Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 augustus 2011, 11:58   #121
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Omdat sus van elk onderwerp een moslim bash wil maken.
Heeft een beetje een one track mind.
Niet op letten.
WIe is Sus? Ik zie die nick hier nergens. Al heb je wel een punt ik heb in andere draden personen bezig gezien die hier plots het tegenovergestelde doen. Zoals ik eerder al schreef, het maakt me ziek dat ze dierenleed gebruiken uit politiek belang. Men smaakt een bewuste scheiding tussen dit en ander dierenleed.
karo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2011, 12:03   #122
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
1 ik converseer niet met die heer

2 in mijn stierendraad liet hij het steken alhoewel ik hem geen enkele moeilijkheid in de weg legde omdat ik niet met die heer converseer
Zo veel haat.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2011, 12:57   #123
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karo Bekijk bericht
Vertel me liever eens of jij voor of tegen een verbod bent en waarom.
Ik ben niet tegen die grindadráp op zich, mits die dient om de lokale bevolking van voedsel te voorzien, hetgeen nog altijd het geval is. Ik ben wel tegen de manier waarop dat gebeurt want er zijn immers betere manieren om het lijden zoveel mogelijk te beperken en zo kort mogelijk te houden.
Dus grindadráp mag van mij als er aan twee voorwaarden wordt voldaan: het moet als voedsel dienen en de dieren moeten zo snel en pijnloos als mogelijk gedood worden. In alle andere gevallen ben ik tegen.
Oud 23 augustus 2011, 13:05   #124
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Ik ben niet tegen die grindadráp op zich, mits die dient om de lokale bevolking van voedsel te voorzien, hetgeen nog altijd het geval is. Ik ben wel tegen de manier waarop dat gebeurt want er zijn immers betere manieren om het lijden zoveel mogelijk te beperken en zo kort mogelijk te houden.
Dus grindadráp mag van mij als er aan twee voorwaarden wordt voldaan: het moet als voedsel dienen en de dieren moeten zo snel en pijnloos als mogelijk gedood worden. In alle andere gevallen ben ik tegen.
Dank u, eindelijk zijn we terug bij de zaak.

Ik heb 2 opmerkingen voor u.

1- Ze doen dit al lange tijd niet meer uit noodzaak naar voedsel, wel eten ze een deel op maar veel van dit vlees gaat verloren.

2- Men wil dit niet snel en pijnloos doen omdat men dan de traditie niet naleeft, voor hen gaat de traditie boven alles. Daarom omschreef ik het als walgelijk, dwaas en barbaars.

Van mij moet men dit dus zo snel mogelijk verbieden, net zoals wij onze folklore tradities hebben aangepast naar de huidige tijd kunnen zij dit ook. Ik denk dan aan het ganzenrijden (noorden van Antwerpen).

Ik zou er wel mee kunnen leven dat men indien de populatie van deze beestjes het toelaat (onder deskundig oog) men er een aantal op een humane manier vangt voor consumptie.
Oud 23 augustus 2011, 13:07   #125
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Ik zou er wel mee kunnen leven dat men indien de populatie van deze beestjes het toelaat (onder deskundig oog) men er een aantal op een humane manier vangt voor consumptie.
Leeft u op die eilanden? Neen? Welnu, dan moet u er ook niet mee kunnen leven. Laat die mensen toch gerust.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2011, 13:09   #126
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Leeft u op die eilanden? Neen? Welnu, dan moet u er ook niet mee kunnen leven. Laat die mensen toch gerust.

Leef jij op die eilanden? Ik denk het niet, moei u er dan niet mee.

( dezelfde idiote redenering )
Oud 23 augustus 2011, 13:11   #127
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:

Dat een mens daar allemaal tijd moet in steken
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2011, 13:13   #128
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:

Volledig akkoord. Mijn standpunt is dat ik er mij niet mee moei. En als u hetzelfde doet dan kan deze hele idiote thread gewoon opgedoekt worden.
Oud 23 augustus 2011, 13:13   #129
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Zo veel haat.
Omdat j e me in tegenstelling
tot 20 keer stellig beloofd
me niet helemaal met rust laat
heb ik jou van mijn conversatie beroofd

(de straf van de forumbully)

Ik zal me er een beetje mee bezig houden forummers te haten

Mijn forumbully's geef ik geen praAT

Rudy, Raf

en een paar nutcases zoals HarrieChristus en Revoleto

Bovendien ben ik van plan van sowieso niet meer te antwoorden op berichten die
onder niveau blijven.

Laatst gewijzigd door eno2 : 23 augustus 2011 om 13:20.
Oud 23 augustus 2011, 13:16   #130
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Volledig akkoord. Mijn standpunt is dat ik er mij niet mee moei. En als u hetzelfde doet dan kan deze hele idiote thread gewoon opgedoekt worden.
Aangezien je je niet moeit hier moeten jouw uitspraken als onuitgesproken beschouwd worden.

Laatst gewijzigd door eno2 : 23 augustus 2011 om 13:16.
Oud 23 augustus 2011, 13:19   #131
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Aangezien je je niet moeit hier moeten jouw uitspraken als onuitgesproken beschouwd worden.
Zou hij dat zelf begrijpen?
Oud 23 augustus 2011, 13:20   #132
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Leer eens lezen: Ik moei mij niet met wat er op die eilanden gebeurt.
Oud 23 augustus 2011, 13:20   #133
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Moei u er dan niet mee, ik doe dat wel. Mag ik? Of heb ik jou toestemming nodig?
Oud 23 augustus 2011, 13:20   #134
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dank u, eindelijk zijn we terug bij de zaak.

