Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 februari 2012, 11:32   #121
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
neen, dat klopt. Maar men moet ook het heilig lam niet uithangen hé. Het overgrote deel daarvan is dat wel. Anders zouden de legale downloadsites wel heel andere bedrijfsresultaten kunnen voorleggen
Wat sites als Steam, GoG, netflix, iTunes etc?

Voor zover ik weet hebben die sites goede tot gigantische winsten. En de legale downloads zijn alleen maar gestegen.
Oud 23 februari 2012, 11:35   #122
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
Wat sites als Steam, GoG, netflix, iTunes etc?

Voor zover ik weet hebben die sites goede tot gigantische winsten. En de legale downloads zijn alleen maar gestegen.
dat ze winst draaien is geen reden dat er hoofdzakelijk legaal wordt gedownload.
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2012, 11:40   #123
vrijevlaming
Banneling

Standaard

bekijk gewoon eens historisch de verkoop van muziek (van platen, over cassettes en cds tot nu mp3) . Je zal zien dat die daalt wereldwijd, hoewel er steeds meer mensen zijn op aarde die zich muziek kunnen permiteren om te kopen.

Twee conclusies kan je trekken: mensen zijn minder fan van muziek, of er wordt gestolen. En frankly, het kan me bitter weinig schelen als mensen muziek downloaden of ervoor betalen. Maar als ze dan downloaden, dat ze dan ook niet huilebalken als ze gepakt worden, en ook eerlijk toegeven dat ze gewoon niet willen betalen (en geen andere uitvluchten zoeken)
Oud 23 februari 2012, 12:03   #124
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
bekijk gewoon eens historisch de verkoop van muziek (van platen, over cassettes en cds tot nu mp3) . Je zal zien dat die daalt wereldwijd, hoewel er steeds meer mensen zijn op aarde die zich muziek kunnen permiteren om te kopen.

Twee conclusies kan je trekken: mensen zijn minder fan van muziek, of er wordt gestolen. En frankly, het kan me bitter weinig schelen als mensen muziek downloaden of ervoor betalen. Maar als ze dan downloaden, dat ze dan ook niet huilebalken als ze gepakt worden, en ook eerlijk toegeven dat ze gewoon niet willen betalen (en geen andere uitvluchten zoeken)
Je vergeet nog twee oorzaken:

1. Muziek heeft er heel wat concurrentie bijgekregen. In de jaren 80 was CD heer en meester. Nu heb je DVD, Blu Ray, Playstation, digitale camera's, computer games (waarvan sommige met maandelijkse kost, zoals World Of Warcraft), gadgets, tablets, smartphones, en watnogallemaal, om nog maar te zwijgen hoeveel geld er opgeSMSt wordt elke maand. Eigenlijk is de entertainmentindustrie zichzelf aan het kapotconcurreren.

2. Zou er niet ook een probleem met de kwaliteit zijn? Je hebt altijd al pruts-"artiesten" gehad, en je zal altijd dijken van albums kunnen kopen, maar ik heb toch duidelijk het gevoel dat de nadruk in muziek over de decennia van het artistieke naar het commerciële is verschoven. Een of twee hits scoren, vijftien "bladvulling"-nummers erbij flansen en dan verbaasd staan dat niemand geld aan wilt besteden aan dat album.

Kijk, ik beweer niet dat piraterij niet zorgt voor verliezen bij de entertainmentindustrie. Maar ik ben er wel van overtuigd dat die piraterij maar een fractie van de verliezen verklaart, en dat bovenstaande problemen een veel grotere impact hebben. Dat wilt niet zeggen dat piraterij goed te praten valt, maar de huidige heksenjacht en monsterclaims zijn buiten alle proportie.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2012, 12:08   #125
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht

1. Muziek heeft er heel wat concurrentie bijgekregen. In de jaren 80 was CD heer en meester. Nu heb je DVD, Blu Ray, Playstation, digitale camera's, computer games (waarvan sommige met maandelijkse kost, zoals World Of Warcraft), gadgets, tablets, smartphones, en watnogallemaal, om nog maar te zwijgen hoeveel geld er opgeSMSt wordt elke maand. Eigenlijk is de entertainmentindustrie zichzelf aan het kapotconcurreren.

2. Zou er niet ook een probleem met de kwaliteit zijn? Je hebt altijd al pruts-"artiesten" gehad, en je zal altijd dijken van albums kunnen kopen, maar ik heb toch duidelijk het gevoel dat de nadruk in muziek over de decennia van het artistieke naar het commerciële is verschoven. Een of twee hits scoren, vijftien "bladvulling"-nummers erbij flansen en dan verbaasd staan dat niemand geld aan wilt besteden aan dat album.

Kijk, ik beweer niet dat piraterij niet zorgt voor verliezen bij de entertainmentindustrie. Maar ik ben er wel van overtuigd dat die piraterij maar een fractie van de verliezen verklaart, en dat bovenstaande problemen een veel grotere impact hebben. Dat wilt niet zeggen dat piraterij goed te praten valt, maar de huidige heksenjacht en monsterclaims zijn buiten alle proportie.
Dit inderdaad, vooral als je dan die 2 goeie nummers apart kan downloaden van itunes voor een fractie van de kost
Oud 23 februari 2012, 12:13   #126
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Wie ze ook mogen zijn, die anonymous, ze hebben WSJ even onder 'druk' gezet...

Anonymous attacks WSJ page hours after story warning group is getting more powerful

Citaat:

“Dear editors of the German Wall Street Journal, You equated Anonymous with al-Qaeda in your February 2012 article and the related coverage. With this type of coverage you may be able to stir up fear in the United States, but not in the land of poets and thinkers! With this comment, we would like to oppose the deliberate dissemination of false information and express our displeasure with your lobby journalism. We are Anonymous. We are millions. We do not forgive. We do not forget. Expect us!”
De actie kwam als antwoord op dit artikel van de WSJ : Alert on Hacker Power Play -
U.S. Official Signals Growing Concern Over Anonymous Group's Capabilities
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 23 februari 2012 om 12:14.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2012, 12:16   #127
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:

Je kan veel meer conclusies dan dat trekken...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2012, 12:26   #128
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Citaat:

1) klopt voor een deel. Maar langs de andere kant zijn mensen wel rijker geworden en zijn elektronische toestellen ook fors goedkoper geworden. Mijn eerste pc koste 60000 ballen en was een beest, twintig jaar geleden. Tel daar de inflatie nog bij en tel uit het verschil
2) dat er veel brol is, ga ik zeker ontkennen, meer nog, ik ga er mee akkoord. Maar brol is van alle dagen hoor. Als ik soms oude platenbakken doorkijk, jawadde, wat daar allemaal tussenzit. Langs de andere kant, als het aan brol zou liggen dat men ze links laat liggen, dan zouden die artiesten helemaal geen uitverkochte tournees hebben, nietwaar?

Zoals ik zei: ik wil hier zeker niet versleten worden als de verdediger van de industrie, en de claims die ze soms maken van misgelopen inkomsten zijn ronduit belachelijk. Wat mij stoort is dat beide groepen elkaar afschilderen als dieven, terwijl ze nooit willen toegeven het zelf ook te zijn
Oud 23 februari 2012, 12:29   #129
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

We moeten opletten dat die "Anonymous" weer geen problem-reaction-solution scenario is. Zo zou Anonymous door hun "straffe" acties kunnen gebruikt worden als excuus om het internet meer te controleren. Net zoals ze 9/11 zelf opgezet hebben om een excuus te hebben om hun geopolitieke agenda erdoor te drukken.

Ik ben alvast skeptisch.

Laatst gewijzigd door exodus : 23 februari 2012 om 12:30.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2012, 13:23   #130
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1) klopt voor een deel. Maar langs de andere kant zijn mensen wel rijker geworden en zijn elektronische toestellen ook fors goedkoper geworden. Mijn eerste pc koste 60000 ballen en was een beest, twintig jaar geleden. Tel daar de inflatie nog bij en tel uit het verschil
En die extra rijkdom gaat nu naar die toestellen (waarvan een deel niet goedkoper geworden is aangezien ze toen niet eens bestonden!). Vroeger hadden alleen nerds een computer. Nu heeft iedereen ze. Vroeger had niemand een GSM, Ipad, enzovoort, want het bestond niet eens. De budgetten zijn misschien gestegen, maar de relatieve budgetten zijn fors gedaald.

Citaat:
2) dat er veel brol is, ga ik zeker ontkennen, meer nog, ik ga er mee akkoord. Maar brol is van alle dagen hoor. Als ik soms oude platenbakken doorkijk, jawadde, wat daar allemaal tussenzit. Langs de andere kant, als het aan brol zou liggen dat men ze links laat liggen, dan zouden die artiesten helemaal geen uitverkochte tournees hebben, nietwaar?
Het publiek dat naar concerten gaat is maar een fractie van het publiek dat naar de muziek luistert. Ik ben zelf nog nooit naar 1 enkel concert geweest. Bovendien heeft een live event voor veel mensen een meerwaarde omwille van de sfeer en het gezelschap waarin men verkeert. En hoeveel tournees worden er gegeven door die eendagsvliegen die rap rap iets ineenflansen voor het geld?

Citaat:
Zoals ik zei: ik wil hier zeker niet versleten worden als de verdediger van de industrie, en de claims die ze soms maken van misgelopen inkomsten zijn ronduit belachelijk. Wat mij stoort is dat beide groepen elkaar afschilderen als dieven, terwijl ze nooit willen toegeven het zelf ook te zijn
Ik begrijp wat je bedoelt. Een en ander heeft natuurlijk ook te maken met de manier waarop diefstal door veel mensen wordt geinterpreteerd. Bij een illegale download is het bedrijf het nummer niet kwijt, dus er is niets ontvreemd. En als het gaat om iets wat je anders toch niet had gekocht, dan heb je hen dus ook geen winst ontzegd. Let op, dat is geen goedpraterij, maar ik zie wel vanwaar het komt.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 23 februari 2012, 13:46   #131
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Maak de overheid monddood met het blokkeren van hun internet sites. Dan zullen ze terug moeten naar een normale situatie met normaal communicatie-verkeer en zich niet meer kunnende verschuilen achter een website.

Als grote kapitaalgroepen in de VS hun zin niet krijgen gaan ze dreigen en chanteren. De VS overheid past dit al op grote schaal toe. Het gaat zeker niet om het illegaal downloaden het gaat puur om het machtsprincipe en dat wil de VS nu eenmaal hebben.

Feitelijk zou men alle koppelingen met de VS moeten verbreken en ook hun films etc. niet langer in de bioscopen vertonen. Als heel Europa dat zou doen dan flikkert hun entertainement industrie in elkaar en gaan ze vanzelf een toontje lager zingen.
Vele toontjes lager zelfs.
Hun muziek en hun films zijn de moeite van het beluisteren en bekijken nauwelijks waard.
Films maken kan men hier ook. Dan hoeven we naar dat Amerikaans geradbraakte kauwgom-Engels niet meer te luisteren.
Oud 24 februari 2012, 11:55   #132
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

http://www.filmschoolrejects.com/fea...out-piracy.php
Oud 24 februari 2012, 20:34   #133
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
We moeten opletten dat die "Anonymous" weer geen problem-reaction-solution scenario is. Zo zou Anonymous door hun "straffe" acties kunnen gebruikt worden als excuus om het internet meer te controleren. Net zoals ze 9/11 zelf opgezet hebben om een excuus te hebben om hun geopolitieke agenda erdoor te drukken.

Ik ben alvast skeptisch.
2!

Goede opmerking (bijster) !

*** WARNING ANONYMOUS ***
(de onbekenden die wie dan ook kunnen zijn, ook de overheid zelf)
HIER
Oud 24 februari 2012, 20:38   #134
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
!!!!!

HIER
Oud 24 februari 2012, 23:19   #135
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Acta is levensbedreigend ! Ook artsen zonder grensen bestrijden deze wetgeving

Citaat:
ACTA Is levensbedreigend

Artsen zonder grenzen heeft ook een actie tegen ACTA gestart waarin zij u hulp vragen bij het voorkomen van een humanitaire ramp. Het leven van miljoenen mensen hangt af van toegang tot betaalbare medicijnen. De Europese Unie is nu handelsovereenkomsten erdoor aan het drukken die hun de pas afsnijdt! Want als deze deals worden getekend, komt de productie en aanvoer van deze levensreddende medicijnen in het gevaar. En dat maakt de ongelijkheid tussen mensen in arme en rijke landen nog groter.

Aids en generieke medicijnen

Indiase geneesmiddelenfabrikanten spelen een cruciale rol in de strijd tegen aids. 9 van de 10 cruciale aidsmedicijnen die door internationale donorlanden en de Europese Unie worden ingekocht, komen uit India*. 80 procent van de aids-medicijnen die Artsen zonder Grenzen aan aidspatiënten geeft, komt ook bij Indiase bedrijven vandaan. Hiermee geven wij 160.000 mensen elke dag weer een kans op leven. De Europese Unie is nu aan het onderhandelen met India over een overeenkomst die deze bron van betaalbare, merkloze (generieke), medicijnen droog zal leggen.

Europese Unie pusht generieke medicijnen de weg af

En dit is nog maar één van de vele manieren waarop de Europese Unie de levens van miljoenen mensen in gevaar brengt. Zo staan er allerlei bilaterale verdragen (verdragen tussen twee landen), invoerbeperkingen en een internationaal handelsverdrag zoals de ACTA (Anti-Counterfeiting Trade Agreement) op stapel die nog grotere beperkingen voorschrijven dan het internationaal recht vereist.

Help druk uit te oefenen!

Miljoenen mensen kunnen de dupe worden van deze handelspolitiek! Jij kunt ons helpen dit te voorkomen! Stuur een e-mail uit jouw naam naar Karel de Gucht, eurocommissaris voor Handel. En kom ook Zaterdag 25 Februari naar de Dam in Amsterdam om je stem te laten horen. Ook in Rotterdam zal een demonstratie plaatsvinden. Kom ook en laat je zien.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 24 februari 2012 om 23:20.
Oud 25 februari 2012, 12:39   #136
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Met KLM kan je nu je vliegpartner kiezen dankzij de sociale media (programma).

,,,,

Citaat:
KLM offers way to avoid awkward in-flight chats

It’s happened to most solo flyers: You’re buckled in, ready with a book or some work, and then your neighbor decides to strike up a completely unappealing conversation with (or at) you.

And from wheels up to wheels down, unless you’re okay with being rude, you’re stuck.

 Here’s a look at the tech moguls who made Forbes magazines’s list of the world’s billionaires in 2011. Eleven of the top 100 wealthiest people on earth come from the tech industry. Some are familiar names; others you probably haven’t heard of.

Now KLM is trying social media interaction in a different way, and offering those traveling alone the option of choosing a seatmate based on their social networking profiles with a program called “Meet and Seat.”

....
HIER
Oud 25 februari 2012, 23:33   #137
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Kwaadaardige DNS-servers

Citaat:
security.nl - VS vreest internetverbod op 8 maart

De Amerikaanse overheid maakt zich ernstig zorgen over het naderende internetverbod voor 2,5 miljoen computers, dat het de rechter heeft gevraagd in te grijpen. Het gaat om computers die met de DNS Changer malware geïnfecteerd zijn. Deze malware wijzigt de DNS-instellingen van computers, waardoor het verkeer via kwaadaardige servers verliep.

...
Meer informatie en een test die Uw IT verbinding nakijkt hier : http://www.dns.be/nl/nieuws/recent/dnschanger-virus

of hier : http://www.dns-ok.be/
HIER
Oud 26 februari 2012, 18:59   #138
fbpolitics
Gouverneur

fbpolitics's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wat is er verschillend aan de actie van die bende, dat ze voorheen nog niet deden?

Laat ons een kat een kat noemen: ze zijn zo tegen die acta-toestanden, niet omwille van "den edele vrijheid der internets" maar omdat ze zelf veel boter op het hoofd hebben hé: ze stelen maandelijks/jaarlijks zelf gigabytes aan muziek en terrabytes aan films.
Niet dat de muziek- en filmindustrie daarom onschuldige schapen zijn.

Maar ik vraag mij af waarom ik mij zou scharen achter een groep dieven die een andere groep dieven probeert te bestrijden. En die zin kan je in twee richtingen bekijken.
Moet er een verschil zijn in actie?
Ook hier is volgende van toepassing: het is begonnen als een grap, maar harde realiteit geworden. En ook hier is het een 'kat en muisspel'. En ook hier zijn er overal goede en slechte.

Maar hoe is het zover kunnen komen?
* De overheid schept een kader waarbinnen bedrijven dienen te werken, maar het zijn de bedrijven die het geld genereren. De overheid ziet dit, en wil ook zijn graantje meepikken.
Ok, tot hier "geen vuiltje aan de lucht".

MAAR ook de overheid wordt gulzig, en wil meer, veel meer. En hier begint het fout te lopen.
** De overheid heeft de wet aan zijn kant, maakt de wet naar eigen goeddunken, en/want de overheid is de wet.
De overheid zegt: we hebben minder inkomsten, dus gaan we meer belasten ofte éénzijdig verhogen (zonder overleg), en kan dit ook want ** (-> discussie over besparen hier nu buiten gelaten. Het is de stellingname.)
Idem met de verzekeringen: we hebben meer moeten uitkeren, dus gaan we de premies verhogen.

Ter vergelijking: gezien de hogere belastingen, moet ik niet naar mijn baas gaan om een hoger loon te krijgen. Ik kan me naar eigen goeddunken ook geen regel maken zodat ik mijn loonsverhoging wel krijg.
Verder: als ik iets niet kan betalen, wordt mijn huis leeggehaald via deurwaarder, desnoods uitgezet.

Dus gezien ** klasseer ik de overheid onder 'legale diefstal'.
Als tegenreactie krijgt men dan inderdaad de zogenaamde "illegale diefstal".
De wapens zijn verruit ongelijk !!

Wie, denk je, is de grootste "slechterik" in dit verhaal? Het is het huidig economisch stelsel die zijn tijd heeft gehad, tot deze crisis heeft geleid, en niet het geld is de inzet, maar wie is de "baas".
De crisis is een machtsstrijd tussen overheid en bedrijven/banken, wat me terugbrengt naar *
De geschiedenis herhaalt zich, en zaken dienen te moeten worden herverdeeld.

- Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig?
- rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog?

Laatst gewijzigd door fbpolitics : 26 februari 2012 om 19:07.
fbpolitics is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2012, 21:32   #139
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

BREAKING

Interpol arrests 25 suspected members of ‘Anonymous’ hackers group

Citaat:
Hello ACTA, SOPA, PIPA and NDAA; Anonymous and Occupy are coming for you

In a stunning move Occupy and Anonymous have joined forces in what’s called, “OUR POLLS” – A new joint effort to hold politicians accountable to We the People. The blatant disregard of our politicians from both sides of the aisle is mind boggling — so now, they’re being called out for giving into deep-pocketed lobbyists and passing laws to boost corporate profits, all at the expense of our individual liberty.

This is not the first time Anonymous has targeted officials over their support for the NDAA. The ubiquitous group of activists dumped a massive amount of information on each elected official supporting the invasive Act.

Their statement reads:

Citaat:
Our Senators and Representatives showed how little they cared about personal freedoms when they voted overwhelmingly to pass the National Defense Authorization Act (NDAA). The NDAA allows for the indefinite detention of individuals based merely on a suspicion or allegation of sympathizing with questionable groups or causes. This act is a prominent threat to the inalienable due process rights of every US citizen as laid out in the Constitution. It allows the military to engage in civilian law enforcement, and to suspend due process, habeas corpus or other constitutional guarantees when desired. Our congressmen passed one of the greatest threats to civil liberties in the history of the United States. Will we hold them accountable on election day?

Will we hold our elected officials accountable for supporting rigid Internet censorship laws such as SOPA, PIPA, HR 1981 and the ACTA treaty? The Stop Online Piracy Act (SOPA) and the Protect IP Act (PIPA) aimed to crack down on copyright infringement by restricting user access to websites that hosted or helped facilitate pirated content. SOPA and PIPA’s ambiguous, broad wording would have cast a wide censorship net around most of the Internet, thus creating questions of due process, burden of proof, and privacy violations. The proposed laws were lobbied and paid for by Hollywood, RIAA, MPAA and other massive media companies and would safeguard entertainment industry profits at the expense of essential freedoms, the Internet and constitutional civil liberties . Even if the goal was to merely regulate pirated content, the ambiguous wording demonstrates that the authors and supporters of SOPA and PIPA have little-to-no understanding of the Internet’s architecture or the frightening implications of the legislation.

What can you do? You are one person. You have one vote. Use that vote on November 6 to hold your elected official accountable for supporting bills such as NDAA, SOPA and PIPA.

We are calling on voters, activists and keyboard warriors under all banners to unite as a single force to unseat the elected representatives who threaten our essential freedoms and who were so quick to minimize our individual constitutional rights for a quick corporate profit.
Meer...
HIER
Oud 29 februari 2012, 12:22   #140
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

mensen oppakken die 40 pedofielensites neergehaald hebben. Het toont weer mooi wat die gasten in kostuum echt belangrijk vinden. Politici hebben ook hun kindjes nodig zeker?
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be