Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 14 oktober 2011, 19:09   #121
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht

Suqarreke,alhoewel zij bij mij op de negeerlijst staat schat ik qua posts alvast véél hoger in dan u mijn beste...

Zij slaat hier de nagel op de kop...

U komt nog niet eens tot aan haar enkels...
Svennies, is nog steeds boos
Oud 14 oktober 2011, 19:12   #122
Mam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Vind je dat misschien normaal dat een Waal die verkozen is door Walen ineens gaat regeren over Vlaanderen? Dat is GEEN DEMOCRATIE DAT NO WAY HOSAY

En eerlijk gezegd ik kan niet kijken op de smoel van Wouter Beke, Caroline Gennez en De Croo en Van Besien, hun schijnheilige glimlach, echte verraders zijn het
Dat zijn volgens uw theorie nochtans rasechte Germanen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Er is teveel van het Romaanse inbreng, de Romaanse volkeren zoals de Fransen, Spanjaarden en Italianen hebben bewezen dat zij de economie niet goed bedrijven

Maar de Duitsers, Nederlanders en andere Germaanse volkeren zoals de Noren, Denen hebben bewezen dat zij hun job goed doet

Dus ik pleit voor meer Germaanse inbreng in dit land, anders is het gedaan met dit land
We leven niet meer in de middeleeuwen of daarvoor nog. De Romaanse volkeren hebben zich intussen wel vermengd met de Germaanse, etc... Veel Vlamingen/Duitsers/Nederlanders hebben Franse, Spaanse of Italiaanse roots.
Mam is offline  
Oud 14 oktober 2011, 19:25   #123
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Niet correct. De 'rijke ruit' steekt boven de rest uit. Buiten de Vlaamse ruit hoort daar ook Waals Brabant bij. Maar er is een groot stuk Vlaanderen dat niet tot die 'rijke ruit' behoort.
Nochtans, is het werkloosheidspercentage in alle Waalse provincies hoger dan het hoogste werkloosheidspercentage van alle provincies in Vlaanderen (dus inclusief Waals-Brabant). Het voordeel dat Waals-Brabant heeft, is de nabijheid van een regio met het grootste aanbod van werk en de hoogste lonen. Het feit dat veel Walen in Brussel werken, kan verklaard worden doordat ze er Frans kunnen spreken.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline  
Oud 14 oktober 2011, 19:27   #124
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
OEI! Natuurlijk is alles de schuld van mijnen Bart! Dat is toch altijd zo geweest voor super-oenen! Vraag maar eens aan Rikske, Het Oosten/system en nu deze randdebiel!

Eigenlijk zou ik nu -zoals uw geestesgenoten vaak doen- moeten vragen:'kunt u niets anders dan schelden'?
Het Oosten is offline  
Oud 14 oktober 2011, 19:30   #125
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Eigenlijk zou ik nu -zoals uw geestesgenoten vaak doen- moeten vragen:'kunt u niets anders dan schelden'?
De waarheid zeggen is niet schelden! Heb je die zijn posts eens allemaal gelezen? Gewoon geschift!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 14 oktober 2011, 19:32   #126
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Emmerich, ik stel vast dat je nog niet lang op dit forum vertoeft en ik vind het jammer dat je zo snel uit de bocht gaat. Ik zou toch eerst eens goed nadenken vooraleer iemand het etiket "volksverrader" op te kleven.
Misschien is het wel system III.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 oktober 2011 om 19:32.
Het Oosten is offline  
Oud 14 oktober 2011, 19:35   #127
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Misschien is het wel system III.
System is geen racist. En system zou ook niet met de vlaamse leeuw staan wapperen in Brussels.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 14 oktober 2011 om 19:36.
suqar_7loe is offline  
Oud 14 oktober 2011, 19:45   #128
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Zeker, het is net hetzelfde type fout. En kijk system, zowel bij u als bij mij lag het aan onoplettendheid. Ik heb er helemaal niets op tegen dat eender wie mijn aandacht vestigt op dergelijke fout. Ik aanvaard dat. U blijkbaar niet, u noemt het zelfs "calvinistisch", hoewel dit geen jota met religie te maken heeft. Maar wat ik wel erg vind is dat u daarna om de haverklap zit de zemelen in de aard van: " quercus onze schoolmeester die fouten maakt aan de lopende band enz.". Want dit zou dan net zo goed over u kunnen gezegd worden. Om te besluiten in uw stijl: Laat het u een les wezen.
U bent de mens die initieel begonnen bent schoolmeestertje te spelen. Door op een vervelende manier mensen telkens op taalfouten te wijzen wanneer u het niet kon halen in een discussie. Maar steeds weer graaft u een kuil voor een andere om er dan pardoes zelf in te vallen.

