Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 januari 2012, 11:13   #121
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Vlaemschen Leeuw Bekijk bericht
Hollanders en humor het is niet de beste combinatie!Maar wat wil je als je bent opgegroeid met de scheve smoelen van Van Duin en kutserie's als "zeg eens AAA"!
ik ben er wel mee opgegroeid.
heb alle afleveringen van 'Zeg eens AAA!' gezien.
ook 'Ook dat nog!' werd thuis altijd bekeken.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2012, 12:05   #122
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Misschien omdat ze zich helemaal niet erkennen in die blinde haat van een bepaalde Vlaanderen tegenover de Franstaligen en vooral omdat ze veel meer open zijn dan de Vlamingen.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2012, 12:07   #123
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En qua voetbal is het ook serieus achteruitgegaan!
In Nederland weten ze tenminste nog wat voetbal betekent...............
Oud 8 januari 2012, 12:56   #124
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Misschien omdat ze zich helemaal niet erkennen in die blinde haat van een bepaalde Vlaanderen tegenover de Franstaligen en vooral omdat ze veel meer open zijn dan de Vlamingen.
je neemt weer je wildste dromen voor werkelijkheid ...
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2012, 13:11   #125
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
WK '74
WK '78
WK '2010

De Hollandse trauma's
Voetbal...
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2012, 13:38   #126
Van Poppel
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Hollanders en humor het is niet de beste combinatie!Maar wat wil je als je bent opgegroeid met de scheve smoelen van Van Duin en kutserie's als "zeg eens AAA"!
Die serie's zijn dan ook helemaal niet voor jullie soort mensen gemaakt...daarom snap ik ook niet dat Nederland 1, 2 en 3 in Belgenland worden uitgezonden. BelgenTV is voor de Belgen, de Nederlandse TV is voor de Nederlanders.
Van Poppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2012, 13:40   #127
Van Poppel
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piet Uyttenbroeck Bekijk bericht
Ik poppel van ongeduld...

met zo'n straffe als gij en uw moordstad te doen hebben, 't zweet loopt langs mijn gezicht...

maar je hebt nog niet gereageerd op mijn vraag:
http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=61
Op discriminerende opmerkingen ga ik niet in...
Oud 8 januari 2012, 13:45   #128
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
psst... Codfried is nen Hollander. Een echte.

Ook, de opinie een groep forumflaminganten is niet te extrapoleren naar de hele Vlaamse Gemeenschap toe.
Codfried is een Surinamer, volgens mij, of - zoals sommigen hier zouden zeggen - een 'Ollandse neger ().

Laatst gewijzigd door Weyland : 8 januari 2012 om 14:05.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2012, 14:03   #129
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
De Franse taal is bij Hollanders iha geliefd. Men staat daar zeer positief tegenover.
Alhoewel er niet veel Nederlanders zijn te vinden die Frans spreken. Een paar % misschien.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2012, 14:30   #130
Pinda
Parlementsvoorzitter

Pinda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
De Franse taal is bij Hollanders iha geliefd. Men staat daar zeer positief tegenover.
Alhoewel er niet veel Nederlanders zijn te vinden die Frans spreken. Een paar % misschien.
Klopt.
Men krijgt te weinig Frans op school in Nederland, ik heb het zelf ook maar 2 jaar gekregen.
Ik ging een economische studie doen en kon als extra taal kiezen tussen Duits of Frans, ik koos voor Duits.

Heb ik wel een beetje spijt van..

Maar wat ik begrepen heb, gaat ook de kennis van het Duits in Nederland snel achteruit.
Beetje jammer allemaal..

Jeff
Pinda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2012, 14:51   #131
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad!
http://www.youtube.com/watch?v=CdgGWaBBbGI
http://www.youtube.com/watch?v=wcYVLS0E1GE
Oud 8 januari 2012, 14:51   #132
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad!
http://www.youtube.com/watch?v=CdgGWaBBbGI
http://www.youtube.com/watch?v=wcYVLS0E1GE
Oud 8 januari 2012, 15:06   #133
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch wel!
http://www.youtube.com/watch?v=uTDgoJWxtjA

