Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 augustus 2011, 00:37   #121
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
multicultureel heeft niks met kalashnikovs te maken.
Natuurlijk niet, wel met selecteren van datgene wat je aanstaat uit een vreemde cultuur en wat niet dus.
Laat me eens raden:

Couscous vreten kan, maar de dochter s' avonds binnenhouden weg van straat en jeugdhuis kan niet.
Bezoekje aan de Turkse barbier om de hoek kan, maar aparte zwemuren voor de vrouwen en meisjes zonder bezoek kan niet.
Een tapijtje gaan kopen op een Noord-Afrikaanse souk in Brussel kan, maar een mannelijke arts weigeren in het ziekenhuis voor een onderzoek van vrouw/dochter kan niet.
Enz...

Vreemde culturen zijn niet zoals menukaarten op restaurant waar je een kan uit kiezen wat je aanstaat en wat niet.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 00:53   #122
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
In de langjarige Europese Traditie is het zo dat kinderen verwekt en opgevoed worden binnen een kerngezin bestaande uit een man en een vrouw die er een stabiele relatie op nahouden.
Tradities en samenlevingen hebben altijd geëvolueerd en zullen altijd evolueren. Niets zegt dat iets wat vroeger zo was, nu nog altijd zo moet zijn. In Europa is het een traditie van steeds naar maatschappelijke verbetering te streven.

Citaat:
Homo's moeten aanvaarden dat zij geen kinderen ter wereld kunnen brengen (nogal wiedes) en dat adoptiewensen bij hen slechts ingegeven zijn door een egoïstische wens om iets te bezitten, in casu een kind, die de natuurlijke mogelijkheden en traditie overstijgt.
Homo's kunnen wel kinderen krijgen. Men kan bijvoorbeeld sperma van een homo insemineren in een lesbo. Als men dit dubbel doet, dan heeft men 2 kinderen: 1 voor het homopaar, 1 voor het lesbopaar. Hoe meer kinderen, hoe beter.
Je kan de kinderwens van hetero-koppels overigens ook zien als een egoïstische wens om iets te bezitten. Ik zie het verschil daar niet in.

Je kan zaken als homohuwelijk en homo-adoptie overigens niet Angelsaksisch/westers noemen. Ze zijn voort gekomen uit Europa. Nogmaals het bewijs dat Europa op maatschappelijk vlak superieur is aan het achterlijke Amerika.

Citaat:
alsook het principe van adoptie (die ik ook voor heterokoppels verwerpelijk vind).
Geen problemen mee, zolang het om autochtone kinderen gaat.

Citaat:
Een hoger geboortecijfer bij etnische Europeanen heeft vandaag weinig zin zolang we onder de knoet leven van de westerse maatschappij. Er zouden enkel maar meer McDo-vretende vetzakken op de wereld komen die niet snel genoeg achter hun game-pc kunnen zitten.
Men moet die kinderen inderdaad gaan kneden in de juiste vorm. Scholen moeten gestuurd worden door de regering, en terug invloed uitoefenen op de jeugd. Men moet de jeugd al van jonge leeftijd aan sport laten doen. Als men pas op 12-jarige leeftijd met 2uurtjes LO begint is het voor de meesten al te laat.
Er moet ook een calorietaks komen op levensmiddelen die te veel calorieën bevatten per 100 g. Zo wordt het financieel afgeraden om ongezond te eten.
Ook mentaal en ideologisch moeten ze de juiste bagage meekrijgen.

Laatst gewijzigd door bgf324 : 30 augustus 2011 om 00:55.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 07:33   #123
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De N-VA is nog verder gezakt in m'n achting, en ze stonden al niet hoog... Die partij heeft het duidelijk niet goed voor met VL.
Ik denk niet dat de N-VA aan jou veel mist.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 12:16   #124
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Heb je het openingsbericht niet gelezen?
Ja. Nogmaals, ik zou dat graag gestaafd zien met feiten en argumenten. Ik had het op jouw reactie 'Dat verbaast me niets'.

Laatst gewijzigd door backfire : 30 augustus 2011 om 12:23.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 12:18   #125
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat lees je dan verkeerd. Mijn standpunt was dat je niet kan beweren dat een partij wèl holebigezind is, als ze op dat vlak nog niets gerealiseerd heeft. Begrijp je dat verschil?
Niet zo hautain, aub.
Hoe kan een partij 'holebigezind' zijn? Feit is dat de N-VA in tal van standpunten liet en laat blijken dat het opkomt voor de rechten van de holebi-gemeenschap.
Oud 30 augustus 2011, 12:20   #126
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
O, maar dat onderscheid maak ik ook hoor. Het ging er mij niet om dat de NVA niet van goede wil zou kunnen zijn, maar dat het idioot is om op dit moment op te scheppen over de "prestaties" van de NVA, want die zijn er nu eenmaal niet, buiten het meer dan een jaar blokkeren van de federale regeringsvorming...
Niemand zit op te scheppen. De aanteigingen van homofobie werden weerlegd. Dat is iets anders dan opscheppen.
Het komt er op neer dat je reageert met 'dat verbaast me niets' op die aantijgingen en alle tegenargumentatie verwerpt door te stellen dat de N-VA 'nog niets gerealiseerd' heeft; Dat vind ik verkeerd.

Laatst gewijzigd door backfire : 30 augustus 2011 om 12:21.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 12:39   #127
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Niet zo hautain, aub.
Ochottekes toch... Deed het zeer?

Citaat:
Hoe kan een partij 'holebigezind' zijn? Feit is dat de N-VA in tal van standpunten liet en laat blijken dat het opkomt voor de rechten van de holebi-gemeenschap.
In woorden ja... Als ik dan zie welke e-mails er binnen de partij circuleren, krijg ik toch wel een ander beeld...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2011, 12:39   #128
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niemand zit op te scheppen. De aanteigingen van homofobie werden weerlegd. Dat is iets anders dan opscheppen.
Het komt er op neer dat je reageert met 'dat verbaast me niets' op die aantijgingen en alle tegenargumentatie verwerpt door te stellen dat de N-VA 'nog niets gerealiseerd' heeft; Dat vind ik verkeerd.
Jouw goed recht.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2011, 13:25   #129
Nestor Burma
Banneling

Standaard

[...]

Laatst gewijzigd door Nestor Burma : 31 augustus 2011 om 13:25.
Nestor Burma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2011, 13:40   #130
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Pardon?
Bas is door veel N-VAers uit de top vele jaren ondersteunt geweest om iets te doen aan zijn probleem.
Die jongen heeft zich zelf in de prak gereden, ondanks veel goed menende ondersteuning van mensen uit N-VA en daarbuiten.
Maar aan alle geduld en mededogen geraakt een einde wanneer je merkt dat de persoon in kwestie geen strogalmen wil aangrijpen.
Het is dus niet zo dat hij met zijn "klikken en klakken" op straat is gegooid.

Als je niet weet waarover je bezig bent, hou dan liever uw mond dicht!
Over welk probleem heb je het hier ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2011, 13:42   #131
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Bas en zijn intussen "ex" vriendinnetje bakken het zoi bruin dat zij op haar knieen mag zitten dat ze haar functie als spoedarts mag behouden.

Ze mogen blij zijn dat N-VA hun heeft gaan halen daar ginderachter, of ze zaten nu te rotten in een cel.
En Bas ging nu te bingelen aan een strop.
Waar is de N-VA hen gaan halen ?

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 31 augustus 2011, 13:45   #132
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Tradities en samenlevingen hebben altijd geëvolueerd en zullen altijd evolueren. Niets zegt dat iets wat vroeger zo was, nu nog altijd zo moet zijn. In Europa is het een traditie van steeds naar maatschappelijke verbetering te streven.
Dat zeggen enkel (moderne) mensen die geen traditie meer hebben. Wat is er geëvolueerd in de denkwijzen van de grote beschavingen? Niet bijster veel hoor.

Want wat zou "vooruitgang" kunnen betekenen voor iemand die de waarheid en de wijsheid al heeft? Dat kan pretentieus klinken, maar metafysische denkwijzen zijn holistisch omdat ze van in de beginne al alles omvatten.

Zo denken ook de meeste mensen nog steeds buiten Europa en het Westen. En terecht!

Ik ben tegen compromissen met de moderniteit, tegen folklore en doen alsof er nog iets van betekenis over is, want dat is zelfbedrog. We moeten het nihilisme van deze tijd ten volle aanvaarden en, het niet tegen (oude) bakens zoals de Kerk of de islam gebruiken, maar wel tegen de moderne maatschappij zélf.

Laatst gewijzigd door Nestor Burma : 31 augustus 2011 om 13:47.
Nestor Burma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2011, 13:45   #133
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat klopt niet helemaal. Er waren al 'problemen' met Bas Luyten lang voor het uitbreken van de affaire-Bangkok. Alleen kwamen die natuurlijk niet in het openbaar. Er zat ook een clash aan te komen met Kim Geybels, net omdat ze de ontslagen Bas had aangenomen als persoonlijk medewerker.

Dus of het klopt of niet, er is iets dubbel aan zulke uitspraken. Ofwel kloppen de uitspraken en zijn Bas Luyten en Kim Geybels dus immoreel, ofwel kloppen ze niet en zijn ze ordinaire leugenaars die willen natrappen.

Place your bets.
Het is toch Liesbeth Homans die als senaatsfractieleider Bas Luyten heeft aangenomen als parlementair medewerker van Kim Geybels ?

Oud 31 augustus 2011, 14:12   #134
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Het is toch Liesbeth Homans die als senaatsfractieleider Bas Luyten heeft aangenomen als parlementair medewerker van Kim Geybels ?
senatoren en kamerleden nemen zelf hun medewerker aan.

Het enige wat de partij zelf organiseerde waren selectietesten via een extern bureau. Al wie daardoor geraakte werd doorgespeeld aan de kamerleden die dan konden kiezen.
Geybels heeft die procedure gebypassed (Luyten was niet door de testen) en hem rechtstreeks aangeworven
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2011, 15:02   #135
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Ik denk niet dat de N-VA aan jou veel mist.
Inderdaad, net zoals ik aan de N-VA niet veel mis.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2011, 15:07   #136
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
senatoren en kamerleden nemen zelf hun medewerker aan.

Het enige wat de partij zelf organiseerde waren selectietesten via een extern bureau. Al wie daardoor geraakte werd doorgespeeld aan de kamerleden die dan konden kiezen.
Geybels heeft die procedure gebypassed (Luyten was niet door de testen) en hem rechtstreeks aangeworven
Het is altijd de fractieleider die de aanwerving mee moet ondertekenen. Daar kan je nooit buiten bij parlementaire medewerkers. Tenzij Geybels Luyten ter persoonlijke titel in dienst nam en ook van haar eigen persoon betaalde. Dan was het echter ook geen sprake van een parlementair medewerker.

Oud 31 augustus 2011, 15:37   #137
karo
Banneling

Standaard

De NVA is naast het VB gewoon een weerspiegeling van alles wat rot is in onze samenleving. Natuurlijk zullen er homofobe figuren rond lopen, gezien hun gedachtengoed het dichtst bij dat van het VB ligt zou me dat niet verwonderen. Men mag natuurlijk niet de fout maken om volop te gaan veralgemenen, als men dat inziet kan men deze draad dus als nutteloos gaan beschouwen.
karo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2011, 15:51   #138
bgf324
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karo Bekijk bericht
De NVA is naast het VB gewoon een weerspiegeling van alles wat rot is in onze samenleving. Natuurlijk zullen er homofobe figuren rond lopen, gezien hun gedachtengoed het dichtst bij dat van het VB ligt zou me dat niet verwonderen. Men mag natuurlijk niet de fout maken om volop te gaan veralgemenen, als men dat inziet kan men deze draad dus als nutteloos gaan beschouwen.
Zo kan men ook stellen dat de SP.a de meeste homofobe partij is, aangezien die het meest moslims telt. (Zeker in het Brusselse)
Oud 31 augustus 2011, 15:54   #139
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Zo kan men ook stellen dat de SP.a de meeste homofobe partij is, aangezien die het meest moslims telt. (Zeker in het Brusselse)
Niet elke homo is homofoob, raar vergelijk dat je maakt. Met verwijten gooien naar anderen om zelf buiten schot maakt u verdacht, dat weet je toch?

Laatst gewijzigd door karo : 31 augustus 2011 om 16:13.
karo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2011, 16:54   #140
bgf324
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karo Bekijk bericht
Niet elke moslim is homofoob, raar vergelijk dat je maakt. Met verwijten gooien naar anderen om zelf buiten schot maakt u verdacht, dat weet je toch?
Gaat u nu ontkennen dat moslims percentueel niet meer homofoob zijn? Durft u hand in hand lopen met iemand van gelijke sekse in een PS-bastion (en moslimbastion) als Molenbeek? Of Borgerhout? Of Kuregem?

Laatst gewijzigd door bgf324 : 31 augustus 2011 om 16:54.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be