![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad. Als ik sommigen mag geloven, is het blijkbaar de brave burger die netjes rijdt zoals het hoort die zich zou moeten reppen om snelheidsduivels de baan te gunnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Banneling
|
![]() Ik stel me soms de vraag of die arrogante snelheidsduivels zich enkel achter het stuur als eikels gedragen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Goede vraag.
![]() |
#125 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Graag gedaan ![]() Citaat:
Citaat:
Je rijdt niet netjes en al helemaal niet zoals het hoort. Je kent de wegcode niet eens, zo blijkt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Banneling
|
![]() Ik mag dus 80 km/u op de Delhaize parking vlammen en iedereen die manoeuvreert mag mij niet hinderen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
|
![]() Citaat:
Geen bewijs dus.
![]() |
![]() |
#129 | |
|
![]() Citaat:
Wie een beetje kan rijden weet natuurlijk beter.
![]() |
![]() |
#130 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dus het komt er op neer dat je rekening moet houden met het andere verkeer voor zover dat kan verwacht worden. Als het andere verkeer door bv snelheid onverwacht wordt zal die in fout worden gesteld. Ik denk dat het nu wel zwart op wit is bewezen dat de snelheidsduivels uit hun nek kletsen. ![]()
![]() |
![]() |
#131 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Weerleg je ergens de wegcode dat je zwart op wit dingen bewezen denkt te zien? Je mag altijd proberen een rechter te overtuigen dat op een snelweg een achterligger aan hogere snelheid iets "onverwacht" is. Wie weet kom je er wel mee weg ![]() Maar again, het Calimero-like "ik ben niet stout, die andere is de schuld!" is wel cute ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
|
![]() Waar iemand zijn mening geeft?
Heb ik gezien, geen probleem daar. Citaat:
Maar uw Calimero-like "ik ben niet stout, die andere is de schuld!" is wel cute. ![]()
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat lijkt niet meer dan logisch. Als je op de autosnelweg rijdt, hou je rekening met maximale snelheden van 120 km/u. Vanuit die gedachte in het achterhoofd plan je je manoeuvers. Alhoewel je natuurlijk steeds beducht hoort te zijn, moeten we toch niet de snelheidsduivels op het linkervak als norm zien bij wat op de autosnelweg doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Verkeersinzicht gaat verder dan de veronderstelling dat iedereen zich netjes aan de verkeerswet houdt. Want wat doe je met verkeer dat gemachtigd is om sneller te rijden ? Ik weet niet of u vaak op de snelweg komt, maar ik heb bijvoorbeeld toch al een paar keer die gasten van orgaantransport tegengekomen - prioritair voertuig, ik weet het, maar zo opvallend nu ook weer niet en toch geven die van katoen. Moet ik me er - rekening houdende dat mijn snelheid zowat de helft van die gasten is - er toch maar voor smijten omdat ik de verkeerswet aan mijn kant heb...? Ik wil hiermee het te snel rijden niet vergoelijken, maar ik heb toch de indruk dat sommigen door hun verkeerswetfetisjisme de voeling met de realiteit aan het verliezen zijn. Het is toch niet zo dat een fietser die de voorrang aan een rotonde negeert, mij - als autobestuurder - het recht heeft om hem lekker overhoop te rijden ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 31 maart 2012 om 23:05. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iemand die 160 km/u rijdt en geen prioritair voertuig uitmaakt, is in overtreding.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn nog veel voertuigen die sneller mogen en toch niet prioritair zijn, als je goed gelezen hebt. Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 31 maart 2012 om 23:12. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |