Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juni 2004, 23:26   #121
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door predator
Gm10 schreef :

Citaat:
je moet dat niet persoonlijk opvatten
jij bent bezig met vlaanderen, ik met europa
ik zie brussel als centrum tussen parijs, londen en berlijn, jij spreekt wellicht over gent, antwerpen
en st niklaas natuurlijk
Gm10, ik ben blij met je reactie want als ik ergens een hekel aan heb dan is het aan ruziemaken

Waarschijnlijk hebben we, door b.v. te snel te lezen (eigenlijk goed gevondenhé gm10), mekaar niet goed begrepen. Ik herneem en leg het hopelijk beter en uitgebreider uit nu :

1. dat MISSCHIEN nieuw economisch hart van EUROPA, is dus
- Antwerpen;
- de Brusselse periferie;
- de industriële gebieden die liggen langs die twee verbindingswegen.

2. het al BESTAANDE, politieke centrum van EUROPA is uiteraard Brussel.

Okay nu !?.

Beste Groeten.
sorry niet akkoord
het industriele centrum van europa ligt tegenwoordig oostelijker
belgie/vlaanderen blijft belangrijk, maar het zal toch moeten een serieuze achterstand inhalen op bepaalde gebieden om terug in de topklasse te spelen, want kwa kenniseconomie heeft men toch ook enigszins de boot gemist ivm andere landen
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2004, 23:28   #122
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste gm10 !

Gelieve ook zéér aandachtig die twee laatste posten van Jozef Ostyn te lezen. Ik heb die ook maar juist gelezen en ik moet hem volledig gelijk geven.

Teven zul je in mijn uitleg vermeld vinden :

-Antwerpen,

maar :

- de Brusselse PERIFERIE.

Als fervente Anderlechtsupporter MET ABONNEMENT, weet ik perfekt dat de Brusselse Grote Ring ... Vlaamse bodem is.
de brusselse ring wordt niet gebruikt door brusselaars, dat zou iedere vlaming van in de papschool moeten aangeleerd worden

ik zie antwerpen trouwens helemaal niet als concurrent van brussel
brussel is puur kantoren, dat is antwerpen alles behalve

maar ik stel op prijs dat je ook een paarswit hart hebt
Oud 10 juni 2004, 23:33   #123
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door "gm10
het heeft eerlijk gezegd HEEEEEEEEEEEEEEEEEEL lang geduurd voor iemand het eu-principe naar boven bracht
wel, ik kan je met een brede :D mededelen dat het niet illegaal is om te eisen dat je werknemer in het land van de job woont
en jij nu

-> spoorwegen liggen er al - enkel onderhoud is nodig
-> brussel heeft helemaal geen grote wegen, die liggen in vlaanderen en wallonie
-> grote gebouwen worden allemaal brussel: in ruil moet vlaanderen niet langer betalen voor de brusselse ramp ;-)
-> universiteiten: er is reeds de VUB, ULB, KUB - dan heb je nog tophogescholen als EHSAL, VLEKHO, etc
need i say more?

surprise! brussel is niet het zwakke broertje zoals vlaanderen denkt
probleem is dat er niemand opkomt voor brussel, brussel is de speelbal van vlaanderen en wallonie - en dat moet gedaan zijn
Het is voor het eerst dat ik hier verneem dat universiteiten en dergelijke meer geen jaarlijkse middelen nodig hebben. Blijkbaar geloof jij dat het geld voor de KUB, VUB, ULB, enz. uit de lucht zal komen vallen.
Weet u eigenlijk wel wat het samenwerkingsakkoord is en hoeveel geld daar jaarlijks naar toe gaat? Blijkbaar niet, want dan zou u niet zeggen dat er in Brussel geen grote wegen zijn.
Welke Brusselse spoorwegmaatschappij gaat de Noord-Zuidverbinding en de talloze treinstations en spoorlijnen onderhouden? En wie gaat dat betalen?

Oh ja, en als u werkelijk denkt dat u werknemers uit de rest van de EU kunt uitsluiten, dan vraag ik mij af waar u Europees recht gestudeerd hebt.

Ik beweer hier overigens helemaal niet dat Brussel een "zwak broertje" is. Ik maak alleen duidelijk dat Brussel zou ineenschrompelen en zeker geen Europees centrum zou kunnen blijven indien het niet de hoofdstad van Vlaanderen en België was.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2004, 23:45   #124
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn
Het is voor het eerst dat ik hier verneem dat universiteiten en dergelijke meer geen jaarlijkse middelen nodig hebben. Blijkbaar geloof jij dat het geld voor de KUB, VUB, ULB, enz. uit de lucht zal komen vallen.
en jij lijkt te denken dat brussel geen inkomsten genereert
integendeel, 20% van het belgische bnp wordt in brussel geproduceerd
20% van de lonen ook, maar helaas worden die voor meer dan de helft in vlaanderen uitgegeven ipv de lokale economie te ondersteunen
het lot van elke niet-onafhankelijke pendelstad

Citaat:
Weet u eigenlijk wel wat het samenwerkingsakkoord is en hoeveel geld daar jaarlijks naar toe gaat? Blijkbaar niet, want dan zou u niet zeggen dat er in Brussel geen grote wegen zijn.
in brussel zijn stukjes van grote wegen, die GROTENDEELS gebruikt worden door vlamingen en walen

Citaat:
Welke Brusselse spoorwegmaatschappij gaat de Noord-Zuidverbinding en de talloze treinstations en spoorlijnen onderhouden? En wie gaat dat betalen?
wie betaalt er nu? vlaanderen zeker
daarbij vermoed ik dat zo'n compact netwerk goedkoper in onderhoud is

Citaat:
Oh ja, en als u werkelijk denkt dat u werknemers uit de rest van de EU kunt uitsluiten, dan vraag ik mij af waar u Europees recht gestudeerd hebt.
het is doodnormaal dat een werkgever KAN (niet MOET) eisen dat een werknemer lokaal woont
en terecht

Citaat:
Ik beweer hier overigens helemaal niet dat Brussel een "zwak broertje" is. Ik maak alleen duidelijk dat Brussel zou ineenschrompelen en zeker geen Europees centrum zou kunnen blijven indien het niet de hoofdstad van Vlaanderen en België was.
dan verschillen we daarin van mening
een herorientering zou zeker nodig zijn, maar brussel is gewoon veel te aantrekkelijk als kantorenstad, en dit dankt het aan zijn europese dimensie
Oud 10 juni 2004, 23:51   #125
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
Citaat:
20% van de lonen ook, maar helaas worden die voor meer dan de helft in vlaanderen uitgegeven ipv de lokale economie te ondersteunen

Citaat:
in brussel zijn stukjes van grote wegen, die GROTENDEELS gebruikt worden door vlamingen en walen

Citaat:

Citaat:
het is doodnormaal dat een werkgever KAN (niet MOET) eisen dat een werknemer lokaal woont
en terecht

Citaat:
een herorientering zou zeker nodig zijn, maar brussel is gewoon veel te aantrekkelijk als kantorenstad, en dit dankt het aan zijn europese dimensie
Uw posting bevat teveel verkeerde informatie en onwetendheid om op te reageren. U kent blijkbaar de economische, politieke en institutionele situatie in Brussel niet.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2004, 23:53   #126
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

en terecht

Uw posting bevat teveel verkeerde informatie en onwetendheid om op te reageren. U kent blijkbaar de economische, politieke en institutionele situatie in Brussel niet.
corrigeer mij dan
ik ben niet te beroerd om fouten toe te geven en ervan te leren
Oud 11 juni 2004, 08:51   #127
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Er zijn studies geweest die aantonen dat bedrijven de neiging beginnen te krijgen zich uit Brussel te verplaatsen naar de Vlaamse rand. o.a. omdat de werknemers minder graag naar Brussel willen pendelen, dan komt het bedrijf maar naar hen Nee, alle gekheid op een stokje, dat laatste zou volgens dat onderzoek wel degelijk wat meespelen, naast vooral plaatsgebrek in Brussel, ligging, bereikbaarheid...
Burry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 10:28   #128
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burry
Er zijn studies geweest die aantonen dat bedrijven de neiging beginnen te krijgen zich uit Brussel te verplaatsen naar de Vlaamse rand. o.a. omdat de werknemers minder graag naar Brussel willen pendelen, dan komt het bedrijf maar naar hen Nee, alle gekheid op een stokje, dat laatste zou volgens dat onderzoek wel degelijk wat meespelen, naast vooral plaatsgebrek in Brussel, ligging, bereikbaarheid...
er zijn er altijd wel bedrijven die vertrekken
maar wat telt is uiteraard het netto saldo op het eind van het jaar
Oud 11 juni 2004, 12:37   #129
predator
Parlementslid

predator's schermafbeelding

Standaard

gm10 antwoordde :

Citaat:
sorry niet akkoord
1.het industriele centrum van europa ligt tegenwoordig oostelijker
2.belgie/vlaanderen blijft belangrijk, maar het zal toch moeten een serieuze achterstand inhalen op bepaalde gebieden om terug in de topklasse te spelen, want kwa kenniseconomie heeft men toch ook enigszins de boot gemist ivm andere landen
Arme gm10 !
We zullen maar met (enkele) voorbeelden werken ?

