![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Het enige dat ons bindt is het manifest http://www.participedia.net/wiki/E2D_International Paul
Laatst gewijzigd door Paul Nollen : 23 augustus 2011 om 18:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't Feit alleen al dat die van 3D elke dag tijd genoeg hebben om op dit forum te komen zeveren en leuteren, zegt genoeg. Veel geleuter, niks handen uit de mouwen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
We zijn ook stichtend lid van Democracy International. http://www.democracy-international.org/ Paul
![]() |
![]() |
#125 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Paul
Laatst gewijzigd door Paul Nollen : 25 augustus 2011 om 13:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dát is niet wat van een organisatie iets krachtigs en sterks maakt. Maar goed. Ik wens 3D veel succes. Alleen vrees ik voor de levensvatbaarheid als ik zie wat jullie totnogtoe hier neergepend hebben.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Met respect voor ieder zijn persoonlijke mening maar met voldoende geloof en vertrouwen in de mensen om zich neer te leggen bij een beslissing van de burgers. Het zou pas zeer verdacht zijn als wij geen persoonlijke meningen hadden. Maar de burger zal er wel moeten wennen zélf het debat te voeren en uiteindelijk te beslissen. Dat vraagt een serieuze omwenteling want we zijn gewoon dat politici zich daar mee bezig houden tot eigen eer en glorie en geen geringe financiele vergoedingen. Er is nog wel de tussenstap van Liquid democracy maar dat zal nog wel wat testen vragen. Overigens is ook Directe Democratie nooit afgewerkt als systeem. Overal waar het bestaat zijn er diverse vormen en toepassingen wat ook zeer interessante vergelijkende studies mogelijk maakt. Dus waarom zouden wij geen eigen meningen mogen hebben? Het zal uiteindelijk de burger zijn die bestlist. Dat is de essentie. Paul
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het probleem met directe democratie is dat het enkel werkzaam is op kleine schaal en indien er tussen de deelnemers aan het debat al een zekere mate van impliciete overeenstemming aanwezig is. Dat is alvast mijn ervaring vanuit het nabije Baskenland. Ik heb ook deelgenomen aan zo'n discussiesessies. Brede en smalle, tussen mensen van "overal" en mensen van één dorp. Zeer leerrijk allemaal, daar niet van. Maar zeer moeilijk, zoniet onmogelijk, om op grotere schaal te realiseren.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. Laatst gewijzigd door Txiki : 25 augustus 2011 om 15:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Maar dat zal ons niet beletten om Federaal mee te doen, deelnemen aan verkiezingen heeft ook zijn publicitaire waarde en ik denk niet dat we ineens zo groot zullen worden dat we met de californische problemen zullen te maken krijgen ![]() Paul
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://users.telenet.be/vanlooy-arblaster/E.T.A./
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Paul
Laatst gewijzigd door Paul Nollen : 25 augustus 2011 om 16:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Directe Democratie is de doelstelling van initiatieven als democratie.nu, directdemocracy.be, vroeger WIT, ... allemaal goede initiatieven, maar hier gaat het specifiek over 3D en dan meer bepaald één van die D's. Ik heb redenen om die specifieke D te wantrouwen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien wel. Nog nooit over nagedacht vanuit de invalshoek van directe democratie.
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Burger
|
![]() Directe democratie ontwikkeld zich wereldwijd vanuit de basis en zal groeien tot de particratie wereldwijd door de mand valt.
![]() |
![]() |
#137 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dat monopolie kan gebroken worden met een goed alternatief. Is het perfect, uiteraard niet. Is het overheidssysteem perfect? Zeker niet. Zels bij het tellen van bollekes op papier wordt er gesjoemeld en geen enkele hertelling geeft hetzelfde resultaat. Als ik dat vergelijk met wat nu Helios al kan bieden (als eerste ontwikkeling) dan twijfel ik er niet aan dat het overheidmonopolie afgedaan heeft. Paul
![]() |
![]() |
#138 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Paul
![]() |
![]() |
#140 |
Minister
|
![]() Heb ik daar ook zo een vervelend brilletje voor nodig?
|
![]() |
![]() |