarom krijgt een ambtenaar dubbel zoveel pensioen...
Het antwoord in alle gevallen is eenvoudig. Omdat iemand anders voor hun werkt, of toch gedeeltelijk.
De gilden organiseren zich, zorgen ervoor dat ze zelf maximum betaald worden, en trekken zich van de rest van de wereld eigenlijk niet veel aan.
Maar het bestaan van knelpuntberoepen heeft toch nog een andere oorzaak (dat de spread tussen de minimumlonen en de sociale uitkeringen te klein is).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2011, 16:18   #135
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Ik wil gaan werken in de landbouw of in bosbeheer. Maar ik ben te hoog geschoold
Zelfstandig boer worden.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2011, 16:19   #136
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Kijk ik heb onlangs nog jobkes aan het zoeken geweest en op de 5 sollicitaties die ik gedaan heb, was ik er op 2 overgekwalificeerd en wilden ze me 1000 euro minder geven , en daar heb ik dus eens vriendelijk merci gezegd.

Waren er 2 die wel goed waren, maar die ene lag mij niet, en wou duidelijk ook de prijs niet betalen, en die andere had door, dat het te nemen of te laten was, en die heeft zijn investerig er al een paar keer goed uitgehaald.

Die ene, vroeg een wit konijn met roze bollen, een soort supperman dat ge voor die prijs niet vind, want dan zijn die gasten zelfstandig en betaald ge zonder problemen 1000 euro en meer per dag, Had die gast de moeite willen doen van met iets minder tevreden te zijn, had ik de rest wat zogezegd ook nog noodzakkelijk was, op een maand of 2 wel even bijgestudeerd, ik heb hun dat gezegd ook, ja we zijn al lang aan het zoeken, maar dat zijn de vereisten, ... ik heb hem nog veel success gewenst en gezegd dat hij nog lang zal mogen zoeken ook.

Sommige van die functies / vereisten kan je ook maar leren door ze te doen, als ge dat dan 2 keer gezien hebt, en ge hebt meer dan 10 jaar ervaring dan speelt ge daar na een week mee.
Ben al meer dan 20 jaar actief in mijn job en ken mijn vak door en door. Ik heb zelfs geen week nodig om voor de volle 100 % mee te kunnen draaien.

Gisteren nog een sollgesprek gehad...in een bedrijf waar ik vroeger nog gewerkt heb en die vroegen om op gesprek te komen omdat één van mijn vroegere collega's vertrokken is. Klassieke gelul van het sollgesprek en vervolgens over tot de orde van de dag... Blijkt dat ze verwachten dat ik nog zou komen werken voor het loon van 5 jaar geleden...nou moe. Witte konijnen, roze bollen en zandbakistaanse nomaden met rheuma (vond ik wel een mooie dat laatste) Ben niet gek, niet elke verandering is een verbetering en het ergste is nog dat men tegenwoordig geen afspraken meer kan houden. Heb trouwens nergens een grotere hekel aan als aan mensen die om de haverklap hun jas draaien.

Laatst gewijzigd door Stingray : 26 mei 2011 om 16:20.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2011, 16:20   #137
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Dikke uitkeringen??? Geen mens die een appartementje huurt kan er nog van leven.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2011, 16:21   #138
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Dikke uitkeringen??? Geen mens die een appartementje huurt kan er nog van leven.
Tja, het nadeel als je met grote kapitalen werkt, dan vergeet je de realiteit nogal eens gauw.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2011, 16:29   #139
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Ben al meer dan 20 jaar actief in mijn job en ken mijn vak door en door. Ik heb zelfs geen week nodig om voor de volle 100 % mee te kunnen draaien.

Gisteren nog een sollgesprek gehad...in een bedrijf waar ik vroeger nog gewerkt heb en die vroegen om op gesprek te komen omdat één van mijn vroegere collega's vertrokken is. Klassieke gelul van het sollgesprek en vervolgens over tot de orde van de dag... Blijkt dat ze verwachten dat ik nog zou komen werken voor het loon van 5 jaar geleden...nou moe. Witte konijnen, roze bollen en zandbakistaanse nomaden met rheuma (vond ik wel een mooie dat laatste) Ben niet gek, niet elke verandering is een verbetering en het ergste is nog dat men tegenwoordig geen afspraken meer kan houden. Heb trouwens nergens een grotere hekel aan als aan mensen die om de haverklap hun jas draaien.
Als U het me toelaat... aan zo'n mentaliteit gaat - volgens mij althans - een land kapot...

Laatst gewijzigd door freelancer : 26 mei 2011 om 16:30.
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2011, 16:34   #140
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Als U het me toelaat... aan zo'n mentaliteit gaat - volgens mij althans - een land kapot...
welk land?
zandbakistan?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be