Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juni 2004, 08:00   #121
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster

Een Vlaams Vlaanderen kan ik volgen, een Blank Europa/Vlaanderen is echter iets volledig anders.
Een Vlaams-nationalistisch NV-A kan ik volgen, het programma van de CD&V is echter iets volledig anders.
Oud 10 juni 2004, 08:26   #122
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rosita
heeft iemand van jullie de uitzending gezien op RTBF, alles wat mar iets ofwat het vlaams blok kon schaden in Brussel is uit de kast gehaald,
het zangfeest, ijzerbedevaart, marsen op brussel,
de faciliteiten, voeren, noem maar op,
en altijd in de achtergrond, een duits soldatenlied. en hitler in vol tenue,
precies of Annemans en Dewinter kampbeulen geweest zijn, zatten toen allebei nog in de bloemkolen, dacht ik zo.

wat moeten ze toch schrik hebben, dat de walen hun bevoorrechte positie zullen kwijt geraken en dat de vlamingen de kraan zullen dicht draaien,
zal toch eens moeten gebeuren, is het niet door het vlaams blok, dan uit noodzaak door de andere partijen.
ik heb als Brusselaar de uitzending ook gezien...

VMO Voorpost uit de jaren 70 en 80, toen die als harde kern mee gingen betogen in de faciliteitengemeenten en Voeren...
Filip Dewinter, Annemans en Vanhecke werden ook erkend op de beelden.
Zelfs een oude foto van Karel Dillen als VNV werd er bijgehaald...
Roelandt Raes en een fragment op Nederlandse tv over het aantal Joodse slachtoffers tijdens WOII waar hij zich schuldig maakte aan negationisme
Van Wallemgem over een plakincident van 1970 toen een fdf-er een hartaanval kreeg...
Vermeulen van de vroegere en zelfs huidige ordedienst was er ook een paar keer bij, die sprak over de onafhankelijkheid en aansluiting bij Nederland...

allez, allemaal oude koeien die uit de gracht werden gehaald, met inderdaad de marsmuziek...

recente zaken :
het incident op de Ijzerbedevaart met Bert "blijter"...
De zaak Demol werd éénzijdig belicht met de "aansluitingskaart bij het Front de la Jeunesse"...
De tweetalige publiciteit in Brussel kwam ook even ter sprake, met het volgen van een paar "bussers"...
Het proces "�* Gand" kwam ook even ter sprake...

Voor de rest niets nieuws onder de zon, geen enkel nieuw feit, intervieuw, geen recht op wederwoord, enkel pure riooljournalistiek.

Conclusie : dit was pure anti-propaganda, gebaseerd op oude feiten, meestal over de harde tegenstand die de FDF-ers destijds uitlokten in de faciliteiten gemeenten. De schrik zit er duidelijk erg in bij de francofonen vooral in Brussel, maar ook in wallonië

Vraagje : "Dit programma werd gesponsord en betaald door wie ?"

De PS ? De MR ? ECOLO ?
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2004, 08:35   #123
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peace
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster

Huidskleur is dus cultuurbepaald, of een uiting van een bepaalde identiteit of cultuur volgens u?

Een Vlaams Vlaanderen kan ik volgen, een Blank Europa/Vlaanderen is echter iets volledig anders.

"Vlaams" zijn is immers niet afhankelijk van huidskleur of ras, blank zijn des te meer;
Zowel huidskleur, godsdienst, culturele ingesteldheid maken deel uit van je cultuur en je identiteit.

Wanneer je het aandeel mensen uit een andere cultuur (culturen) te groot laat worden in je eigen cultuur, dan zal uiteindelijk je eigen cultuur teniet gaan.
Het is niet dat wij iemand een Belgisch paspoort geven dat die dan ook op dezelfde wijze Belg wordt, dan de Belgen die hier hun roots hebben.

Er zal altijd een enorm verschil blijven tussen etnische belgen of papieren Belgen.
Je kunt ze misschien wel juridisch gelijkmaken maar daarom nog lang niet in de hoofden van de mensen.

Samengevat kun je stellen dat een te groot aandeel vreemdelingen binnen je eigen cultuur zeer schadelijk is en uiteindelijk je eigen cultuur naar de achtergrond zal verdringen.
Hoe dan ook moeten wij Vlamingen het recht heben om te beslissen hoe grot en onder welke voorwaarden wij hier mensen willen laten immigreren. Nu echter wordt ons hierover niets gevraagd en durft de overheid er geen enkel referendum over te houden.
dank je om 't even zo duidelijk te stellen.. 'k ben ervan overtuigd dat jij de Vlaams Blok paradigma's goed verwoord..
Oud 10 juni 2004, 08:53   #124
dronyon
Lokaal Raadslid

dronyon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TC
Ze gaan zelfs een stap verder en willen de voorzitter van hun partij op een democratisch manier binnen hun partij laten verkozen worden.

Dit is het sterkste staaltje politieke democratie dat ik ooit al gehoord heb, en daar kunnen jullie een puntje aan zuigen !
Zeg paljas, bij alle grote partijen wordt de voorzitter al jáááren verkozen, alleen bij het Blok wordt dat in een onderonsje (en zonder termijn) geregeld, of moet ik zeggen 'opgelegd'?
En nu ik toch educatief bezig ben: in andere partijen wordt op congressen gestemd over het partijprogramma. En om helemaal duidelijk te zijn: stemmen werkt dan meestal met het in de lucht steken van kaartjes, in koor 'Eigen volk eerst!' brullen is géén stemming.
dronyon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2004, 08:56   #125
dronyon
Lokaal Raadslid

Standaard

Een vraagje aan onze etnische nationalisten: mijn betovergrootvader was een Italiaan. Ben ik nu geen Vlaming maar wel een vreemdeling? Vorm ik een bedreiging voor de raszuivere Vlaamse culturele idealen?
Oud 10 juni 2004, 08:56   #126
Man Utd
Burger

Standaard

even reageren op je avatar, daar heb je 100 % gelijk in
Oud 10 juni 2004, 08:57   #127
Tzuvar Raemborr
Minister

Tzuvar Raemborr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dronyon
Zeg paljas, bij alle grote partijen wordt de voorzitter al jáááren verkozen.
En gedegradeerd tot stoelenklaarzetter van zodra hij de echte baas voor de voeten loopt.

*proest* 't is goed, jongen, 't zijn allemaal democraten behalve die van't Blok. Droom maar lekker voort.
But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay,
I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet.
Tzuvar Raemborr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2004, 09:02   #128
dronyon
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kistal
Citaat:
En gedegradeerd tot stoelenklaarzetter van zodra hij de echte baas voor de voeten loopt.

*proest* 't is goed, jongen, 't zijn allemaal democraten behalve die van't Blok. Droom maar lekker voort.
Even de stoelenklaarzetters op een rij: Yves Leterme, Vera Dua, Steve Stevaert... Mensen met gezag in hun partij, én door de partij verkozen. Kan je echt niet met betere argumenten voor de dag komen?
Oud 10 juni 2004, 09:02   #129
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:

ach neen, 't Blok is net hetzelfde als de andere partijen. Dat is nu toch wel duidelijk.. Zie bijvoorbeeld de verruimingskandidaten die op verkiesbare plaatsen gedropt worden.. Terwijl intern gemor hierover gesmoord wordt...En ook op 't vlak van voorzittersverkiezingen wordt 't Blok dus gelijk de anderen.. En wat te zeggen over de criminaliteit : waar de andere partijen vooral witteboord criminelen in de rangen tellen, wordt er bij 't Blok eerder geklopt en geschoten, maar een ding is toch duidelijk : de slogan 'Anders maar beter' zal geen lang leven meer beschoren zijn... En maar goed ook.
Oud 10 juni 2004, 09:03   #130
Tzuvar Raemborr
Minister

Tzuvar Raemborr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een vraagje aan onze etnische nationalisten: mijn betovergrootvader was een Italiaan. Ben ik nu geen Vlaming maar wel een vreemdeling? Vorm ik een bedreiging voor de raszuivere Vlaamse culturele idealen?
Voor de zoveeeeeeeeelste keer : dat hangt van uw gedrag af. Voor zover ik weet hebben Italianen niet die gewoonte om zichzelf als apart van en verheven boven onze cultuur te beschouwen. Ga je enkel met Italianen om behalve als het echt moet? Volg je de Italiaanse wetten, of de Belgische? Als je een Vlaming en een Italiaan onenigheid ziet hebben, bel je dan snel 5 Italianen op om te komen helpen? Beschuldigt u elke Vlaming die het wel eens niet met u eens is van racisme? Hebt u nog steeds een Italiaans paspoort? Beschouwt u zichzelf als Italiaan?

U ziet : zo ongenuanceerd denken wij nu ook weer niet.
But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay,
I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet.
Tzuvar Raemborr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2004, 09:05   #131
dronyon
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Voor de zoveeeeeeeeelste keer : dat hangt van uw gedrag af. Voor zover ik weet hebben Italianen niet die gewoonte om zichzelf als apart van en verheven boven onze cultuur te beschouwen. Ga je enkel met Italianen om behalve als het echt moet? Volg je de Italiaanse wetten, of de Belgische? Als je een Vlaming en een Italiaan onenigheid ziet hebben, bel je dan snel 5 Italianen op om te komen helpen? Beschuldigt u elke Vlaming die het wel eens niet met u eens is van racisme? Hebt u nog steeds een Italiaans paspoort? Beschouwt u zichzelf als Italiaan?

U misschien niet, maar mensen als Peace blijkbaar wel. Bij deze roep ik hem op om eens iets over mijn etnische en culturele identiteit te zeggen.
Oud 10 juni 2004, 09:05   #132
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:

toch ongelooflijk hoe die Blokkers zichzelf blijven wijsmaken dat ze niet ongenuanceerd denken
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2004, 09:12   #133
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grossfaz
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hingis

Ik reageer maar wat ik gezien heb op La Une daarstraks.
het is al lang geleden dat we nog eens zo'n reportage gezien hebben. Om je een breuk mee te lachen eigenlijk. Manneke Pis met een Duitse helm op... allé zeg Triestige informatieprogramma's daar bij de RTBF. Propagandaprogramma's zou een beter woord zijn. Allé, elk zelfstandig denkend mens heeft wel door hoe het met die reportage zit hoor...
het programma was soms een karikatuur en belachelijk, zeker met Manneke Pis (Vlaams !!) maar de schrik zit er goed in !

Hingis, uw Nederlands is al vrij goed, blijven oefenen.

Het Vlaams Blok wil een tweetalig Brussel met respect voor zowel franstalige als vlaamse cultuur, ondrwijs, meer tewerkstelling, tweetalige administraties enz... !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 10 juni 2004, 09:14   #134
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ze gaan zelfs een stap verder en willen de voorzitter van hun partij op een democratisch manier binnen hun partij laten verkozen worden.

Dit is het sterkste staaltje politieke democratie dat ik ooit al gehoord heb, en daar kunnen jullie een puntje aan zuigen !
Zeg paljas, bij alle grote partijen wordt de voorzitter al jáááren verkozen, alleen bij het Blok wordt dat in een onderonsje (en zonder termijn) geregeld, of moet ik zeggen 'opgelegd'?
En nu ik toch educatief bezig ben: in andere partijen wordt op congressen gestemd over het partijprogramma. En om helemaal duidelijk te zijn: stemmen werkt dan meestal met het in de lucht steken van kaartjes, in koor 'Eigen volk eerst!' brullen is géén stemming.
zeg pipo, , als er slechts één kandidaat is, hoe je dat dan
Oud 10 juni 2004, 09:17   #135
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vince
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal

Steek uzelf in brand voor de gebouwen van PB. Beste manier om de aandacht te trekken.
Ideaal met dit weertje, een goei BBQ.... (oh ja, en iPod, ook hier was de ironie u vast niet ontgaan)
wij spreken nu van "braai" is zuidafrikaans
Oud 10 juni 2004, 09:17   #136
dronyon
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
Citaat:
zeg pipo, , als er slechts één kandidaat is, hoe je dat dan
Door die kandidaat geen meerderheid te geven en dus weg te stemmen. Moeilijk hé!
Oud 10 juni 2004, 09:22   #137
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rival

Nog eentje om het af te leren?

Verkrachten: is in een multiculturele samenleving de intiemste vorm van integratie. Door domme en ouderwetse Vlamingen onbegrepen vorm van interraciale fysieke communicatie".(vrij Vlaanderen, Sterk Europa, december 1997)
[size=6]Nog een paar om het af te leren ???????[/size]

BRON http://www.nieuwrechts.nl/forum/onde...kijk/6015.html

Meisje (16) verkracht door groep

ALKMAAR, maandag

Een groepje mannen heeft vrijdagmiddag in het centrum van Alkmaar op gruwelijke wijze een 16-jarig meisje verkracht en vervolgens met een mes mishandeld.

Het slachtoffer was tussen de middag op haar fiets naar de stad gereden om boodschappen te doen, toen ze in een stil straatje door drie of vier belagers werd tegengehouden. In eerste instantie eisten de mannen geld van de scholiere om haar vervolgens met geweld de bosjes in te trekken. Tijdens de worsteling met de verkrachters, waarbij haar kleren werden stukgetrokken, werd onder meer een mes in de vagina van het slachtoffer gestoken.
Na de gebeurtenis fietste de scholiere over haar toeren naar huis, waar ze vervolgens instortte.

Een arts die het meisje onderzocht constateerde diverse snijwonden en verwees haar tevens door naar psychische hulp.

Met behulp van haar hulpverleners heeft het slachtoffer, zover zij daartoe nog in staat was, tegenover de politie een verklaring afgelegd. De vader van het meisje roept getuigen op zich te melden. „Dit is zo verschrikkelijk gruwelijk, deze mannen moeten zo snel mogelijk worden opgepakt.”

Bron: Telegraaf

Eerder was op www.geenstijl.nl te lezen:

Waar dit toe leidt, is duidelijk. In Alkmaar werd gistermiddag op klaarlichte dag een 16-jarig meisje door een groepje Marokkanen beestachtig verkracht en mishandeld, omdat ze geen geld bij zich had. Hells Angels in Limburg mishandelen twee cameramensen, die uit angst voor represailles geen aangifte durven te doen. Ga zo maar door en aan de top van justitie staan twee volstrekt wereldvreemde idioten: Donner en De Wijkerslooth. Ik durf nu al te voorspellen dat DIT over drie jaar het belangrijkste verkiezingsthema zal worden. Laat die twee opkrassen voordat het te laat is en Peter R. de Vries van mij met harde hand het justitiële apparaat in het gareel mag trappen.

Commentaar: het meisje blijkt een bekende te zijn van de columnist die bij www.geenstijl.nl werkzaam is. De Telegraaf durft waarschijnlijk niet te reppen over Marokkanen maar dat blijkt dus wel zo te zijn. Het is vijf over twaalf, mensen. Dat je het even weet.

[size=6]Nog een paar om het af te leren ????[/size]

http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=2761

[size=6]Nog een paar om het af te leren ????[/size]

En dit is wel de grofste !!!

http://www.nieuwrechts.nl/forum/onde...kijk/6743.html

Ik kan nog wel even doorgaan als het moet hoor ?

Deze moest er ook nog even bij.. kwestie van af te sluiten in schoonheid...

http://krant.telegraaf.nl/krant/vand...ie.daders.html
hier zijn geen woorden voor... slechts één mogelijkheid... sorry !
Oud 10 juni 2004, 09:25   #138
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grossfaz
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hingis
Duitse Helm ? Humor, m'n beste, humor...
met alle respect voor uw kritische zin en vermogen tot zelfstandig denken, maar ik denk nu niet bepaald dat de RTBF de bedoeling had een grappige reportage te maken, met af en toe een humoristische sneer. Men meent dergelijke nonsens daar blijkbaar. Triestig eigenlijk. Heb je aandachtig geluisterd naar het liedje in de aftiteling? Ik wel, en het was een lied van de weerstanders, waar men de lof bezigt met messen en geweren de vijand af te maken...
het was enkel de bedoeling een angstpsychose te ontketenen... humor was ver te zoeken !
Oud 10 juni 2004, 09:31   #139
dronyon
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
hier zijn geen woorden voor... slechts één mogelijkheid... sorry !
En dewelke is dat dan?
Oud 10 juni 2004, 09:38   #140
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld
Citaat:

Neen mijn beste vriend,
Het vlaams blok zou maar wat graag marokaanse en turkse leden hebben, immigranten die geintegreerd zijn in onze maatschappij hebben daar alle recht toe.... en het zou mij niets verbazen dat op grond van politieke standpunten in de toekomst steeds meer geintegreerde immigranten lid worden van het vlaams blok !!

Tuurlijk ventje!

Daarom nog dat in een VB pamflet politieagenten van Marokkaanse origine vergeleken worden met pedofielen in het onderwijs. Zelfs als ze de waarden en normen niet alleen naleven, de taal spreken, een jaar politieschool gevolgd hebben en in het examen geslaagd zijn, dus perfekt geïntegreerd , is het nog niet in orde voor het blok

Graag dat ze die hebben !! Een recht wordt hen ook ten volle gegund : na een dergelijke inspanning om als pedofiel vernoemd te worden
't is eveneens daarom dat ze zo aangemoedigd worden om zich te integreren on onze maatschappij met slogans als blank europa , en eigen =blank volk eerst

de volgende keer dat ik aan den toog nog iets hoor over makkakken , weet ik het nu : dat is om hen te integreren omdat jullie ze zo graag hebben als medevlaming
aha, het was de tijdsgeest...
effectief het was toen ook zo dat er aantoonbare redenen waren om die agenten van marokkaanse origine te vergelijken met pedofielen. ze waren misschien es bij buisseret binnengevallen...
die blokkers toch , altijd goed voor een grap
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be