Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 augustus 2011, 16:39   #121
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alienation Bekijk bericht
Manneke, ik heb al meer dan 90 uren per week liggen presteren.
Stopt toch is met zeveren. Kuisen is geen zwaar beroep. Basta!
Je hebt kuisen en kuisen eh. Als je de hele dag een plakkerig goedje van transportbanden boven je hoofd - terwijl je op je hukje of knieën zit - moet afkrabben, zal je wel anders piepen.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2011, 19:20   #122
Alienation
Minister

Alienation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Je hebt kuisen en kuisen eh. Als je de hele dag een plakkerig goedje van transportbanden boven je hoofd - terwijl je op je hukje of knieën zit - moet afkrabben, zal je wel anders piepen.
En gij denkt dat er in de voeding niet grondig gekuist moet worden?
Ergo, ik sta meestal in de voeding full time.

Kuisen op burelen is zeker niet zwaar. En dat we daar nog maar discussie over voeren toont aan hoe vervallen onze maatschappij is.
Oud 7 augustus 2011, 19:59   #123
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Kuisen mag toch niet onderschat worden, wat sommigen hier ook beweren. Het is best wel zwaar werk vind ik toch. Af en toe , als het in mijn hoofd komt, krijg ik een aanval van kuisdrang. Dan wordt alles hier, van boven tot onder, onder handen genomen. Ook ramen, deuren, kasten en wordt alles -of toch bijna- hier aan de kant geschoven. Rond zeven u begin ik eraan en pas rond 16 of 17 uur is mijn huisje spic en span. Ik kan dan alleen nog in de zetel ploffen en voel nog tot 2 dagen daarna spierpijn.
Ik kan er dus inkomen dat mensen die ALLE dagen uren moeten kuisen, en zeker 50+-ers dit fysiek niet aankunnen. Ik heb ooit eens,zo'n 23j geleden, enkele weken een school gekuist. Omdat hun poetsvrouw ziek was en de directeur mama's aansprak om hem uit de nood te helpen. Ik heb dat dus toegezegd, mocht mijn uren zelf regelen, en deed dit na mijn gewone dagtaak. Ik weet niet hoe ik dat volgehouden heb: er werd verwacht dat ik 4 klaslokalen per uur kuiste! En al die lange, brede gangen, al die trappen. Uiteraard in die tijd gewoon met de trekker en een dweil. Niks machine of swiffer: dat bestond toen niet. Allee, die Swiffers toch niet.
Trixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2011, 20:17   #124
Alienation
Minister

Standaard

Begrijp ik Trixie, maar vergelijk het eens met andere beroepen.
Oud 7 augustus 2011, 20:37   #125
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Begrijp ik Trixie, maar vergelijk het eens met andere beroepen.
Zoals?
Trixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2011, 20:40   #126
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trixie Bekijk bericht
Zoals?
Ik zei het eerder al, zware handarbeid. Zoals zakgoed plastiek pellets storten in trucks. Zoals het orderpicken zonder heftruck, waar je artikellen tot 30kg van een schab moet halen, zoals de tuinbouw, zoals de bouw, zoals stellingbouw, zoals metaal, ...
Nochtans allemaal jobs die ook door 55+ worden uitgeoefend.
Oud 7 augustus 2011, 20:43   #127
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trixie Bekijk bericht
Zoals?
bakken bier rangeren in de drankencentrale ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2011, 20:50   #128
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zei het eerder al, zware handarbeid. Zoals zakgoed plastiek pellets storten in trucks. Zoals het orderpicken zonder heftruck, waar je artikellen tot 30kg van een schab moet halen, zoals de tuinbouw, zoals de bouw, zoals stellingbouw, zoals metaal, ...
Nochtans allemaal jobs die ook door 55+ worden uitgeoefend.
Er zijn er ook héél veel die voortijdig uitvallen en een volledig andere jobrichting uitmoeten (niet simpel op uw 50e).
Oud 7 augustus 2011, 20:52   #129
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Er zijn er ook héél veel die voortijdig uitvallen en een volledig andere jobrichting uitmoeten (niet simpel op uw 50e).
Wel ik ben dan ook van mening dat iemand die ongeschikt is zo geen job moet doen.
Maar misschien is het wel beter dat iedereen iets moet doen voor zijn geld ipv het zomaar te krijgen he. Daarvoor moet dat niet persé kuisen zijn.
Oud 7 augustus 2011, 21:22   #130
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Dat wordt vooral vergeten omdat het geen waar is.

http://vdab.be/trends/vacatureanalys...roepen2010.pdf

1e pagina:

Er zijn er inderdaad wel een paar bij, maar voor het leeuwendeel zult ge toch serieus moeten bijstuderen.
men vergeet ook altijd dat het monopolie hier in het diploma zit. Dus het monopolie laat toe om een functie te vervullen en daaraan gekoppeld een inkomen te verwerven

Soms is dit aberrant, want een monopolie zorgt dus voor economische excessen en onheuse toestanden, je ziet dat wanneer je diploma's hebben die de index ruimschoots gaan kloppen...

Bovendien ontstaat het monopolie doordat mensen behandeld worden als inflexibele wezens, en dat men inderdaad die functies niet mag uitoefenen bij gebrek aan diploma.

Ik moet zeggen, je kunt de meeste mensen die het middelbare uitgedaan hebben zowat elke job doen doen. Zolang ze maar zin hebben om nauwkeurig te werken.
De ene is natuurlijk veel rapper dan de andere, en die rappe gasten mogen van mij dan gerust 1000euro per maand meer verdienen.

Moesten beroepen die AANLEUNEN bij elkaar, bvb op een flexibele manier elkaars job of functie mogen invullen zou je zo verrassende dingen beginnen zien. EN als daar een laagdrempelige opleiding zou bestaan...

een taxichauffeur wordt vrachtwagen of buschauffeur
een vroedvrouw vervangt tijdelijk gynecoloog
een verpleegster wordt apothekersassistent
een bewakingsagent wordt politie of militair
een ingenieur wordt IT consulent
een ingenieur wordt onderwijzer

het zijn de drempels en de diploma's die zorgen dat er tekorten zijn op de markt. Want geef toe, eenmaal de keuze gemaakt is, kun je moeilijk weer eens 5 jaar achter de boeken kruipen om uw tweede elan aan uw carriere te geven

Laatst gewijzigd door brother paul : 7 augustus 2011 om 21:29.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2011, 21:28   #131
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel ik ben dan ook van mening dat iemand die ongeschikt is zo geen job moet doen.
Maar misschien is het wel beter dat iedereen iets moet doen voor zijn geld ipv het zomaar te krijgen he. Daarvoor moet dat niet persé kuisen zijn.
misschien moet ge dan ook maar gewoon wérken om uwen auto te herspuiten in plaats van accidenten te willen veroorzaken en het op kosten van een ander te proberen doen.
Oud 7 augustus 2011, 21:29   #132
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
misschien moet ge dan ook maar gewoon wérken om uwen auto te herspuiten in plaats van accidenten te willen veroorzaken en het op kosten van een ander te proberen doen.
LOL Touché
Oud 7 augustus 2011, 21:54   #133
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
men vergeet ook altijd dat het monopolie hier in het diploma zit. Dus het monopolie laat toe om een functie te vervullen en daaraan gekoppeld een inkomen te verwerven

Soms is dit aberrant, want een monopolie zorgt dus voor economische excessen en onheuse toestanden, je ziet dat wanneer je diploma's hebben die de index ruimschoots gaan kloppen...

Bovendien ontstaat het monopolie doordat mensen behandeld worden als inflexibele wezens, en dat men inderdaad die functies niet mag uitoefenen bij gebrek aan diploma.

Ik moet zeggen, je kunt de meeste mensen die het middelbare uitgedaan hebben zowat elke job doen doen. Zolang ze maar zin hebben om nauwkeurig te werken.
De ene is natuurlijk veel rapper dan de andere, en die rappe gasten mogen van mij dan gerust 1000euro per maand meer verdienen.

Moesten beroepen die AANLEUNEN bij elkaar, bvb op een flexibele manier elkaars job of functie mogen invullen zou je zo verrassende dingen beginnen zien. EN als daar een laagdrempelige opleiding zou bestaan...

een taxichauffeur wordt vrachtwagen of buschauffeur
een vroedvrouw vervangt tijdelijk gynecoloog
een verpleegster wordt apothekersassistent
een bewakingsagent wordt politie of militair
een ingenieur wordt IT consulent
een ingenieur wordt onderwijzer

het zijn de drempels en de diploma's die zorgen dat er tekorten zijn op de markt. Want geef toe, eenmaal de keuze gemaakt is, kun je moeilijk weer eens 5 jaar achter de boeken kruipen om uw tweede elan aan uw carriere te geven
Nu, vaak kunnen mensen met een lager diploma maar met jaren ervaring de job beter dan hun hoger opgeleide jongere bazen.

In sommige gevallen hebben de bazen zelfs totaal geen idee van de inhoud van de jobs die ze opdragen.

In sommige gevallen, en hier ga ik dus naar de extreme beroepsactiviteiten waar ik lang actief ben geweest, kan de baas zelfs niet eens op de plaats waar de werken worden uitgevoerd komen en kan deze dus geen ervaring opdoen met betrekking op de jobs die hij opdraagt.
Maar om een tweede of bijkomend diploma te behalen is het niet noodzakelijk om 5 jaar achter de boeken te kruipen. Vaak kan men de opleidingstijd in korten door een vrijstellingsproef voor bepaalde vakken af te leggen of reeds behaalde attesten van een ander diploma in te brengen.
Zo mag een IR zonder extra bijkomende opleiding te volgen les geven in het secudiare onderwijs.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2011, 22:10   #134
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Nu, vaak kunnen mensen met een lager diploma maar met jaren ervaring de job beter dan hun hoger opgeleide jongere bazen.

In sommige gevallen hebben de bazen zelfs totaal geen idee van de inhoud van de jobs die ze opdragen.
Zelf ir zijnde (maar van het type dat ook graag zijn schoenen en handen vuilmaakt en het liefst met gemotiveerde technici omgaat) onderschrijf ik uw mening volledig. Naast mij zie ik echter vroegere studiegenoten academisch les geven/prof worden in vakken waarin ze nooit 1 minuut de geur van de werkvloer hebben gesnoven. Dat heeft mij tot het besef gebracht dat het evenwicht tussen techniek en academie artificieel is en dat de link gepresteerd wordt door gemotiveerde mensen die geen protocolaire carrières in het hoger onderwijs wensen. Technische motivatie en academische blabla staan mijlenver uit mekaar. En daartussen dwingt men alsmaar meer bureaucratie op.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2011, 22:19   #135
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Zelf ir zijnde (maar van het type dat ook graag zijn schoenen en handen vuilmaakt en het liefst met gemotiveerde technici omgaat) onderschrijf ik uw mening volledig. Naast mij zie ik echter vroegere studiegenoten academisch les geven/prof worden in vakken waarin ze nooit 1 minuut de geur van de werkvloer hebben gesnoven. Dat heeft mij tot het besef gebracht dat het evenwicht tussen techniek en academie artificieel is en dat de link gepresteerd wordt door gemotiveerde mensen die geen protocolaire carrières in het hoger onderwijs wensen. Technische motivatie en academische blabla staan mijlenver uit mekaar. En daartussen dwingt men alsmaar meer bureaucratie op.
tedju nu ben ik onder de indruk.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2011, 22:25   #136
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Zie mijn onderschrift
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2011, 22:33   #137
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb daar zelf ooit een klucht in meegemaakt.

Een docent mechanica die bezig was met verbouwingen, die kwam vragen welke doorsnee zijn waterleidingen moesten hebben voor welke machines.
Heb hem enkele dagen later zelf de berekeningen laten maken zonder dat hij wist wat hij aan het berekenen was en hem het weekend daarna gewoon laten betalen om zijn eigen berekeningen te laten toepassen bij zijn verbouwingen.
En de kennis van veel IR's op de werkvloer laat vaak heel veel te wensen over.

En de bureaucratie waar wij last van hebben is nodig om de vele afgestuderden met diploma's in kantoorrichtingen aan het werk te houden.
Nu we hebben wel mensen nodig die zich bezig houden met de theorie, maar dan graag wel mensen die weten waar ze mee bezig zijn.
Oud 7 augustus 2011, 22:34   #138
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zie mijn onderschrift
Nu ben ik al wat minder onder de indruk.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2011, 22:37   #139
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet alle IR's zijn technische dwazen die enkel het papierwerk kennen en beter als boekhouder dan als leidinggevende in een technische job zouden gaan werken.
Oud 7 augustus 2011, 22:39   #140
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu ben ik al wat minder onder de indruk.
Wie zegt er dat ze op jou slaagt?

Laatst gewijzigd door Jantje : 7 augustus 2011 om 22:39.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be