Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Vakbonden
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juni 2011, 08:08   #121
Nunt
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Allez, mogen we enkel voor slavenarbeid een beroep doen op de vakbond.
Het betreft niet enkel woon-werk verkeer; maar ook werk-werk verkeer.
Ge krijgt toch een loon? Als uw werkgever liever uw 'vergoeding' voor kilometers betaald via uw loon dan via een apart postje, dat maakt toch niet uit?

Gsm-vergoedingen, auto-vergoedingen, kledings-vergoedingen, zijn allemaal een vorm van loon. Maakt toch niet uit hoe we dat noemen?

In feite vind je gewoon je loon te laag. Dan moet je maar onderhandelen met je werkgever en hem ervan overtuigen dat je meer waard bent dan dat hij je betaalt. Doet hij dat niet, dan kunt ge een andere job zoeken. Vind je er geen? Dan word je maar zelfstandige. Maar waarschijnlijk is het zo dat je als zelfstandige veel minder aangenaam werk en minder goed betaald werk zal doen dan als je als werknemer doet.

Als je werkgever veel beter voor jou zorgt dan je dat zelf zou kunnen, kan je dat moeilijk slavenarbeid noemen.
Nunt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2011, 09:48   #122
Demosthenes
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Maandag en vrijdag bijvoorbeeld rijd ik naar een school 17km van mijn huis (heen). Na de pauze moet ik naar een andere school die 20km verder ligt. In de namiddag rijd ik naar huis en dan doe ik er zo'n 40km over.

17km+20km+40km= 77km dagelijks. Ik vind dat ik meer in de auto zit dan op mijn werkplaats. Nou ja, ik rijd graag dus zo'n probleem vind ik dat niet. Wat ik een probleem vind is dat ik ongeveer 300 ?* 400 euro tank (maandelijks).

Ik vind dit gewoon schandalig!
Ge moet voor uzelf uitmaken of de kosten opwegen tegen de opbrengsten ,en, als dat niet het geval is ,zoek dan ander werk hé.
De school zal wel onmiddellijk iemand anders vinden hoor, maak u geen zorgen ,tenzij u wiskunde geeft voor de richting Latijn-Wiskunde en dat in de laatste 2 jaren .Maar mocht dat laatste het geval zijn , dan zou u niet moeten rondrijden.
Demosthenes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2011, 16:17   #123
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Neen, als je gewone werknemers martelt op de werkvloer of ze systematisch (sexueel) vernedert en hun leven verziekt mag je ook naar de vakbond gaan als de werkgever moeilijk doet. Onlangs kreeg zo'n extreme pester nog een dikke som geld van zijn werkgever dankzij de vakbond.

Waar vakbonden al niet goed voor zijn.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2011, 07:05   #124
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nunt Bekijk bericht
Ge krijgt toch een loon? Als uw werkgever liever uw 'vergoeding' voor kilometers betaald via uw loon dan via een apart postje, dat maakt toch niet uit?

Gsm-vergoedingen, auto-vergoedingen, kledings-vergoedingen, zijn allemaal een vorm van loon. Maakt toch niet uit hoe we dat noemen?

In feite vind je gewoon je loon te laag. Dan moet je maar onderhandelen met je werkgever en hem ervan overtuigen dat je meer waard bent dan dat hij je betaalt. Doet hij dat niet, dan kunt ge een andere job zoeken. Vind je er geen? Dan word je maar zelfstandige. Maar waarschijnlijk is het zo dat je als zelfstandige veel minder aangenaam werk en minder goed betaald werk zal doen dan als je als werknemer doet.

Als je werkgever veel beter voor jou zorgt dan je dat zelf zou kunnen, kan je dat moeilijk slavenarbeid noemen.
Ik vind mijn loon niet te laag.
Als ik me moet verplaatsen van de ene werkplaats naar de andere betaalt mijn werkgever die kosten integraal, en wordt ik doorbetaald. (mijn werkuren lopen door)
Dat heeft de vakbond afgedwongen voor ALLE werknemers. (waar ik werk)
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2011, 12:26   #125
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik geef ook regelmatig les (unief) en ik kan u verzekeren dat er wel wat meer bij te kijken komt.

