![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar ondertussen kennen we onze poulains, verknipt als ze zijn. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Banneling
|
![]() Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht En daar staan wel andere dingen in dan in het 70 punten programma. Maar blijkbaar hebben dhimmies meer problemen met '' eigen volk eerst' dan met oproepen tot vervolging, geweld en moord. Diego Raga Daarvoor zijn ze juist dhimmies aka moslimonderhorigen, éh. Maar ondertussen kennen we onze poulains, verknipt als ze zijn. Eno2 Ook allemaal opgeklopte zever van die dhimmies |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waar staat dat afkomst het enige criterium is voor het VB ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze zijn een beetje voorzichtiger geworden, maar hun racistische discours blijft behouden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Banneling
|
![]() In hun 70-punten programma; en mijnheer Dewinter heeft dit nog expliciet herhaald in het Vlaams parlement op 14 december.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En daarom zeg ik je: je haalt het wel een beetje uit zijn verband. Zelfs al heeft hij, naar mijn herinnering, zo iets gezegd van "wij van het Vlaams Belang geven de voorkeur aan de Vlamingen" ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
..anders is het maar een vorm van positieve discriminatie en is dit hele racistische discour laster en eerroof.. Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 23 december 2011 om 08:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zal ik het u zeggen omdat het letterlijk interpreteren van dat begrip zijn doel mist, mensen die moslims of vreemdelingen of etnische groepen in het algemeen discrimineren vallen niet onder racisme..daarom heeft met de racismewet uitgebreid/aangepast met een discriminatiewet waar men de termen beter heeft gespecifieërd...tenminste wat de vreemdelingen en andere minderheden betreft.. Leden van een partij met een discriminerend discour,taalgroepen of de meerderheid discrimineren kan nog steeds zonder problemen... Het is dan ook een term die is ontworpen om een specifiek type van discriminatie te kunnen beteugelen.. Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 23 december 2011 om 09:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dan zullen we het kunnen nalezen. Heb je gehoord wat Eric Van Rompuy Filip Dewinter verweet over uitsluiten? En hoe Filip Dewinter dit beaamde en toevoegde "eigen volk eerst". Eerst werk voor eigen volk, en dan pas het niet-eigen volk. Dat is discriminatie en racistisch! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Banneling
|
![]() Ik had de volgorde niet helemaal correct :
Mijnheer Dewinter : ...... Het omgekeerde racisme dat men ons via quotaregelingen – u noemt het streefcijfers, maar dat is hetzelfde – wil opleggen, is onaanvaardbaar. Voor ons moet de lat niet eens gelijk liggen voor iedereen. Er is niets mis mee dat op momenten van crisis en hoge werkloosheid wordt gekozen voor de prioritaire tewerkstelling van diegenen die over onze nationaliteit beschikken. Inderdaad, de Vlaamse overheid moet durven opkomen, moet durven kiezen voor het principe van ‘werk voor eigen volk eerst’! (Applaus bij het Vlaams Belang) ...... Mijnheer Van Rompuy: Mijnheer Dewinter, u bent hypocriet, want u wilt geen stimulering van tewerkstelling van allochtonen, en dan staat u op de eerste rij om te zeggen dat ze niet willen werken en dat ze een last voor de samenleving zijn. Stop dat hypocriet debat. Het gaat voor u niet over streefcijfers of quota, u wilt gewoon geen stimuli om allochtonen kansen te geven op de arbeidsmarkt. (Applaus bij CD&V, sp.a en Open Vld) ...... Mijnheer Dewinter : Mijnheer Van Rompuy, u hebt overschot van gelijk. Wij streven er inderdaad naar dat diegenen die onze nationaliteit hebben, aan werk geraken. http://www.vlaamsparlement.be/Proteu...tion?id=652010 |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Het is niet automatisch racistisch. Iedere natie heeft de plicht zijn eigen onderdanen te beschermen. Ook door het tegengaan van overmatige, onwenselijk of schadelijke geachte inwijking. Daartoe bestaan imigratiewetten en het behandelen van immigranten via (work permits, sociale rechten en dergelijke, papieren en nationalisatie) Die gaan van zeer streng tot zeer slap. Er zijn perfect onracistische landen die zelf multicultureel zijn waar bijna geen vreemdeling inkomt van geen enkele nationaliteit. Ik kan het weten want ik heb het geprobeerd -legaal.Wil je dat als racistisch bestempelen, een dergelijke haast waterdichte vreemdelingenpolitiek? Het is gewoon nationalistisch en wie zo streng wil zijn, die kan en mag dat. Zelfs een land dat ondermaats bevolkt is, doet dat soms. Met des te meer reden zouden de dichtsbevolkte landen dat kunnen doen die al zeer veel of al te veel vreemdelingen opgenomen hebben. Zonder daarom racistisch te zijn. Het tegendeel is dan nefast voor de sociale cohesie en vragen voor onoverkomelijke moeilijkheden. Laatst gewijzigd door eno2 : 23 december 2011 om 19:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Pas als het eigen volk niet voldoet aan de vereiste kwalificaties, zal er daar een buitenlander aangenomen worden. En zo hoort het ook. Kijk maar naar de OPEC-landen, die voor de opbouw en uitbating van hun olieraffinaderijen, het liefst gebruik maken van de diensten van werkkrachten uit Europa, de VS, Japan enz, allemaal niet-eigen volk. Al eens naar de bouwfirma's in Dubai gekeken ? Allemaal niet-eigen volk. Zijn al die moslimleiders daar dan ook racisten ? |
|
![]() |
![]() |