![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als mijn teams klaar zijn, dan vertrekken ze wat mij betreft al om 14h (op de permanentie na), maar daar staat tegenover dat ze ook blijven tot 21h en langer als het echt brandt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Banneling
|
![]() Nooit nood gehad aan een vakbond en ik zou ook niet willen dat een vakbond in mijn naam gaat onderhandelen. Ik doe dat zelf wel, los van idiote "alles voor iedereen"-CAO's.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Minister-President
|
![]() Neen, want ik beschik niet over internet tijdens mijn werkuren
![]()
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Als een werknemer er het gevoel heeft uitgebuit te worden, of onvoldoende gewaardeerd, dan zal hij wel ander werk zoeken." Je werkt dat bepaald aantal uren, je bent super flexibel ... dan zal je loon daarmee wel in overeenstemming zijn. Je bent eventueel niet zoveel waard, niet zo capabel ... dan zal je wellicht niet zo vlug ander werk vinden ... dan moet je blijven en tevreden zijn ... "streng, maar rechtvaardig ..."
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mss dat u het normaal vind dat overuren niet uitbetaald worden,maar ik zeker niet. IK ben beginnen werken aan 45 uur in een zesdagenweek in 67 tel de uren maar is bij tot wanneer je aan een 36 urenweek zit,trouwens bij de overheid werkt men 40 uur per week en krijg je om de 4 weken 8 uur recup,dus in totaal 38uur!
![]() |
![]() |
#127 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
U klaagt over een systeem,terwijl uw systeem van werken net belet dat andere mensen aan het werk geraken,neem nu eens dat in elke kmo en bij de overheid dergelijke zaken schering en inslag zouden zijn,dan zouden er 3 keer meer werkozen zijn. Ik heb 10 jaar in de grond gezeten weliswaar voor de overheid,ik stel voor dat u dat ook eens probeert,in weer en wind,in hitte en bij vriesweer beste vlaamse leeuwin,wedden dat ge dan meer op een welpke zou lijken? Ga op een ander met stront gooien,ge zet mensen tegen mekaar op,en waarvoor,waarschijnlijk omdat ge niet beter weet!
![]() |
![]() |
#128 |
Banneling
|
![]() of die ambtenaren nu laveloos van hun kater te liggen bekomen of in gewone doen op hun stoel zitten, wat is het verschil?
laat die mensen toch drinken |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Minister-President
|
![]() ben verlegen in uw plaats
![]() |
#130 |
Banneling
|
![]() Nu kunnen ze zich terug bezighouden met "post it "wars.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Banneling
|
![]() Bij ondernemersroverheid Voka in Hasselt staat de twee verdiepen tent ook weeral buiten. En dat is nog geen zes maanden geleden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Juiste mensen kennen ja ![]()
![]() |
![]() |
#133 | |
|
![]() Citaat:
Natuurlijk moet het werk afgeraken, maar als het niet binnen de werkuren gedaan geraakt, betaal je werknemers dan ook extra he zeg !
![]() |
![]() |
#134 | |
|
![]() Citaat:
om wat uur starten ze dan? en gewoon zomaar? geen compensatie hier tegenover?
![]() |
![]() |
#135 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Is perfect normaal voor hogere bediendes en kader trouwens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
|
![]() Citaat:
Om misbruiken te voorkomen (zowel van werkgevers als van werknemers-kant) bestaat er bij ons een clocking-systeem. (wrs wel bij meerdere bedrijven ![]() dit houdt je tijd dat je op de werkvloer aanwezig bij op de minuut, en wordt je er ook op de minuut naar betaald. Is dat geen veel eerlijker systeem dan te zeggen..ahja, gij zijt vorige week is een paar uur langer geblven he..ga nu maar een uurke vroeger naar huis? Zo kunnen wij nu ook die uren op langere tijd opsparen om er dan later een volledig dag voor te nemen. Veel beter systeem, en eerlijk voor beide partijen.
![]() |
![]() |
#137 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Is dat vaak nodig? Nee, hoegenaamd niet. Maar wanneer het nodig is, dan is het wel de bedoeling dat ze er staan, en dat doen ze ook. Veel compensatie moet daar niet tegenover staan. De dagen nadien een halve dag nemen volstaat meestal wel. Die mensen zijn dan ook gemotiveerd en willen hun werk goed doen. Met een 9 to 5 mentaliteit kom je er niet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Banneling
|
![]() Voila, easy as that.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
|
![]() Citaat:
![]() dat is uitbuiten van mensen. Als men hier 16u moet werken, krijgt men alles boven de 8u aan 150% uitbetaald + mag men die uren (exacte uren) dus geen half dagske of paar uurkes, terugnemen als congé. Dat is het eerlijkste voor iedereen. Men werkt om te kunnen leven, niet omgekeerd. als er te veel werk is, of zaken moeten echt af, betaal je je werkmensen hiervoor, of je neemt meer volk in dienst !
![]() |