Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 8 juni 2004, 13:44   #121
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Verhofstadthater
Reden: het CORDON SANITAIRE. ALs je onbevooroordeeld luistert dan merk je dat dit ook de hoofdreden is bij Marie-Rose. In die zin vertolkt ze perfect wat ik voel. Zij krijgt mijn stem zeker.
ik snap het toch niet zo goed hoor. Dus de officiële reden is "het Cordon". Nochthans heeft de N-VA altijd duidelijk laten weten dat men het Blok niet wil negeren zoals de andere partijen en dat men wel degelijk op de inhoud van hun voorstellen wil reageren ipv elk voorstel automatiusch af te wijzen enkel en alleen omdat het van het Blok kwam. Tegelijk is het zo dat de N-VA altijd duidelijk had laten weten geen coalitie te willen aangaan met het Blok. Veel cordon zie ik daar niet aan, enkel de beslissing om niet met deze partij te willen regeren, wat een heel begrijpbare keuze is zoals De Wever al vele malen duidelijk gemaakt heeft. Die reden van "het cordon lijkt me dus nogal bealchelijk. Stel ik ben mandataris van de SPa. Toevallig hoor ik mijn voorzitter zeggen dat de SPa geen coalitie wil aangaan met de VLD wegens te ver uiteenlopende standpunten en een heel ander mensbeeld en stijl=> reacite �* la Morel: ik stap over naar de VLD omdat men bij mijn partij geen coalitie wil????
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 8 juni 2004, 15:36   #122
brusselaar
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vengeance
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster

Misschien moet u eens wat meer buitenkomen of op geregeldere tijdstippen TV kijken. Woensdag zit hij trouwens in Woord tegen Woord...
waar heeft hij dan de afgelopen weken ingezeten? dit moet dan toch een makkelijke vraag zijn? Als ik me vergis, wil ik dat gerust toegeven hoor, maar bewijs dan dat ik me vergis.
Ik persoonlijk zag van hem: het nieuws van VTM over de lancering van zijn campagne, het nieuws van VRT over de Olympische Spelen, nieuws op alle zenders over de reis naar Rotterdam en over de meeting van N-VA, een kort interview bij Doe de Stemtest. En hij zat ook al een paar keer op de regionale Antwerpse zender in debatten, maar die kan ik niet ontvangen. Ik hoorde hem wel nog vanmorgen op "Voor de Dag". En natuurlijk was er zijn interventie gisterennacht over Morel bij Alloo. Morgen zit hij in "woord tegen woord" op VRT. Ik zal hem één dezer eens vragen of hij nog ergens op TV was.

Eigenlijk heb je groot gelijk: het zou gerust meer mogen zijn.
brusselaar is offline  
Oud 8 juni 2004, 15:58   #123
Vengeance
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brusselaar
Citaat:

waar heeft hij dan de afgelopen weken ingezeten? dit moet dan toch een makkelijke vraag zijn? Als ik me vergis, wil ik dat gerust toegeven hoor, maar bewijs dan dat ik me vergis.
Ik persoonlijk zag van hem: het nieuws van VTM over de lancering van zijn campagne, het nieuws van VRT over de Olympische Spelen, nieuws op alle zenders over de reis naar Rotterdam en over de meeting van N-VA, een kort interview bij Doe de Stemtest. En hij zat ook al een paar keer op de regionale Antwerpse zender in debatten, maar die kan ik niet ontvangen. Ik hoorde hem wel nog vanmorgen op "Voor de Dag". En natuurlijk was er zijn interventie gisterennacht over Morel bij Alloo. Morgen zit hij in "woord tegen woord" op VRT. Ik zal hem één dezer eens vragen of hij nog ergens op TV was.
van echte debatten geen sprake dus, ik heb hem nog maar aan 1 debat zien deelnemen op TV, en dat was op de zevende dag enkele weken terug, het onderwerp was toen kleine partijen als ik me niet vergis.
Als er dus debatten worden georganiseerd, moeten we toch vaststellen dat ook een De Wever weinig uitgenodigd wordt
en over dat nieuws: toen hij de spa achterna ging richting Nederland, werd hij toch aardig goed verzwegen door de journalisten, daar kunnen we het toch wel over eens zijn, hoop ik
Vengeance is offline  
Oud 8 juni 2004, 16:07   #124
brusselaar
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Citaat:

van echte debatten geen sprake dus, ik heb hem nog maar aan 1 debat zien deelnemen op TV, en dat was op de zevende dag enkele weken terug, het onderwerp was toen kleine partijen als ik me niet vergis.
Als er dus debatten worden georganiseerd, moeten we toch vaststellen dat ook een De Wever weinig uitgenodigd wordt
en over dat nieuws: toen hij de spa achterna ging richting Nederland, werd hij toch aardig goed verzwegen door de journalisten, daar kunnen we het toch wel over eens zijn, hoop ik
Wat is eigenlijk uw pointe? Dat De Wever niks voorstelt? Dat de pers niet ernstig is?
Ik denk dat het niet eenvoudig is om op TV te raken (tenzij je partij alle uitnodigingen systematisch naar je doorspeelt, cf. Morel). Zeker als je geen mandaat hebt. Als doorsnee Blokker is het gewoon onmogelijk, zelfs als zit je meer dan 10 jaar in het parlement. Voor een doorsnee N-VA'er idem dito.

By the way, als je de kwaliteit van een politicus afmeet aan het aantal keer dat hij/zij op TV mag, dan is Freya met afstand de beste. NOT
brusselaar is offline  
Oud 8 juni 2004, 16:16   #125
Vengeance
Burger

Standaard

Citaat:
Citaat:

Wat is eigenlijk uw pointe? Dat De Wever niks voorstelt? Dat de pers niet ernstig is?
Ik denk dat het niet eenvoudig is om op TV te raken (tenzij je partij alle uitnodigingen systematisch naar je doorspeelt, cf. Morel). Zeker als je geen mandaat hebt. Als doorsnee Blokker is het gewoon onmogelijk, zelfs als zit je meer dan 10 jaar in het parlement. Voor een doorsnee N-VA'er idem dito.

By the way, als je de kwaliteit van een politicus afmeet aan het aantal keer dat hij/zij op TV mag, dan is Freya met afstand de beste. NOT
mijn pointe is dat bepaalde partijen niet vaak aan debatten mogen deelnemen, en indien wel, dat het dan steeds de kopstukken zijn, bij het vlaams blok de drie gekende ( tot voor kort dan toch, deze verkiezingen zijn er meerdere kandidaten op TV geweest) en bij de nva boerswa
er werd door zorroaster gesuggereerd dat het vlaams blok enkel maar de drie tenoren op TV wil, mijn mening is dat het vlaams blok niet de kans krijgt om andere mandatarissen naar debatten te sturen, net zoals de nva die kans niet krijgt, is mijn pointe nu duidelijk?
Vengeance is offline  
Oud 8 juni 2004, 16:31   #126
Garga
Lokaal Raadslid

Garga's schermafbeelding

Standaard

Over Marie-Rose gesproken:

Persmededeling 19 mei 2004

Campagne Marie-Rose Morel:de waarheid heeft haar rechten

Vele N-VA-ers hebben me na mijn overstap gecontacteerd met de vraag of ik campagnemateriaal voor hen had. Die mails waren aan mij persoonlijk gericht, en ik ben aan het Vlaams Blok gaan vragen of dit kon.

Zoals beloofd aan N-VA bij mijn vertrek heb ik NIEMAND meer gecontacteerd van leden of militanten, op geen enkele manier. Al deze mensen hebben ZELF met mij contact opgenomen.

Ongelofelijk dat N-VA blind blijft voor het ongenoegen bij zijn eigen achterban en de schuld voor de malaise in de schoenen van het Vlaams Blok schuift.

De waarheid heeft haar rechten. Ook van iemand die voor het Vlaams Blok koos.

Marie-Rose Morel

Bovenstaande persmededeling dateert van 19 mei en is ondermeer terug te vinden op de site http://vlaamsbelang.org. De week hierop ontvangen alle N-VA leden een brief van de welkomgroep gedatteerd op 24 mei met de vraag om over te lopen, getekend door jawel... Marie-Rose Morel. De waarheid heeft inderdaad haar rechten MRM.
Oud 8 juni 2004, 16:35   #127
brusselaar
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Citaat:

mijn pointe is dat bepaalde partijen niet vaak aan debatten mogen deelnemen, en indien wel, dat het dan steeds de kopstukken zijn, bij het vlaams blok de drie gekende ( tot voor kort dan toch, deze verkiezingen zijn er meerdere kandidaten op TV geweest) en bij de nva boerswa
er werd door zorroaster gesuggereerd dat het vlaams blok enkel maar de drie tenoren op TV wil, mijn mening is dat het vlaams blok niet de kans krijgt om andere mandatarissen naar debatten te sturen, net zoals de nva die kans niet krijgt, is mijn pointe nu duidelijk?
Jazeker. En wat meer is: we zijn het eens! Ik weet heel goed dat de media hun voorkeur bekend maken aan een partij: het is die of die en anders niemand. Zo is er een kransje dat altijd op TV komt, een kransje dat ervoor moet knokken, en een grote krans die nooit een kans krijgen.
brusselaar is offline  
Oud 8 juni 2004, 17:05   #128
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garga
Over Marie-Rose gesproken:

Persmededeling 19 mei 2004

Campagne Marie-Rose Morel:de waarheid heeft haar rechten

Vele N-VA-ers hebben me na mijn overstap gecontacteerd met de vraag of ik campagnemateriaal voor hen had. Die mails waren aan mij persoonlijk gericht, en ik ben aan het Vlaams Blok gaan vragen of dit kon.

Zoals beloofd aan N-VA bij mijn vertrek heb ik NIEMAND meer gecontacteerd van leden of militanten, op geen enkele manier. Al deze mensen hebben ZELF met mij contact opgenomen.

Ongelofelijk dat N-VA blind blijft voor het ongenoegen bij zijn eigen achterban en de schuld voor de malaise in de schoenen van het Vlaams Blok schuift.

De waarheid heeft haar rechten. Ook van iemand die voor het Vlaams Blok koos.

Marie-Rose Morel

Bovenstaande persmededeling dateert van 19 mei en is ondermeer terug te vinden op de site http://vlaamsbelang.org. De week hierop ontvangen alle N-VA leden een brief van de welkomgroep gedatteerd op 24 mei met de vraag om over te lopen, getekend door jawel... Marie-Rose Morel. De waarheid heeft inderdaad haar rechten MRM.

WEL WEL , ik verwijs naar de allereerste post.
een leugenachtige trien die blijkbaar nog zou liegen op het graf van haar moeder ...
bedankt voor deze info ! de zoveelste ACHTERBAKSE LEUGEN
SCHUUN OP HAAR PLAATS !
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline  
Oud 8 juni 2004, 17:14   #129
Verhofstadthater
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:

Kan ik me voorstellen. De arrogantie van de macht kent geen prijs.
of hoe de Blokkers duidelijk nog gefrustreeerd zijn dat de N-VA niet onmiddellijk die "hand" van het Blok heeft aanvaard. Je kan veel zeggen over De Wever, maar volgens mij is hij alleen al etalenteerder dan een hele fractie Blokkers...
Nee, hoe grappig ik het vind zou beter zijn. N-VA en CD&V: 57% overeenkomsten. Aan de UFSIA is dat net genoeg om geslaagd te zijn. 79% overeenkomsten: dat is grote onderscheiding daarentegen!

Maar eigenlijk ging mijn bericht daar niet over: nu de kartelgangers zien dat hun samenraapsel hoge scores behaalt in de peilingen (hoewel, zo'n spectaculaire stijging is 27% niet), komen ze af met de frase: alsof het mij wat kan schelen of jij al dan niet voor de CD&V zou stemmen... . Dit is een vorm van arrogantie... .
Verhofstadthater is offline  
Oud 8 juni 2004, 17:48   #130
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:

of hoe de Blokkers duidelijk nog gefrustreeerd zijn dat de N-VA niet onmiddellijk die "hand" van het Blok heeft aanvaard. Je kan veel zeggen over De Wever, maar volgens mij is hij alleen al etalenteerder dan een hele fractie Blokkers...
Nee, hoe grappig ik het vind zou beter zijn. N-VA en CD&V: 57% overeenkomsten. Aan de UFSIA is dat net genoeg om geslaagd te zijn. 79% overeenkomsten: dat is grote onderscheiding daarentegen!

Maar eigenlijk ging mijn bericht daar niet over: nu de kartelgangers zien dat hun samenraapsel hoge scores behaalt in de peilingen (hoewel, zo'n spectaculaire stijging is 27% niet), komen ze af met de frase: alsof het mij wat kan schelen of jij al dan niet voor de CD&V zou stemmen... . Dit is een vorm van arrogantie... .
zelfs indien het kartel laag zou scoren zou Zorroaster er net zo over denken waarschijnlijk, net zoals ik: pseudo-Blokkers horen gewoon niet thuis in het kartel, en blijkbaar wil jij ook nog altijd niet inzien dat er een wereld van verschil is tussen het Blok en de N-VA, véél meer dan tussen de CD&V end e N-VA. Ik hoorde De Wever het op ATV mooi verwoorden tegen die Blokker: als je op een seirueze manier aan politiek wil doen hoor je gewoon niet in jullie partij

trouwens geen antwoord op dit:
Citaat:
ik snap het toch niet zo goed hoor. Dus de officiële reden is "het Cordon". Nochthans heeft de N-VA altijd duidelijk laten weten dat men het Blok niet wil negeren zoals de andere partijen en dat men wel degelijk op de inhoud van hun voorstellen wil reageren ipv elk voorstel automatisch af te wijzen enkel en alleen omdat het van het Blok kwam. Tegelijk is het zo dat de N-VA altijd duidelijk had laten weten geen coalitie te willen aangaan met het Blok. Veel cordon zie ik daar niet aan, enkel de beslissing om niet met deze partij te willen regeren, wat een heel begrijpbare keuze is zoals De Wever al vele malen duidelijk gemaakt heeft. Die reden van "het cordon lijkt me dus nogal bealchelijk. Stel ik ben mandataris van de SPa. Toevallig hoor ik mijn voorzitter zeggen dat de SPa geen coalitie wil aangaan met de VLD wegens te ver uiteenlopende standpunten en een heel ander mensbeeld en stijl=> reactie �* la Morel: ik stap over naar de VLD omdat men bij mijn partij geen coalitie wil met die partij????vind je dat nu zelf geen vreemde redenering??
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 8 juni 2004, 19:47   #131
Fribre
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schermvreter
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar
Maar goed, Mormel moet zelf maar met haar geweten in het reine komen, who cares ?
Haar naam is MOREL, niet mormel. Is dit geen persoonlijke belediging? Zoekt de betekenis op in VanDale en kijk naar eventuele gelijkenissen. DER ZIJN DER GEEN ...

*peut*
Bourgeois, een politicus die zijn strepen reeds verdiende en bij waardige tegenstanders zelfs op respect kan rekenen, wordt hier anders ook niet lief behandelt: Boer Swa noemen enkelen hem hier

Mensen die zo'n betiteling gebruiken zijn inhoudelijk meestal zwak (en van het Vlaams Blok, waarmee ik niet wil gezegd hebben dat die twee - noodzakelijk - een verband hebben)
Oud 8 juni 2004, 21:57   #132
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lesane
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko

Man, man toch. Bekijk ook eens even wat de NV-A zoal durft schrijven over het Blok, en je zal merken dat ze op dat vlak geen haar beter zijn, maar dat helpt de zaak zeker niet vooruit en buitenstaanders lachen zich een breuk.
Mja, dan moet ge echt eens eerst de geschriften van uw partij eens goed bekijken. Er wordt meer oppositie en stellingname tegen de N-VA gedaan dan wat anders. En dan gaan wij daar dan - uiteindelijk - eens op reageren. En niet meer dan terecht! Ge kunt bezig blijven he. Het Blok heeft het afgelopen jaar niks anders gedaan dan ons proberen kapot te maken, het werd gewoon tijd dat de N-VA eens wat assertiever uit de hoek kwam, maar het is nog niks vergeleken met de massa modder die er naar ons is gesmeten. Maar dat hoeft dan ook niet natuurlijk.
Jongen, toch, het is niet omdat ik en de NV-A en het VB berkritiseer, dat ik daarom VB ben. Ge hoeft me er dus niet op te wijzen waar ik wat zou vinden, ik weet heus wel waar ik over schrijf. Ik lees zowel persberichten van het VB als de NV-A als objectieve waarnemer, niet partijgebonden, en kom tot de conclusie dat de NV-A geen haar beter is dan het Blok, en wiens belang denkt u dat dit dient?
Jakko is offline  
Oud 8 juni 2004, 23:32   #133
TC
Provinciaal Gedeputeerde

TC's schermafbeelding

Standaard

Wat ik deze middag tijdens de herhaling gezien heb is dat marie-rose morel een zeer degelijke indruk maakte, maar ook dat Luc Alloo een zeer arrogante indruk maakte door zijn manier van subjectieve vraagstelling.