Oud 8 januari 2012, 15:29   #134
Den Vlaemschen Leeuw
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Van Poppel Bekijk bericht
Die serie's zijn dan ook helemaal niet voor jullie soort mensen gemaakt...daarom snap ik ook niet dat Nederland 1, 2 en 3 in Belgenland worden uitgezonden. BelgenTV is voor de Belgen, de Nederlandse TV is voor de Nederlanders.
Ik ben opgegroeid met Nederlandse tv, de honeymoon quiz,wedden dat,de soundmixshow....we keken in de jaren 80 enkel naar de nederlandse tv hier! daarom dat wij Vlamingen de Nederlanders beter verstaan dan de Nederlanders Vlamingen verstaan.
Momenteel klaagt men over de verhollandisering van onze kinderen! dit komt door de kinderprogramma's van studio 100 denk ik, die richten zich zowel op Nederland als Vlaanderen. Woordjes als "leuk" gebruikten wij niet! mijn dochter van 4.5 gebruikt niks anders dan "leuk" om als vb te nemen.
Den Vlaemschen Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2012, 15:35   #135
Van Poppel
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik ben opgegroeid met Nederlandse tv, de honeymoon quiz,wedden dat,de soundmixshow....we keken in de jaren 80 enkel naar de nederlandse tv hier! daarom dat wij Vlamingen de Nederlanders beter verstaan dan de Nederlanders Vlamingen verstaan.
Momenteel klaagt men over de verhollandisering van onze kinderen! dit komt door de kinderprogramma's van studio 100 denk ik, die richten zich zowel op Nederland als Vlaanderen. Woordjes als "leuk" gebruikten wij niet! mijn dochter van 4.5 gebruikt niks anders dan "leuk" om als vb te nemen.
Jullie soort moet ook geen Hollandse woorden gebruiken. Belgische woorden zijn voor de Belgen, Nederlandse woorden voor de Nederlanders!
Oud 8 januari 2012, 15:37   #136
Den Vlaemschen Leeuw
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Van Poppel Bekijk bericht
Jullie soort moet ook geen Hollandse woorden gebruiken. Belgische woorden zijn voor de Belgen, Nederlandse woorden voor de Nederlanders!
Den Vlaemschen Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2012, 15:40   #137
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het een sluit juist aan bij het ander. Bij Nederlanders wordt er immers niet jaren aan een stuk verplicht schoolfrans waar men in het dagelijkse leven verder maar weinig aan heeft door de strot geramd.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2012, 16:47   #138
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je vergeet de Grote Meneer Cactus Show en Theo&Thea.

Bassie en Adriaan waren wel heel goed, vooral Paul van Gorcum in rol van Baron van Neemwegghe was magistraal.
Rembo & Rembo!
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2012, 17:06   #139
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
De Belgen werden helemaal niet goed opgevangen in Nederland. Ze werden in kampen gestopt en werden vaak hooghartig behandeld (niet altijd). En wat meer is, de Belgische overheid diende later (na de oorlog) schadevergoeding te betalen aan Nederland ook nog. Dus de 'broederliefde' van Nederland voor de Belgen was ver zoek. De Nederlanders hebben trouwens nooit een miljoen Belgen opgevangen. Hoogstens 100.000.

Van het miljoen Belgen dat direct na het begin van de oorlog Nederland binnen vluchtten, bleven er ongeveer 100.000 gedurende de hele oorlog in Nederland. De burgers werden in 'vluchtoorden' ondergebracht, de soldaten in interneringskampen. In totaal waren er 21 van dit soort gelegenheden, verspreid over het hele land.

Het kampleven was minder vredig dan het in de diverse krantjes werd afgeschilderd, want de redacties moesten rekening houden met censuur. In kamp Zeist brak op 3 december 1914 een opstand uit naar aanleiding van de woekerprijzen voor drank en rookwaren. Er vielen 8 doden en 18 gewonden. De Belgen gooiden met stenen, de Nederlandse kampbewakers schoten met scherp.In andere Nederlands 'opvangcentra' (zeg maar een soort concentratiekampen) speelden zich gelijkaardige incidenten af.

De Belgen in Kamp Harderwijk bouwden daar een wielerstadion en een friettent. Amersfoort had in 1915 een Belgische universiteit met 91 studenten binnen zijn stadsmuren.

Sommige kampen werden midden in de hei opgetrokken, ver van de bewoonde wereld.In deze kampen was het bovendien vaak zo dat vrouwen en kinderen nooit het kamp mochten verlaten. Later mochten ze wel af en toe op zondag buiten. Deze kampen vertoonden veeel gelijkenissen met concentratiekampen.

"De Nederlandse regering presenteerde het totaal geruïneerde België na afloop van de oorlog een rekening van 98 miljoen gulden voor opvang en internering. De helft daarvan werd later kwijtgescholden."

In mijn dorp werden die vluchtelingen opgevangen in een school.

Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2012, 17:13   #140
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Dit boek gaat over hoe een Vlaams weesjongetje dat zeer zwaar gewond ergens op een kamertje ligt en vriendschap sluit met 4 Nederlandse straatjochies.
Ze vragen iedere keer aan Peerke "Kom toch mee buiten spelen dan gaan we kikkervisjes vangen".
Hij antwoord "Ik heb geen benen".
Peerke sterft uiteindelijk en de jongens krijgen van zijn opa iets heel moois omdat ze Peerke zoveel hebben gegeven.

Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be