Ik heb 2 opmerkingen voor u.

1- Ze doen dit al lange tijd niet meer uit noodzaak naar voedsel, wel eten ze een deel op maar veel van dit vlees gaat verloren.

2- Men wil dit niet snel en pijnloos doen omdat men dan de traditie niet naleeft, voor hen gaat de traditie boven alles. Daarom omschreef ik het als walgelijk, dwaas en barbaars.

Van mij moet men dit dus zo snel mogelijk verbieden, net zoals wij onze folklore tradities hebben aangepast naar de huidige tijd kunnen zij dit ook. Ik denk dan aan het ganzenrijden (noorden van Antwerpen).

Ik zal nog maar even uit hetzelfde artikel citeren wat ik al eerder aanhaalde:

Citaat:
The blunt gaff became generally accepted since its invention in 1993, and it is not only more effective, but it is also more humane by comparison to the other gaff. However, anti-whaling groups such as Greenpeace and the Whale and Dolphin Conservation Society (WDCS) claim that the partial blocking and irritation of the airway hurts and panics the animal.

Furthermore, in 1985 the Faroe Islands outlawed the use of spears and harpoons in the hunt, as it considers these weapons to be unnecessarily cruel to animals.

Once ashore the pilot whale is killed by cutting the dorsal area through to the spinal cord with a special whaling knife, a grindakn�*vur. Given the circumstances during a pilot whale hunt, the whaling knife is considered the safest and most effective equipment with which to kill the whales. The length it takes for a whale to die varies between a few seconds to a few minutes, with the average time being 30 seconds.

http://en.wikipedia.org/wiki/Grindadrap#The_hunt
Men wil het dus wel snel en zo pijnloos mogelijk doen en gebruikt daar moderne middelen voor en heeft ouderwetse middelen verboden.
Ook het gemiddelde van 30 seconden om te sterven ligt aardig in de buurt van de tijd voor slachtvee dat verdoofd geslacht wordt.
Oud 23 augustus 2011, 13:21   #135
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Leer eens lezen: Ik moei mij niet met wat er op die eilanden gebeurt.
Dat moet je je niet moeien met wat er op die eilanden gebeurt
Oud 23 augustus 2011, 13:22   #136
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Moei u er dan niet mee, ik doe dat wel. Mag ik? Of heb ik jou toestemming nodig?
Neen hoor. Het is uw volste recht om uzelf belachelijk te maken.
Oud 23 augustus 2011, 13:27   #137
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen hoor. Het is uw volste recht om uzelf belachelijk te maken.
Het is uw volste recht dat te beweren, al denk ik dat je hier fout zit. Ik denk dat er niemand gaat beweren dat dit een belachelijke zaak is. De groep die zich tegen dit verzet is steeds groter aan het worden, en het vuur aan de schenen van deze Denen is steeds heter aan het worden.

Belachelijk of niet, iemand die dit belachelijk zou vinden is het bewijs dat wij van beesten afstammen en de evolutieleer juist zit.
Oud 23 augustus 2011, 13:30   #138
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Het is uw volste recht dat te beweren, al denk ik dat je hier fout zit. Ik denk dat er niemand gaat beweren dat dit een belachelijke zaak is. De groep die zich tegen dit verzet is steeds groter aan het worden, en het vuur aan de schenen van deze Denen is steeds heter aan het worden.

Belachelijk of niet, iemand die dit belachelijk zou vinden is het bewijs dat wij van beesten afstammen en de evolutieleer juist zit.
Als u een probleem hebt met de evolutieleer stel ik voor dat u daarover een aparte thread begint. Dat gaat nog vonken geven. Zelf heb ik daar hoegenaamd geen problemen mee.
Voor het overige b ehoor ik inderdaad niet tot de navelstaarders die denken dat iedereen overal op de wereld er dezelfde cultuur en dezelfde gebruiken moet op na houden. De wereld is divers, en ik respecteer dat.
Oud 23 augustus 2011, 13:34   #139
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Als u een probleem hebt met de evolutieleer stel ik voor dat u daarover een aparte thread begint. Dat gaat nog vonken geven. Zelf heb ik daar hoegenaamd geen problemen mee.
Voor het overige b ehoor ik inderdaad niet tot de navelstaarders die denken dat iedereen overal op de wereld er dezelfde cultuur en dezelfde gebruiken moet op na houden. De wereld is divers, en ik respecteer dat.
Mooi zo. Wel, ik heb geen probleem met de evolutieleer, wij stammen van apen af. Toen ik uw reacties leesde werd me dat nog een keertje duidelijk Jozefje.
Oud 23 augustus 2011, 13:38   #140
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Mooi zo. Wel, ik heb geen probleem met de evolutieleer, wij stammen van apen af. Toen ik uw reacties leesde werd me dat nog een keertje duidelijk Jozefje.
Ik denk dat het correcter is om te zeggen dat de apen en de mensen gemeenschappelijke voorouders hebben.
Het staat u overigens vrij mij aan te spreken zoals u wil, maar verkleinwoordjes zijn een beetje kinderlijk.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be