Wat het telefoongesprek met Bart de wever betreft, ik zie helemaal geen reden om die persoon, na het horen van zijn gesprek met marie-rose, te gaan verheerlijken omdat hij het fantastisch gedaan heeft ??? Dit was en gewone convertatie waarbij niemand iemand op zijn plaats gezet heeft!!
Meneer de wever is duidelijk verontwaardigd dat marie-rose is over gelopen van zijn partij naar het VB en over het feit dat zijn affiches zogezegd zouden overplakt zijn met die van marie-rose. Als hij telkens zo gaat wenen, zal hij nog veel zakdoekjes mogen kopen denk ik, want er zullen ongetwijfeld nog leden bij de nva weggaan.
Oud 8 juni 2004, 23:51   #134
Fribre
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lesane

Mja, dan moet ge echt eens eerst de geschriften van uw partij eens goed bekijken. Er wordt meer oppositie en stellingname tegen de N-VA gedaan dan wat anders. En dan gaan wij daar dan - uiteindelijk - eens op reageren. En niet meer dan terecht! Ge kunt bezig blijven he. Het Blok heeft het afgelopen jaar niks anders gedaan dan ons proberen kapot te maken, het werd gewoon tijd dat de N-VA eens wat assertiever uit de hoek kwam, maar het is nog niks vergeleken met de massa modder die er naar ons is gesmeten. Maar dat hoeft dan ook niet natuurlijk.
Jongen, toch, het is niet omdat ik en de NV-A en het VB berkritiseer, dat ik daarom VB ben. Ge hoeft me er dus niet op te wijzen waar ik wat zou vinden, ik weet heus wel waar ik over schrijf. Ik lees zowel persberichten van het VB als de NV-A als objectieve waarnemer, niet partijgebonden, en kom tot de conclusie dat de NV-A geen haar beter is dan het Blok, en wiens belang denkt u dat dit dient?
N-VA moet helemaal niet vriendelijk zijn tegen het Blok, hoe meer wij de grote verschillen tussen beider partijen kunnen aantonen, te beter!
Oud 9 juni 2004, 00:20   #135
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Citaat:

Kan ik me voorstellen. De arrogantie van de macht kent geen prijs.
Daarom dat het Vlaams Blok maandenlang zo pathetisch hengelde naar de diensten van Bart De Wever. Hij mocht vragen wat hij wilde, zo kreeg hij te horen, een Europees mandaat, een zetel in het Vlaams Parlement...

En omdat hij dat consequent heeft geweigerd, wordt hij nu door diezelfde Blokkers een postjesjager genoemd! Van enige ironie gesproken nietwaar?
zorroaster is offline  
Oud 9 juni 2004, 06:45   #136
Max
Gouverneur

Max's schermafbeelding

Standaard

NVA'ers die overlopen naar het VB zullen door mij nooit scheef bekeken worden. Da's de enige partij met het potentieel ooit Vlaanderen onafhankelijk te maken.

Jullie hebben eigenlijk geen keuze , me dunkt.
Max is offline  
Oud 9 juni 2004, 08:34   #137
Fribre
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max
NVA'ers die overlopen naar het VB zullen door mij nooit scheef bekeken worden. Da's de enige partij met het potentieel ooit Vlaanderen onafhankelijk te maken.
Feit is dat er nauwelijks N-VA'ers zijn overgelopen naar het VB. Morel is (voorlopig) de enige die voor 'zekerheid' koos, maar die beseft nu ook al wel waar ze terechtgekomen is. De andere vijf �* tien die overgelopen zijn, zullen wel een verkiesbare plaats krijgen bij de gemeenteraadsverkiezingen zeker?
Oud 9 juni 2004, 08:52   #138
Max
Gouverneur

Max's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groen & Geel
Citaat:
Feit is dat er nauwelijks N-VA'ers zijn overgelopen naar het VB. Morel is (voorlopig) de enige die voor 'zekerheid' koos, maar die beseft nu ook al wel waar ze terechtgekomen is. De andere vijf �* tien die overgelopen zijn, zullen wel een verkiesbare plaats krijgen bij de gemeenteraadsverkiezingen zeker?
Kan goed zijn , maar ik begrijp Morel 100%. Als een onafhankelijk Vlaanderen zo belangrijk is voor je dat je wat scherpe punten daaraan ondergeschikt vindt , dan is het VB een realistischere keuze.
NVA'ers die voor het cd&v kartel kiezen , tja , die zullen dat minder belangrijk vinden.
Ik denk dat elke NVA'er zich de volgende vraag moet stellen : "Zijn de scherpe kanten dan zo scherp dat ik mij moet binden aan een royalistische federalistische partij?"
Morel heeft daar duidelijk "neen" op geantwoord , wat ik respecteer.

