![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Europees Commissaris
|
![]() Zeg eens eno - maak eens je rekening en bepaal eens welk bedrag je zou moeten hebben om rond te komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Politiekers zijn altijd welkom voor het bepalen van hun armoedegrens Ik heb mijn diensten al aangeboden, maar dan bijeen politieker die de EU-armoedegrens aanvaardt. De rest mogen ze in de bak steken voor wat mij betreft Laatst gewijzigd door eno2 : 23 december 2011 om 18:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Veel werkaanbiedingen zijn ook fake, die dienen enkel als reclame voor het bedrijf. Een annoncekke is dan ook veel goedkoper als een bladzijde publiciteit... Laatst gewijzigd door den dinges : 24 december 2011 om 01:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wie werkt, heeft méér geld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Spijtig genoeg wordt ons systeem gedomineerd door veelverdieners, die weinig bijdragen aan onze maatschappij en die veel werkende armen nodig hebben om hun levensstandaard te kunnen onderhouden.
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën hebben die niet.'' Laatst gewijzigd door the_dude : 24 december 2011 om 13:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Banneling
|
![]() Iedereen , zonder uitzondering. En vanaf je geboorte. Tot je 18 jaar word de som maandelijks op een bankkonto gestort, daarna word de ganse som tot je beschikking gesteld. Daar kan je dan een start mee nemen in het leven : rijbewijs betalen, studies bekostigen, zaakje beginnen enz...OF, zo je dit verkiest, niets doen, en simpel leven met een maandelijkse som geld die je toestaat ordentelijk te leven, maar zonder meer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En het lijkt me ook weer water naar zee dragen, nog meer ... Laatst gewijzigd door eno2 : 24 december 2011 om 21:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
1500 maal 13 = 19500 euros maal 18 = 351.000. Om je leven te beginnen. Studies betalen. Een zaakje beginnen. Beleggen... Of gewoon uitgeven, en daarna nietsdoen. In het geboorteland , of aan het ander eind van de wereld, het maakt niets uit. Je hebt er recht op, en je krijgt het. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Primaire basisbehoeften van een mens: eten, schoon en drinkbaar water, een degelijke woonst om te kunnen wonen/slapen, kleding en medische hulp. Secundaire basisbehoeften: onderwijs, sociaal leven en ontspanning. Al de rest zijn tertiaire behoeften en luxe valt daar ook onder. Elektriciteit is ondertussen een zeer belangrijke luxe in ons leven geworden omdat deze in vele zaken over alle behoeften heen ons tools verschaft om het leven aangenamer te maken. Tv is oorspronkelijk bedoelt als ontspanning zoals een bioscoop maar is en blijft een luxe product. Computer en gameconsoles idem Internet is een belangrijk deel van ons leven geworden maar niet noodzakelijk om te overleven dus blijft een luxe product. Technologie is niet perse nodig maar kan het leven aangenamer maken mits verstandig benut. Het probleem is dat het nooit vrij en voor iedereen toegankelijk is en zoals zelfs voor échte basisbehoeften tegenwoordig diep in het vel gesneden moet worden (betaald). Ben zelf een voorstander van technologische vooruitgang en integratie in ons leven ervan maar stel me grote vraagtekens bij het misbruik ervan in onze "beschaving". Dan doel ik zowel op criminele manier als op het aan die technologie gekoppelde winstbejag. Net zoals zelfs onze basisbehoeften uitgebuit worden daarvoor. Schrikbarender nog is dat we dat -laat ons eerlijk zijn- stilzwijgend goedkeuren en tolereren. Wat mopperen en klagen maar uiteindelijk het ondergaan is geen voorbeeld van logica, laat staan beschaafdheid.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Geef eens een Link naar wat Vivant voorstelt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar het feit dat Vivant een onvoorwaardelijk basisinkomen voorstelt, is reeds een stap in de goede richting. De details kunnen we daarna , als het voorstel aanvaard is, nog uitwerken. Eerst en vooral moet het concept aanvaard worden, door zowel de bevolking als de politici. Laatst gewijzigd door den dinges : 25 december 2011 om 12:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |