Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 13 juni 2004
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 13 juni 2004 In dit forum kun je debatteren over de verkiezingsuitslagen.

Discussietools
Oud 21 juni 2004, 20:50   #121
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Niemand houdt de Duitstaligen tegen voor HUN rechten op te komen, Dimitri. Ik heb hen echter nog niet gehoord. Jij wel?
Dat je ze niet gehoord hebt kan kloppen: ze zijn niet vertegenwoordigd in de Kamer. Zij kunnen hun stem dus niet laten horen. Nochtans hebben ze op basis van hun bevolkingsaantal (71.500 op 10.355.000) wel recht op een Kamerzetel. En reken maar dat ze die graag zouden willen hebben.
Dimitri is offline  
Oud 21 juni 2004, 21:56   #122
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Technische werkgroep moet snelle splitsing Brussel-Halle-Vilvoorde voorbereiden

17:03:44

BRUSSEL - De partij N-VA wil dat er zo snel mogelijk werk wordt gemaakt van de splitsing van het kiesarrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde. De Nieuw-Vlaamse Alliantie vraagt informateur Yves Leterme om dringend een technische werkgroep te vormen die een concreet Vlaams voorstel moet formuleren, zo deelt de partij zaterdag mee.

Het partijbestuur en de partijraad van de N-VA kwamen vandaag / zaterdag bijeen en willen dat de Vlaamse consensus over de spiltsing van het kiesarrondissement nu dringend hard gemaakt wordt. Over de splitsing bestaat een consensus binnen de Vlaamse partijen, er moet daarover dus niet meer onderhandeld worden, zegt woordvoerder Ben Weyts. Maar omdat er momenteel meerdere voorstellen zijn met hetzelfde doel maar met een verschillende werkwijze, en verschillende gevolgen, vraagt de N-VA aan informateur Leterme om een technische werkgroep te vormen.
19/06/2004 - belga - jb
En wanneer gaan ze aan de Vlaamse onafhankelijkheid beginnen? Waarom altijd beetje bij beetje? Doe het dan van de eerste keer goed he!

Wie de N-VA nog Vlaams-nationalistisch noemt, is slecht bezig. Zéér slecht.
Oud 21 juni 2004, 23:52   #123
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vengeance
een beetje doorzichtig wat Bourgeois hier probeert, hij wil laten uitschijnen dat de splitsing BHV , die er ook zonder de NVA zou komen, de verdienste is van de NVA. na de splitsing zullen de niveanen dan zeggen, " kijk wij doen wat we hebben beloofd", zo houden ze ook de aandacht weg bij die andere vlaamse breekpunten, waar nu niets meer wordt over gezegd ( toevallig toch he?)
Da's interessant wat u daar zegt. De N-VA'ers krijgen hier bakken kritiek over zich heen van uw partijgenoten omdat ze er niet voor zorgen dat die splitsing hier op één-twee-drie geregeld is, en u komt doodleuk vertellen dat die splitsing er zonder de N-VA ook wel komt.

Wat willen jullie dan eigenlijk? Als we ons profileren op dat dossier, doen we nutteloos werk. Als we dat niet doen, plegen we "verraad" aan eventuele andere standpunten. Wat zal het dan worden, jongens?
zorroaster is offline  
Oud 22 juni 2004, 05:32   #124
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Citaat:
Niemand houdt de Duitstaligen tegen voor HUN rechten op te komen, Dimitri. Ik heb hen echter nog niet gehoord. Jij wel?
Dat je ze niet gehoord hebt kan kloppen: ze zijn niet vertegenwoordigd in de Kamer. Zij kunnen hun stem dus niet laten horen. Nochtans hebben ze op basis van hun bevolkingsaantal (71.500 op 10.355.000) wel recht op een Kamerzetel. En reken maar dat ze die graag zouden willen hebben.

Erg. Heel erg, als je zelfs geen middelen ter beschikking hebt om je rechten te kunnen afdwingen. Misschien dat het BROV een oplossing zou kunnen bieden, maar dat is in deze nep-democratie ook al een droomwens. En je weet waarom.
Ik kan dus maar één ding hopen en dat is dat België zo vlug mogelijk uiteenvalt. Dan kunnen de Duitstaligen, net als de Vlamingen niet langer meer in een keurslijf gedwongen blijven dat op maat van de Franstaligen des lands gemaakt werd.
Oud 22 juni 2004, 09:04   #125
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens

Dat gelooft ge nu toch zelf niet! hoe naïef!
Ik weet perfect wat een beetje advocaat verdient deze dagen, en Bourgeois was wel een beetje meer dan dat. Voor het geld moet hij het dus niet doen.
Is hij dus gestopt met zijn advocatuur? Want het parlement krioelt van de advocaten die juist dankzij hun mandaat aan goedbetaalde opdrachten geraken! Maar zelfs dan zou hij gezien zijn federaal en gemeentelijk mandaat om zijn minst een slordige 200.000 net in de maand moeten verdienen! Niet slecht voor een idealist zoals bourgeois! 8)
jan hyoens is offline  
Oud 22 juni 2004, 09:13   #126
Clemens
Parlementsvoorzitter

Clemens's schermafbeelding

Standaard

jan hyoens

Geert Bourgeois haalt temenste resultaten als parlementslid.

Hoeveel verdienen de Blokkers ???

En wat hebben ze in 25 jaar voor Vlaanderen reeds bereikt ???

NIETS (0,0)
Clemens is offline  
Oud 22 juni 2004, 09:29   #127
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens
jan hyoens

Geert Bourgeois haalt temenste resultaten als parlementslid.

Hoeveel verdienen de Blokkers ???

En wat hebben ze in 25 jaar voor Vlaanderen reeds bereikt ???

