![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#122 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#123 | ||
|
![]() Citaat:
Verder moet ik er u nog op wijzen dat het niet om een verbod gaat onder dat model. Je schijnt problemen te hebben met het begrijpen van een voorwaardelijk standpunt.
![]() |
![]() |
#124 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
1) stel: legalisatie alle middelen: met strikte persoonsregistratie; waaarbij er dan meer betaald moet worden: waar trek je grenzen ? 1 zakje weed gebruiken -> voor altijd meer betalen? 2) Bij verbod van drugs: toch meer betalen: Kan niet: niemand zal toegeven dat ze drugs gebruiken; en iedereen testen is onbegonnen werk. En bij legalisatie: vanaf het punt dat iemand meer zal moeten betalen dan de prijzen op de illegale markt; zal toch teruggegaan worden naar de illegale markt. Maw: er verandert niks; men merkt niks van het gebruik; tenzij de gebruiker in het ziekenhuis opgenomen wordt. Uw systeem kan niet uitgevoerd worden volgens mij. U spreekt in ideologische termen , maar denkt geen seconde aan de praktijk. EDIT: U heeft al gereageerd, maar ik heb duidelijk gemaakt: dat als het legaal gebruiken van een middel duurder is dan het illegaal gebruik; er gekozen zal worden voor het laatste. Maw; er zou enorm onderzoek moeten komen naar kosten... En dat kan nu niet; omdat het illegale drugsgebruik onbekend is: men weet niet hoeveel er gebruikt wordt. Ik ben strikt tegenstander van een dergelijk niet-solidaire sociale zekerheids-model : u weegt misschien 150 kilo; zeer ongezond; en iemand die 1 zakje weed haalt per jaar; zou dan moeten veel meer betalen? Onzin. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
[size=1](Ik zie nu dat TomB al precies hetzelfde antwoord gegeven heeft.)[/size] Citaat:
Citaat:
Anders zouden er zoveel juristen niet rondlopen. Wat me doet denken aan dit http://forum.politics.be/viewtopic.php?p=539264#539264 Kiezen voor een loopbaan als advocaat kan ook risicogedrag zijn ![]()
![]() |
![]() |
#126 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#128 | |
|
![]() [quote="boeha"]
Citaat:
Maar laat ons even de haalbaarheid in het midden laten: Ben je akkoord met het principe dat de gebruiker betaalt?
![]() |
![]() |
#129 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#130 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
De sociale zekerheid is gebaseerd op solidariteit; ik vind dat u best eens dat begrip moet opzoeken in een woordenboek. En dan nog de vraag of arme mensen dat zullen zien zitten veel meer te betalen. maw volgens mij terug een maatregel om de rijken ten gunste te komen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Op voorwaarde dat men dit principe niet enkel op roken of drugs of alcohol toepast, maar op alle gedrag. Ik vind nl. dat de overheid de mensen niet moet beschermen tegen zichzelf. In dezelfde lijn: de overheid moet immigranten niet verplichten tot 'integratie', wat men daar ook moge onder verstaan. Maar de overheid kan wel uitkeringen afhankelijk maken van bvb. het volgen van een taalcursus.
![]() |
![]() |
#132 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De rijken ook. Dat de rijken wel zonder probleem hun druggebruik kunnen financieren, is niet noodzakelijk een voordeel...
![]() |
![]() |
#133 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
in theorie kan men dat: een volledig proportioneel correct model; maar in de praktijk is het altijd de armere mens die moet boeten in het individueel-gerichte behandeling. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#135 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Banneling
|
![]() Akkoord.
Maar dan ook geen alcohol en geen tabak. Of zijn dat soms minder gevaarlijke drugs? We moeten niet hypochriet zijn. Eno2 |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#138 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | ||
|
![]() Citaat:
In dat geval mag ik dus morgen 200/u rijden in bebouwde kom en betaalt de maatschappij als ik een kind omver rijd. Kwestie van solidariteit met mijn pleziertje.
![]() |
![]() |
#140 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |