Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 11 oktober 2011, 15:43   #121
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Dit is niet enkel elektoraal belang maar ook in het niet verraden van hun kiezers.
Daar zijn ze nu mee bezig door aan de kant te blijven staan terwijl het ACW borgstelling kan krijgen van het federale niveau. Wees maar gerust dat het overgrote deel van N-VA & VB niet ACW minded is.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 11 oktober 2011, 15:49   #122
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Is dat uw inhoudelijke kritiek. Maar magertjes hoor.
U hebt geen flauw idee waarover u het hebt.

1. Waar er duidelijk dingen staan heb ik inhoudelijke kritiek gegeven
- kinderbijslag
- elasticiteit personenbelasting
- het gerechterlijk arrondissement

2. Waar er staat dat het nog moet besproken worden in commissies, waar er staat dat het nog moet uitgerekend worden, etc etc, heb ik gesteld dat het vaag is.

Mijn kritiek is dus helemaal niet magertjes, het is de inhoud van de akkoorden die magertjes is. Zoiets durf ik in geen 100 jaar aan mijn baas afgeven en de inhoud van wat hier aan de bevolking gegeven wordt schrijf ik op 5 werkdagen bijeen, alleen. Dit is simpelweg beschamend voor mensen van dat kaliber met volledige studiediensten tot hun beschikking. Dat noemt men dus gewoon volksbedrog.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 11 oktober 2011, 15:51   #123
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Daar zijn ze nu mee bezig door aan de kant te blijven staan terwijl het ACW borgstelling kan krijgen van het federale niveau. Wees maar gerust dat het overgrote deel van N-VA & VB niet ACW minded is.
NVA en VB hebben geen 50% van de stemmen, NVA en VB zitten niet in de lopende federale regering. Dus in plaats van voor de zoveelste keer NVA te bashen voor beslissingen die niet door hen genomen worden, zou je beter eens beginnen met de echte schuldigen op de korrel te nemen. Al de rest is pure huichelarij.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 11 oktober 2011, 15:55   #124
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
70 bladzijden tekst in 500dagen, dat is zogoed als 1 bladzijde per week ? als dat de norm is van en efficiente overheid ????
Ik vind het een degelijke tekst. Tenminste datgene wat ik ervan tot nu toe gelezen heb. Het zegt maar precies waarop het staat en welke de grote princiepsakkoorden zijn. Neem nu de kinderbijslagen. Het akkoord zegt:

3.3.1. Overheveling gezinsbijslagen
Overheveling kinderbijslag, geboortepremies en adoptiepremies naar
de Gemeenschappen. In Brussel is de GGC bevoegd, met uitsluiting
van de twee Gemeenschappen.

Duidelijker kan het niet.

Overigens is dit punt een zeer belangrijke overheveling, waar wij altijd vragend partij voor waren. De onderhandelaars hebben hier puik werk verricht.

Laatst gewijzigd door system : 11 oktober 2011 om 16:01.
system is offline  
Oud 11 oktober 2011, 15:59   #125
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als er niets valt te halen dan plaats je jezelf beter opzij dan je later te moeten realiseren dat je je kiezers niet hebt geholpen. Soms wacht je beter af en boek je beter geen vooruitgang om achteraf in één keer een grotere vooruitgang te kunnen doorduwen. Kleine onbenullige dossiers kosten ons op dit moment veel te veel.
alfa16vjtd is offline  
Oud 11 oktober 2011, 16:01   #126
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik vind het een degelijke tekst. Tenminste datgene wat ik ervan tot nu toe gelezen heb. Het zegt maar precies waarop het staat en welke de grote princiepsakkoorden zijn. Neem nu de kinderbijslagen. Het akkoord zegt:

Overigens is dit punt een zeer belangrijke overheveling, waar wij altijd vragend partij voor waren. De onderhandelaars hebben hier puik werk verricht.

http://forum.politics.be/showpost.ph...78&postcount=1

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 11 oktober 2011, 16:02   #127
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Dat is niet wat in het akkoord staat. Dat maakt u ervan. Het akkoord is zeer duidelijk en ondubbelzinnig.

Laatst gewijzigd door system : 11 oktober 2011 om 16:03.
system is offline  
Oud 11 oktober 2011, 16:03   #128
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Dat is de economische elite.

Dat is de economische elite.
Ik ben het niet eens met je benamingen maar soit, geen zin & tijd om daar op in te gaan.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 11 oktober 2011, 16:03   #129
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zoals ik al dacht. U heb geen flauw idee waarover u het hebt. Er is van overheveling geen sprake. Het enige wat er gebeurd is dat de federale het geld niet meer rechtstreeks doorstort naar de gezinnen, maar dat ze het nu doorstorten naar de Vlaamse administratie die het dan kan doorstorten naar de gezinnen. Van enige beleidsvorming is geen sprake. Vlaanderen doet de administratie en that's it. Men voert dus een staaltje inneficientie in om de mensen een rad voor de ogen te kunnen draaien met hun 17 miljard aan overdrachten. Demagogie van de bovenste plank en jij beweert dat je erin trapt.

Laatst gewijzigd door fox : 11 oktober 2011 om 16:04.
fox is offline  
Oud 11 oktober 2011, 16:07   #130
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Zoals ik al dacht. U heb geen flauw idee waarover u het hebt. Er is van overheveling geen sprake. Het enige wat er gebeurd is dat de federale het geld niet meer rechtstreeks doorstort naar de gezinnen, maar dat ze het nu doorstorten naar de Vlaamse administratie die het dan kan doorstorten naar de gezinnen. Van enige beleidsvorming is geen sprake. Vlaanderen doet de administratie en that's it. Men voert dus een staaltje inneficientie in om de mensen een rad voor de ogen te kunnen draaien met hun 17 miljard aan overdrachten. Demagogie van de bovenste plank en jij beweert dat je erin trapt.
Het Vlaams kindergeld gaat naar Vlaanderen. En dat is de essentie. U maakt er weer een karikatuur van.
system is offline  
Oud 11 oktober 2011, 16:08   #131
freelancer
Banneling

Standaard

Gelukkig bekijken onze media de akkoorden met argusogen ...
freelancer is offline  
Oud 11 oktober 2011, 16:11   #132
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het Vlaams kindergeld gaat naar Vlaanderen. En dat is de essentie. U maakt er weer een karikatuur van.
Het Vlaams kindergeld ging vroeger ook naar Vlaanderen. Het enige wat verandert is de administratieve verantwoordelijkheid die verschuift van het federale niveau naar het Vlaamse. Maw, een schrapping van de administratieve kost op federaal niveau en een nieuwe kost op Vlaams en Waals niveau. Een staaltje verhoging van de inefficientie simpelweg om de bevolking te proberen wijsmaken dat er een grote staatshervorming op til is. En ook jij trapt erin, of tenminste, je wil ons dat doen geloven. Ik geloof echter niet dat je zo achterlijk bent.
fox is offline  
Oud 11 oktober 2011, 16:18   #133
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
NVA en VB hebben geen 50% van de stemmen, NVA en VB zitten niet in de lopende federale regering. Dus in plaats van voor de zoveelste keer NVA te bashen voor beslissingen die niet door hen genomen worden, zou je beter eens beginnen met de echte schuldigen op de korrel te nemen. Al de rest is pure huichelarij.
Hoeveel % van de stemmen denk je dat de tsjeven hebben ?

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 11 oktober 2011, 16:19   #134
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Als er niets valt te halen dan plaats je jezelf beter opzij dan je later te moeten realiseren dat je je kiezers niet hebt geholpen. Soms wacht je beter af en boek je beter geen vooruitgang om achteraf in één keer een grotere vooruitgang te kunnen doorduwen. Kleine onbenullige dossiers kosten ons op dit moment veel te veel.
Het is nu echt niet de moment om te wachten.

Oud 11 oktober 2011, 16:24   #135
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het is nu echt niet de moment om te wachten.
De enige reden dat jij wil dat NVA meedeed is omdat je ze onder de kiesdrempel wil zien verdwijnen.
alfa16vjtd is offline  
Oud 11 oktober 2011, 16:27   #136
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Het Vlaams kindergeld ging vroeger ook naar Vlaanderen. Het enige wat verandert is de administratieve verantwoordelijkheid die verschuift van het federale niveau naar het Vlaamse. Maw, een schrapping van de administratieve kost op federaal niveau en een nieuwe kost op Vlaams en Waals niveau. Een staaltje verhoging van de inefficientie simpelweg om de bevolking te proberen wijsmaken dat er een grote staatshervorming op til is. En ook jij trapt erin, of tenminste, je wil ons dat doen geloven. Ik geloof echter niet dat je zo achterlijk bent.
Niets van. De kinderbijslag wordt nu uitgekeerd aan de Gewesten die deze kinderbijslag verder zal beheren en uitkeren. Vroeger was het de Federale staat die deze kinderbijslag uitkeerde. De kinderbijslag wordt dus geregionaliseerd. Er zal dus op de duur een Vlaamse een Brusselse en een Waalse kinderbijslag ontstaan (waar ik overigens niet zo happig op ben). Eigenlijk is de overdracht van de kinderbijslag naar de Gewesten een eerste stap naar de splitsing van de Sociale Zekerheid. Waar ik eigenlijk ook niet zo tevreden mee ben.

Een ander voorbeeld: BHV.

2.1.1. KAMER: splitsing van de kieskring.

De kieskring Brussel-Halle-Vilvoorde (BHV) zal gesplitst worden, waarbij
men erover zal waken dat de fundamentele rechten van de burgers worden
geconsolideerd en dat de nationale politieke problemen worden opgelost.

Voor de verkiezing van de Kamer van volksvertegenwoordigers zal in drie
kieskringen worden voorzien:
• een kieskring Brussel-Hoofdstad;
• een kieskring Vlaams-Brabant;
• een kieskring Waals-Brabant.
De zes randgemeenten zullen in een kieskanton worden samengebracht,
met Sint-Genesius-Rode als hoofdplaats.

Een zeer duidelijke tekst. Duidelijker kan niet.

Laatst gewijzigd door system : 11 oktober 2011 om 16:33.
system is offline  
Oud 11 oktober 2011, 16:28   #137
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoeveel % van de stemmen denk je dat de tsjeven hebben ?
Hoeveel stemmen de tjeeven hebben is irrelevant. Het zijn de stemmen van het Belgisch establishment die tellen en dat weet je maar al te goed.
fox is offline  
Oud 11 oktober 2011, 16:29   #138
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niets van. De kinderbijslag wordt nu uitgekeerd aan de Gewesten. Vroeger was het de Federale staat die deze kinderbijslag uitkeerde. De kinderbijslag wordt dus geregionaliseerd. Er zal dus op de duur een Vlaamse een Brusselse en een Waalse kinderbijslag ontstaan (waar ik overigens niet zo happig op ben). Eigenlijk is de overdracht van de kinderbijslag naar de Gewesten een eerste stap naar de splitsing van de Sociale Zekerheid. Waar ik eigenlijk ook niet zo tevreden mee ben.
Helemaal niet. Zolang de sociale zekerheid niet gesplitst is, is er geen sprake van een splitsing van de kinderbijslag. De kinderbijslag is allesbehalve geregionaliseerd en zoals ik reeds vermoedde weet je dat maar al te goed.
fox is offline  
Oud 11 oktober 2011, 16:34   #139
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Helemaal niet. Zolang de sociale zekerheid niet gesplitst is, is er geen sprake van een splitsing van de kinderbijslag. De kinderbijslag is allesbehalve geregionaliseerd en zoals ik reeds vermoedde weet je dat maar al te goed.
Niets van. De kinderbijslag wordt nu uitgekeerd aan de Gewesten die deze kinderbijslag verder zal beheren en uitkeren. Vroeger was het de Federale staat die deze kinderbijslag uitkeerde. De kinderbijslag wordt dus geregionaliseerd. Er zal dus op de duur een Vlaamse een Brusselse en een Waalse kinderbijslag ontstaan (waar ik overigens niet zo happig op ben). Eigenlijk is de overdracht van de kinderbijslag naar de Gewesten een eerste stap naar de splitsing van de Sociale Zekerheid. Waar ik eigenlijk ook niet zo tevreden mee ben.
system is offline  
Oud 11 oktober 2011, 16:37   #140
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is niet omdat u het blijft herhalen dat het plots waar wordt hé. Ik heb stellig de indruk dat u hier bewust zit te liegen. Indien dat het geval is maakt dat van u een notoire leugenaar. Indien u geen notoire leugenaar bent dan hebt u helaas voor u niet de intellectuele capaciteiten om de nota van deze staatshervorming te doorgronden.
fox is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be