Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 22 augustus 2011, 14:25   #121
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Ach ja, het FDF, een bende gefrustreerden die het niet kunnen verwerken dat Francofonië niet ongehinderd kan etteren en uitdeinen in het midden van Vlaanderen.

Vergeet volgende maand overigens niet af te zakken naar Linkebeek om de kolonistjes duidelijk te maken hoe realistisch hun annexatieplannen zijn.
Mij stoort het enkel dat het wellicht weer eens zal uitdraaien op de klassieke 'Franse ratten rol uw matten'-kretologie waarmee Vlaamse manifestaties in de Rand doorgaans gepaard gaan, die eens te meer de perceptie zal wekken dat de Vlaamse Beweging uit niet meer dan een bende lompe boeren bestaat en die bovendien alle Franstaligen - ook diegenen die in wezen niet echt een boodschap hebben aan het communautaire - viseert.
SDG is offline  
Oud 22 augustus 2011, 14:47   #122
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Mij stoort het enkel dat het wellicht weer eens zal uitdraaien op de klassieke 'Franse ratten rol uw matten'-kretologie waarmee Vlaamse manifestaties in de Rand doorgaans gepaard gaan, die eens te meer de perceptie zal wekken dat de Vlaamse Beweging uit niet meer dan een bende lompe boeren bestaat en die bovendien alle Franstaligen - ook diegenen die in wezen niet echt een boodschap hebben aan het communautaire - viseert.
Een terechte vrees. De beste manier om dat te voorkomen is natuurlijk om door middel van massale aanwezigheid ervoor te zorgen dat de roepers slechts één onderdeel van een diverse betoging vormen. Ik hoop dan ook dat je je zult verwaardigen af te zakken naar Linkebeek. We kunnen er misschien zelfs een kleine forummeeting van maken.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 22 augustus 2011, 16:22   #123
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik snap niet waarom men Eberhard zo antagonistisch bejegent; als ik het goed begrepen heb staat hij niet positief tegenover verfransing. Zijn eindeloze pessimisme en doemdenken is wat vervelend, en zo laat hij stelselmatig na de elementen op te sommen die ten voordele van Vlaanderen spelen, maar op zich zijn dat zeker waarschuwingen waar we rekening mee moeten houden.
Hij staat "niet" positief tegenover de verfransing. Maar uit zijn discours blijkt onomwonden dat hij het gebruik van het Frans in Vlaams Brabant als een natuurlijk verschijnsel beschouwt, dat onomkeerbaar is en waarvoor hij zijn bewondering niet onder stoelen of banken steekt. Kortom, in zijn ogen zijn de Vlamingen zodanig minderwaardig dat we tegen die verfransing volstrekt geen verweer kunnen uitoefenen. Integendeel, wanneer Vlamingen dat dan toch dreigen te doen dan beschuldigt hij hen van "ethnische zuivering".
Oud 22 augustus 2011, 17:07   #124
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Hij staat "niet" positief tegenover de verfransing. Maar uit zijn discours blijkt onomwonden dat hij het gebruik van het Frans in Vlaams Brabant als een natuurlijk verschijnsel beschouwt, dat onomkeerbaar is en waarvoor hij zijn bewondering niet onder stoelen of banken steekt.
Ik beschouw het eerder als waarschuwingen dat, als er niets verandert, we in de problemen gaan komen. En dat is ook zo, er moeten extra maatregelen genomen worden. Maar het is inderdaad allemaal veel te sterk geformuleerd, waardoor men een fatalistische indruk krijgt.

