![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Mag ik even mijn mondhoeken optrekken in een fijn glimlachje?
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op: http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23 Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 11 maart 2012 om 22:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Banneling
|
![]() Kan je die grote letter op de voorkant nog lezen?
Laatst gewijzigd door Another Jack : 11 maart 2012 om 22:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hun grapje met de bedrijfswagens zal hun niet licht vergeten worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Inderdaad. Als de V-partijen in 2014 een meerderheid behalen en één daarvan weigert die meerderheid te verzilveren, dan mogen er met de leiders van die partij wat mij betreft dingen gebeuren waarover ik het volgens het forumreglement niet mag hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
|
![]() Citaat:
Ik hoor u denken: "dat maakt in de geschiedenis geen bal uit", en u heeft daar gelijk in...maar toch is het zo.... Ik voel mij al jaren als een katholieke Noord Ier...en die zijn ook nooit onafhankelijk geworden...hun enige kans was "Seelöwe" en die is geneens doorgegaan... ![]()
![]() |
![]() |
#126 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#127 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar herinner u dit gesprek de dag dat je bedrogen uitkomt met Kris "Vlamingen moeten verplicht blijven van Frans te leren" Peeters. Je zal je dan afvragen, hoe kan het dat ik me heb laten bedriegen door Peeters, een machtsfiguur uit een Belgicistische en dus per definitie anti-Vlaamse partij die alleen maar kan blijven bestaan door Vlaanderen te fnuiken.
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er bestaan in Vlaanderen immer geen kleine gemeentes meer. De tijd dat de burgemeester iedereen in zijn dorp kende en iedereen persoonlijk aansprak is reeds lang voorbij. Sommers, burgemeester van Mechelen rijd er rond in een limo bekostigd door de stad. Jansens heeft een overeenkomst afgesloten met de CD&V in zijn poging om de N-VA van het schoonverdiep te kunnen houden. In de kleine gemeentes stemmen de mensen vaak om mensen die ze kennen en de N-VA is een opkomende partij in veel gemeentes, dus met veel jonge mensen die nog veel vrienden hebben van het uitgaan en uit hun schooltijd. Maar ook nog veel mensen kennen van aan de schoolpoorten waar ze hun kinderen afzetten en vanbij de kinderopvang, de jeugdbewegingen, sportverenigingen, enz... In de kleinere gemeentes gaan de traditionele partijen het dus juist zeer moeilijk krijgen om hun gevestigde waarden nog verkozen te krijgen, want die leven al jaren in ivoren kastelen ver weg van de bevolking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
|
![]() http://forum.politics.be/showpost.ph...2&postcount=24
Citaat:
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op: http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23 Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 11 maart 2012 om 22:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mits enige moeite ja, er zijn wat vlekken op, het is dan ook uitgegeven voor jij geboren bent.
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iedereen moet inleveren. Zeker als men meer dan 12 miljard moet besparen. De besparingen zijn zeer evenwichtig verdeeld . Maar wanneer mensen zoals De wever moeten inleveren, dan vinden ze dit 'onrechtvaardig'. Als we hem dan nog af en toe eens zagen in het Vlaams parlement, maar niets, noppes. De man stuurt permanent zijn kat. Meer val er niet over te zeggen.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 11 maart 2012 om 22:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar in werkelijkheid verdient u 3x zoveel als een katholiek Noord Ier en hoopt u na uw onafhankelijksdroom €100 meer te verdienen. Laatst gewijzigd door Another Jack : 11 maart 2012 om 22:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#136 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar die taks op bedrijfswagens is niet evenwichtig. En dat zal niet vergeten worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar Peeters is een bedrijfrevisor en geen politicus. En dat is juist het probleem voor de Franstaligen, hij heeft steeds geleerd dan je onrendabele onderdelen van een bedrijf moet reorganiseren of afstoten. Vandaar dat de N-VA meer kan bereiken rond de onafhankelijkheid van Vlaanderen met Peeters dan met De Winter of Leterme, de ene is een volksmenner, de andere een politicus en heeft zich laten omvormen tot hofnar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar inderdaad, de ziekte van Graves-Blasedow geeft mij op dat gebied op termijn geen goede vooruitzichten. Wees gerust Jack, daar ben ik me al wel al langer van bewust. De kans is groot dat ik blind zal sterven.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 11 maart 2012 om 22:29. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Vreemdeling
|
![]() Ik heb eens de moeite gedaan te zien wat dat in zetels zou geven. Ik ben ervan uit gegaan dat het resultaat in alle provincies hetzelfde is en LDD dus geen zetels haalt. Voor Brussel heb ik geen resultaten gevonden, dus dat heb ik maar genegeerd.
West-Vlaanderen: 22 zetels nva 9 cd&v 4 spa 3 vld 2 vl bel 2 groen 2 Oost-Vlaanderen: 27 zetels nva 11 cd&v 4 spa 4 vld 3 vl bel 3 groen 2 Antwerpen: 33 zetels nva 14 cd&v 5 spa 5 vld 3 vl bel 3 groen 3 Limburg: 16 zetels nva 7 cd&v 3 spa 2 vld 2 vl bel 1 groen 1 Vlaams Brabant: 20 zetels nva 9 cd&v 3 spa 3 vld 2 vl bel 2 groen 1 Totaal Vlaams Gewest: 118 nva 50 cd&v 19 spa 17 o-vld 12 vl.b 11 groen 9 Op de 118 van het Vlaams Gewest zouden NVA + Vl Belang dus op 61 van de 118 zetels uitkomen, dat is al 2 meer dan de helft(59). En dan is er natuurlijk nog Brussel met 6 zetels dat onzeker is. Maar 2014 wordt zeker fascinerend. |
![]() |
![]() |