![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
1. Vroeger bestonden ook gruwelijke ziektes. Dat is niet nieuw of eigen aan onze tijd. 2. Ouderdom op zich is niet lelijk. Het gaat om de manier van portretteren. Je kan kiezen om de gruwelijke willekeur van de realiteit te overstijgen, door die realiteit te kaderen in oprechte schoonheid, zodat mensen troost kunnen vinden in die realiteit, of je kan ze laten zien in de meest banale en platte vorm. In casu: een man met fecale incontinentie worstelt met kaka in de broek, en dat is vervelend. Het gaat dus helemaal niet over het verstoppen van lelijkheid, maar deze te overstijgen. In de werkelijkheid zou deze benadering zich vertalen naar het opnemen van de ouderen in het huis van de kinderen. Ook dat zijn "gezinswaarden", en dat is eigen aan onze deugdenethische traditie. Uw verwijt raakt dus kant noch wal, maar toch goed geprobeerd.. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
2. Bijvoorbeeld zijn reportage van "zatte René" die iedereen kent, is eigenlijk behoorlijk smakeloos. Een zatlap, die zijn moeder slaagt, moet niet in ieder Vlaams huisgezin te bekijken vallen.. Dat vind ik smakeloos, ja. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik zie niet in waarom je iets zou verstoren. Dat doet hier toch niet terzake aangezien niets werd verstoord door de actievoerders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Minister
|
![]() Citaat:
- Het overstijgt de realiteit: Het steeds aanwezige sacrale element, het contrast tussen het klinische decor en de smerigheid van de ziekte,... - Het biedt mensen troost: Het toont dat men als gelovige niet alleen staat met het lijdensvraagstuk, het maakt dementie bespreekbaar in al zijn facetten ook diegene die we liever niet zien,... - Het opnemen van ouderen in het huis van de kinderen: Het grootste gedeelte van het stuk gaat over hoe de zoon van de man telkens opnieuw en opnieuw zijn vader blijft verschonen. De ongeloofelijke inzet en bereidbaarheid van de zoon is juist een van de meest cruciale elementen in het stuk. Ik wil gerust toegeven dat mijn kritiek op jouw houding tegen oudere mensen verkeerd was. Uit je verduidelijking van je visie op kunst, waarin ik me grotendeels zelf kan in vinden, blijkt dat je gewoon niet goed genoeg geinformeerd was over het stuk. Ik hoop echter dat je na bovenstaande analyse eveneens kan toegeven dat jouw houding ten opzichte van het toneelstuk ongegrond was? ![]()
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw reactie bewijst alleen dat u niet echt op de hoogte bent van de antwoorden die het christelijk geloof, in de westerse als oosterse traditie, daarop geformuleerd heeft. |
|
![]() |
![]() |