Citaat:
Kortom, in zijn ogen zijn de Vlamingen zodanig minderwaardig dat we tegen die verfransing volstrekt geen verweer kunnen uitoefenen. Integendeel, wanneer Vlamingen dat dan toch dreigen te doen dan beschuldigt hij hen van "ethnische zuivering".
Hier sla je de bal mis, denk ik.
Oud 22 augustus 2011, 17:15   #125
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Quercus wilt volstrekt geen "ethnische zuivering". Alhoewel, wanneer je tegenwoordig de Franstaligen duidelijk aan het verstand brengt dat Vlamingen het niet meer zomaar aanvaarden in het Frans aangesproken worden; ze onmiddellijk hysterisch de term "ethnische zuivering" beginnen te gillen. Dat maakt volstrekt geen indruk meer. Wat ik wil is doodgewoon die onwillige arrogante franstaligen boycotten op alle mogelijke manieren. Eén ervan is het toekennen van sociale woningen in Vlaams Brabant bij voorkeur aan Vlamingen uit de regio en het onderwerpen aan een test omtrent de kennis van het Nederlands en bovendien aan het ondertekenen van een verbintenis zich in het openbare leven van die taal te bedienen.
Uw wil is maar een droom en dat moet u wel toegeven.
Everytime is offline  
Oud 22 augustus 2011, 17:18   #126
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Uw wil is maar een droom en dat moet u wel toegeven.
Ik heb al heel veel franstaligen zien stellen dat ze bewust Vlaamse producten vermijden en Vlaanderen op alle mogelijke manieren boycotten. Dat is toch een merkwaardige houding. Zelfs Vlaams-nationalisten zouden zoiets niet doen vis-�*-vis Francofonië.
Oud 22 augustus 2011, 17:19   #127
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hij staat "niet" positief tegenover de verfransing. Maar uit zijn discours blijkt onomwonden dat hij het gebruik van het Frans in Vlaams Brabant als een natuurlijk verschijnsel beschouwt, dat onomkeerbaar is en waarvoor hij zijn bewondering niet onder stoelen of banken steekt. Kortom, in zijn ogen zijn de Vlamingen zodanig minderwaardig dat we tegen die verfransing volstrekt geen verweer kunnen uitoefenen. Integendeel, wanneer Vlamingen dat dan toch dreigen te doen dan beschuldigt hij hen van "ethnische zuivering".
Nee, hij zegt helemaal niet dat het onomkeerbaar is. Integendeel, hij benadrukt juist waar Vlaanderen volgens hem precies in de fout gaat en hoe de Franstaligen die tekortkomingen langs Vlaamse kant precies uitbuiten.
SDG is offline  
Oud 22 augustus 2011, 17:35   #128
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is toch helemaal niet wat beweerd wordt? Wat we zeggen is dat het absoluut problematisch is dat Nederlandstalige cultuurproducten, zeker op muzikaal vlak, bijna automatisch als 'belachelijk' worden aanzien. Niets meer, niets minder. Daar wordt dan van gemaakt dat we een verkrampt, conservatief regime willen opleggen waarin enkel schlagers van Laura Lynn toegestaan zijn, wederom omdat men zich nauwelijks kan voorstellen dat Nederlandstalige muziek ook mooi, fris, levendig en modern kan zijn. In welk ander taalgebied bestaat die minachting voor de eigen taal? Zelfs in het Baskenland, waar nauwelijks een derde van de bevolking in staat is Baskisch te praten, heeft men oneindig veel meer respect voor hun cultuurtaal.
Als Franstalig heb ik geen enkele minachting voor uw taal en kan ik Nederlandstalige muziek appreciëren. Maar die "schlagers-toestanden", sorry, maar nee!
Everytime is offline  
Oud 22 augustus 2011, 17:41   #129
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb al heel veel franstaligen zien stellen dat ze bewust Vlaamse producten vermijden en Vlaanderen op alle mogelijke manieren boycotten. Dat is toch een merkwaardige houding. Zelfs Vlaams-nationalisten zouden zoiets niet doen vis-�*-vis Francofonië.
En tegelijkertijd had je deze zomer aan de Kust evenveel Franstaligen als Vlamingen. Ik ga zeer vaak naar de Kust, ik weet dus zeer goed waarover ik spreek. De Franstaligen over wie u het hebt, ik ken dit genre : echte onnozelaars die niets van Vlaanderen kennen.
Everytime is offline  
Oud 22 augustus 2011, 18:10   #130
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Dat is hun vrije keuze en daar is verder niets mis mee. Ik kan me geen wet voor het hoofd halen die dit zou verbieden trouwens.
DucDEnghien is offline  
Oud 22 augustus 2011, 18:14   #131
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Dat is hun vrije keuze en daar is verder niets mis mee. Ik kan me geen wet voor het hoofd halen die dit zou verbieden trouwens.
Neen, maar het schetst wel treffend hun haast kinderachtige mentaliteit!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 22 augustus 2011 om 18:37.
Bokkenreyder is offline  
Oud 22 augustus 2011, 18:14   #132
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar uit zijn discours blijkt onomwonden dat hij het gebruik van het Frans in Vlaams Brabant als een natuurlijk verschijnsel beschouwt, ...
Als de gehele populatie het Frans gemeenschappelijk heeft is het vrij natuurlijk dat dat de lingua franca wordt idd

Citaat:
dat onomkeerbaar is .....
Nee hoor.

Maar de huidige mentale staat van de Nederlandstalige gemeenschap in Vlaanderen laat fundamentele maatregelen totaal niet toe.
Buiten dat zijn er velen in Vlaanderen die het so wie so niets kan schelen.

Citaat:
...en waarvoor hij zijn bewondering niet onder stoelen of banken steekt.
Ik heb zeker bewondering voor de onverschrokkenheid, vastberadenheid, opofferingsgezindheid en doelgerichtheid van de Franstalige gemeenschap in Belgie. BHV moet en zal worden verfranst. En de Vlaming staat stomverbaasd te kijken. Van een afstand uiteraard.

Citaat:
Kortom, in zijn ogen zijn de Vlamingen zodanig minderwaardig dat we tegen die verfransing volstrekt geen verweer kunnen uitoefenen.
In generale zin is dat ook zo.
Maar als jij gemeentes ziet in VL Brabant die vernederlandsen hoor ik het graag van je.

Citaat:
Integendeel, wanneer Vlamingen dat dan toch dreigen te doen dan beschuldigt hij hen van "ethnische zuivering".
De spaarzame en amechtige pogingen van Vlaanderen om iets te ondernemen beperken zich vooral tot het weren van 'vreemdelingen', ipv het inzetten op het vernederlandsen van nieuwkomers.

Ik vermoed dan ook dat het nog niet bij heel veel Vlamen is doorgedrongen dat de oude witte Vlaam zoals wij die kennen een uitstervend ras is (nu nog 4,9 miljoen), en dat je je vooral moet richten op de groepen die hen komen vervangen.

De Franstaligen hebben daar toch veel succes mee.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 22 augustus 2011 om 18:14.
Eberhard Leclerc is offline  
Oud 22 augustus 2011, 18:15   #133
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Neen, maar het schets wel treffend hun haast kinderachtige mentaliteit!
Wat is er kinderachtig aan selectief te zijn?
DucDEnghien is offline  
Oud 22 augustus 2011, 18:21   #134
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Wat is er kinderachtig aan selectief te zijn?
Je bewijst dat je er ook bijhoort! In ieder geval proficiat daarvoor!

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 22 augustus 2011, 18:28   #135
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Je bewijst dat je er ook bijhoort! In ieder geval proficiat daarvoor!
Zonder dank. Ik steun mijn regio en ik investeer erin. Dat doe ik ook in Frankrijk waar ik eveneens thuis ben.
DucDEnghien is offline  
Oud 22 augustus 2011, 18:31   #136
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Zonder dank. Ik steun mijn regio en ik investeer erin. Dat doe ik ook in Frankrijk waar ik eveneens thuis ben.
Goed zo, grote jongen!
den ambetantsten is offline  
Oud 22 augustus 2011, 18:32   #137
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Beetje realistisch blijven he. Iedereen weet dat fransen hun matten niet rollen, zelfs niet als ge ze subsidieert.

Verder is zo 'n betoging net nuttig omdat terwijl de gemiddelde Vlaming het als marginaal zal afdoen, men het in franstalig Belgie zal aangrijpen als het zoveelste bewijs van een duister Nazistisch complot tegen de franstaligen. Dat is net het soort gedachtengang dat Vlamingen tot de onafhankelijkheid zou kunnen dien bekeren hehe.
Oud 22 augustus 2011, 18:33   #138
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Ha, hoor ik hier een rattachistisch (met de nadruk op 'rat') ondertoontje?

Citaat:
Bokkenreyder is offline  
Oud 22 augustus 2011, 18:33   #139
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik eer u met de Don Quichotte de la Meuse d'Or

Don Quichotte - Het is nooit te laat om de toekomst te verkwisten...

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 22 augustus 2011 om 18:36.
Salvadorii is offline  
Oud 22 augustus 2011, 18:36   #140
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Racistisch denken staat iedereen vrij. Alleen het aanzetten tot daden van racisme is strafbaar. Behalve als je hoofdredactrice van een rexistische krant bent. Dan mag dat weer wel.
fonne is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be