![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Grond zeker, gebouwen ook maar minder, als je contacten hebt om dat te regelen, maar meteen het totale isolement is zeker niet ab ovo aan te raden. Er zijn hier soms werkelijk schitterende finca's in de bos-bergen goedkoop te koop. Onlangs verkocht een chirurg die ik kende dringend zijn twee villa's (op pensioen naar de VS) Zelf zou ik niet in een kustdorpje gaan zitten, mijn preferentie gaat naar de nabijheid van de bergen en de bossen, de kustdorpjes zijn kaal, ik verdraag dat niet meer. Ik bus liever twintig minuten vanuit de bergen naar de kust, dagelijks, om te zwemmen. Mijn looptraining doe ik liever in de bossen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
De meesten hebben eigen huizen natuurlijk. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 25 juli 2012 om 11:14. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat betaal je voor een ligplaats in de haven?
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hangt af van de grootte, type van je boot (zeilboot, motorboot, catamaran) + welk seizoen (aankomst & vertrek).
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() Laatst gewijzigd door SDX : 25 juli 2012 om 16:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Banneling
|
![]() In La Restinga niets
Er komt een Nautical Club &Yachthaven in La Estaca (de enige transport-haven) in de nabije toekomst, daar zal je kunnen betalen Laatst gewijzigd door eno2 : 25 juli 2012 om 18:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Staatssecretaris
|
![]() Heb je contact met andere expats?
Hoe eenzaam is het, en hoe eenzaam wil je dat het is? |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Banneling
|
![]() [quote]Er zijn op El Hierro vier Belgen, heeft het consulaat mij gezegd bij de evacuatie van La Restinga. Ik was de enige wiens coördinaten ze hadden. Voor de vijf Nederlanders was een heli beschikbaar, voor de Belgen niet. Ik heb een Nederlandse kennis, een kunstenares, Joka Volta, die werkt voor Earthquake Report van Armand Vervaeck, een Belg.
http://earthquake-report.com/2011/09...sed-to-yellow/ Citaat:
(Hapkido en krachtttraining en pottenbakkerij kan je niet alleen beoefenen, bij dat laatste zit ik in een lesgroep vrouwen ![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 26 juli 2012 om 10:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Staatssecretaris
|
![]() Ooit geprobeerd met een klein bootje te gaan vissen op zee?
Heb je enige schrijfambities? Wat ga je doen als je hulpbehoevend wordt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Liggen zwalpen op zee interesseert me nu niet meer, ik ging vroeger zelfs niet mee met vrienden-met-boot op zee. Maar zo eens de omtrek van het Eiland bekijken vanuit zee, dat ga ik nog wel eens doen met zeilbootverhuurders. Citaat:
Citaat:
Of misschien zoals iedereen: hulp accepteren. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Staatssecretaris
|
![]() 't Kon slechter allemaal precies.
Goed gedaan, eno2. |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Banneling
|
![]() El Hierro begeert de status van Geopark van de Unesco, dat zou het eerste zijn op Canarias. In Spanje zijn er al 7.
Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 29 juli 2012 om 12:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Banneling
|
![]() De vulkanoloog Ramon Ortiz zegt, dat j etwee jaar moet wachten vooraleer je weet of een vermindering van activiteit definitief is.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Banneling
|
![]() ![]() Dit bootje spoelde aan in La Restinga, na vijf dagen op zee vanuit Mauritanië met 43 vluchtelingen. Er zijn nog steeds aardbevingen, maar onvoelbaar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 19 maart 2013 om 12:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
|
![]() Mijn boot is onder de 10 meter en niet aardbevinggevoelig. Het is een zeilboot en door mij het afgelopen jaar volkomen autonoom gemaakt.
Ik heb alleen wat diesel nodig, de rest doet wind en zon. En af en toe een gasfles.
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert. Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe. Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 19 maart 2013 om 13:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Banneling
|
![]() Toch twee masten. Permanent op zo'n bootje leven is toch wat krap.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
|
![]() Ik kan het redelijk goed volhouden. Maar voor een persoon alleen is het goed te doen zolang je veel buiten kan zijn.
Ik vertrek volgende maand naar Frankrijk, gedeeltelijk buitenom, gedeeltelijk binnendoor. Buitenom naar Blankenberg/Oostende en dan via de binnenwateren naar het zuiden.
![]() |
#139 |
Banneling
|
![]() DE laatste dagen is er weer dagelijks voelbaar gewobbel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
|
![]() Hoe kom je naar het vaste land?
Vanaf Gibraltar toch nog een dikke 600 NM (zeemijl) Naar Agadir ongeveer 90 NM