![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
welke niet-neergeschreven mening van een ander gaf ik weer? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je hebt een meervoudige identiteit vermoed ik. Met loyaliteit heeft dat niet veel te maken (Ik denk niet dat er veel Belgen 'patriotten' zijn van welke afkomst dan ook). Bestudeer de kenmerken van de 'third culture kids'. Daar vind je gelijkaardige complexe identiteiten. Mijn oudste dochter, die nu moederziel alleen in België rondloop op zoek naar haar roots en studie, vond een identiteit door zich te identificeren met die 'derde kultuur kinderen'. Ze vond de kenmerken treffend op haar van toepassing. ik weet niet of dat voor u ook zo is. Nu is ze in België, waar ze niet veel meer dan een jaar gewoond heeft in het verleden, en mensen vinden dat haar Nederlands een accent heeft van Marokko stel je voor (eentje meende echter ook 'zuid Afrika'). Ik denk dat deze discussie nogal 'eng' zou overkomen voor mijn dochter.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 12 juni 2011 om 14:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Waarom zou ik in Marokko gaan wonen als ik daar niets te zoeken heb? Marokko is voor mij meer een vakantiebestemming.
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Banneling
|
![]() je hebt nog niet geantwoord op de vraag of je je kinderen ook marokkaans gaat laten inschrijven? (totaal niet verplicht, zonder inschrijving op het marokkaanse consulaat zijn het gewone belgen die zelfs met een niet-moslim man mogen huwen!)
Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 12 juni 2011 om 14:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De meest logische houding is steeds...zoveel mogelijk opties open houden. Dat is voor iedereen zo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | ||
|
![]() Citaat:
Zelfs in Marokko biedt dat Belgisch paspoortje je meer kansen. Aan de douana mag je direct passeren als ze zien dat ge een Belgisch paspoort hebt. Heb je een Marokkaans paspoort dan mag je daar nog een aantal uren in de rij aanschuiven in die hitte. Mijn keuze is dus snel gemaakt.
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 12 juni 2011 om 14:09. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een van de kenmerken van thirdculture kids of trans-culture kids:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 12 juni 2011 om 14:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Doen ze trouwens niet moeilijk over Marokkaanse namen met een belgisch paspoort? Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 12 juni 2011 om 14:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
|
![]() Ik heb nog geen kinderen dus ik kan niet antwoorden op die vraag.
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | ||
|
![]() Citaat:
Ik weet niet of dat voor mij van toepassing is. Ik voel vaak dat ik van de ene cultuur naar de andere word gekickt. Zeg ik hier dat ik een Belg ben dan lachen ze je uit en noemen ze je een vreemdeling. Zeg je in Marokko dat je Marokkaans bent dan lachen ze je uit en noemen ze je een Belgische. Waar is je dochter geboren?
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Moesten de mensen die nu een Belgische identiteitskaart in de schoot geworpen kregen, hier als illegalen behandeld worden, dan kregen die géén dop, ziekenkas, en sociale woningen, snap je ? Dan zwierden ze die vrolijk buiten, en dan waren we er vanaf. ![]() Gelijk welke Niet-Europese zwerver krijgt hier Belgische papieren, en gaat dan stemmen voor degene die hem die kadoo deed. De rest van zijn leven kan hij daarna genieten van een uitkering en een sociale woning, en ijveren - met succes meestal- om de rest van zijn geboortedorp te laten overkomen dankzij de wet op de gezinshereniging. Datis helemaal geen mythe, maar de spijtige waarheid, en ik heb het VB niet nodig gehad om dit te vernemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | ||
|
![]() Citaat:
Dat doet me trouwens denken aan een verzekering die mn ouders voor mij hebben afgesloten sinds mijn geboorte. Als ik sterf dien ik begraven te worden in Marokko. Ik ben daar nog niet uit laatstaan dat ik me nu ga bezig houden met vragen als 'kweek ik een Marokkaans of Belgisch kind?'.
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 12 juni 2011 om 14:20. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De eeuwige vreemdeling...daar lijkt het toch een beetje op wat je zegt. Overal vind je wel mensen die ruimdenkender zijn, en je aanvaarden met je multiple identiteit. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 12 juni 2011 om 14:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
|
![]() Mijn kinderen worden hoogstwaarschijnlijk geen Marokkanen. Wel halve Marokkanen.
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zij willen enkel de voordelen die aan het Belg-zijn verbonden zijn, niet de nadelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |