![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat ik hier zeg is identiek aan hetgeen bij auto's nogal eens toegepast wordt om ze door de keuring te krijgen door een opzettelijk lek in de uitlaat te veroorzaken. Ik ga me daar momenteel niet mee bezig houden, want ik zie ze nog niet direct dit soort controles uitvoeren. Een helicopter of wat dan ook rondsturen om alle schouwen te controleren is quasi niet te doen en dan heb ik het nog niet gehad over de kosten/baten. Laatst gewijzigd door Stingray : 13 februari 2013 om 10:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Banneling
|
![]() Geloof het maar niet. De gemiddelde jan met de pet (idioot) zal men hiermee inderdaad vangen. Noch bij mij, noch bij Maddox zal dit lukken.
Laatst gewijzigd door Stingray : 13 februari 2013 om 10:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen probleem, hebt U uw huiszoekingsbevel?
Want ik laat geen vreemden zonder dwangbevel binnen.
![]() |
#124 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Europees Commissaris
|
![]() Als ge zo iemand kent in de buurt die al zijn vuiligheid opstookt en daardoor de hele buurt vergiftigd moet ge soms het recht in eigen handen nemen, dat is soms de beste en snelste oplossing. Ook bij ons hebben we dat zo aangepakt. Meneer marginaal stookte al zijn plastic rommel op en we zijn gewoon met 3 potige mannen aan zijn deur gaan aanbellen. De eerste keer hebben we hem een waarschuwing gegeven, de tweede keer was het prijs hebben we hem goed in elkaar geramd en zijn haar in de fik gestoken. Ge had da moeten zien die angst in zijn ogen ... priceless haha!
Enfin, meneer heeft het nu wel gesnopen blijkbaar. Het buurtcomité houdt alvast een oogje in het zeil ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Vreemdeling
|
![]() Greenpeace is tegen de ontginning van schaliëgas zijn, tegen kernenergie, tegen fossiele brandstoffen... enz.
Maar waar zijn hun luide protesten tegen de talloze mensen die met hun allesbrander vochtig hout tot zelfs afval verbranden en zo veel fijn stof en dioxines uitstoten. Met dit koude weer worden er tonnen de lucht in geblazen. Hout kan enkel in een biocentrale of eventueel in een pelletkachel op een ecologische en rendabele manier verbrand worden. Waarom laat men in België dan nog die allesbranders toe die duidelijk het milieu verpesten. Greenpeace en Groen waar blijft jullie protest? |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik woon wel wat afgelegen, zonder directe buren, de eerste is op een halve kilometer. Ik zie niet wie ik schade zou kunnen berokkenen met mijn houtkachel. In dichtbewoonde wijken is het misschien anders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Banneling
|
![]() Goed gedroogd hout geeft niet veel overlast voor de buren.
Laatst gewijzigd door giserke : 25 februari 2013 om 11:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ruikt nog lekker en comfortabel ook.
![]() |
#130 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Hoeveel % van de mensen met een kachel verbranden droog hout? Hout dat weinig hars bevat. Verder op welk temperatuur wordt dit hout dan verbrand? Een open haard met een groot venster haalt bijvoorbeeld nooit de nodige hoge verbrandingstemperatuur die nodig is om de uitstoot van dioxines en fijn stof te beperken. Wat is het rendement? Voor gas en stookolieinstallaties gelden er strenge normen en worden er geregeld controles met CO2 metingen uitgevoerd. Maar je buurman met een kachel, type allesbrander, die zonder enige kwaliteitsnorm vrij te koop zijn, kan letterlijk alles opbranden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Banneling
|
![]() Hout met hars haalt zelfs een hogere temperatuur.
Het probleem stelt zich wanneer men allerlei plaatmaterialen en beschilderd hout en hout gaat verbranden die niet droog genoeg is. Platen en Nat hout haalt niet de temperatuur die nodig is om de uitstoot van CO minimaal te houden. Laatst gewijzigd door giserke : 25 februari 2013 om 12:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#133 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Daarom een verbod op het gebruik van die houtkachels en open haarden die tijdens de jaarlijkse controles aan huis een te lage verbrandingstemperatuur hebben, te veel CO2 uitstoten of een te laag rendement hebben. Alle harsrijke houtsoorten moeten in een biocentrale verbrand worden ofwel verwerken tot pellets. Waarom hoor ik Groen hier niet? Op andere gebieden zijn ze streng tot in het absurde (stralingsnormen GSM, radioactiviteit). Of zijn er misschien te veel groene kiezers met een houtkachel, die men niet voor het hoofd wil stoten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook, CO2 uitstoot staat direct evenredig met de hoeveelheid verbrande materiaal, niet met de warmte die effectief gebruikt word. Men kan prima tonnen hout opstoken in een kampvuur, en nog steeds een diepvrieswoning hebben. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#135 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Trouwens, de CO2 uitstoot van kachels kan niet bewezen worden aangezien men niet weet hoeveel hout er verbrand wordt. Overigens verbranden we bomen, die voordien zuivere lucht gemaakt hebben. Puur mathematisch hebben we dus ook geen CO2 uitgestoten. Overigens kan ik met een geforceerde luchtdoorvoer doorheen mijn schouw de toestand zodanig 'vervalsen' dat er zelfs niets meer te meten is. Laatst gewijzigd door Stingray : 25 februari 2013 om 14:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik los dat anders op. Had hier een buurmannetje van de groene kleur, die eens een bezwaar ingediend had tegen mijn bouwvergunning. Hij was wel vergeten dat hij een stookolietank in de grond had zitten die hij buiten gebruik gesteld had, maar niet gesaneerd. Een klacht naar OVAM en ik heb nooit niets meer van hem gehoord. Groene mannen moet je met hun eigen wapens bestrijden. Laatst gewijzigd door Stingray : 25 februari 2013 om 14:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Vreemdeling
|
![]() We leven toch in absurdistan. Zojuist op de radio: verbod op GSM's voor kinderen kleiner dan 7 jaar. De strenge stralingsnormen in Brussel ter wereld.
Zonder dat er enig bewijs is dat dit schadelijk is voor kinderen wordt dit verboden. Het beruchte voorzorgsprincipe. Deze kinderen mogen wel in tuin spelen. In de rook van de vele houtkachels die in België aan geen enkele norm moeten voldoen. En de rook van een houtkachel is echt schadelijk, vooral als men zoals vele mensen letterlijk alles opbrandt. Want de vuilniszakken zijn toch zo duur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Evengoed, moesten " drie potige mannen " agressief tegen mijn deur komen boenken, dan ga ik opendoen met het geladen jachtgeweer in de hand. Wat zijn dat voor manieren, de mensen inéén gaan kloppen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat blijft er dan over ? Karton ? Kan geen kwaad. Wat nog ? En wat de GSM betreft, wie rust er nu kinderen van minder dan 7 jaar uit met GSM's ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Een 10-tal buren rondom mij hebben nog nooit hun diftar vuilniscontainer buitengezet. Ze hebben allemaal een brief ontvangen van het gemeentebestuur met de vraag wat ze met hun vuilnis doen. Wat denkt u? |
|
![]() |
![]() |