Dat geloof ik best. Maar als je bijvoorbeeld al 10 jaar leraar Aardrijkskunde bent kan ik me niet voorstellen dat je nog bijster veel werk hebt aan je lesvoorbereidingen. Volgens mij hebben leraars absoluut niet te klagen over de verhouding werk/verlof. Dit gezegd zijnde, ik zou voor geen geld ter wereld voor een klas willen staan.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2011, 17:54   #126
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat geloof ik best. Maar als je bijvoorbeeld al 10 jaar leraar Aardrijkskunde bent kan ik me niet voorstellen dat je nog bijster veel werk hebt aan je lesvoorbereidingen. Volgens mij hebben leraars absoluut niet te klagen over de verhouding werk/verlof. Dit gezegd zijnde, ik zou voor geen geld ter wereld voor een klas willen staan.
Een feit, maar goed, fatsoenlijke evaluaties en een semi vast contract zou al veel doen: als ge goed werkt is er werk en inkomenszekerheid, zijn de prestaties slecht kan je net ontslaan worden zoals de prive.

Scholen gaan niet falliet gelijk bedrijven.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2011, 14:14   #127
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een feit, maar goed, fatsoenlijke evaluaties en een semi vast contract zou al veel doen: als ge goed werkt is er werk en inkomenszekerheid, zijn de prestaties slecht kan je net ontslaan worden zoals de prive.

Een groot voordeel van privatisering van het onderwijs.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2011, 18:53   #128
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Een groot voordeel van privatisering van het onderwijs.
Als het onderwijs geprivatiseerd was zou jij hier niet op het net azen op een kot van max. 300 euro.

Dan zou je nog met mama en papa wonen en 's weekends in MacDonalds werken om je studieleningen terug te betalen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2011, 20:00   #129
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Als het onderwijs geprivatiseerd was zou jij hier niet op het net azen op een kot van max. 300 euro.
Het gros van de koten/studio's/kamers die verhuurd worden hun prijzen staan daar los van. Als het onderwijs hier geprivatiseerd wordt gaan die prijzen niet drastisch wijzigen (ze zouden waarschijnlijk dalen door een daling van het totaal aantal studenten).

Citaat:
Dan zou je nog met mama en papa wonen en 's weekends in MacDonalds werken om je studieleningen terug te betalen.
Als ik hier niet systematisch half mijn loon moest afstaan om allerhande overheidspersoneel te onderhouden had ik veel meer luxe. Het zou me verbazen mocht jij nog in de MacDonalds terecht kunnen met je cv.
Oud 3 juli 2011, 20:34   #130
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Het gros van de koten/studio's/kamers die verhuurd worden hun prijzen staan daar los van. Als het onderwijs hier geprivatiseerd wordt gaan die prijzen niet drastisch wijzigen (ze zouden waarschijnlijk dalen door een daling van het totaal aantal studenten).

Als ik hier niet systematisch half mijn loon moest afstaan om allerhande overheidspersoneel te onderhouden had ik veel meer luxe. Het zou me verbazen mocht jij nog in de MacDonalds terecht kunnen met je cv.
Dat je geen geld zou overhebben, nog niet voor een armtierig kot.
Je zou je schulden moeten terugbetalen en daarom zou je terug bij mama moeten gaan wonen.

Dat is mijn punt.
Oud 3 juli 2011, 20:41   #131
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat je geen geld zou overhebben, nog niet voor een armtierig kot.
Je zou je schulden moeten terugbetalen en daarom zou je terug bij mama moeten gaan wonen.
In de USA doet geen kat dat met mijn (of een ander) diploma, dat is daar binnen de korste keren terugverdiend als de overheid je loon niet zo zot zit te belasten. Daar moeten ze dan ook geen leger aan ambtenaren en werklozen onderhouden.

Citaat:
Dat is mijn punt.
Ik had je simplistische visie al door bij je eerste reactie hoor, jacky. Voor iemand die denkt dat elke CEO met een slipjas rondloopt en sigaren rookt in zijn poolhouse verbaast dergelijk simplisme me niet.
Oud 3 juli 2011, 20:57   #132
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
In de USA doet geen kat dat met mijn (of een ander) diploma, dat is daar binnen de korste keren terugverdiend als de overheid je loon niet zo zot zit te belasten. Daar moeten ze dan ook geen leger aan ambtenaren en werklozen onderhouden.

Ik had je simplistische visie al door bij je eerste reactie hoor, jacky. Voor iemand die denkt dat elke CEO met een slipjas rondloopt en sigaren rookt in zijn poolhouse verbaast dergelijk simplisme me niet.
Ja, leve de USA.

Mogen CEO's daar eigenlijk roken, in hun eigen poolhouse?
Oud 3 juli 2011, 23:04   #133
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Jouw strijd tegen de idee van de afschaffing van het publiek onderwijs is schattig, maar toch wel enorm naïef te noemen.

Zelf leerkracht?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2011, 23:17   #134
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Waarom wordt men niet vergoed als men met de auto gaat werken in het onderwijs?

En het strafste van al: Waarom kan de vakbond daar niet tussenkomen?
Fietsvergoeding mens.
0,21 cents per kilometer (niet belast), of zelf meer.

Trouwens "werken".
Oud 4 juli 2011, 06:32   #135
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Jouw strijd tegen de idee van de afschaffing van het publiek onderwijs is schattig, maar toch wel enorm naïef te noemen.

Zelf leerkracht?
Jouw wereldvreemdheid is iets minder schattig, maar toch ook wel naïef te noemen.
Over privatisering van het onderwijs bestaat geen maatschappelijk draagvlak.

Neen, ik ben geen leerkracht.

Ik heb wel kinderen, echte, geen conceptuele op papier revolutionair klinkende slogans waar geen hond een boodschap aan heeft.
Oud 4 juli 2011, 07:47   #136
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:

Dat is idd het grootste probleem in het onderwijs: het contract van de startende leerkracht.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2011, 09:18   #137
Den Bal
Gouverneur

Den Bal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Vroeger woonden de mensen in de nabijheid van hun werk. Nu blijkt die logica niet meer op te gaan. Redelijk onverstandig want dat is economisch niet haalbaar.
In tijden van weelde was dat geen probleem. Nu wel. En dat wreekt zich nu.
Ik ben 2 goeie kilometer van mijn werk gaan wonen. Dat betaald zich meteen terug. Véél meer vrije tijd en ik doe met m'n auto's gemiddeld 13 jaar. Brandstofkosten voor m'n werk : quasi niks. Want het het weer er zich toe leent, spring ik op m'n fiets.
Tussen 1995 en 2003 ben ik zo al 3 keer verhuist. Telkens als mijn sociaal leven (lees vrienden maken/ vereniging) iets of wat op plooi was werd ik doot mijn werkgever gemuteerd.
Ik wil maar zeggen, soms heb je hetzelf niet in de hand (tenzij ander werk zoeken maar dan spelen er weer andere zaken zoals leeftijd.)
Den Bal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2011, 23:09   #138
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jouw wereldvreemdheid is iets minder schattig, maar toch ook wel naïef te noemen.
Over privatisering van het onderwijs bestaat geen maatschappelijk draagvlak.

Neen, ik ben geen leerkracht.

Ik heb wel kinderen, echte, geen conceptuele op papier revolutionair klinkende slogans waar geen hond een boodschap aan heeft.
Het klopt: voor de privatisering van het onderwijs bestaat geen draagvlak.

Dat neemt niet weg dat je agressieve houding naïef en schattig is. Het bestrijden - aanvallen, zonder het argument te begrijpen - zonder dat het, zoals je zelf zegt, maatschappelijk relevant is.

Kleine ongekende waarheid: het publiek onderwijs is er niet gekomen omdat de 'onderklasse' geen onderwijs had. Het publiek onderwijs is er gekomen omdat de 'onderklasse' wel onderwijs had.

Spijtig dat je denkt dat je kinderen op school houden het beste is. Een zoveelste slachtoffer van de dwang van de inertie en het status quo. Of misschien is dat wel zo. Maar spijtig dat je er bij neerlegt dat het ook zo hoeft te zijn. Ondanks al het empirisch bewijs. Maar ja; dat is wereldvreemd. Wie heeft er bewijs nodig als hij vooroordelen heeft, he.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 4 juli 2011 om 23:15.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2011, 06:44   #139
Another Jack
Banneling

Standaard

Empirisch bewijs dat een regio of land met enkel privéscholen betere resultaten behaalt?

Ik ben benieuwd...

En kom nu niet af met de resultaten van een chique New-Yorkse bloemenkinderenschool.
Het moet representatief zijn, dus ik wil ook zien wat de resultaten voor de kinderen van pakweg spoorarbeiders.
Oud 5 juli 2011, 07:44   #140
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Empirisch bewijs dat een regio of land met enkel privéscholen betere resultaten behaalt?

Ik ben benieuwd...

En kom nu niet af met de resultaten van een chique New-Yorkse bloemenkinderenschool.
Het moet representatief zijn, dus ik wil ook zien wat de resultaten voor de kinderen van pakweg spoorarbeiders.
Het is natuurlijk te zien wat je verstaat onder privéscholen.
Is dat het vrijonderwijs, of scholen waar de leerkrachten volledig worden betaald door de ouders?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be