![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
wetenschappelijke criteria voor pijnbeleving 1) There should be pain receptor cells present. 2) There should be a nociceptive neural pathways from the tissue to a higher brain structure. 3) In this brain structure, there should be specialized processing systems that are active when the tissue is damaged. 4) There should be specialized transmitter substances along the neural pathway. 5) In the specialized brain part, there should be endogenous opioids and opioid receptors. 6) There should be electrophysiological responses to cuts and bruises. 7) There should be a suspension of normal activity associated with noxious stimuli. For example eating and sexual activity should stop. 8 ) There should be behavioral chance and avoidance in the short term (moving body parts, scratching, avoiding the threat). 9) There should be learned avoidance of places in the long term. 10) There should be a measurable influence of analgesics in reducing responses. 11) There can be effects of chronic stress (malfunctioning immune system after long exposures to pain,…). grote kreeftachtigen voldoen aan vele van deze criteria, maar nog niet alles is onderzocht, zeker niet bij scampi's. Die hebben al wel nociceptoren
![]() |
![]() |
#122 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
dan hebben ze toch al één van de 11 vereiste criteria. Kan pijn al gemeten worden? Zodat die niet meer subjectief blijft in de hoogste soort? Als je een bacterie prikt trekt die ook samen. Als je die herhaaldelijk genoeg prikt, herstelt ze zich niet meer. Geen bacteriën meer eten??????????????? Laatst gewijzigd door eno2 : 14 januari 2012 om 22:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() ah... bon...
en waarom niet? En ben je daar dan consistent in? Wat doe je met tandpasta? Citaat:
tandpasta? Dat komt van een fabriek, en we hebben tandpasta nodig door ons voedingspatroon van cola en koekjes. Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#124 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() bacterien voldoen dus aan geen enkel crterium
![]() |
![]() |
#125 | |||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
Er wordt ontkend dat B12 komt als medicament, van een farmaceutische fabriek, met bijsluiter en bijwerkingen, en met interferentie met andere medicatie, zoals ik die toevallig ook neem nu.Andere medicatie die mijn B12 medicament terug afbreekt. Citaat:
Verder is de hele voedingindustrie één grote maffia wiens productie ik tracht te omzeilen door daarvan zo weinig mogelijk te verbruiken. Uit diepe antipathie en verachting.. Met al hun processen en additieven en suiker en zout en vetten. ![]() ![]() ![]() Trouwens niet alleen dat. Als je consumptie van gefabriceerde producten zoveel mogelijk vermijdt, is dat dan niet goed voor milieu en natuur? En gezondheid? Voor fabrieken op zich heb ik ook al geen boontje Een fabriek is niet natuurlijk. Maar groen is ook niet altijd gezond ![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 14 januari 2012 om 23:31. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een toets niet. En scampi voldoet aan 1 van de 11. Ook niet erg schitterend. Het laagste van het laagste, op wormen na misschien. In een andere discussie beweerde een veganist dat het geen verschil maakt, ethisch gezien, of je de laagste of de hoogste dieren consumeert... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | ||||||||||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() [quote=eno2;5932268]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nee, die staan er niet op. Wat wel zou kunnen, is dat die B12 in tabletten zitten met ook vanalle andere vitaminen. Van B12 zelf is niet geweten dat je er teveel van kunt binnenkrijgen, maar van andere vitaminen wel (teveel vitamine C is niet goed). Maar B12 zelf is dus een heel simpel vitamine. Het wordt lange tijd opgeslagen in je lichaam (dus geen probleem als je op reis je tabletten vergeten bent, je kunt gerust een tijdje zonder), je kunt er geen overdosis van krijgen,... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik geef je wel gelijk dat het misschien wat toffer zou zijn als ze wat meer verrijkte producten op de markt zouden brengen. Nu doen ze af en toe B12 in ontbijtgranen en sojamelk. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Uiteindelijk wordt alles geproduceerd, in de veeteelt, aquacultuur,... Citaat:
![]() |
![]() |
#128 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#129 |
Banneling
|
![]() @deepeco
jij gaat ver. Ik neem geen suikers en frisdranken tot mij. Ik poets 2x per dag, voorschrift tandarts. Je bent tegen het leven, als je een toest en een bacterie gelijkstelt als responsief. Voor de B12 in scampi is er geen contra-indicatie en geen interferentie, in elk geval is geen bijsluiter Natuurlijk dwalen we af.Ik snap niets van je soortisme. Ik vind ook dat je interactie met vleeseters op die manier ook niet veel tot niets kan en zal opleveren Ik heb zowat gezegd wat ik te zeggen had… |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Staatssecretaris
|
![]() Wij discrimineren zeker. Wij kunnen zelfs geen empathie voor ons eigen soort opbrengen. En een dier maakt toch ook een discriminatie op basis van smaak? Als wij gelijk zijn, waarom moeten wij dan 'beter' zijn?
Ben nog niets tegengekomen. En ook nog niemand die zei "schitterend die vega bruger, moet je proberen!". Ik heb nochtans een uitgebreide sociale omgeving. Ik wil u wel geloven maar waarom volgt de markt - een bende volgzame schapen - dan niet? Laatst gewijzigd door CyberpunX : 15 januari 2012 om 02:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Empathie met een soort is nogal raar. Wat bedoel je met empathie hebben met een abstracte biologische rangorde? Voor alle duidelijkheid: -vind jij dat discriminatie mag? -welke vormen van discriminatie mogen dan wel? -mag racisme of seksisme? Citaat:
Als je een kind hebt dat zegt dat niets van al je 10.000 gerechten lekker vindt, wat voor kind heb je dan? Ik vrag me af of je trots bent op jezelf met de gedachte dat je niets van die 10000 recepten lekker vindt. Trouwens, zo inconsistent kunnen je smaakpapillen niet zijn hoor ![]()
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De boom in met moraal en ethiek - niemand geeft er uiteindelijk iets om. Op inconsistentie en incoherentie is daarbij de wereld gebouwd. Zonder partijdigheid valt heel het intellectueel denken stil. En zonder opportunisme ook je groentenkwekerij.
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |||||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
In werkelijkheid doen vleeseters ook aan groentenkwekerij. Daarom moet je ze nog niet tot groentenkwekers reduceren. Veganisten hebben zo hun eigen proteïnenbronnen, ze sluiten maar 1 uit: de dierlijke. Ze tot groenteneters reduceren is dus denigrerend en bigot. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allez, en nu nog een tweede draad met naturisten die zich hoger achten dan klerendragenden, en ook zitten leuteren om een dozijn argumenten ....
als we ons maar amuseren
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
ik hoor hier eigenlijk weinig deftige argumenten. Nog steeds niemand die een poging waagde om de 12 argumenten te geven. Misschien moet ik mijn bedrag nog wat verhogen?
![]() |
![]() |
#136 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() het ziet er echt naar uit dat jullie er allesbehalve in slagen die 12 argumenten te geven... Als jullie 12 argumenten hadden, waarom geven jullie die niet gewoon in plaats van zo raar te doen?
![]() |
#137 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Parlementslid
|
![]() |