Zojuist deed u het alweer. U verweet Henri dat hij een fout maakte m.b.t. het woord 'flamingant'. Maar hoeveel keren hebben anderen u al moeten wijzen op het feit dat u zelf niet correct Frans kunt schrijven.

U bent zoals uw halfgod De Wever. Hij pakt graag uit met het citeren van Latijnse spreuken, maar hij citeert deze gezegden de halve tijd verkeerd.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 oktober 2011 om 19:48.
Het Oosten is offline  
Oud 15 oktober 2011, 02:38   #129
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mam Bekijk bericht
We leven niet meer in de middeleeuwen of daarvoor nog. De Romaanse volkeren hebben zich intussen wel vermengd met de Germaanse, etc... Veel Vlamingen/Duitsers/Nederlanders hebben Franse, Spaanse of Italiaanse roots.
U verwart cultuur met afkomst. Alles evolueert, maar veel mensen geloven in het bestaan van een Romaans en een Germaans Europa, ruw gekantschetst met nuances binnenin uiteraard.
Het is volgens mij bovendien waar dat de aanpak in dit land veel beter kan. Wat de draadopener hier 'te veel Romaanse inbreng' noemt is iets wat best aangeklaagd dient te worden. Je weet wel de cultuur van laissez-faire, laissez-passer, die van gebrek aan rechtlijnigheid, van rond-de-pot-gedraai, van slordige halfslachtigheid, van een slapende publieke opinie, van achterbaksheid, van slechte media, enz...

Men ziet dit vaker in Zuid-Europa vandaag dan in Noord-Europa hoor. Wat kunnen wortels ons schelen als de cultuur die gedragen wordt de gezichten tot het Noorden dwingt. Afkomst bepaalt cultuur slechts ten dele, maar omgeving en invloedssfeer doen dat het meest van al, volgens mij. Die laatsten worden door taalaangehorigheid, religie, geografie, enz... mede bepaald en dat sinds eeuwen.

Citaat:
Dat zijn volgens uw theorie nochtans rasechte Germanen.
Wel, Moor bedoelde volgens mij ook dat de Romaanse inbreng zich niet beperkt tot Romaanssprekenden. Ook veel Vlamingen zijn doorheen de eeuwen geromaniseerd en dat vaak in slechte zin (de slechte eigenschappen die ik hierboven opsom).
Het is zijn recht dat veranderd te willen zien. Een culturele ommekeer kan immers in beide richtingen! Politiek gezien heeft hij het recht te walgen van 'onze' volksvertegenwoordigers en hun doen en laten.

Laatst gewijzigd door Weyland : 15 oktober 2011 om 03:03.
Weyland is offline  
Oud 15 oktober 2011, 06:33   #130
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Emmerich Bekijk bericht
BDW is een liberale asociale volksverrader, net zoals die paljassen van LDD. Ze schijten op hun eigen volk ze willen hun eigen volk nog meer in de armoede duwen en behandelen zoals slaven.
Sterk, zeer sterk.
Oud 15 oktober 2011, 06:34   #131
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bewijzen genoeg, het achterlijk achternahollen van die vetklep en zijn kudde helpt de vlaming die werkloos is en tussen het tuig zijn kinderen moet opvoeden niet! En dat zijn er veel!
Sterk, zeer sterk.
Oud 15 oktober 2011, 06:36   #132
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bart de wever zal vlaanderen naar de ondergang brengen, voor dewever is een vlaming een onderdaan van het kapitaal. Wij zijn een trots en sociaal volk, geen onderdanen van! En al zeker geen OCMW voor vreemd gespuis!
Dat van dat onderdaangedoe hebben vooral CD&V, OVLD en SP.A bewezen.

Laatst gewijzigd door guido 007 : 15 oktober 2011 om 06:41.
guido 007 is offline  
Oud 15 oktober 2011, 06:37   #133
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Pas op, morgen gaat hij de Vlaamse leeuw vervuilen in Brussel. Snapt ge nu waarom ik schreef dat bepaalde nationalisten de vlaamse leeuw verkrachten?

Vertel eens, de naam 'Rikske' komt vaak terug. Welke forummer is dat misschien?
Henri
Oud 15 oktober 2011, 06:38   #134
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Voetballen hoeft niet om samen onder de douche te gaan(een joekel van een insinuatie, volkomen in lijn met de idee van het Liesbeth Homans Trailer Trash Trifle weekend - bring the dirt down the chute)
Een joekel van een zinsbouw
Oud 15 oktober 2011, 07:50   #135
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
U verwart cultuur met afkomst. Alles evolueert, maar veel mensen geloven in het bestaan van een Romaans en een Germaans Europa, ruw gekantschetst met nuances binnenin uiteraard.
Het is volgens mij bovendien waar dat de aanpak in dit land veel beter kan. Wat de draadopener hier 'te veel Romaanse inbreng' noemt is iets wat best aangeklaagd dient te worden. Je weet wel de cultuur van laissez-faire, laissez-passer, die van gebrek aan rechtlijnigheid, van rond-de-pot-gedraai, van slordige halfslachtigheid, van een slapende publieke opinie, van achterbaksheid, van slechte media, enz...

Men ziet dit vaker in Zuid-Europa vandaag dan in Noord-Europa hoor. Wat kunnen wortels ons schelen als de cultuur die gedragen wordt de gezichten tot het Noorden dwingt. Afkomst bepaalt cultuur slechts ten dele, maar omgeving en invloedssfeer doen dat het meest van al, volgens mij. Die laatsten worden door taalaangehorigheid, religie, geografie, enz... mede bepaald en dat sinds eeuwen.

Wel, Moor bedoelde volgens mij ook dat de Romaanse inbreng zich niet beperkt tot Romaanssprekenden. Ook veel Vlamingen zijn doorheen de eeuwen geromaniseerd en dat vaak in slechte zin (de slechte eigenschappen die ik hierboven opsom).
Het is zijn recht dat veranderd te willen zien. Een culturele ommekeer kan immers in beide richtingen! Politiek gezien heeft hij het recht te walgen van 'onze' volksvertegenwoordigers en hun doen en laten.
Af en toe gaat een pareltje van een post verloren in het gehakketak.

HRobin is offline  
Oud 15 oktober 2011, 08:13   #136
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Inderdaad, met zo'n sterke argumenten ga je alle vlaams nationalisten uit pure schrik in een hoekje doen kruipen van schaamte.
vlaams-nationalisten zijn van geen kleintje vervaard. vlaams-populisten daarentegen zijn douche zakken.

(De Liesbeth Homans Trailer Trash Trifle Weekend begeleidingscommissie verleent aan bovenstaande haar kwaliteitskeurmerk)

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline  
Oud 15 oktober 2011, 08:16   #137
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
BDW is een liberale asociale volksverrader, net zoals die paljassen van LDD. Ze schijten op hun eigen volk ze willen hun eigen volk nog meer in de armoede duwen en behandelen zoals slaven.

De experten van het Liesbeth Homans Trailer Trash Trifle week-end commitee schenken u de Trailer Trash Toupee Trophee. Doe zo verder!

4x10E6 is offline  
Oud 15 oktober 2011, 08:20   #138
karo
Banneling

Standaard

De NVA wil ons harder, voor minder loon (gevolg minder pensioen) en langer doen werken. Onze patroons laten ons al harder werken met minder mensen. Het gevolg daarvan is dus minder jobs, minder loon en meer winst. In 1950 was de verhouding van het salaris van de gemiddelde uitvoerende macht tot het salaris van de gemiddelde werknemer ongeveer 30 tot 1 sinds het jaar 2000 is die verhouding geëxplodeerd tot tussen de 300 a 500 tot 1. Maar volgens de NVA hebben ze nog niet genoeg en moet ons sociaal stelsel maar sneuvelen?

* Het gevolg van deze dalende lonen is dat ze ons pensioen (wat een uitgesteld loon is waar we zelf voor gewerkt hebben) niet meer gegarandeerd is. We zullen moeten werken tot ons 67ste om van ons uitgesteld loon te genieten. Ik weet dat ik dat met mijn huidig beroep niet zal halen, het is niet mogelijk om mijn beroep nu nog voor 35 jaar uit te oefenen. Het tempo ligt nu al hoog, mensen bij ons van 55 jaar zijn volledig leeg....doe daar nog eens 12 bij?

* De NVA wil het Duits model invoeren. De armoede raakt zelfs de middenklasse in Duitsland! zij hebben nog steeds geen minimumloon. Sinds de vroege jaren 1970, hebben de inkomsten uit arbeid de tarieven ten opzichte van het nationale inkomen tot zinken gebracht. Het aantal banen met een laag inkomen is toegenomen en daarmee het aantal mensen die niet kunnen leven van hun verdiensten dit terwijl de rijkste groep in Duitsland steeds rijker aan het worden is.

* De NVA doet de oproep van een verdeling van de welvaart te verminderen, de gezondheidszorg, immigratie controle, taxaties en het onderwijs de financiering zal er ook aan moeten geloven. De meest kwetsbaren in de samenleving, zoals losse arbeiders en de werklozen zullen dus niet hun broeksriem moeten aanhalen maar met zijn allen kunnen gaan bedelen.

**!Zoals overal in Europa gaan de bazen en regeringsfunctionarissen ons proberen om te laten betalen voor hun crisis en als wij het te druk hebben met het volgen van deze politici in het slop van regionalisme zullen we daartoe gedwongen worden en die situatie niet meer kunnen stoppen!

1- Het neoliberalisme is zowel een ideologie als een machtsmodel, een ideologie die het kapitalisme als perfectie nastreeft, en er een doel van maakt om daarmee de macht te grijpen en de hele wereld te overheersen en door niets of niemand zich zal laten tegenhouden maw geen genade voor mens en natuur. Dit is erg duidelijk in het Europa van de 21ste eeuw, we staan namelijk nu aan de grens, we zijn bijna aan het hoogtepunt van het kapitalisme!

2- Vrijheid? Voor wie?,de zogezegde vrijheid is bereikt door het verwijderen van normen, voorschriften en wetten dwz, milieu-normen, veiligheids en loonwetten van de werknemers en de vrije stroom van kapitaal en investeringen tussen landen voor hen te bevorderen. Het is volbracht door de vakbonden naar de klote te helpen en de vermindering van de uitgaven voor sociale diensten zoals gezondheidszorg, onderwijs en zorg voor ouderen door te voeren. En het heeft geholpen om de privatisering van de staats industrieën en overheidsgebouwen te laten plaatsvinden die hen mogelijk konden tegenwerken en hun vrijheid in het gedrang konden komen. Dit is nu net wat men nu aan het doen, ze zijn ons al een stap voor! Met de hulp van de media 'publieke opinie' zorgt men dat het volk zich gaat bezighouden met onzin! De media maakt er een soap van, junkfood voor onze hersentjes!

