![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Minister
|
![]() Als ik in Duitsland een bus of tram neem bv. dan spreek ik inderdaad ook altijd Nederlands met Nederlandstalige mensen en daar kijkt niemand echt van op, want we zijn toeristen.. als ik met duitsers spreek doe ik dat in zo goed mogelijk Duits.
Ik heb ook niet een probleem met andere talen op een bus want dat mensen met hun famillie of bezoekende aanverwanten in hun moedertaal spreken is maar logisch. Echter wel een probleem is als het allemaal mensen betreft die hier geboren en getogen zijn die dan weigeren Nederlands te praten onderling. Vooral gesterkt door een bepaalde houding die ze zich daar nog eens bij aanmeten. En of dat het nu Afrikaanse talen, midden oosterse of slavische zijn maakt geen zak uit op dat moment. Tenslotte neem ik zo weinig mogelijk het OV omdat het bij wijze van spreken dagelijks de onveiligheid stijgt alsook het niet meer relaxerend is; lawaai op de bus, aggressie, vuil, problemen met de dienstverlening in het algemeen die ook de situatie niet helpen,...
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ik naar China emigreer dan leer ik ginds ook de plaatselijke taal en zorg ik ervoor dat mijn kinderen ginder normaal de standaardtaal meespreken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je doet het erom, zeker. ![]()
![]() |
![]() |
#125 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Everytime : 17 november 2011 om 14:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als ik naar een ander land zou emigreren, zou ik toch nog steeds mijn eigen taal spreken (ook in het openbaar)
Ik zie niet in waarom ik mijn eigen taal zou moeten verloochenen. Echter, wanneer ik naar een winkel zou gaan, zou ik wel de voertaal spreken die men daar spreekt, maar als ik iemand tegen kom, die ook nederlands spreekt, zal ik daar ook nederlands tegen spreken, en niet in de taal van het land waar ik dan woon. Al ik het gewoon maar al, om je eigen taal nog is te horen, te onderhouden..
![]() |
#128 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En zelfs al som je alle mogelijke combinaties of situaties op dan nog zoeken ze iets om tegen te argumenteren of verder door te kunnen drukken om hun gelijk te halen.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en dan verschieten we dat Vlaanderen verfranst.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Banneling
|
![]() wat heeft "fierheid" er nu mee te maken als je emigreert? Of vind je dat ik in Quebecq luidkeels Nederlands moet staan roepen omdat ik geen Frans wil spreken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat heeft er - helaas voor u, niets mee te maken.
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
in contact met de autochtonen daar, zal ik uiteraard proberen om hun taal te spreken of het toch te leren. maar onder elkaar??? uiteraard Nederlands.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uiteraard mag iedereen zelf kiezen welke taal men spreekt in het openbaar. Echter, OFWEL wil men doen of men erbij hoort (en spreekt men nederlands in het Nederlandtalige landsgedeelte) ofwel beoefent men de apartheidsstrategie zoals voorgeschreven door de totalitaire ideologieën en zorgt men er vooral voor dat de 27ste generatie nog altijd amper Nederlands spreekt maar wel "onder mekaar" hun eigen geheimtaaltje kunnen blijven gebruiken Dit is voor een aboriginal zoals ik niet aangenaam. Ik leef niet graag in een gekoloniseerd land en nog minder houd ik van de collabolateurs die hun land zouden verkwanselen aan gelijk wie zolang het maar een totalitaire ideologie betreft (van het gesteven Hitler armpje tot het gesteven Hamas armpje). en nogmaals: NEEN ik vind dat niet leuk. Nu niet en onder WOII had ik dat ook niet leuk gevonden. en ik betwijfel of de Indiers het zo leuk vonden dat de Engelse kolonisten gewoon hun Engelse taal overal oplegden, of de Belgische kolonisten het Frans in Le Congo (nederlands was te moeilijk zeker?), in Indonesie konden ze dan weer wel allemaal het Nederlands leren van de kolonisten. En neen, ik denk niet dat al die aboriginals dat leuk vonden. Ga je nu beweren dat die aboriginals niet open stonden voor "verrijking" ? Maak ik mezelf duidelijk? of moet ik het in het Duits vertellen? Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 17 november 2011 om 15:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In het openbaar spreekt u de taal die u wil. Het is toch niet moeilijk te begrijpen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Banneling
|
![]() blijkbaar begrijp jij het toch niet, want ik zie niet in wat zoiets met "fierheid" te maken heeft! Of denk je dat wij in eeuwigdurende aanbidding op de knieën gaan omdat we je aan de Vlaamse kust en français bezig horen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
waarom zou gelijk wie zijn taal niet mogen spreken? in welke wet staat dat? taalvrijheid is 1 van de belangrijkste voorwaarden om van een democratische rechtstaat te kunnen spreken, en jij zou dat willen wegsmijten. wat is het volgende? godsdienstvrijheid? vrijheid van kledijkeuze?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, hij is franstalig, en spreekt hier op een .be forum toch mooi nederlands he? terwijl hij hier ook perfect franstalig zou mogen spreken. Maar nee, hij past zich aan de groep waarmee hij spreekt. Als hij in het openbaar andere franstalige mensen tegenkomt, zie ik echt niet in wat er mis mee is om dan frans mee te spreken - Zeker als hij in een ander land is.
![]() |
![]() |
#140 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en als je het niet wil horen dan moet je je maar verzetten. zoiets. toch? |
|
![]() |
![]() |