Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juli 2011, 19:57   #121
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Dat moet een sektelid juist zeggen. Hoe gij moet denken staat in uw boekske(s)
Excuseer? Lees ik het goed, noem jij ons sekteleden?
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2011, 19:57   #122
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Bij ons riep de docent ons naar voor en mochten we een uur discussiëren over dat onderwerp. Ik heb eens een eindwerk over takfir moeten schrijven. Best wel boeiend.
Dat is islamitisch en gezond. Een les leren en verzenden zonder ontvangen is laaa islmaiyyyyyyyya!!
Aboe Hoerayrah heeft overleverd dat de Profeet zei:

“Wie één van de moeilijkheden van de gelovige verhelpt, Allah zal één van zijn moeilijkheden verhelpen op de Dag der Opstanding. En Wie een ongemak (van een ander) vergemakkelijkt, Allah zal in dit wereldse leven en in het Hiernamaals zijn ongemak vergemakkelijken. En wie (de (fouten van) een moslim bedekt, Allah zal in dit wereldse leven en in het Hiernamaals zijn (fouten) bedekken. En Allah blijft de dienaar helpen zolang hij zijn broeder helpt. En wie een pad bewandelt zoekende naar kennis, Allah zal voor hem hiermee een pad naar het Paradijs vergemakkelijken. En er is geen groep mensen die zich in één van de huizen van Allah verzamelt om het Boek van Allah te reciteren en onderling te bestuderen, of Hij doet innerlijke rust op hen neerdalen, en genade zal hen bedekken en de Engelen zullen zich om hen scharen en Allah zal hen gedenken bij degenen die bij Hem zijn. En wie vertraagd wordt door zijn daden, zijn goede familienaam zal dit niet kunnen versnellen.”
(Overgeleverd door Moeslim met deze bewoordingen)

Laatst gewijzigd door porpo : 16 juli 2011 om 19:58.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2011, 19:58   #123
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trixie Bekijk bericht
Een man?? Een profiteureke ja. Meen je nu echt dat uw moeder (ben zelf moeder) en uw vrouw u moeten bedienen? Wel, ik word ziek alleen al bij de gedachte. IK heb een man. Die is niet te beroerd om nen dweil in zijn handen te nemen hoor. Of de vaat te doen of om de was op te hangen. Ik geloof hier mijn ogen niet hetgeen gij hier allemaal durft te schrijven. Al ooit aan die arme vrouwen gevraagd wat zijzelf daarvan vinden? Ik hoop dat dit een grap is.
Dit is geen grap
Oud 16 juli 2011, 19:58   #124
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Excuseer? Lees ik het goed, noem jij ons sekteleden?
De islam heeft alle kenmerken van een uit zijn voegen gebarste sekte.

Islam: Cult or Religion?
http://www.faithfreedom.org/oped/sina50218.htm

Laatst gewijzigd door smiley : 16 juli 2011 om 20:00.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2011, 20:10   #125
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
De islam heeft alle kenmerken van een uit zijn voegen gebarste sekte.

Islam: Cult or Religion?
http://www.faithfreedom.org/oped/sina50218.htm
Correct. Uit wikipedia:

Een andere lijst van kenmerken van het sektarisme is opgesteld door de Belgische professor E. Vermeersch uit zijn cursus 'Historisch overzicht van de wijsbegeerte':

1 Inpalming : de mate waarin men een meer of minder belangrijk deel van zijn leven, denken en handelen door de wereldbeschouwing laat bepalen (men kan bijvoorbeeld driemaal in het leven naar de kerk gaan of in een slotklooster intreden, met alle varianten daartussen).
2 Groepsvorming : de mate van wederzijdse controle die de groepsleden op elkaar kunnen uitoefenen (in grote mate mogelijk bij het samen in één huis wonen).
3 Hiërarchie : de mate van macht die de leidende figuren op de volgelingen kunnen uitoefenen, inclusief de mogelijkheid tot straffen en het verwekken van angst.
4 Charismatische leider : de macht kan ook volledig in handen zijn van een figuur die door iedereen als de 'verlichte', of de 'Messias' wordt beschouwd.
5 Afzondering van de wereld: de mate waarin de handelingen en gebruiken (bijvoorbeeld voeding, kledij, arbeid) afwijken van die van de omgeving of van het eigen verleden; afzondering van familie en vroegere vrienden, werkkring, enzovoort.
6 Uitverkiezing : de leden van de groep kunnen ervan overtuigd zijn dat ze een apart statuut van 'uitverkorenen' hebben; ze menen bepaalde informatie te hebben, of bepaalde dingen te kunnen, waarvan ze menen dat andere mensen die niet hebben of kunnen.
7 Geslotenheid voor informatie: de mate waarin het contact met de media en met kritische of alternatieve informatie wordt verbroken.
8 Irrationalisme van geloofsovertuigingen: de mate waarin de groepsleden bepaalde overtuigingen hebben die in strijd zijn met algemeen aanvaarde of wetenschappelijk onderbouwde opvattingen (bijvoorbeeld complottheorieën, het geloof in buitenaardse wezens, niet werkzame 'geneesmethodes', enzovoort).
9 Proselytisme : de mate waarin de leden van de groep intense pogingen aanwenden om nieuwe leden te werven.

In het algemeen kan men volgens professor Vermeersch zeggen dat een beweging des te meer als een 'sekte' kan worden betiteld, en een des te meer dogmatiserende, en verstarrende invloed heeft op zijn aanhangers, naarmate deze karakteristieken sterker aanwezig zijn. In extreme gevallen wordt het uiterst moeilijk om van opinie te veranderen. Niet alleen hangt men een fantasie aan, men is er ook aan vastgekluisterd, wat het einde betekent van alle vrijheid en redelijkheid. In verband met sekten wordt ook gesproken over 'brain washing'. Ongetwijfeld bestaan er methodes om gedurende een zekere periode de suggestibiliteit te verhogen (bijvoorbeeld drugs, onthouding van voeding en slaap, gesaccadeerde, dat wil zeggen schuddende bewegingen, vooral met het hoofd). Het belang van deze methodes wordt evenwel overschat; het zijn vooral de karakteristieken 1 tot 9 die uiteindelijk de starheid in stand houden.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Sekte#Kenmerken_van_sekten

Behalve punt 4, zijn alle andere punten geheel of grotendeels op de islam van toepassing.
Oud 16 juli 2011, 20:13   #126
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, maar wat is voor jou een suikermoslim?

Jij mag gerust verder gaan met je propaganda. Ik hoop gewoon dat je beseft dat moslims hun geloof meer zullen praktiseren. Moslims houden niet zo van mensen die hen de les komen spellen en doen alsof de moslims hun leven is opgebouwd uit een leugen.

Crapuul dat hier geboren is, heeft niks te zoeken in een ander land. Illegalen die de crimineel komen uithangen mag je gerust terugsturen, daar ben ik zelf een voorstander van.

Ik noteer dat: ge geen moslims wilt buitenkegelen en alleen de islam wilt verwijderen uit Europa. Dat zal dus nooit lukken als hier moslims blijven rondlopen.
De islam is een gevaar. Vooral omdat de 'verdraagzamen' onder ons dat gevaar niet zien en er dus ook niks aan doen, integendeel, het gevaar nog verstreken uit misplaatst 'respect' en 'verdraagzaamheid' en alzo meewerken met leugentjes 'om best wil' om de islam te promoten (zoals een bertje anciaux met zijn centrum om de vlaming de islam te leren kennen). Maar je mag de islam niet overschatten. De islam is een reus op lemen voeten. De islam kan zich enkel in stand houden via de leugen.
Oud 16 juli 2011, 20:41   #127
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
Ik woon in de stad. De stad zou wel properder zijn moesten er minder honden zijn. Honden in een stad zijn vies, het park ligt vol uitwerpselen, en de hondentoiletten verspreiden een vieze geur. Ik zou honden in de stad verbieden of zwaar taxeren zodat de nodige maatregelen kunnen genomen worden.
Denkt u dat dit een goed voorstel is?
Steden met veel Moslims neigen erg vuil te ogen. Verklaar dat liever. Idem voor Moslimlanden zelf, wat vaak erg vuile landen zijn waar mensen zomaar op straat spugen en rommel veel te lang laten rondslingeren, erger hun afval op straat gooien.
Ik wil niet provoceren, maar eigenlijk is het wel zo dat in buurten met veel Moslims in Brussel veel vuiligheid heerst. Waarom eigenlijk ?

Laatst gewijzigd door Weyland : 16 juli 2011 om 20:41.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2011, 20:48   #128
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Steden met veel Moslims neigen erg vuil te ogen. Verklaar dat liever. Idem voor Moslimlanden zelf, wat vaak erg vuile landen zijn waar mensen zomaar op straat spugen en rommel veel te lang laten rondslingeren, erger hun afval op straat gooien.
Ik wil niet provoceren, maar eigenlijk is het wel zo dat in buurten met veel Moslims in Brussel veel vuiligheid heerst. Waarom eigenlijk ?
Wat heb jij dan verloren in Turkije, Marokko, Tunesië? Zou het jullie dan niet sieren van gewoon thuis te blijven tijdens de vakantie?
Oud 16 juli 2011, 21:06   #129
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet alleen in Brussel, maar ook in Antwerpen, Parijs, Londen, Wolverhampton, Glasgow, Parijs, Marseille, Keulen, Berlijn, Hamburg, Kopenhagen, Malmö, Stockholm, Rotterdam, Eindhoven, Barcelona, enz.
En dat is slechts een greep uit de steden waar ik zelf geweest ben, en waar ik zonder uitzondering geconstateerd heb dat zodra het aantal hoofddoekjes op straat toeneemt, het zwerfvuil op straat, de verloedering, het aantal schotelontvangers, en het gevoel niet meer in Europa, maar in Noord-Afrika of het Midden-Oosten te zijn, evenredig toeneemt.
Oud 16 juli 2011, 21:07   #130
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat heb jij dan verloren in Turkije, Marokko, Tunesië? Zou het jullie dan niet sieren van gewoon thuis te blijven tijdens de vakantie?
Goedkoop maar eerlijk, laat ons dat zo zeggen. Van al die landen trouwens is Egypte het vieste, en daar zitten nu uitgerekend de meeste fundamentalistische Moslims.
Nu ja, het is ook eigenlijk de dorpscultuur in veel van die landen waar bijvoorbeeld afval op straat gooien en spugen op de stoep aanvaardbaar gedrag is. Mensen die er dan tegen zijn worden dan gauw 'kleinburgerlijk' genoemd, maar er is niets mis met netheid vind ik. Als dat kleinburgerlijk is, dan is kleinburgerlijk gewoon beter. Properheid is sowieso superieur aan vuiligheid, zelf macho's die dat in groep ontkennen zijn gewoonlijk individueel die mening toegedaan.

Let wel, ik ben ervan overtuigd dat je een proper meisje bent hoor.

Laatst gewijzigd door Weyland : 16 juli 2011 om 21:11.
Oud 16 juli 2011, 21:17   #131
suqar_7loe

Standaard

Citaat:

Let wel, ik ben ervan overtuigd dat je een proper meisje bent hoor.
Het is u geraden. Properheid is heel belangrijk.
Oud 16 juli 2011, 21:20   #132
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het is u geraden. Properheid is heel belangrijk.
Overigens, ik plaagde je ook maar hoor. Ik weet ook dat armoede voor die vuiligheid zorgt.

Laatst gewijzigd door Weyland : 16 juli 2011 om 21:21.
Oud 16 juli 2011, 21:40   #133
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Grappig, in mijn omgeving zijn de meeste "losliggende" hondendrollen, de ferme worsten van leuke beestjes zoals Rothweilers, pitbulls en dergelijke macho-honden, en we gaan de gebontkraagde gezonnebrilde petjesdragende jongens die deze lieve hondjes bemeesteren geen specifieke religie toedragen.

Een hond is maar zo welopgevoed als zijn meester.
Oud 16 juli 2011, 21:50   #134
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is egoistisch om het park te laten gijzelen door hondenstront,
Als het daar alleen maar zou bij blijven....
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2011, 00:38   #135
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik woon in de stad. De stad zou wel properder zijn moesten er minder honden zijn. Honden in een stad zijn vies, het park ligt vol uitwerpselen, en de hondentoiletten verspreiden een vieze geur. Ik zou honden in de stad verbieden of zwaar taxeren zodat de nodige maatregelen kunnen genomen worden.
Denkt u dat dit een goed voorstel is?
Ze mogen de honden verbieden in de stad, als ze ook alle allochtonen verbieden of zwaar taxeren. Kwestie van eerlijk te zijn, hé.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2011, 00:41   #136
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Ok maar mensen houden nu eenmaal houden en gezien het aantal drollen in de parken zijn der heel wat die hun honden niet zo netjes opvoeden. Het is egoistisch om het park te laten gijzelen door hondenstront, ik wil daar een oplossing voor. Dus mensen een hondenintegratiecursus geven als ze een hond willen? Of gewoon laten zoals het nu is?
Ze zouden al die criminele allochtone hangjongeren die de parken onveilig maken kunnen opleiden om al die stront op te rapen ? Dan zijn ze toch voor iets nuttig ...
Oud 17 juli 2011, 00:49   #137
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Mss mss moet ze haar hond niet laten plassen tegen onze gevels, en die opmerking was alleen maar om die racist op zijn/haar plaats te zetten, en ik zal inshallah niet in een rusthuis belanden, net zoals mijn ouders er niet in zullen belanden.
Eerst en vooral zijn het niet JOUW gevels, maar de gevels van onze huizen waar jullie van ons mogen slapen. En een gegeven paard kijk je niet in de mond.
Als je geen honden verdraagt in je dagelijkse leefwereld, verhuis dan.
Ik voor mijn part leef liever tussen mensen die honden hebben, dan tussen allochtonen. Die pissen namelijk ook tegen de gevels, tegen auto's en zelfs in de trappenhuizen. En die laten daar dan ook nog hun joint-peuken, injectienaalden, lege blikjes en allerlei andere afval slingeren, de vetzakken...
Oud 17 juli 2011, 00:51   #138
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Zo 4 jonge gasten durven nog wel eens een oud Brussels vrouwke beroven, maar met een hond erbij wordt dat al een stuk riskanter. Vandaar, weg met die honden want dat brengt hun broodwinning in't gedrang.
Nagel op de kop !
Oud 17 juli 2011, 00:53   #139
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
eerlijk gezegd neen. Ok ik ben mss te rap geweest. Sorry oud madammeke met het vieze hondje.
zo oud was ze trouwens niet alleen ze zag er heel oud uit, zo onverzorgt bijna geen tanden dik in een spannende broek gemurmd en vettig haar achteruit in een dotje (een klotje zeg maar).
Jullie zijn slimmer : hop al die miserie verstopt onder een boerka en afgelopen.
Oud 17 juli 2011, 00:55   #140
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Overigens, ik plaagde je ook maar hoor. Ik weet ook dat armoede voor die vuiligheid zorgt.
Ik zal u maar geloven zeker
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be