NIETS (0,0)
Als we zo doorgaan dan zullen wij na 30 jaar zwoegen Vlaanderen onafhankelijk maken! en jij? gratis pensen met compot op 11 juli?
jan hyoens is offline  
Oud 22 juni 2004, 09:52   #128
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Da's interessant wat u daar zegt. De N-VA'ers krijgen hier bakken kritiek over zich heen
Die bakken kritiek zou je niet gekregen hebben, wanneer de N-VA op een eerlijke manier (dus zonder kartel) zou verkozen zijn.
Oud 22 juni 2004, 09:55   #129
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Zoals Dewever zelf zei: "wij zijn maar pseudo-Flaminganten en machtsgeilen".
Oud 22 juni 2004, 09:55   #130
Dinosaurus
Provinciaal Statenlid

Dinosaurus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Citaat:
Da's interessant wat u daar zegt. De N-VA'ers krijgen hier bakken kritiek over zich heen
Die bakken kritiek zou je niet gekregen hebben, wanneer de N-VA op een eerlijke manier (dus zonder kartel) zou verkozen zijn.
Inderdaad, zoals het Vlaams Blok...
Dinosaurus is offline  
Oud 22 juni 2004, 11:52   #131
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dinosaurus
Citaat:
Inderdaad, zoals het Vlaams Blok...
Wanneer komt er een einde aan dat steriel getwist?
luc broes is offline  
Oud 22 juni 2004, 12:04   #132
Clemens
Parlementsvoorzitter

Clemens's schermafbeelding

Standaard

Luc Broes

zeg dat tegen uw Blok broeders en uitgevers van het Blok rioolkrantje.
Clemens is offline  
Oud 22 juni 2004, 12:21   #133
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens
Luc Broes
zeg dat tegen uw Blok broeders en uitgevers van het Blok rioolkrantje.
De gebruikelijke stijl van Clemens.
luc broes is offline  
Oud 22 juni 2004, 13:35   #134
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Citaat:
Technische werkgroep moet snelle splitsing Brussel-Halle-Vilvoorde voorbereiden

17:03:44

BRUSSEL - De partij N-VA wil dat er zo snel mogelijk werk wordt gemaakt van de splitsing van het kiesarrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde. De Nieuw-Vlaamse Alliantie vraagt informateur Yves Leterme om dringend een technische werkgroep te vormen die een concreet Vlaams voorstel moet formuleren, zo deelt de partij zaterdag mee.

Het partijbestuur en de partijraad van de N-VA kwamen vandaag / zaterdag bijeen en willen dat de Vlaamse consensus over de spiltsing van het kiesarrondissement nu dringend hard gemaakt wordt. Over de splitsing bestaat een consensus binnen de Vlaamse partijen, er moet daarover dus niet meer onderhandeld worden, zegt woordvoerder Ben Weyts. Maar omdat er momenteel meerdere voorstellen zijn met hetzelfde doel maar met een verschillende werkwijze, en verschillende gevolgen, vraagt de N-VA aan informateur Leterme om een technische werkgroep te vormen.
19/06/2004 - belga - jb
En wanneer gaan ze aan de Vlaamse onafhankelijkheid beginnen? Waarom altijd beetje bij beetje? Doe het dan van de eerste keer goed he!

Het is u misschien nog niet duidelijk, maar NIEMAND neemt een belgicist serieus die een partij een gebrek aan Vlaamsvoelendheid verwijt. U bent zéér slecht bezig als u denkt met zo'n ridicule strategie iets te bereiken...

Met uw 66 stemmen is het unitaire België nochtans een certitude. Waar wacht de BUB op om de Vlaamse regering op te heffen? Welke dwaas noemt de BUB nog unitaristisch zeg?
zorroaster is offline  
Oud 22 juni 2004, 14:19   #135
luc broes

Standaard

Juist, van Belgicisten hebben wij geen goede raad nodig.
luc broes is offline  
Oud 22 juni 2004, 14:43   #136
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Geef ik jullie dan goede raad? Het enigste wat ik doe is het getwist tussen VB en NVA aanschouwen.
Oud 22 juni 2004, 14:45   #137
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Het is u misschien nog niet duidelijk, maar NIEMAND neemt een belgicist serieus die een partij een gebrek aan Vlaamsvoelendheid verwijt. U bent zéér slecht bezig als u denkt met zo'n ridicule strategie iets te bereiken...

Met uw 66 stemmen is het unitaire België nochtans een certitude. Waar wacht de BUB op om de Vlaamse regering op te heffen? Welke dwaas noemt de BUB nog unitaristisch zeg?

Ik heb nog liever nul stemmen, en mijn idealen trouw blijven, dan veel stemmen, en mijn kiezers bedriegen. Flamingantisme is al een marginale denkwijze, wat moet pseudo Flamingantisme dan wel niet zijn...

Oud 22 juni 2004, 14:50   #138
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Flamingantisme is al een marginale denkwijze
Zegt een BUBbel wiens belgistische denkwijze slechts aanslaat bij 13.000 Belgen over heel het land.
Oud 22 juni 2004, 15:14   #139
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Flamingantisme is al een marginale denkwijze
Zegt een BUBbel wiens belgistische denkwijze slechts aanslaat bij 13.000 Belgen over heel het land.
Vlaanderen en Waals Brabant bedoel je zeker.

De B.U.B. bestaat bovendien nog maar twee jaar. Er is nog een hele weg te gaan, in tegenstelling tot het Vlaams Blok of de N-VA (die al een rampzalige geschiedenis achter de rug heeft)
Oud 22 juni 2004, 15:17   #140
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Geef ik jullie dan goede raad? Het enigste wat ik doe is het getwist tussen VB en NVA aanschouwen.
keer liever terug naar de Vautierstraat bij de afdeling fossielen!
jan hyoens is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be