![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een maatschappelijk fenomeen is dat immigranten bepaalde normen uit hun cultuur willen opdringen aan autochtonen en zeker als ze vrouw zijn. Dat is voor mij duidelijk geworden. Die normen staan haaks op een geleden strijd voor dezelfde rechten voor beide geslachten. Moet ik ivm de buurman mijn opvoeding overboord gooien? Een segment van de grondwet? Hem volgen in zijn gedachtengoed? Als een autochtoon man een lage dunk heeft van vrouwen, dan volg ik hem daarin toch ook niet? Waarom zou ik dan die buurman moeten volgen? Toen ik vogels kweekte, nam ik heel vaak deel aan vergaderingen waar uitsluitend mannen aanwezig waren. Ik ben altijd hoffelijk bejegend geweest ook al was het vrij ongewoon dat een vrouw als hobby vogels kweekte. Het paternalistisch element was er wel: 'Zoudt ge niet met prachtvinkjes kweken? Dat zou iets voor u zijn' en 'Met wevervogels kunt ge niet kweken.' Daar bleef het bij. Wat ik nu meemaak heb ik nog nooit meegemaakt; dat een man communicatie met mij zo openlijk afwijst, en uiteindelijke de hele westerse cultuur afwijst. 'Sales cochons' zegt alles. Ik ben niet van gisteren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb die mensen nog welkom geheten toen ze naast mij kwamen wonen. Mijn twee kinderen zijn donkerder gekleurd dan zijn kinderen. Ik geef geen aanleiding zodat iemand mij kan uitschelden. Wie er over straat loopt, interesseert me niet. Dat haal je er zelf bij. Wat de chocopotten en de kikkers betreffen, die daad was agressief bedoeld. Ik ben die agressie niet gewoon en weiger pertinent om er gewend aan te geraken. De boodschap die ik ontvangen heb is 'hoepel op'.' Ik ben al die jaren naïef geweest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vorig jaar heb ik in de lente een veertigtal kikkers in de vijver geteld. Tot nu toe geen enkele, buiten die twee van de buurman, maar die zijn niet naar de vijver getrokken. Het gaat hier om bruine kikkers en deze zoeken alleen het water op om te paren en hun eieren te deponeren of als er een hittegolf is. Buiten die periode zitten ze onder vermolmd hout, onder steenhopen,... idem voor de padden. Als de dikkoppen kikkertjes geworden zijn, kan men spreken van een 'uitzwerming' op bepaalde ogenblikken. Ik vermoed dat ongeveer 80% ervan het niet haalt volgens de regels van de natuur. Het gaat warmer worden dus ik zit te wachten op de grote manoeuvers van de kikkers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wanneer ik schrijf "niet enkel", hoe komt dat dan dat jij "niet" leest? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik zie nog niet "de maatschappelijke fenomenen" waar Elio di Supo op alludeert. Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
'oplossingen' die ik hier lees staan even haaks op dezelfde geleden strijd voor dezelfde rechten Moet je ivm de buurman je opvoeding overboord gooien? moet een immigrant segmenten van de grondwet opgeven? moet een immigrant je volgen in jouw gedachtegoed? als een autochtoon een lage dunk heeft van een immigrant, volg je hem dan ook niet? waarom zou die buurman jou moeten volgen?
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain "Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler Laatst gewijzigd door Sywen : 8 maart 2012 om 21:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.natuurpunt.be/nl/biodiver...entra_448.aspx Hou ons (of mij alleen) op de hoogte zou ik zeggen!
![]() |
![]() |
#129 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ik vaststel dat mijn levenssfeer ( van generatie op generatie doorgegeven, mijn opvoeding, mijn taal, de opvoeding die ik aan mijn kinderen heb gegeven, op eigen bodem-)(noem het de autochtone cultuur) in de hoek gedrukt wordt door een cultuur sterk gekleurd door een monotheïstische gosdienst, die homofoob is, vrouwen als minderwaardige mensen bejegent en extreem paternalistisch en homocentrisch is, EN DAT NIET PIK, wilt dat niet zeggen dat ik mijn normen opdring. Ik vind dat de overheid consequent en duidelijk moet zijn. Gewoon in het Staatsblad laten drukken dat de Vlaamse cultuur geen rechtsgeldigheid heeft en eigenlijk zoals het keizerschap van het Romeinse Rijk op het laatste per opbod verkocht werd, geen inhoud meer heeft. Geen enkele. Dan weet ik tenminste waar ik aan toe ben. Gisteren heb ik een telefoontje gehad van de burenrelatiepolitie. De procedure is zo dat ik met hem aan tafel moet gaan zitten onder begeleiding. Dat is verplicht. De buurman kan dat ook weigeren. Dit alles om 'de communicatie te herstellen.' Ik heb helemaal geen zin om met een mens van dat allooi communicatie te herstellen. Seffens moeten we nog handje drukken nadien, alsof ik een kindje ben. De communicatie had de man met mij in drie talen kunnen voeren (Nederlands, Frans en Engels). Of zelfs in gebarentaal. Seffens is het nog mijn schuld dat de communicatie is misgelopen. Ik wist niet dat het normaal was dat een mens die van ik weet niet waar komt zijn normen opdringt aan een ander die hier al generaties thuis is. Ik leer hier elke dag bij. Zal ik ook eens uit artistieke drijfveren experimenteren met condoompjes te hangen in mijn bomen, een kunstwerk met als titel 'De lente!'? Of een hangbuikzwijntje adopteren om de grond eens goed te kuisen. Als ik dat doe, dan gaan de poppen aan het dansen. Dan ben ik artistiek noch ecologisch bezig, maar zal alles provocatie genoemd worden. En na een klacht zal de huisvestingsmaatschappij mij vragen om een beetje meer discreet 'aan profilering' te doen. Net zoals ik als drietalige aan tafel moet gaan zitten met een man die volledig op me neerkijkt omdat ik een ongelovige, westerse vrouw ben. Ik ga de bemiddeling na wikken en wegen niet doen. Voor mij is het een door de belastingbetaler betaalde dienstverlening die het niet willen leren van de taal aanmoedigt. Er zelfs de rode loper voor uitrolt. Dat weet ik nu ook weer. En om in statistieken en rappporten te kunnen volhouden dat alles oké is en dat er niets aan de hand is. Daar leen ik me niet toe. Laatst gewijzigd door parsprototem : 9 maart 2012 om 15:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anderzijds vinden die personen dat u hier overdreven reageert ...
![]() |
![]() |
#133 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Volgens mij worden veel mensen er ingeluisd en opgefokt door sites, door imams , door politieke strekkingen die niet liever zouden willen dan dat er conflicten plaatsvinden tussen allochtonen en autochtonen. En de strategie van de overheid is naar mijn gevoel: 'laten we ons kalm houden, zodat we geen enkele reden of aanleiding geven aan die agressieve islamstrekking zodat ze zouden kunnen zeggen: 'Kijk eens wat die mensen met jou doen? Protesteer. Je hebt dat recht.' Zo zie ik het al een hele tijd. Het prototype van meneer de buurman behoort tot die nieuwe harde gedachtenstrekking: veel kinderen maken ook al hebben ze geen plaats om hun huiswerk te maken, de vrouw mag geen contact hebben, nog liever de hele familie isoleren dan ze bloot te stellen aan de westerse maatschappij (de school is een toegeving zeker) en meneer de buurman gaat een precedent scheppen, een voorbeeld geven aan alle andere moslimbewoners. 'Kijk eens wat ik durf?' Die luidruchtige burenruzie op zondag ll is dus al zoiets. In zeventien jaar tijd is zo'n ruzie er nooit geweest. Bij niemand. De hoofddoeken die opeens (de laatste tien jaar) opvallen. Waar komt dat vandaan? Hetis allemaal zo eenvoudig niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of lees je weer wat er niet staat? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee, effe serieus nu, is dat 'n sociale woningwijk? Indien zo, dacht ik dat iedereen die voor 'n sociale woning in aanmerking komt 'n test Nederlands moet afleggen, de taal machtig moet zijn?
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nochtans is zeker dat als je enkele miljoenen moslima's uit die apelanden zou vragen om te ruilen, ze onmiddellijk zouden staan popelen om van de Westerse vrijheden te genieten. Omgekeerd als je miljoenen Westerse vrouwen zou vragen of ze van leven willen ruilen met de moslima's, zal 99,99 % categoriek NEE zeggen. Er zal natuurlijk altijd wel een mentaal labiel Joyce of een verdwaasde PVDA-geit opduiken die ja zegt omdat ze het leuk vindt om ingepakt haar onderworpenheid te etaleren aan een gabazaneerde macho of het moeltiekoeltoereel zo verrijkend vindt om haatbaarden naar de mond te spreken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En ja, waarom past men de wooncode niet toe, of linkt men het leren van het NL niet aan de uitkering die die verrijker trekt mits werkongeschikt door z'n gebrek aan talenkennis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aanpassen of ophoepelen aub. Vertel dezelfde praatjes eens in de landen waar die gasten vandaan komen? Laatst gewijzigd door andev : 9 maart 2012 om 18:09. |
|
![]() |
![]() |