![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Gsm-vergoedingen, auto-vergoedingen, kledings-vergoedingen, zijn allemaal een vorm van loon. Maakt toch niet uit hoe we dat noemen? In feite vind je gewoon je loon te laag. Dan moet je maar onderhandelen met je werkgever en hem ervan overtuigen dat je meer waard bent dan dat hij je betaalt. Doet hij dat niet, dan kunt ge een andere job zoeken. Vind je er geen? Dan word je maar zelfstandige. Maar waarschijnlijk is het zo dat je als zelfstandige veel minder aangenaam werk en minder goed betaald werk zal doen dan als je als werknemer doet. Als je werkgever veel beter voor jou zorgt dan je dat zelf zou kunnen, kan je dat moeilijk slavenarbeid noemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De school zal wel onmiddellijk iemand anders vinden hoor, maak u geen zorgen ,tenzij u wiskunde geeft voor de richting Latijn-Wiskunde en dat in de laatste 2 jaren .Maar mocht dat laatste het geval zijn , dan zou u niet moeten rondrijden. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar vakbonden al niet goed voor zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ik me moet verplaatsen van de ene werkplaats naar de andere betaalt mijn werkgever die kosten integraal, en wordt ik doorbetaald. (mijn werkuren lopen door) Dat heeft de vakbond afgedwongen voor ALLE werknemers. (waar ik werk) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat geloof ik best. Maar als je bijvoorbeeld al 10 jaar leraar Aardrijkskunde bent kan ik me niet voorstellen dat je nog bijster veel werk hebt aan je lesvoorbereidingen. Volgens mij hebben leraars absoluut niet te klagen over de verhouding werk/verlof. Dit gezegd zijnde, ik zou voor geen geld ter wereld voor een klas willen staan.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Scholen gaan niet falliet gelijk bedrijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een groot voordeel van privatisering van het onderwijs.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dan zou je nog met mama en papa wonen en 's weekends in MacDonalds werken om je studieleningen terug te betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je zou je schulden moeten terugbetalen en daarom zou je terug bij mama moeten gaan wonen. Dat is mijn punt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mogen CEO's daar eigenlijk roken, in hun eigen poolhouse? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelf leerkracht?
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
0,21 cents per kilometer (niet belast), of zelf meer. Trouwens "werken" ![]()
![]() |
![]() |
#135 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Over privatisering van het onderwijs bestaat geen maatschappelijk draagvlak. Neen, ik ben geen leerkracht. Ik heb wel kinderen, echte, geen conceptuele op papier revolutionair klinkende slogans waar geen hond een boodschap aan heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Banneling
|
![]() Dat is idd het grootste probleem in het onderwijs: het contract van de startende leerkracht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik wil maar zeggen, soms heb je hetzelf niet in de hand (tenzij ander werk zoeken maar dan spelen er weer andere zaken zoals leeftijd.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat neemt niet weg dat je agressieve houding naïef en schattig is. Het bestrijden - aanvallen, zonder het argument te begrijpen - zonder dat het, zoals je zelf zegt, maatschappelijk relevant is. Kleine ongekende waarheid: het publiek onderwijs is er niet gekomen omdat de 'onderklasse' geen onderwijs had. Het publiek onderwijs is er gekomen omdat de 'onderklasse' wel onderwijs had. Spijtig dat je denkt dat je kinderen op school houden het beste is. Een zoveelste slachtoffer van de dwang van de inertie en het status quo. Of misschien is dat wel zo. Maar spijtig dat je er bij neerlegt dat het ook zo hoeft te zijn. Ondanks al het empirisch bewijs. Maar ja; dat is wereldvreemd. Wie heeft er bewijs nodig als hij vooroordelen heeft, he.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 4 juli 2011 om 23:15. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Banneling
|
![]() Empirisch bewijs dat een regio of land met enkel privéscholen betere resultaten behaalt?
Ik ben benieuwd... En kom nu niet af met de resultaten van een chique New-Yorkse bloemenkinderenschool. Het moet representatief zijn, dus ik wil ook zien wat de resultaten voor de kinderen van pakweg spoorarbeiders. |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Is dat het vrijonderwijs, of scholen waar de leerkrachten volledig worden betaald door de ouders? |
|
![]() |
![]() |