Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 augustus 2011, 22:37   #121
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijheidsstrijder Bekijk bericht
islam is een religie van vrede en niet van bomgordels en zuur en steenwerpen met de losse pols etc..

die beelden die jullie volgen komen van een monopoly media dat ons doet zien wat ze willen horen wat ze willen haten wat ze willen en toch blijven we er netjes naar kijken
Jajaja, 't Is de fout van de media.
Theo Van Gogh werd enkel vermoord in de NOS studio.
De vliegtuigen in het WTC waren van gazettepapier gevouwen (Nieuwsblad, editie Limburg dd 09/11)

Oud 8 augustus 2011, 22:39   #122
Alienation
Minister

Alienation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Jajaja, 't Is de fout van de media.
Theo Van Gogh werd enkel vermoord in de NOS studio.
De vliegtuigen in het WTC waren van gazettepapier gevouwen (Nieuwsblad, editie Limburg dd 09/11)

Theo van Gogh, moge hij in vrede rusten, is een argument.
De WTC torens niet.
Oud 9 augustus 2011, 16:32   #123
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alienation Bekijk bericht
De WTC torens niet.
Je zegt daar zo iets.
Complottheorie-aanhanger (m/v)?

De rellen in London...
Vuur aangestoken met krantenpapier?
Of een voorbarige moslim-staatsgreep?

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 9 augustus 2011 om 16:32.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2011, 09:30   #124
Mam
Banneling

Standaard

Tjonge jonge, de meeste reacties gaan even boven mijn petje.

Ik zou zeggen: als u werkelijk geïnteresseerd bent in de islam, lees dan een boek over het leven van Mohammmed vzmh (geschreven door een moslimgeleerde* en geen orientalist) en de volmaakte Koran zelf.

Indien u niet werkelijk geïnteresseerd bent in de islam, hoeft u niets te doen .

*moslimgeleerde = zelf een moslim die aan een islamitische universiteit of 1 van de 4 tafsirscholen heeft gestudeerd. Meestal krijgt deze persoon ook de titel van shaikh.
Mam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2011, 09:37   #125
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mam Bekijk bericht
Indien u niet werkelijk geïnteresseerd bent in de islam, hoeft u niets te doen .
Dit is een heel 'gevaarlijke' stelling.
Van nature uit is niemand echt in islam of anderssoortige religieuze onzin geïnteresseerd.
Religie wordt namelijk opgedrongen door ouders, imams, pastoors, en al wie er belang bij heeft zijn medemens in het gareel te dwingen, te betuttelen, en te manipuleren.
ALs iedereen die niet echt in de islam geïnteresserd is, er niks meer aan doet, zoals u suggereert, dan ligt uw bollenwinkel binnen de kortste keren op zijn gat.
Niet dat het me zou berouwen hoor.
Die Untergang is met de RKK ook aan de gang, en het is voor niemand een ramp (behalve voor het kliekje peedee's dat er zijn boterham aan verdiende)
Oud 15 augustus 2011, 09:58   #126
Mam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Dit is een heel 'gevaarlijke' stelling.
Van nature uit is niemand echt in islam of anderssoortige religieuze onzin geïnteresseerd.
Religie wordt namelijk opgedrongen door ouders, imams, pastoors, en al wie er belang bij heeft zijn medemens in het gareel te dwingen, te betuttelen, en te manipuleren.
ALs iedereen die niet echt in de islam geïnteresserd is, er niks meer aan doet, zoals u suggereert, dan ligt uw bollenwinkel binnen de kortste keren op zijn gat.
Niet dat het me zou berouwen hoor.
Die Untergang is met de RKK ook aan de gang, en het is voor niemand een ramp (behalve voor het kliekje peedee's dat er zijn boterham aan verdiende)
Ik kan ook beweren dat van nature uit niemand geïnteresseerd is om niet nader tot God te komen. Et alors? Wat u schrijft is geen algemene, wetenschappelijke wetmatigheid. Ook niet over m'n zogenaamde "gevaarlijke" instelling, want degenen die werkelijk geïnteresseerd zijn in God vinden hun weg tot Hem weldegelijk.
En ouders dringen nu eenmaal hun levensovertuiging op aan hun kinderen en het is aan deze laatsten om die overtuiging te evalueren. I.t.t. sommige andere "dogmatischere" religies, nodigt de islam, of liever God in de koran, de mens uit om na te denken over het leven en zichzelf. En dan zelf tot een besluit te komen.
Het is fijn dat u blijkbaar ook een glazen bol heeft, maar het valt nog af te wachten wie of wat zal ondergaan. Er zijn door de eeuwen heen beschavingen vergaan, maar de meeste religies hebben toch altijd stand gehouden

Kortom: u hebt uw mening en ik heb de mijne.
Mam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2011, 10:12   #127
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kan ook beweren dat van nature uit niemand geïnteresseerd is om niet nader tot God te komen. Et alors?
Ik moet het eerste kind nog tegenkomen dat uit zichzelf over godheden begint te zeveren.
Als die onzin hen niet aangeleerd of opgedrongen werd, zou er van religie geen sprake zijn.
Citaat:
En ouders dringen nu eenmaal hun levensovertuiging op aan hun kinderen en het is aan deze laatsten om die overtuiging te evalueren. I.t.t. sommige andere "dogmatischere" religies, nodigt de islam, of liever God in de koran, de mens uit om na te denken over het leven en zichzelf. En dan zelf tot een besluit te komen.
Wat betreft de katholieken kan ik u hierin volgen.
Ze krijgen hun portie bullshit opgelepeld, maar eens gekomen tot de jaren des onderscheids en verstand, dumpen de meesten die handel.

Bij de islam ligt dat enigszins anders.
Die wordt niet alleen bij de kinderen van jiongsafaan geïndoctrineerd, ze wordt ook bij de volwassenen via sociale druk in stand gehouden, in sommige streken zelfs op straffe van de dood.
Apostaten worden netjes opgeruimd.

Citaat:
Het is fijn dat u blijkbaar ook een glazen bol heeft, maar het valt nog af te wachten wie of wat zal ondergaan.
Om de geschiedenis en het heden te kennen, heb ik geen glazen bol nodig.
Ik constateer de feiten.

Citaat:
Er zijn door de eeuwen heen beschavingen vergaan, maar de meeste religies hebben toch altijd stand gehouden
Heb je al eens de cijfers van de evolutie van het kerkbezoek gegoogeld?

Maar zoals hoger gezegd, ligt dat inderdaad anders bij de islam.
Ik ga er zeker mee akkoord dat islam inderdaad zeer goed standhoudt, zoal niet uitbreidt.

Citaat:
Kortom: u hebt uw mening en ik heb de mijne.
Zolang we die beiden kunnen ventileren is het dik in orde wmb.
Oud 15 augustus 2011, 11:12   #128
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tjonge jonge, de meeste reacties gaan even boven mijn petje.

Ik zou zeggen: als u werkelijk geïnteresseerd bent in de islam, lees dan een boek over het leven van Mohammmed vzmh (geschreven door een moslimgeleerde* en geen orientalist) en de volmaakte Koran zelf.

*moslimgeleerde = zelf een moslim die aan een islamitische universiteit of 1 van de 4 tafsirscholen heeft gestudeerd. Meestal krijgt deze persoon ook de titel van shaikh.
Met andere woorden: wij van de islamitische WC-eend bevelen u de islamitische WC-eend aan.
Oud 15 augustus 2011, 17:14   #129
Lavox
Gouverneur

Lavox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijheidsstrijder Bekijk bericht
ik lees hier een aantal reacties die meer vertellen over de individuen die ze typen dan waar ze voor staan

heel lage en kinderachtige reacties

islam is een religie van vrede en niet van bomgordels en zuur en steenwerpen met de losse pols etc..

die beelden die jullie volgen komen van een monopoly media dat ons doet zien wat ze willen horen wat ze willen haten wat ze willen en toch blijven we er netjes naar kijken

trouwens alles liever dan incest en pedofilie en haat en geslloten zijn voor alles in de wereld en geen liefde tussen familieleden maar enkel alcohol en leed en alles waar de ongelovige voor staat
Komt waarschijnlijk ook in de islam voor. Ongelovigen mensen zijn natuurlijk haatdragend, en moslims niet Erg open voor anderen ideeën en de wereld lijken ze me ook niet maar ja, ik zal wel mis zijn.
Pedofilie en dergelijke wordt gewoon niet aan het licht gebracht om het imago niet aan te tasten, daar wist men hier zo'n 60 jaar geleden ook niet veel van. Geen liefde tussen familieleden is nonsens, dat verschilt van familie tot familie, overigens je ganse familie bellen bij een ruzie vind ik ook maar zielig. Alcohol komt ook wel voor, vooral onder de schijnheiligen, ze bidden wel tot Allah, maar stiekem zuipen of roken ze zich te pleuris op feestjes, maar dat zijn dan weer geen echte moslims he. En leed genoeg lijkt me

Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande.

Laatst gewijzigd door Lavox : 15 augustus 2011 om 17:31.
Lavox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2011, 16:36   #130
Moslim!
Parlementslid

Moslim!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Voor zo'n dingen moet je bij de gewelddadige takken van de salafisten enzo zijn, niet bij de normale Islam.
salafisten zijn niet gewelddadig
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2011, 16:54   #131
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alienation Bekijk bericht
Theo van Gogh, moge hij in vrede rusten, is een argument.
De WTC torens niet.
Theo van gogh moge hij in de Hel branden bedoel je.
Oud 16 augustus 2011, 16:56   #132
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Met andere woorden: wij van de islamitische WC-eend bevelen u de islamitische WC-eend aan.
Neen je stapt de faculteit economie binnen om kernfysica te leren.
Oud 16 augustus 2011, 22:27   #133
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
Waarom denk je dat hij dat verdient?
Waarom verdiende hij in de eerste plaats de dood met de riek?
Oud 26 augustus 2011, 11:47   #134
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
Ze zijn inherent allemaal even gebrainwashed onze moslims.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be