Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 7 december 2011, 20:24   #121
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Die scheiding tussen kerk en staat krijg ik niet aan je verstand precies hé.

ja, Vatikaanstad. Dit vermeldde ik reeds. Staat daar de doodstraf op homosexualiteit voor zover jij weet?

dat zal je dan aan de paus moeten vragen.
Die andere allochtoonse koningin zal hem wel helpen zeker?
Die scheiding tussen kerk en staat is behoorlijk in België maar niet absoluut.
Zie o.a. het Te Deum.

En ook
De lijst van "gestelde lichamen" telt bijna 180 functies. De protocollaire volgorde ligt vast.

Koning Albert staat bovenaan de lijst, gevolgd door koningin Paola. Kroonprins Filip moet koningin Fabiola laten voorgaan en wordt gevolgd door zijn echtgenote en de prinsen van koninklijken bloede.

Opvallend is dat de kardinalen en de vertegenwoordiger van het Vaticaan vlak na het de leden van het koningshuis komen en dus hoger in de rangorde staan dan de voorzitters van Kamer en Senaat en de ministers.

De buitenlandse ambassadeurs komen dan weer voor de vertegenwoordigers van de rechterlijke macht, zoals de voorzitter van het Internationaal Gerechtshof in Den Haag en de voorzitter van het Grondwettelijk Hof.

Een opmerkelijk detail is dat de hofdames van koningin Paola en Fabiola hoger in de rangorde staan dan de kabinetschef van de koning.
http://www.deredactie.be/permalink/1.242328
artisjok is offline  
Oud 7 december 2011, 20:32   #122
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Moeilijk in te schatten. Elio is OPENLIJK homosexueel - hij heeft een partner, dus hij beoefent de sexuele daden.
Ik geloof niet dat men in "die" landen enkel bestraft als twee heren het op het marktplein doen zeker hé?
Ga vooral solliciteren voor onderzoeksjournalist bij vermaarde bladen als Story of Dag Allemaal. Ze gaan je daar met open armen ontvangen. Je hebt de juiste ingesteldheid om het echt ver te schoppen !
Waarschuw ons als je bijdrages ooit in Terzake komen hee ? Bedankt op voorhand !
peter1962 is offline  
Oud 7 december 2011, 20:33   #123
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Nu dat iedereen dit weet, hoe moet het dan met officiële bezoeken naar de islamitische homoparadijzen waar homosexuelen aan de kranen worden opgehangen of van de hoogste minaret naar beneden moeten worden gegooid?

Zelfs Sarkozy mocht niet binnen met zijn schone omdat dit niet volgens hun islamitische principes was.

Hoe moet Walgië dit dan gaan oplossen?
Eerst de proef op de som nemen in binnenland. Hij kan de gay parade opluisteren met zijn aanwezigheid en zien hoe het loopt in bij voorbeeld het 'gediversifieerde' Molenbeek.
Elbow is offline  
Oud 7 december 2011, 20:38   #124
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het homo zijn maakt de meeste mensen nog niet veel uit, het is eerder het keer op keer verdachte zijn in pedofillie strafonderzoeken dat de meeste mensen stoort.
Keer op keer ? de enige keer was de aanklacht van de fantast Olivier Trusnach, een psychiatrisch geval. Zijn eigen moeder is nog in de pers komen zeggen dat haar zoon een onverbeterlijke mooiprater en fantast was. De hele aanklacht was inhoudsloos, en er is dan ook niets van overgebleven.

Niet netjes om die onzin nu noch te proberen terug op te rakelen. Dat zijn Fieseler truken.
peter1962 is offline  
Oud 7 december 2011, 20:41   #125
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Die scheiding tussen kerk en staat is behoorlijk in België maar niet absoluut.
Zie o.a. het Te Deum.

En ook
De lijst van "gestelde lichamen" telt bijna 180 functies. De protocollaire volgorde ligt vast.

Koning Albert staat bovenaan de lijst, gevolgd door koningin Paola. Kroonprins Filip moet koningin Fabiola laten voorgaan en wordt gevolgd door zijn echtgenote en de prinsen van koninklijken bloede.

Opvallend is dat de kardinalen en de vertegenwoordiger van het Vaticaan vlak na het de leden van het koningshuis komen en dus hoger in de rangorde staan dan de voorzitters van Kamer en Senaat en de ministers.

De buitenlandse ambassadeurs komen dan weer voor de vertegenwoordigers van de rechterlijke macht, zoals de voorzitter van het Internationaal Gerechtshof in Den Haag en de voorzitter van het Grondwettelijk Hof.

Een opmerkelijk detail is dat de hofdames van koningin Paola en Fabiola hoger in de rangorde staan dan de kabinetschef van de koning.
http://www.deredactie.be/permalink/1.242328
Dat heeft eigenlijk niks te maken met scheiding kerk en staat. De reden is gewoon rangorde, en in dit geval waarschijnlijk omdat de kardinalen gezien worden als de Vaticaanse adel, allemaal mogelijke troonopvolgers.
Albrecht is offline  
Oud 7 december 2011, 20:46   #126
Herbstnebel
Burger

Herbstnebel's schermafbeelding

Standaard

De geaardheid van dat stukske PS'r doet er bij mij niet toe, dat laat ik over aan VB adeptjes.
Oud 7 december 2011, 20:50   #127
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

[quote=Fieseler;5849389]
Citaat:

Als Leonard Di Rupo uit zijn kerk smijt dan heeft hij daar het volse recht toe.
Leonard is evenwel veel te slim en te barmhartig om dat te doen.
Evenwel zou Leonard een dikke preek moeten geven over de onwenselijkheid van pedofilie. Hij weet als geen ander hoe verschrikkelijk dat niet is voor het slachtoffer én voor de instelling waartoe de dader behoort.
Moeilijk uit te leggen echter aan onze linkse haatsmurfen.
Leonard is een van de ergste klootzakken die het instituut kerk heeft voortgebracht en mist elk moreel gezag om zich over anderen uit te spreken. Hij heeft niets maar dan ook echt niets gedaan om grote kuis te houden door pedofielen buiten te stampen in zijn eigen club. Hoeveel pedofiele priesters heeft hij reeds ontslagen (zonder overplaatsing hee...) ? Hoeveel heeft hij uit de kerk gezet ? Wat heeft hij al konkreet gedaan tegenover Van Gheluwe ? NIETS !

En jij noemt dat barmhartig ? Om te kotsen...
Een rotzak die er alles voor zal doen om op de smeulende resten van zijn in vlaanderen eens zo machtige instituut dat nu geriatrisch en zelfs palliatief is, op te klimmen in de pikorde. Ultiem doel : vaticaanstad. De huidige groot inquisiteur die nu paus is, heeft het hem voorgedaan.
peter1962 is offline  
Oud 7 december 2011, 20:52   #128
Vigilante VL
Banneling

Standaard

Over Elio maak ik mij internationaal gezien niet te veel zorgen.. 't Zal vooral oppassen geblazen zijn voor hetgeen egomaniak Reynders uitkraamt pour se mettre en valeur.
Vigilante VL is offline  
Oud 7 december 2011, 20:58   #129
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Leonard is een van de ergste klootzakken die het instituut kerk heeft voortgebracht en mist elk moreel gezag om zich over anderen uit te spreken.
Één van de ergsten? Nee. Wel de grootste blaffer die niet bijt.

Citaat:
Een rotzak die er alles voor zal doen om op de smeulende resten van zijn in vlaanderen eens zo machtige instituut dat nu geriatrisch en zelfs palliatief is, op te klimmen in de pikorde. Ultiem doel : vaticaanstad. De huidige groot inquisiteur die nu paus is, heeft het hem voorgedaan.
Dat haalt Léonard niet. De huidige paus heeft carrière gemaakt door effectief iets gepresteerd. Léonard heeft zijn benoeming enkel gekregen omdat ie de Paus kende, en hij de enige ietwat loyale kandidaat was in België. Verder maakt die vooral ophef door een hoop botte uitspraken te doen, veel blaffen dus, maar weinig bijten, geen enkele actie. Pedofielen buitengooien? Nee. Pastoors die tegen het instituut preken, maar wel een vet loon krijgen buitensmijten? Nee. Noppes, niks.

Léonard teert gewoon op zijn beroemdheid bij de traditionalisten, maar bij dat groepje zullen de roze wolkjes ook wel verdwijnen, en dan zullen ze zien dat hij niks 'traditioneel' doet buiten het 'strijden tegen homoseksualiteit', en dat op zo'n botte en harde manier dat notoire homofoben in het buitenland het zelfs overdreven vinden.
Albrecht is offline  
Oud 7 december 2011, 20:59   #130
JanJanssens
Partijlid

Standaard Grappig ...

O hai !

* KNIP *
Jan.

Laatst gewijzigd door Arnold Layne : 8 december 2011 om 09:46.
JanJanssens is offline  
Oud 7 december 2011, 21:12   #131
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Wie geeft er iets om?

Overigens is het niet Di Rupo maar Reynders die de meeste internationale bezoeken afwerkt, en van die kerel moeten we eerder overdreven machismo vrezen.

En precies alsof de presidenten van Nigeria en Zuid-Afrika Di Rupo niet de hand zouden schudden omdat-ie homo is. Sarkozy schudde ook handjes met Khadafi, maar dat wil nog niet zeggen dat het dikke vriendjes waren. Gorbatsjov/Reagan... Dat is gewoon politiek, alle principes opzij.

Een laatste opmerking: Di Rupo heeft in mijn ogen weinig stereotiep "homoseksueels" over zich. Berlusconi is bijvoorbeeld een pak verwijfder.
Oud 7 december 2011, 21:21   #132
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ga vooral solliciteren voor onderzoeksjournalist bij vermaarde bladen als Story of Dag Allemaal. Ze gaan je daar met open armen ontvangen. Je hebt de juiste ingesteldheid om het echt ver te schoppen !
Waarschuw ons als je bijdrages ooit in Terzake komen hee ? Bedankt op voorhand !
en wat was uw argument inzake het topic onderwerp aub?
Cynara Cardunculus is offline  
Oud 7 december 2011, 21:25   #133
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Een laatste opmerking: Di Rupo heeft in mijn ogen weinig stereotiep "homoseksueels" over zich. Berlusconi is bijvoorbeeld een pak verwijfder.
²

Berlusconi deed een beetje teveel zijn 'best' om als een opperhetero over te komen..
Eigenzinnig is offline  
Oud 7 december 2011, 21:26   #134
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie geeft er iets om?

Overigens is het niet Di Rupo maar Reynders die de meeste internationale bezoeken afwerkt, en van die kerel moeten we eerder overdreven machismo vrezen.

En precies alsof de presidenten van Nigeria en Zuid-Afrika Di Rupo niet de hand zouden schudden omdat-ie homo is. Sarkozy schudde ook handjes met Khadafi, maar dat wil nog niet zeggen dat het dikke vriendjes waren. Gorbatsjov/Reagan... Dat is gewoon politiek, alle principes opzij.

Het gaat niet over hoe we er hier in Belgie over denken (zelf heb ik totaal geen probleem met homosexualiteit), maar gezien de openheid over zijn geaardheid tegenover de WETTEN van sommige landen.

Wat ik niet zo gezellig vond was zijn opmerking tegenover die nederlandsonkundige minister wiens naam ik al vergeten ben, waarbij hij het over testosteronpillekes had om potent te worden tegenover de koning.. kweenie zenne.
Oud 7 december 2011, 21:29   #135
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat niet over hoe we er hier in Belgie over denken (zelf heb ik totaal geen probleem met homosexualiteit), maar gezien de openheid over zijn geaardheid tegenover de WETTEN van sommige landen.

Wat ik niet zo gezellig vond was zijn opmerking tegenover die nederlandsonkundige minister wiens naam ik al vergeten ben, waarbij hij het over testosteronpillekes had om potent te worden tegenover de koning.. kweenie zenne.

Nogmaals, wie mijn politieke voorkeuren kent, weet dat ik geen voorliefde voor Di Rupo heb - maar zeggen dat zijn geaardheid ons imago in het buitenland gaat schaden... Bij Mauritanië en Tsjaad? Mens, die jongens daar weten het zelf niet eens. Reynders is onze afgevaardigde op internationaal vlak (brrr), en of Di Rupo al dan niet achter de vrouwen zit zal andere landen worst wezen: zij zijn geïnteresseerd in ontwikkelingshulp, of investeringen, of een leuke afzetmarkt.

Laatst gewijzigd door lombas : 7 december 2011 om 21:30.
lombas is offline  
Oud 7 december 2011, 21:39   #136
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:

Nogmaals, wie mijn politieke voorkeuren kent, weet dat ik geen voorliefde voor Di Rupo heb - maar zeggen dat zijn geaardheid ons imago in het buitenland gaat schaden... Bij Mauritanië en Tsjaad? Mens, die jongens daar weten het zelf niet eens. Reynders is onze afgevaardigde op internationaal vlak (brrr), en of Di Rupo al dan niet achter de vrouwen zit zal andere landen worst wezen: zij zijn geïnteresseerd in ontwikkelingshulp, of investeringen, of een leuke afzetmarkt.
ik vind zijn donkerrode politieke voorkeur ook véél erger dan zijn roze 'sexuele' voorkeur..
Eigenzinnig is offline  
Oud 8 december 2011, 00:22   #137
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Voor regeringsleiders geldt onschendbaarheid bij staatsbezoeken, die kunnen niet worden opgepakt tenzij ze publiekelijk iemand zouden neerschieten ofzo.
Oud 8 december 2011, 00:27   #138
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Voor regeringsleiders geldt onschendbaarheid bij staatsbezoeken, die kunnen niet worden opgepakt tenzij ze publiekelijk iemand zouden neerschieten ofzo.
En hij zal op gejuich door de meute worden onthaald zeker?
Oud 8 december 2011, 00:29   #139
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En hij zal op gejuich door de meute worden onthaald zeker?
Hoeft dat dan?
Oud 8 december 2011, 00:34   #140
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Hoeft dat dan?
Heeft Bush ook niet eens een schoen naar zijn hoofd gezwierd gekregen en die was toch straight?
Jakko is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be