![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Banneling
|
![]() Je hebt kuisen en kuisen eh. Als je de hele dag een plakkerig goedje van transportbanden boven je hoofd - terwijl je op je hukje of knieën zit - moet afkrabben, zal je wel anders piepen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ergo, ik sta meestal in de voeding full time. Kuisen op burelen is zeker niet zwaar. En dat we daar nog maar discussie over voeren toont aan hoe vervallen onze maatschappij is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Europees Commissaris
|
![]() Kuisen mag toch niet onderschat worden, wat sommigen hier ook beweren. Het is best wel zwaar werk vind ik toch. Af en toe , als het in mijn hoofd komt, krijg ik een aanval van kuisdrang. Dan wordt alles hier, van boven tot onder, onder handen genomen. Ook ramen, deuren, kasten en wordt alles -of toch bijna- hier aan de kant geschoven. Rond zeven u begin ik eraan en pas rond 16 of 17 uur is mijn huisje spic en span. Ik kan dan alleen nog in de zetel ploffen en voel nog tot 2 dagen daarna spierpijn.
Ik kan er dus inkomen dat mensen die ALLE dagen uren moeten kuisen, en zeker 50+-ers dit fysiek niet aankunnen. Ik heb ooit eens,zo'n 23j geleden, enkele weken een school gekuist. Omdat hun poetsvrouw ziek was en de directeur mama's aansprak om hem uit de nood te helpen. Ik heb dat dus toegezegd, mocht mijn uren zelf regelen, en deed dit na mijn gewone dagtaak. Ik weet niet hoe ik dat volgehouden heb: er werd verwacht dat ik 4 klaslokalen per uur kuiste! En al die lange, brede gangen, al die trappen. Uiteraard in die tijd gewoon met de trekker en een dweil. Niks machine of swiffer: dat bestond toen niet. Allee, die Swiffers toch niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Minister
|
![]() Begrijp ik Trixie, maar vergelijk het eens met andere beroepen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Minister
|
![]() Ik zei het eerder al, zware handarbeid. Zoals zakgoed plastiek pellets storten in trucks. Zoals het orderpicken zonder heftruck, waar je artikellen tot 30kg van een schab moet halen, zoals de tuinbouw, zoals de bouw, zoals stellingbouw, zoals metaal, ...
Nochtans allemaal jobs die ook door 55+ worden uitgeoefend. |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#129 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar misschien is het wel beter dat iedereen iets moet doen voor zijn geld ipv het zomaar te krijgen he. Daarvoor moet dat niet persé kuisen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Soms is dit aberrant, want een monopolie zorgt dus voor economische excessen en onheuse toestanden, je ziet dat wanneer je diploma's hebben die de index ruimschoots gaan kloppen... Bovendien ontstaat het monopolie doordat mensen behandeld worden als inflexibele wezens, en dat men inderdaad die functies niet mag uitoefenen bij gebrek aan diploma. Ik moet zeggen, je kunt de meeste mensen die het middelbare uitgedaan hebben zowat elke job doen doen. Zolang ze maar zin hebben om nauwkeurig te werken. De ene is natuurlijk veel rapper dan de andere, en die rappe gasten mogen van mij dan gerust 1000euro per maand meer verdienen. Moesten beroepen die AANLEUNEN bij elkaar, bvb op een flexibele manier elkaars job of functie mogen invullen zou je zo verrassende dingen beginnen zien. EN als daar een laagdrempelige opleiding zou bestaan... een taxichauffeur wordt vrachtwagen of buschauffeur een vroedvrouw vervangt tijdelijk gynecoloog een verpleegster wordt apothekersassistent een bewakingsagent wordt politie of militair een ingenieur wordt IT consulent een ingenieur wordt onderwijzer het zijn de drempels en de diploma's die zorgen dat er tekorten zijn op de markt. Want geef toe, eenmaal de keuze gemaakt is, kun je moeilijk weer eens 5 jaar achter de boeken kruipen om uw tweede elan aan uw carriere te geven
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 7 augustus 2011 om 21:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() misschien moet ge dan ook maar gewoon wérken om uwen auto te herspuiten in plaats van accidenten te willen veroorzaken en het op kosten van een ander te proberen doen.
![]() |
#132 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In sommige gevallen hebben de bazen zelfs totaal geen idee van de inhoud van de jobs die ze opdragen. In sommige gevallen, en hier ga ik dus naar de extreme beroepsactiviteiten waar ik lang actief ben geweest, kan de baas zelfs niet eens op de plaats waar de werken worden uitgevoerd komen en kan deze dus geen ervaring opdoen met betrekking op de jobs die hij opdraagt. Maar om een tweede of bijkomend diploma te behalen is het niet noodzakelijk om 5 jaar achter de boeken te kruipen. Vaak kan men de opleidingstijd in korten door een vrijstellingsproef voor bepaalde vakken af te leggen of reeds behaalde attesten van een ander diploma in te brengen. Zo mag een IR zonder extra bijkomende opleiding te volgen les geven in het secudiare onderwijs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Banneling
|
![]() Zelf ir zijnde (maar van het type dat ook graag zijn schoenen en handen vuilmaakt en het liefst met gemotiveerde technici omgaat) onderschrijf ik uw mening volledig. Naast mij zie ik echter vroegere studiegenoten academisch les geven/prof worden in vakken waarin ze nooit 1 minuut de geur van de werkvloer hebben gesnoven. Dat heeft mij tot het besef gebracht dat het evenwicht tussen techniek en academie artificieel is en dat de link gepresteerd wordt door gemotiveerde mensen die geen protocolaire carrières in het hoger onderwijs wensen. Technische motivatie en academische blabla staan mijlenver uit mekaar. En daartussen dwingt men alsmaar meer bureaucratie op.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een docent mechanica die bezig was met verbouwingen, die kwam vragen welke doorsnee zijn waterleidingen moesten hebben voor welke machines. Heb hem enkele dagen later zelf de berekeningen laten maken zonder dat hij wist wat hij aan het berekenen was en hem het weekend daarna gewoon laten betalen om zijn eigen berekeningen te laten toepassen bij zijn verbouwingen. En de kennis van veel IR's op de werkvloer laat vaak heel veel te wensen over. En de bureaucratie waar wij last van hebben is nodig om de vele afgestuderden met diploma's in kantoorrichtingen aan het werk te houden. Nu we hebben wel mensen nodig die zich bezig houden met de theorie, maar dan graag wel mensen die weten waar ze mee bezig zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |