Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 december 2011, 22:26   #121
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
En daar staan wel andere dingen in dan in het 70 punten programma.
Maar blijkbaar hebben dhimmies meer problemen met '' eigen volk eerst' dan met oproepen tot vervolging, geweld en moord.
Daarvoor zijn ze juist dhimmies aka moslimonderhorigen, éh.
Maar ondertussen kennen we onze poulains, verknipt als ze zijn.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2011, 22:54   #122
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Helemaal niet zoals ik al zei.
Arbitrage gevraagd
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2011, 22:56   #123
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
En daar staan wel andere dingen in dan in het 70 punten programma.
Maar blijkbaar hebben dhimmies meer problemen met '' eigen volk eerst' dan met oproepen tot vervolging, geweld en moord.

Diego Raga
Daarvoor zijn ze juist dhimmies aka moslimonderhorigen, éh.
Maar ondertussen kennen we onze poulains, verknipt als ze zijn.

Eno2

Ook allemaal opgeklopte zever van die dhimmies
Oud 22 december 2011, 23:02   #124
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dit is racistisch :

23. WERK VOOR EIGEN VOLK EERST
]
En wat is het verschil met '' bij gelijke kwalificaties krijgen allochtonen de voorkeur''?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2011, 23:05   #125
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
En wat is het verschil met '' bij gelijke kwalificaties krijgen allochtonen de voorkeur''?
positieve discriminatie mag
Oud 23 december 2011, 06:37   #126
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Er wordt eerst en vooral naar de kwalificaties gekeken; het VB kijkt uitsluitend naar de afkomst.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2011, 06:41   #127
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Er wordt eerst en vooral naar de kwalificaties gekeken; het VB kijkt uitsluitend naar de afkomst.
waar staat dat ?
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2011, 06:49   #128
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
waar staat dat ?
In hun 70-punten programma; en mijnheer Dewinter heeft dit nog expliciet herhaald in het Vlaams parlement op 14 december.
Oud 23 december 2011, 07:07   #129
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
In hun 70-punten programma; en mijnheer Dewinter heeft dit nog expliciet herhaald in het Vlaams parlement op 14 december.
Gelieve u te beperken tot actuele informatie, anders begin ik ook met racistische koranverzen...

Waar staat dat afkomst het enige criterium is voor het VB ?
Oud 23 december 2011, 07:09   #130
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Ik wil u er gerust attent op maken dat elk persbericht uitgaande van het VB
in wezen racistisch van inhoud is (een paar uitzonderingen niet te na gesproken) ; de meeste zijn echter wat ikj zou durven noemen "voorzichtig racistisch" in die zin dat ze statistische waarheden op een eenzijdige wijze
weergeven (& zoals geweten is , is een halve waarheid erger dan een hele leugen).

Ten einde de site Politics.be te beschermen tegen wettelijke aanklachten
(wij zijn geen rijke politieke partij) kies ik er dikwijls voor om sommige berichten niet te plaatsen.

De verwarring komt blijkbaar voort uit het feit dat voor sommige forummers "racisme" geen duidelijke zaak is, alhoewel het in feite simpel is: het gaat om het systematisch beoefenen van vooroordelen tegenover een ganse groep mensen. Men kan eenvoudig een test doen met sommige uitlatingen:
men hoeft slechts termen zoals "Roma zigeuners" "Allochtonen" "Moslims"

"linksen" enz.. te vervangen door bv. "roodharigen" of "bruinogigen" en dan merkt men vanzelf de belachelijkheid van het in de uitlating tentoongespreide vorm van racisme.
Dat is dan ook het enige verschil tussen en VB en het VB.
Ze zijn een beetje voorzichtiger geworden, maar hun racistische discours blijft behouden.
Oud 23 december 2011, 07:11   #131
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Gelieve u te beperken tot actuele informatie, anders begin ik ook met racistische koranverzen...

