![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
het industriele centrum van europa ligt tegenwoordig oostelijker belgie/vlaanderen blijft belangrijk, maar het zal toch moeten een serieuze achterstand inhalen op bepaalde gebieden om terug in de topklasse te spelen, want kwa kenniseconomie heeft men toch ook enigszins de boot gemist ivm andere landen |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
ik zie antwerpen trouwens helemaal niet als concurrent van brussel brussel is puur kantoren, dat is antwerpen alles behalve maar ik stel op prijs dat je ook een paarswit hart hebt ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Weet u eigenlijk wel wat het samenwerkingsakkoord is en hoeveel geld daar jaarlijks naar toe gaat? Blijkbaar niet, want dan zou u niet zeggen dat er in Brussel geen grote wegen zijn. Welke Brusselse spoorwegmaatschappij gaat de Noord-Zuidverbinding en de talloze treinstations en spoorlijnen onderhouden? En wie gaat dat betalen? Oh ja, en als u werkelijk denkt dat u werknemers uit de rest van de EU kunt uitsluiten, dan vraag ik mij af waar u Europees recht gestudeerd hebt. Ik beweer hier overigens helemaal niet dat Brussel een "zwak broertje" is. Ik maak alleen duidelijk dat Brussel zou ineenschrompelen en zeker geen Europees centrum zou kunnen blijven indien het niet de hoofdstad van Vlaanderen en België was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
integendeel, 20% van het belgische bnp wordt in brussel geproduceerd 20% van de lonen ook, maar helaas worden die voor meer dan de helft in vlaanderen uitgegeven ipv de lokale economie te ondersteunen het lot van elke niet-onafhankelijke pendelstad Citaat:
Citaat:
daarbij vermoed ik dat zo'n compact netwerk goedkoper in onderhoud is Citaat:
en terecht Citaat:
een herorientering zou zeker nodig zijn, maar brussel is gewoon veel te aantrekkelijk als kantorenstad, en dit dankt het aan zijn europese dimensie |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | ||||||
|
![]() Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
ik ben niet te beroerd om fouten toe te geven en ervan te leren |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Er zijn studies geweest die aantonen dat bedrijven de neiging beginnen te krijgen zich uit Brussel te verplaatsen naar de Vlaamse rand. o.a. omdat de werknemers minder graag naar Brussel willen pendelen, dan komt het bedrijf maar naar hen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
maar wat telt is uiteraard het netto saldo op het eind van het jaar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Parlementslid
|
![]() gm10 antwoordde :
Citaat:
We zullen maar met (enkele) voorbeelden werken ? bij1. Oostelijker ? Allez jong ! -Waarom wil DHL dan absoluut hier blijven. Leipzig ligt toch véél oostelijker ! -Waarom blijft GM Antwerp dan in Antwerpen ? Opel bouwde in de negentiger jaren een hypermoderne nieuw fabriek nabij Rostock, in de vroegere DDR ... om er die Antwaarpse "Plant" naar te verhuizen. Maar : GM of Opel al je perse wil, bleef hier ! -Antwerpen is nog altijd Duitslands grootste haven; en ook Frankrijks grootste haven ! Zo kan ik nog vele voorbeelden citeren, maar we zullen maar stoppen en overgaan naar : bij2. Gm10, is dit als mop bedoeld ? Nog nooit gehoord van IMEL ? (IMEC als je het in zijn geheel beschouwt). Gewoon te omschrijven als hét centrum van de kenniseconomie van de KUL (+ ook een beetje La Neuve) én van Europa ? -Het is de "geliefkoosde" partner van o.a. Microsoft. -Nog niet zo lang geleden, kwamen de Chinezen er de kenniseconomie "opsnuiven". Zo kan ik nog vele voorbeelden citeren, maar we zullen maar stoppen !
![]() |
![]() |
#130 | |
Parlementslid
|
![]() gm10 antwoordde :
Citaat:
![]() |
![]() |
#131 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
2. Het is niet omdat je met enkele tegenvoorbeelden afkomt, dat je het tegendeel bewijst. Je moet globale en europese trends bekijken, je niet blindstaren op enkele bedrijven. Dat bedoelde ik gisteren met een verschillend referentie kader. 3. MEt alle respect voor IMEL/IMEC, maar zo zijn er tientallen in europa. Ieder land heeft wel enkele universitaire spin-off valeien. Ik zou zelfs zeggen dat ze in Vlaanderen dun gezaaid zijn. En alweer kom je af met "de chinezen zijn zelfs komen kijken" en "de geliefkoosde partner van Microsoft". Dat is gewoon nietszeggende nonsens. Wat je moet bekijken is hoe geinteresseerd china in zijn totaal is in vlaanderen, en hoeveel microsoft in heel vlaanderen investeert ivm andere europese regio's. Enneuh, het lijkt mij hier ook niet om industriele initiatieven te gaan ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
maar aantal brusselaars dat ring gebruikt is peanuts vergeleken met brusselaars die hem niet gebruiken het toont nogmaals aan dat jullie gewoon niks weten over de brusselse situatie, jullie horen: "zoveel miljard naar brussel" en jullie staan op de barricaden dat is pure hypocrisie als brussel de welvaart die het genereert kom in zijn eigen grenzen kan houden, zouden jullie zich beginnen klagen over het gebrek aan solidariteit, net als de walen |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() jij woont in brussel? je praat wel eens met hen? of zit je gewoon barstensvol vooroordelen? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#138 | ||
|
![]() Citaat:
Verder is de grootste onderneming ter wereld op dit ogenblik Wallmart. Na de volgende kwartaalcijfers wordt dat waarschijnlijk terug Exonnmobil (gezien de olieprijs). Dit neemt niet weg dat GE een grote firma is. Laatst was ik in Stuttgart, en toen beweerden die mannen het centrum van Europa te zijn, en in Parijs heb ik dat ook al gehoord. Die argumentatie is van geen enkel belang, daar men in de rest van de wereld een andere kijk heeft op wat afstand inhoudt. Leg eens een kaartje van de staat Texas naast de kaart van Europa om wat begrip aan te kweken. Je had dus buiten het gebruik van kleurtjes in uw [size=6]t[/size]e[size=6]k[/size]st niet te veel kennis om over te stoefen, QUOI Er wordt ook niet geantwoord op de troeven van Brussel als stadsstaat, wat van veel intellectuele oneerlijkheid en een gesloten, vooringenomen opinie getuigt.
![]() |
![]() |
#139 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#140 | ||
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Ik denk dat er een punt achter kunnen zetten: U hebt geen argumentatie meer buiten een : Laat ons wachten op wat de stemuitslag is.
![]() |