bij1.
Oostelijker ? Allez jong !
-Waarom wil DHL dan absoluut hier blijven. Leipzig ligt toch véél oostelijker !
-Waarom blijft GM Antwerp dan in Antwerpen ? Opel bouwde in de negentiger jaren een hypermoderne nieuw fabriek nabij Rostock, in de vroegere DDR ... om er die Antwaarpse "Plant" naar te verhuizen. Maar : GM of Opel al je perse wil, bleef hier !
-Antwerpen is nog altijd Duitslands grootste haven; en ook Frankrijks grootste haven !

Zo kan ik nog vele voorbeelden citeren, maar we zullen maar stoppen en overgaan naar :

bij2.

Gm10, is dit als mop bedoeld ?

Nog nooit gehoord van IMEL ? (IMEC als je het in zijn geheel beschouwt).
Gewoon te omschrijven als hét centrum van de kenniseconomie van de KUL (+ ook een beetje La Neuve) én van Europa ?
-Het is de "geliefkoosde" partner van o.a. Microsoft.
-Nog niet zo lang geleden, kwamen de Chinezen er de kenniseconomie "opsnuiven".

Zo kan ik nog vele voorbeelden citeren, maar we zullen maar stoppen !
Oud 11 juni 2004, 12:45   #130
predator
Parlementslid

predator's schermafbeelding

Standaard

gm10 antwoordde :

Citaat:
de brusselse ring wordt niet gebruikt door brusselaars, dat zou iedere vlaming van in de papschool moeten aangeleerd worden
Tiens ! Er werken dus geen Brusselaars in de bedrijven langs én in de buurt van die ring.
Oud 11 juni 2004, 12:58   #131
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
maar om terug on the topic te komen, kan ik je met een glimlach mededelen dat er [size=6]duizenden en duizenden jonge "brusselaars" [/size] zijn met een diploma die geen werk vinden
en zolang er schaarste is aan de supply-kant van de arbeidersmarkt, voert brussel simpelweg een vreemdelingen-quota, weliicht grotendeels door walen en vlamingen opgevuld
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 13:05   #132
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
bij 2. Allez gm10 ! Ernstig blijven hé ! Je weet even goed als ik wie er in Brussel woont ... Kom dan niet af met : inwoners kiezen zélf welke ta(a)l(en) ze spreken ... Zo schiet je je "tweetaligheid" aan diggelen want in de werkelijkeid wordt er dan nog énkel Frans gesproken en door sommigen ook geschreven ... (dit allerlaatste begrepen ?).
Die minderheid aan Vlamingen moet beschermd worden, ik ben het met u eens, net zoals die minderheid van Walen in Belgie, om nog maar te zwijgen van de Moslims.
De moslims zorgen nu al voor de helft of meer van alle geboorten in het Brussels Gewest. Moeten ze dan daarbovenop ook nog eens extra "beschermd" worden?
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 14:45   #133
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
gm10 antwoordde :

Citaat:
sorry niet akkoord
1.het industriele centrum van europa ligt tegenwoordig oostelijker
2.belgie/vlaanderen blijft belangrijk, maar het zal toch moeten een serieuze achterstand inhalen op bepaalde gebieden om terug in de topklasse te spelen, want kwa kenniseconomie heeft men toch ook enigszins de boot gemist ivm andere landen
Arme gm10 !
We zullen maar met (enkele) voorbeelden werken ?

bij1.
Oostelijker ? Allez jong !
-Waarom wil DHL dan absoluut hier blijven. Leipzig ligt toch véél oostelijker !
-Waarom blijft GM Antwerp dan in Antwerpen ? Opel bouwde in de negentiger jaren een hypermoderne nieuw fabriek nabij Rostock, in de vroegere DDR ... om er die Antwaarpse "Plant" naar te verhuizen. Maar : GM of Opel al je perse wil, bleef hier !
-Antwerpen is nog altijd Duitslands grootste haven; en ook Frankrijks grootste haven !

Zo kan ik nog vele voorbeelden citeren, maar we zullen maar stoppen en overgaan naar :

bij2.

Gm10, is dit als mop bedoeld ?

Nog nooit gehoord van IMEL ? (IMEC als je het in zijn geheel beschouwt).
Gewoon te omschrijven als hét centrum van de kenniseconomie van de KUL (+ ook een beetje La Neuve) én van Europa ?
-Het is de "geliefkoosde" partner van o.a. Microsoft.
-Nog niet zo lang geleden, kwamen de Chinezen er de kenniseconomie "opsnuiven".

Zo kan ik nog vele voorbeelden citeren, maar we zullen maar stoppen !
1. DHL is geen industrieel bedrijf. Als het in belgie wil blijven, is het omdat belgie een excellent transit land is. Het industriele hart van europa schuift steeds oostelijker. Industriele en nijverheidjobs gaan meer en meer richting Polen, oekraine, etc. Waarom denk je dat iedereen nu plots de mond vol heeft over kennis-economie?

2. Het is niet omdat je met enkele tegenvoorbeelden afkomt, dat je het tegendeel bewijst. Je moet globale en europese trends bekijken, je niet blindstaren op enkele bedrijven. Dat bedoelde ik gisteren met een verschillend referentie kader.

3. MEt alle respect voor IMEL/IMEC, maar zo zijn er tientallen in europa. Ieder land heeft wel enkele universitaire spin-off valeien. Ik zou zelfs zeggen dat ze in Vlaanderen dun gezaaid zijn. En alweer kom je af met "de chinezen zijn zelfs komen kijken" en "de geliefkoosde partner van Microsoft". Dat is gewoon nietszeggende nonsens. Wat je moet bekijken is hoe geinteresseerd china in zijn totaal is in vlaanderen, en hoeveel microsoft in heel vlaanderen investeert ivm andere europese regio's. Enneuh, het lijkt mij hier ook niet om industriele initiatieven te gaan
Oud 11 juni 2004, 14:50   #134
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
gm10 antwoordde :

Citaat:
Tiens ! Er werken dus geen Brusselaars in de bedrijven langs én in de buurt van die ring.
tuurlijk jongen
maar aantal brusselaars dat ring gebruikt is peanuts vergeleken met brusselaars die hem niet gebruiken
het toont nogmaals aan dat jullie gewoon niks weten over de brusselse situatie, jullie horen: "zoveel miljard naar brussel" en jullie staan op de barricaden
dat is pure hypocrisie
als brussel de welvaart die het genereert kom in zijn eigen grenzen kan houden, zouden jullie zich beginnen klagen over het gebrek aan solidariteit, net als de walen
Oud 11 juni 2004, 14:51   #135
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Citaat:
maar om terug on the topic te komen, kan ik je met een glimlach mededelen dat er [size=6]duizenden en duizenden jonge "brusselaars" [/size] zijn met een diploma die geen werk vinden
en zolang er schaarste is aan de supply-kant van de arbeidersmarkt, voert brussel simpelweg een vreemdelingen-quota, weliicht grotendeels door walen en vlamingen opgevuld
wat is die voor?

jij woont in brussel? je praat wel eens met hen? of zit je gewoon barstensvol vooroordelen?
Oud 11 juni 2004, 14:51   #136
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Citaat:

Die minderheid aan Vlamingen moet beschermd worden, ik ben het met u eens, net zoals die minderheid van Walen in Belgie, om nog maar te zwijgen van de Moslims.
De moslims zorgen nu al voor de helft of meer van alle geboorten in het Brussels Gewest. Moeten ze dan daarbovenop ook nog eens extra "beschermd" worden?
bron?
Oud 11 juni 2004, 15:28   #137
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is omdat u enkel kijkt naar wat zou wegvallen.
Oud 11 juni 2004, 15:53   #138
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Beste" gm10 schreef :

Citaat:
daar zakt mijn broek dus vanaf
denk je nu echt dat al die multinationals hun europese hoofdkwartier uit de hoofdstad van europa gaan halen om in een boerengat als mechelen te gaan huizen???

Microsoft, with European Headquarters in Mechelen, Flanders.

weet jij eigenlijk wel wat de waarde is van de uitstraling en reputatie van een stad als brussel? het is de hoofdstad van de EU, een gebied met een half miljard mensen, een continent, quoi
Arme gm10 !

Gm10,weet jij eigenlijk wel wat de waarde is van de uitstraling en reputatie van een stad als brussel?

Wél gm10, die waarde en die uitstraling is NIHIL; niet te verwonderen als je even Brussel doorkruist. Wat wél van belang is, is de : de centrale ligging in Europa, quoi !

Én gm10, zo een klein plaatsje, met uitstekende verkeersinfrastructuur, gelegen ten NO van Mechelen en ten ZO van Antwerpen, dat ligt ook in het centrum van Europe.

En nu wil het toeval (?) dat Microsoft plannen aan het maken is, de voorstudie al lang voorbij, om zijn European Headquarters, naar daar over te brengen. Als naaste buur LINKS zal het dan krijgen : het European Headquarters van de GMAC. Dit is de kredietinstelling van General Motors; RECHTS wordt die buur het European Headquarters van GE, General Electrics, op dit ogenblik de grootste onderneming ter wereld.

Hoe ik dit weet ?

Gm10, een onwetende, stommekloot en crapuleuze Blokker, de kwalifikaties van een Blokker volgens sommigen, gaat hier niet stoefen QUOI !
U kent blijkbaar de ballen van Brussel en hoeveel mooie dingen er te zien vallen.

Verder is de grootste onderneming ter wereld op dit ogenblik Wallmart. Na de volgende kwartaalcijfers wordt dat waarschijnlijk terug Exonnmobil (gezien de olieprijs). Dit neemt niet weg dat GE een grote firma is.

Laatst was ik in Stuttgart, en toen beweerden die mannen het centrum van Europa te zijn, en in Parijs heb ik dat ook al gehoord. Die argumentatie is van geen enkel belang, daar men in de rest van de wereld een andere kijk heeft op wat afstand inhoudt. Leg eens een kaartje van de staat Texas naast de kaart van Europa om wat begrip aan te kweken.

Je had dus buiten het gebruik van kleurtjes in uw [size=6]t[/size]e[size=6]k[/size]st niet te veel kennis om over te stoefen, QUOI

Er wordt ook niet geantwoord op de troeven van Brussel als stadsstaat, wat van veel intellectuele oneerlijkheid en een gesloten, vooringenomen opinie getuigt.
Oud 11 juni 2004, 15:55   #139
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Een onafhankelijk brussel zijn troeven:

* Fiscaal aantrekkelijke wetgeving
* veel efficientere infrastructuur (stad vs. land)
* Zeer goedkope kantoorruimtes, (zeker moesten de administraties wegtrekken, dank u.)
* Andere wetgeving 'a la carte' van de werkgever.
en dat is enkel bij een status-quo van alle vlamingen/walen die blijven werken in brussel
niets houdt brussel echter tegen om brusselse jobs aan de brusselaars te geven (in de mate van het mogelijke), zodat de uitbetaalde lonen ook in brussel gespendeerd worden
Protectionisme is economisch contraproductief. De jobs moeten niet door Brusselaars uitgeoefend worden, Brussel moet gewoon de belastingen op die economische activiteit heffen.
Oud 11 juni 2004, 16:03   #140
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tomb schreef :

Citaat:
1.Goh ja, al die overheidsjobs die gaan verdwijnen, daar moeten we schrik voor hebben.

2.Verder zie ik niet in wat een onafhankelijk Brussel tegehoud om financieel aantrekkelijke wetgeving te hanteren zoals andere successvolle dwergstaten.
{om 't kort te houden heb ik alleen maar je antwoord weergegeven}

1.Ik geloof dat we het hier in een andere topic al over gehad hebben. Vermits we nu, naar mijn mening toch, méér de polieke (dwaal)weg "betreden" - sorry voor de woordkeuze -, kan een herhaling uit een andere gezichtshoek absoluut géén kwaad.
Met het laten dalen van het aantal overheidsjobs zijn we het beiden zéker eens. Hier stelt zich echter een politiek probleem :

- véle van die overheidswerknemers zijn aangesteld �* la carte.

"Partijkaartaangestelden" - zonder twijfel een neologisme - wegwerken ? Amaai, dat zijn de "vaste klanten" van de politieke partijen ... Aan hun levenlange benoeming denk ik zélfs nog niet, want dan is je antwoord : wetswijziging ... Aan de vakbonden denk ik wel ... Conclusie : dat is "iets" dat jaren gaat aanslepen. Maar :

2. dan hebben we méér tijd voor het komen tot een onafhankelijk Brussel, want tot nader orde is dat nog altijd Vlaams Taalgebied. Het antwoord : "wetswijziging" vergt dan één 2/3 meerderheid en ...

Laat ons stoppen en eens naar de uitslag van zondag kijken, want het zit er dik in, volgens het nieuws op La Une, dat vanaf volgende maandag het Brussels Gewest onbestuurbaar wordt.
Laat het me even het debat samenvatten:

Brussel gaat het goed doen zonder VL
Neen want ge verliest al die VL administratie
Die administratie verliezen is een goede zaak want: blabla
Jamaar die administratie,die gaat ge zomaar niet verliezen hoor!

Ik denk dat er een punt achter kunnen zetten: U hebt geen argumentatie meer buiten een : Laat ons wachten op wat de stemuitslag is.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be