Waar staat dat afkomst het enige criterium is voor het VB ?
Oud 23 december 2011, 07:20   #132
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
geen bron dus..das genoteerd..
Oud 23 december 2011, 07:56   #133
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb dat gezien in rechtstreekse uitzending op villa politica.

En daarom zeg ik je: je haalt het wel een beetje uit zijn verband. Zelfs al heeft hij, naar mijn herinnering, zo iets gezegd van "wij van het Vlaams Belang geven de voorkeur aan de Vlamingen" ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2011, 08:04   #134
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

En daarom zeg ik je: je haalt het wel een beetje uit zijn verband. Zelfs al heeft hij, naar mijn herinnering, zo iets gezegd van "wij van het Vlaams Belang geven de voorkeur aan de Vlamingen" ...
Heeft hij verklaart 'ook al als ze niet gekwalificeerd zijn' ?

..anders is het maar een vorm van positieve discriminatie en is dit hele racistische discour laster en eerroof..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 23 december 2011 om 08:05.
Oud 23 december 2011, 09:27   #135
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
De verwarring komt blijkbaar voort uit het feit dat voor sommige forummers "racisme" geen duidelijke zaak is, alhoewel het in feite simpel is: het gaat om het systematisch beoefenen van vooroordelen tegenover een ganse groep mensen. Men kan eenvoudig een test doen met sommige uitlatingen:
men hoeft slechts termen zoals "Roma zigeuners" "Allochtonen" "Moslims"

"linksen" enz.. te vervangen door bv. "roodharigen" of "bruinogigen" en dan merkt men vanzelf de belachelijkheid van het in de uitlating tentoongespreide vorm van racisme.
Als het zo simpel was waarom zegt dan zelfs het CGKR dan het een moeilijk te definieëren begrip is ?

Zal ik het u zeggen omdat het letterlijk interpreteren van dat begrip zijn doel mist, mensen die moslims of vreemdelingen of etnische groepen in het algemeen discrimineren vallen niet onder racisme..daarom heeft met de racismewet uitgebreid/aangepast met een discriminatiewet waar men de termen beter heeft gespecifieërd...tenminste wat de vreemdelingen en andere minderheden betreft..

Leden van een partij met een discriminerend discour,taalgroepen of de meerderheid discrimineren kan nog steeds zonder problemen...

Het is dan ook een term die is ontworpen om een specifiek type van discriminatie te kunnen beteugelen..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 23 december 2011 om 09:30.
Oud 23 december 2011, 19:26   #136
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Het verslag komt nog wel op de site van het Vlaams parlement.
Dan zullen we het kunnen nalezen.

Heb je gehoord wat Eric Van Rompuy Filip Dewinter verweet over uitsluiten? En hoe Filip Dewinter dit beaamde en toevoegde "eigen volk eerst". Eerst werk voor eigen volk, en dan pas het niet-eigen volk.
Dat is discriminatie en racistisch!
Oud 23 december 2011, 19:45   #137
artisjok
Banneling

Standaard

Ik had de volgorde niet helemaal correct :

Mijnheer Dewinter :
......
Het omgekeerde racisme dat men ons via quotaregelingen – u noemt het streefcijfers, maar dat is hetzelfde – wil opleggen, is onaanvaardbaar. Voor ons moet de lat niet eens gelijk liggen voor iedereen. Er is niets mis mee dat op momenten van crisis en hoge werkloosheid wordt gekozen voor de prioritaire tewerkstelling van diegenen die over onze nationaliteit beschikken. Inderdaad, de Vlaamse overheid moet durven opkomen, moet durven kiezen voor het principe van ‘werk voor eigen volk eerst’! (Applaus bij het Vlaams Belang)
......
Mijnheer Van Rompuy:
Mijnheer Dewinter, u bent hypocriet, want u wilt geen stimulering van tewerkstelling van allochtonen, en dan staat u op de eerste rij om te zeggen dat ze niet willen werken en dat ze een last voor de samenleving zijn. Stop dat hypocriet debat. Het gaat voor u niet over streefcijfers of quota, u wilt gewoon geen stimuli om allochtonen kansen te geven op de arbeidsmarkt. (Applaus bij CD&V, sp.a en Open Vld)
......
Mijnheer Dewinter :
Mijnheer Van Rompuy, u hebt overschot van gelijk. Wij streven er inderdaad naar dat diegenen die onze nationaliteit hebben, aan werk geraken.
http://www.vlaamsparlement.be/Proteu...tion?id=652010
Oud 23 december 2011, 19:46   #138
eno2
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Het verslag komt nog wel op de site van het Vlaams parlement.
Dan zullen we het kunnen nalezen.

Heb je gehoord wat Eric Van Rompuy Filip Dewinter verweet over uitsluiten? En hoe Filip Dewinter dit beaamde en toevoegde "eigen volk eerst". Eerst werk voor eigen volk, en dan pas het niet-eigen volk.
Dat is discriminatie en racistisch![/QUOTE]
Dat hangt ervan af
Het is niet automatisch racistisch.
Iedere natie heeft de plicht zijn eigen onderdanen te beschermen. Ook door het tegengaan van overmatige, onwenselijk of schadelijke geachte inwijking.
Daartoe bestaan imigratiewetten en het behandelen van immigranten via (work permits, sociale rechten en dergelijke, papieren en nationalisatie)
Die gaan van zeer streng tot zeer slap.
Er zijn perfect onracistische landen die zelf multicultureel zijn waar bijna geen vreemdeling inkomt van geen enkele nationaliteit. Ik kan het weten want ik heb het geprobeerd -legaal.Wil je dat als racistisch bestempelen, een dergelijke haast waterdichte vreemdelingenpolitiek? Het is gewoon nationalistisch en wie zo streng wil zijn, die kan en mag dat. Zelfs een land dat ondermaats bevolkt is, doet dat soms. Met des te meer reden zouden de dichtsbevolkte landen dat kunnen doen die al zeer veel of al te veel vreemdelingen opgenomen hebben. Zonder daarom racistisch te zijn.
Het tegendeel is dan nefast voor de sociale cohesie en vragen voor onoverkomelijke moeilijkheden.

Laatst gewijzigd door eno2 : 23 december 2011 om 19:59.
Oud 23 december 2011, 19:51   #139
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Dat hangt ervan af
Het is niet automatisch racistisch.
Iedere natie heeft de plicht zijn eigen onderdanen te beschermen. Ook door het tegengaan van overmatige, onwenselijk of schadelijke geachte inwijking.
Daartoe bestaan imigratiewetten en het behandelen van immigranten via (work permits, sociale rechten en dergelijke, papieren en nationalisatie)
Die gaan van zeer streng tot zeer slap.
Er zijn perfect onracistische landen die zelf multicultureel zijn waar bijna geen vreemdeling inkomt van geen enkele nationaliteit. Ik kan het weten want ik heb het geprobeerd -legaal.Wil je dat als racistisch bestempelen, een dergelijke haast waterdichte vreemdelingenpolitiek? Het is gewoon nationalistisch en wie zo steng wil zijn, die kan en mag dat.
Sorry, ik gaf niet mee wat het onderwerp was : "Actualiteitsdebat over het diversiteitsbeleid van Jobpunt Vlaanderen"
Oud 23 december 2011, 19:51   #140
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eerst werk voor eigen volk, en dan pas het niet-eigen volk.
Dat is overal ter wereld zo, in elke industrie.
Pas als het eigen volk niet voldoet aan de vereiste kwalificaties, zal er daar een buitenlander aangenomen worden.
En zo hoort het ook.

Kijk maar naar de OPEC-landen, die voor de opbouw en uitbating van hun olieraffinaderijen, het liefst gebruik maken van de diensten van werkkrachten uit Europa, de VS, Japan enz, allemaal niet-eigen volk.
Al eens naar de bouwfirma's in Dubai gekeken ? Allemaal niet-eigen volk.
Zijn al die moslimleiders daar dan ook racisten ?
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be