3- Democratie? Onzin! we hebben verre van een democratie, Zolang er geen volledige afschaffing van de kapitalistische slavernij afgedwongen kan worden, kan er geen echte democratie bestaan, omdat de wensen van de heersende klassen altijd boven de wens van de arbeiders zullen staan met bescherming door oa het leger en de staat. Zelfs wanneer de belangen van de meerderheid duidelijk aan de orde zijn. We zien het elke dag met de afbraak van onze sociale zekerheid, onze lonen, de verkrotting van arbeiderswijken, we zien het met de opwarming van de aarde en andere milieuproblemen die rechtstreeks gevolgen hebben voor de middelen die wij als mens nodig hebben om te overleven.

Overal om ons heen zien we waar onze stemmen niet worden gehoord en levens worden opgeofferd aan de kapitalistische moordmachine, omdat het niet in het belang van hun gouden regel, de winstmarge.

De kapitalistische baronnen hebben hun lobbyisten, de politici hebben geen wetten in het belang van een meer democratische samenleving te vormen, gebaseerd op de wensen van de mensen die zij vertegenwoordigen, ze vormen wetten in het belang van het creëren van meer welvaart voor degenen die al rijker dan 97% van de wereldbevolking zijn (zelfs een regering lopende zaken kan dit op 30 minuten afronden!!!).

We leven niet in een democratische samenleving en de strijd is niet mogelijk binnen het nationalistische denkpatroon! Men zal als een gelijke groep moeten optreden en voorbij zijn eigen grenzen moeten denken. Zolang men dat niet doet en men zichzelf opsluit binnen zijn eigen landje geeft men zich verloren daar het verdelen en heersen de wurggreep is waar men ons in vasthoud en om uit deze wurggreep te komen zal men zich moeten ontdoen van het nationalisme!
karo is offline  
Oud 15 oktober 2011, 08:21   #139
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Nee, niet jij maar Mr Moor die hier complete, inherent racistische nonsens zit te verkondigen.
De organisatie van het Liesbeth Homans Trailer Trash Trifle Week-end kent u twee strafpunten toe voor onbesuisd pleonasmen en gebruik van foute adjectieven (zie 'inherent').

4x10E6 is offline  
Oud 15 oktober 2011, 08:33   #140
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karo Bekijk bericht
De NVA wil ons harder, voor minder loon (gevolg minder pensioen) en langer doen werken. Onze patroons laten ons al harder werken met minder mensen. Het gevolg daarvan is dus minder jobs, minder loon en meer winst. In 1950 was de verhouding van het salaris van de gemiddelde uitvoerende macht tot het salaris van de gemiddelde werknemer ongeveer 30 tot 1 sinds het jaar 2000 is die verhouding geëxplodeerd tot tussen de 300 a 500 tot 1. Maar volgens de NVA hebben ze nog niet genoeg en moet ons sociaal stelsel maar sneuvelen?

* Het gevolg van deze dalende lonen is dat ze ons pensioen (wat een uitgesteld loon is waar we zelf voor gewerkt hebben) niet meer gegarandeerd is. We zullen moeten werken tot ons 67ste om van ons uitgesteld loon te genieten. Ik weet dat ik dat met mijn huidig beroep niet zal halen, het is niet mogelijk om mijn beroep nu nog voor 35 jaar uit te oefenen. Het tempo ligt nu al hoog, mensen bij ons van 55 jaar zijn volledig leeg....doe daar nog eens 12 bij?

* De NVA wil het Duits model invoeren. De armoede raakt zelfs de middenklasse in Duitsland! zij hebben nog steeds geen minimumloon. Sinds de vroege jaren 1970, hebben de inkomsten uit arbeid de tarieven ten opzichte van het nationale inkomen tot zinken gebracht. Het aantal banen met een laag inkomen is toegenomen en daarmee het aantal mensen die niet kunnen leven van hun verdiensten dit terwijl de rijkste groep in Duitsland steeds rijker aan het worden is.

* De NVA doet de oproep van een verdeling van de welvaart te verminderen, de gezondheidszorg, immigratie controle, taxaties en het onderwijs de financiering zal er ook aan moeten geloven. De meest kwetsbaren in de samenleving, zoals losse arbeiders en de werklozen zullen dus niet hun broeksriem moeten aanhalen maar met zijn allen kunnen gaan bedelen.

**!Zoals overal in Europa gaan de bazen en regeringsfunctionarissen ons proberen om te laten betalen voor hun crisis en als wij het te druk hebben met het volgen van deze politici in het slop van regionalisme zullen we daartoe gedwongen worden en die situatie niet meer kunnen stoppen!

1- Het neoliberalisme is zowel een ideologie als een machtsmodel, een ideologie die het kapitalisme als perfectie nastreeft, en er een doel van maakt om daarmee de macht te grijpen en de hele wereld te overheersen en door niets of niemand zich zal laten tegenhouden maw geen genade voor mens en natuur. Dit is erg duidelijk in het Europa van de 21ste eeuw, we staan namelijk nu aan de grens, we zijn bijna aan het hoogtepunt van het kapitalisme!

2- Vrijheid? Voor wie?,de zogezegde vrijheid is bereikt door het verwijderen van normen, voorschriften en wetten dwz, milieu-normen, veiligheids en loonwetten van de werknemers en de vrije stroom van kapitaal en investeringen tussen landen voor hen te bevorderen. Het is volbracht door de vakbonden naar de klote te helpen en de vermindering van de uitgaven voor sociale diensten zoals gezondheidszorg, onderwijs en zorg voor ouderen door te voeren. En het heeft geholpen om de privatisering van de staats industrieën en overheidsgebouwen te laten plaatsvinden die hen mogelijk konden tegenwerken en hun vrijheid in het gedrang konden komen. Dit is nu net wat men nu aan het doen, ze zijn ons al een stap voor! Met de hulp van de media 'publieke opinie' zorgt men dat het volk zich gaat bezighouden met onzin! De media maakt er een soap van, junkfood voor onze hersentjes!

3- Democratie? Onzin! we hebben verre van een democratie, Zolang er geen volledige afschaffing van de kapitalistische slavernij afgedwongen kan worden, kan er geen echte democratie bestaan, omdat de wensen van de heersende klassen altijd boven de wens van de arbeiders zullen staan met bescherming door oa het leger en de staat. Zelfs wanneer de belangen van de meerderheid duidelijk aan de orde zijn. We zien het elke dag met de afbraak van onze sociale zekerheid, onze lonen, de verkrotting van arbeiderswijken, we zien het met de opwarming van de aarde en andere milieuproblemen die rechtstreeks gevolgen hebben voor de middelen die wij als mens nodig hebben om te overleven.

Overal om ons heen zien we waar onze stemmen niet worden gehoord en levens worden opgeofferd aan de kapitalistische moordmachine, omdat het niet in het belang van hun gouden regel, de winstmarge.

De kapitalistische baronnen hebben hun lobbyisten, de politici hebben geen wetten in het belang van een meer democratische samenleving te vormen, gebaseerd op de wensen van de mensen die zij vertegenwoordigen, ze vormen wetten in het belang van het creëren van meer welvaart voor degenen die al rijker dan 97% van de wereldbevolking zijn (zelfs een regering lopende zaken kan dit op 30 minuten afronden!!!).

We leven niet in een democratische samenleving en de strijd is niet mogelijk binnen het nationalistische denkpatroon! Men zal als een gelijke groep moeten optreden en voorbij zijn eigen grenzen moeten denken. Zolang men dat niet doet en men zichzelf opsluit binnen zijn eigen landje geeft men zich verloren daar het verdelen en heersen de wurggreep is waar men ons in vasthoud en om uit deze wurggreep te komen zal men zich moeten ontdoen van het nationalisme!
2
subocaj is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be