Persoonlijk vind ik dat de NVA eens moet bezinnen over waar ze eigenlijk voor staat , een moralistische partij of een separatistische partij. Ik heb vorig jaar gekozen voor NVA omdat ik een separatistische partij in de federale regering wel belangrijk vond. Nu zij zich duidelijk als moralistische partij opstelt , zal ik daar nooit op stemmen. Daar hebben we de CD&V voor.

Enfin ik zeg dit maar omdat ik niet het type ben die iemand demoniseer omdat die voor een vermeend racistische partij stemt. Ze steunt een programma waar ze punten in terugvindt die ze heel belangrijk vindt en ik respecteer die keuze.
Max is offline  
Oud 9 juni 2004, 10:15   #139
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:

Jullie hebben eigenlijk geen keuze , me dunkt.
Door mij ook niet. Wie zich niet goed voelt bij het kartel en daarom de partij verlaat, respecteer ik uiteraard. Diegenen die zich echter in een "operatie beschadiging" laten inzetten om hun eigen martkwaarde te verhogen, zoals Morel, kunnen echter op niets anders dan mijn afkeer rekenen.

Of moeten we na zo'n dolkstoot in de rug nog sportief blijven lachen?
zorroaster is offline  
Oud 9 juni 2004, 11:41   #140
giserke
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groen & Geel

Kan goed zijn , maar ik begrijp Morel 100%. Als een onafhankelijk Vlaanderen zo belangrijk is voor je dat je wat scherpe punten daaraan ondergeschikt vindt , dan is het VB een realistischere keuze.
NVA'ers die voor het cd&v kartel kiezen , tja , die zullen dat minder belangrijk vinden.
Ik denk dat elke NVA'er zich de volgende vraag moet stellen : "Zijn de scherpe kanten dan zo scherp dat ik mij moet binden aan een royalistische federalistische partij?"
Morel heeft daar duidelijk "neen" op geantwoord , wat ik respecteer.
Morel heeft net GEEN neen gezegd op de partijraad. Meer nog, (en dat kunnen veel N-VAers bevestigen) dat ze toen duidelijk gezegd heeft VOOR het kartel te zijn.
Het is pas wanneer ze maar een strijderplaats aangeboden kreeg dat ze overgelopen is van partij. En dat kunnen verdomt veel N-VAers bevestigen. En niet alleen bestuursleden.
Morel red zich door het leven met de ene leugen na de andere. Precies een hondje dat acher een stuk worst zit aan te huppelen zonder zich af te vragen welk pat hij aan het bewandelen is.

Citaat:
Persoonlijk vind ik dat de NVA eens moet bezinnen over waar ze eigenlijk voor staat, een moralistische partij of een separatistische partij. Ik heb vorig jaar gekozen voor NVA omdat ik een separatistische partij in de federale regering wel belangrijk vond. Nu zij zich duidelijk als moralistische partij opstelt , zal ik daar nooit op stemmen. Daar hebben we de CD&V voor.
Dit is kortweg een belachelijke uitlating zonder enige voedingsbodem. U kunt geen enkele uitlating van de N-VA vinden dat we van ons separatistisch strandpunt zijn afgeweken. En u weet ook verdomt goed dat de N-VA enkel op een paar vlakken samenwerkt met de CD&V.
Dat de N-VA een Vlaams nationalistische partij is bewijzen de vele verketteringen van de N-VA deze week in de pers. Precies of we het grootste kwaad van Vlaanderen zijn.

Citaat:
Enfin ik zeg dit maar omdat ik niet het type ben die iemand demoniseer omdat die voor een vermeend racistische partij stemt. Ze steunt een programma waar ze punten in terugvindt die ze heel belangrijk vindt en ik respecteer die keuze.
Welk programma steunt morel? Ze kent niet eens het Blok programma. Bewijs is de vele uitlatingen van haar in de pers waaruit blijkt dat ze het Vlaams Blok programma niet kent.

Nogmaals, wij verwijten haar niet dat ze overstapt, als zij dit een goede keuze vindt respecteren wij die. Maar wanneer ze leugens begint te vertellen, doelbewust om de N-VA te schaden wordt dat een andere zaak.
giserke is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be