Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 18 december 2011, 13:40   #121
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Bekakt = hautain. Als je wil weten wat hautain is dan moet U uw bovenstaande stukje maar eens herlezen.
Heeft ze dan niet gelijk over Henri1 en andere belgicisten, die het altijd maar over de inhoud van hun WC pot hebben ?
Daar neem ik ook liever enige afstand tegenover, maar misschien wordt u liever met de neus op 'de feiten' gedrukt ?
Oud 18 december 2011, 15:29   #122
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Heeft ze dan niet gelijk over Henri1 en andere belgicisten, die het altijd maar over de inhoud van hun WC pot hebben ?
Daar neem ik ook liever enige afstand tegenover, maar misschien wordt u liever met de neus op 'de feiten' gedrukt ?
Hollander is offline  
Oud 18 december 2011, 15:41   #123
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard A

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Nochtans zie ik onder de landen waarvan Fitch de rating dreigt te verlagen (Belgie, Spanje, Slovenië, Italië, Ierland en Cyprus) niet zo zeer de 'sterkste' Europese economieën)!
U concentreert zich bewust op Fitch ?

Natuurlijk want anders moet u onder ogen zien dat Nederland stilaan ook onder vuur komt te liggen.
Henri1 is offline  
Oud 18 december 2011, 15:44   #124
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
ge maakt uzelf belachelijk jongen
Hij heeft nochtans een punt.
Henri1 is offline  
Oud 18 december 2011, 16:16   #125
Hollander

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U concentreert zich bewust op Fitch ?

Natuurlijk want anders moet u onder ogen zien dat Nederland stilaan ook onder vuur komt te liggen.
U heeft vast wel een bronnetje van een beetje betrouwbaar kredietwaarderingsburo die Nederland op gelijke hoogte stelt met België.
Hollander is offline  
Oud 18 december 2011, 17:03   #126
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
een beetje betrouwbaar kredietwaarderingsburo
Zijn die er nog?
Oud 18 december 2011, 17:16   #127
Hollander

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Zijn die er nog?
Henri suggereert dat immers. Wie ben ik om er dan aan te twijfelen?
Hollander is offline  
Oud 18 december 2011, 17:17   #128
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Terzijde :
Dat alles wat met kak te maken heeft een zeer essentieel element is in de “argumenten” en de denkwereld van belgicisten zoals mijnheer Henri en uw diverse forumgedaanten is ons allen inmiddels bekend.
Betreffende de “tijd waar in grafelijke wiegen geboren leeglopers het voor het zeggen haddenkan ik u meedelen dat mijn landgenoten en ikzelf die periode sinds lang ontgroeid zijn. U en uw landgenoten kennelijk nog niet.

Inzake het onderwerp van deze draad :
Het zal u misschien zijn opgevallen dat de installatie van de door u langverwachte nieuwe Belgische regering niet veel zoden aan de dijk heeft gebracht voor wat betreft de mate van vertrouwen die de internationale markten in België hebben, wel integendeel. Dat kan naar mijn overtuiging overigens weinig verbazing wekken : bedoelde regering wordt ook door de bevolking zelve nauwelijks of niet vertrouwd, en met reden.

In dat verband interesseert het mij te weten hoe mensen als u, die onvoorwaardelijk alles voorstaan wat met België te maken heeft, denken dat de regering Di Rupo het broodnodig vertrouwen van de bevolking kan terugwinnen, wetend dat deze niet eens gesteund wordt door de parlementaire vertegenwoordigers van de grootste bevolkingsgroep in België. Dank bij voorbaat voor een inhoudelijke respons.
Dat is maar een gedacht. Nicolas Paul Stéphane Sarközy de Nagy-Bocsa vergeten?

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 18 december 2011 om 17:27.
Het Oosten is offline  
Oud 18 december 2011, 18:01   #129
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dat is maar een gedacht. Nicolas Paul Stéphane Sarközy de Nagy-Bocsa vergeten?
Ach mijnheer System, mocht u zich wat beter hebben ingelicht dan zou u weten dat Nicolas Sarkozy en/of zijn vader geen enkele adellijke titel voeren en dus niet tot de noblesse behoren of er ooit toe behoord hebben.

Families uit de aristocratie, die u ongetwijfeld bekakten zult noemen, hebben dan wel in sommige gevallen heel lange namen, kastelen, wapenschilden, etc…, maar dat betekent niet dat zij tot de adel behoren : het gaat in hun geval derhalve NIET om “in grafelijke wiegen geboren leeglopers”.

Voor het overige kan en zal ik niet beletten dat u zich desgewenst verder compleet belachelijk maakt met uw bijzonder ondoordachte bemerkingen : ga gerust uw gang.

Anderzijds zou het ons allen wellicht meer interesseren mocht u een zinnig inhoudelijk antwoord trachten te geven op de vraag vervat in mijn post 119, al lijkt mij dat zo stilaan ijdele hoop te zijn.
Gwylan is offline  
Oud 18 december 2011, 18:03   #130
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ach mijnheer System, mocht u zich wat beter hebben ingelicht dan zou u weten dat Nicolas Sarkozy en/of zijn vader geen enkele adellijke titel voeren en dus niet tot de noblesse behoren of er ooit toe behoord hebben. Families uit de aristocratie, die u ongetwijfeld bekakten zult noemen, hebben dan wel in sommige gevallen heel lange namen, kastelen, wapenschilden, etc…, maar dat betekent niet dat zij tot de adel behoren : het gaat in hun geval derhalve NIET om “in grafelijke wiegen geboren leeglopers”.

Voor het overige kan en zal ik niet beletten dat u zich desgewenst verder compleet belachelijk maakt met uw bijzonder ondoordachte bemerkingen : ga gerust uw gang.

Anderzijds zou het ons allen wellicht meer interesseren mocht u een zinnig inhoudelijk antwoord trachten te geven op de vraag vervat in mijn post 119, al lijkt mij dat zo stilaan ijdele hoop te zijn.
Sarcosy is van adelijke afkomst.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 18 december 2011 om 18:07.
Het Oosten is offline  
Oud 18 december 2011, 18:13   #131
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Dat is hij niet. Zeker niet langs moeders kant en ook niet langs vaders kant. Wel mocht één van zijn vaderlijke voorvaderen dank zij Ferdinand II van Habsburg de naam van zijn dorp van oorsprong doen voorgaan op zijn familienaam en mocht hij van de heraldiek gebruik maken. Maar formeel gezien is hij niet van adel.
DucDEnghien is offline  
Oud 18 december 2011, 18:17   #132
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik merk dat u eerst een zoveelste flater van jewelste had begaan door te stellen dat de moeder van Nicolas Sarkozy van adel is, maar dat u deze intussen hebt verwijderd. Voor alle duidelijkheid : de moeder van Nicolas Sarkozy is Andrée Mallah, geboren in Parijs op 12.10.1925, dochter van Bénédict Mallah, (geboren als Aaron Mallah) en Adèle Bouvier. De familie Mallah is van joodse afkomst. Bekakt, ongetwijfeld, maar geen adel.

Ergo : noch de vader, noch de moeder, noch Nicolas zelf behoren tot de noblesse.
Gwylan is offline  
Oud 18 december 2011, 18:25   #133
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Hij heeft nochtans een punt.

in uw ogen wel uiteraard
maar vindt u het erg als we u niet voor een nobelprijs nomineren?

Laatst gewijzigd door born2bewild : 18 december 2011 om 18:26.
born2bewild is offline  
Oud 18 december 2011, 18:26   #134
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik merk dat u eerst een zoveelste flater van jewelste had begaan door te stellen dat de moeder van Nicolas Sarkozy van adel is, maar dat u deze intussen hebt verwijderd. Voor alle duidelijkheid : de moeder van Nicolas Sarkozy is Andrée Mallah, geboren in Parijs op 12.10.1925, dochter van Bénédict Mallah, (geboren als Aaron Mallah) en Adèle Bouvier. De familie Mallah is van joodse afkomst. Bekakt, ongetwijfeld, maar geen adel.

Ergo : noch de vader, noch de moeder, noch Nicolas zelf behoren tot de noblesse.
Hij werd geboren als zoon van een Hongaarse immigrant, Pál Sárközy Nagybócsai, en een Franse moeder, Andrée Mallah. Zijn vaders familie behoorde tot de lage Hongaarse adel en bezat landerijen en een klein kasteel in Alattyán, nabij Szolnok.
Het Oosten is offline  
Oud 18 december 2011, 18:32   #135
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Hij werd geboren als zoon van een Hongaarse immigrant, Pál Sárközy Nagybócsai, en een Franse moeder, Andrée Mallah. Zijn vaders familie behoorde tot de lage Hongaarse adel en bezat landerijen en een klein kasteel in Alattyán, nabij Szolnok.
Om tot de adel te behoren (lage of hoge adel) moest en moet je altijd een titel verkrijgen en dit werd altijd, zelf in de vroege Middeleeuwen bevestigd door een document. Hebben ze nooit gehad. Maar de nederlandstalige versie van wiki spreekt inderdaad van "lagere hongaarse adel". Wat een fout is, je kan beter de franse versie raadplegen wat in het geval van Sarkosy redelijk evident is.

Laatst gewijzigd door DucDEnghien : 18 december 2011 om 18:34.
DucDEnghien is offline  
Oud 18 december 2011, 18:33   #136
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Vermits u van geen ophouden weet, gelieve het onderlijnde te bewijzen, en dan praten we verder.
Gwylan is offline  
Oud 18 december 2011, 18:39   #137
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vermits u van geen ophouden weet, gelieve het onderlijnde te bewijzen, en dan praten we verder.
Als u even googelt dan kunt u er niet naast kijken.
Het Oosten is offline  
Oud 18 december 2011, 18:44   #138
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als u even googelt dan kunt u er niet naast kijken.
Is dat uw bewijs ?
Verwijzend naar post 136 van onze forumcollega heb ik ook reeds gemerkt dat één en ander fout wordt beschreven in de Nederlandstalige wiki-versie, maar de realiteit is dat noch Nicolas Sarkozy, noch zijn vader, noch zijn moeder ooit een adellijke titel hebben verkregen, en dus niet tot de noblesse behoren.
Gwylan is offline  
Oud 18 december 2011, 18:46   #139
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Om tot de adel te behoren (lage of hoge adel) moest en moet je altijd een titel verkrijgen en dit werd altijd, zelf in de vroege Middeleeuwen bevestigd door een document. Hebben ze nooit gehad. Maar de nederlandstalige versie van wiki spreekt inderdaad van "lagere hongaarse adel". Wat een fout is, je kan beter de franse versie raadplegen wat in het geval van Sarkosy redelijk evident is.

Sarkozy, noble authentique, Villepin, roturier

Justement, Nicolas-Philippe Piot a tenu compte de la noblesse d'origine étrangère, dont le premier représentant est le président de la République Nicolas Sarkozy de Nagy-Bosca. Confirmant l'extraction noble du chef de l'Etat, le guide précise que ses ancêtres hongrois ont bénéficié de lettres de noblesse attribuées par le roi Ferdinand II en septembre 1628, �* Vienne. Ancien président du CNPF, le patronat français, Ernest-Antoine Seillière ne doit lui son titre de baron qu'�* la relève arbitraire par ses ancêtres d'une branche cadette éteinte, renforcée en 1886 par des quartiers de noblesse papale sans aucune valeur en France.
Het Oosten is offline  
Oud 18 december 2011, 18:47   #140
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Terzijde :
Dat alles wat met kak te maken heeft een zeer essentieel element is in de “argumenten” en de denkwereld van belgicisten zoals mijnheer Henri en uw diverse forumgedaanten is ons allen inmiddels bekend.
Betreffende de “tijd waar in grafelijke wiegen geboren leeglopers het voor het zeggen hadden” kan ik u meedelen dat mijn landgenoten en ikzelf die periode sinds lang ontgroeid zijn. U en uw landgenoten kennelijk nog niet.

Inzake het onderwerp van deze draad :
Het zal u misschien zijn opgevallen dat de installatie van de door u langverwachte nieuwe Belgische regering niet veel zoden aan de dijk heeft gebracht voor wat betreft de mate van vertrouwen die de internationale markten in België hebben, wel integendeel. Dat kan naar mijn overtuiging overigens weinig verbazing wekken : bedoelde regering wordt ook door de bevolking zelve nauwelijks of niet vertrouwd, en met reden.

In dat verband interesseert het mij te weten hoe mensen als u, die onvoorwaardelijk alles voorstaan wat met België te maken heeft, denken dat de regering Di Rupo het broodnodig vertrouwen van de bevolking kan terugwinnen, wetend dat deze niet eens gesteund wordt door de parlementaire vertegenwoordigers van de grootste bevolkingsgroep in België. Dank bij voorbaat voor een inhoudelijke respons.
Ik vermoed dat de betrokkenen, toen ze nog als dreumes in een kinderparkje zaten, op een gegeven ogenblik van hun eigen kakje hebben geproefd en het erg smakelijk hebben gevonden. Zoiets laat op psychisch vlak sporen na.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be