![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Moet er een wettelijk verbod komen ? | |||
Akkoord: er moet een wettelijk verbod komen |
![]() ![]() ![]() |
19 | 27,54% |
Niks verbod, gewoon beroep doen op het gezond verstand. |
![]() ![]() ![]() |
50 | 72,46% |
Aantal stemmers: 69. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
http://www.electronischesigaret.be/ Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar ik vraag me toch af waar die niet-ongezonde sigaret dan wel is? Misschien is het mogelijk om de schade voor de omgeving te beperken (zoals met bijv. de elektronische sigaret), maar dan nog blijft het gebruik van nicotine ongezond. Maar goed, dat is dan maar de verantwoordelijkheid van de individuele roker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn al eerder onderzoeken naar begonnen maar die schijnen al eens te verdwijnen in de rookpot van bepaalde grote bedrijven... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tabak kan men zelf planten, er wordt namelijk Belgische tabak verkocht.
Dat wordt geoogst, gedroogd en in de blender gestoken en dat rook je op. Niks problematisch. Net alsof je een krop sla zou oproken als je daar zin in zou hebben. Hoe ze daar wiegendood en hersenvlies ontstekingen en weet ik veel welke rare verschijnselen van krijgen moge god weten. Bende kaffers van de anti rook lobby. Wetenschappelijke anarchisten zijn het. Tijdens het groeiproces worden de planten getopt, de bloemen worden eruit gesneden, waardoor alle voedingsstoffen aan de bladeren ten goede komen. Omdat niet alle bladeren tegelijk rijp zijn, worden ze een voor een geplukt. De bladeren moeten na het oogsten drogen, dat wordt op 3 verschillende manieren gedaan : in de zon liggend, in ovens of onder een afdakje hangend. Het drogen duurt ongeveer 3 �* 4 weken. De tabaksbladeren worden nu gebundeld en op een stapel gelegd. Hierdoor gaat de tabak broeien (fermenteren). Dat duurt ongeveer 10 weken. De tabak die dan is ontstaan is vaak een beetje bitter. Om de smaak te verbeteren worden verschillende tabakssoorten met elkaar gemengd en worden er naargelang de toepassing allerlei geur- en smaakverbeteraars aan toegevoegd. Voorbeelden hiervan zijn: suikerstroop, honing, chocolade, pepermunt, enzovoorts. Als dat gebeurd is worden de tabaksbladeren gesorteerd op kwaliteit, grootte, dikte en kleur. In de sigarettenfabriek wordt de tabak in het papier gerold. Laatst gewijzigd door Mambo : 29 november 2011 om 23:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Minister-President
|
![]() men zou beter verbieden om alcohol te drinken waar kinderen bij zijn. laatst heeft mijn nichtje van 7 aan de whiskey gezeten doordat er anderen whiskey zaten te drinken.
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain "Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler Laatst gewijzigd door Sywen : 29 november 2011 om 23:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jean Nicot (Nîmes, 1530 – Parijs, 4 mei 1600) was Frans ambassadeur in Portugal. Hij stuurde in 1560 het in Amerika ontdekte geneeskrachtige wondermiddel tabak naar de koningin Catharina de' Medici om haar van haar hoofdpijn af te helpen. Naar Jean Nicot is de tabaksplant Nicotiana en later de stof nicotine vernoemd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Gouverneur
|
![]() Ik rook heel af en toe een sigaar. Altijd in open lucht en dus nooit aan het regent, vermits er niet veel te genieten valt als ge daar staat te doorweken. In de winter rook ik ook niet. Het plezier weegt niet op tegen kou lijden.
Moet ik vanaf nu mijne kleine blinddoeken als ik tijdens een in België zeldzame zomerdag buiten van een sigaarke geniet? Mag die dan niet meer buiten spelen terwijl ik vijf meter verder sta te roken? En hoe gaan ze 't controleren? Gaan ze bij iedereen binnenkomen? Gaan ze de gegevens van winkels opvragen om te zien wie er rookwaren koopt en dan bij die mensen thuis aanbellen om hen "te pakken"? En waar stopt het? Frieten zijn ook niet gezond. Filet américain kan salmonella bevatten. Mag ik binnenkort mijn auto nog starten in het bijzijn van kinderen? Mag ik nog een biertje drinken op mijn eigen terras zolang mijn kinderen minderjarig zijn? Kust mijn kloten eens met die flauwe zever. Net zoals roken in dezelfde ruimte als waar uw kinderen in opgroeien getuigt van een totaal gebrek aan gezond verstand, zou zulke wetgeving die enkel kan afgedwongen worden via flagrante inbreuken op de privésfeer, eveneens van een totaal gebrek van gezond verstand getuigen. Het zou bovendien ook een precedent betekenen dat tot nog meer inbreuken op de privacy kan en zal leiden. Ik ben geen kleuter meer. Laat mij gerust met uw betutteling. Doe zelf een pamper aan als u dat gelukkig maakt. Laatst gewijzigd door Sammael : 29 november 2011 om 23:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Europees Commissaris
|
![]() Die wet is een goed idee. Wie in het bijzijn van kinderen wilt roken, zal dat zonder wet gewoon doen, ondanks de kritiek van de kinderen zelf en andere partijen. Dankzij deze wet krijgen de mishandelde kinderen en waarnemers van de mishandeling iets om mee te dreigen.
Roken is een eigen keuze. Meeroken moet dat ook zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Gouverneur
|
![]() Dus als ik een sigaar rook en een pint drink op mijn terras terwijl de kleine in de tuin speelt, ben ik een kindermishandelaar?
Gelooft u dergelijke bullshit nu zelf? Laatst gewijzigd door Sammael : 29 november 2011 om 23:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hout opstoken in dichtbevolkte gebieden zou ook verboden moeten worden. Dat zorgt er immers ook voor dat mensen onvrijwillig ongezonde lucht inademen. Laatst gewijzigd door Robinus V : 29 november 2011 om 23:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Banneling
|
![]() Je bent dus van mening dat een ouder zijn kind fysiek schade mag berokkenen op regelmatige basis zonder dat dit gevolgen kan hebben voor die ouder, klopt dat?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Minister
|
![]() Citaat:
(Da's voor voor of na dat we die andere verslavingen aangepakt hebben en alles in het leven verboden hebben en onder onze controle hebben)
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Met wat verwarm jij je huis ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Banneling
|
![]() Je bent dus van mening dat een sigaar op een terras oproken schadelijk is voor in de tuin spelende kinderen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Mja. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Zuipen tijdens de zwangerschap kan ook geen kwaad bv. Kinderen afkloppen voor het minste dat ze mispeuteren of als ze zich niet tot laatste millimeter naar uw wil buigen ook niet. En omg ge stookt toch geen zuiver hout op want die dampen zijn schadelijk. Nee asbest, vergif, plastiek en dergelijke is veel gezonder van dampen, dat weet toch iedereen?
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Minister
|
![]() Jajaja, zo is dat joh! veel schadelijkere dan de met zware metalen en allerlei pesticiden vervuilde lucht die je doorgaans inademt om te leven.
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Hoe ver wilt u de overheid laten binnendringen in uw privéleven? Ik ben geen kleuter en heb die betutteling niet nodig. |
|
![]() |
![]() |