![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bané dat is gewoon voor mijzelf om op pensioen te gaan, ok ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() jij was aan het afwijken, mijn punt was dat het rendement inderdaad te laag is
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Banneling
|
![]() Dat de huizen te duur zijn, zie je aan het feit dat er veel en lang te koop staan.
Evenzeer is er geen woningtekort aangezien de huurprijzen relatief laag blijven. Er is een discripantie tussen de opbrengst die een huis kan genereren (door het te verhuren of zelf een vergelijking te maken tussen aankoop vs huren) en de aankoopkost. De huizenmarkt in BE wordt in principe gedreven door een soort van beleggingswoede : al wie geld heeft en vaststelt dat het op de bank niets opbrengt, steekt het in een huis. Dit heeft alle tekenen van een speculatieve bubbel. Er zijn wel meer alleenstaanden, maar daar tegenover staat dat de babyboomers binnenkort de pijp nog aan Maarten moeten geven. De grote winnaar van het verhaal is de overheid. U beslist. Ik heb ook kinderen en heb besloten dat het niet de moeite is mijn geld in een speculatieve bubbel te steken. Ik realiseer me dat mijn kinderen binnen een aantal jaren, wanneer ze aan de beurt zijn, niet in staat zullen zijn een woning te kopen omwille van die speculatieve bubbel. Bijgevolg zal ik mijn relatief grote woning zodanig inrichten/verbouwen dat ze gratis bij mij kunnen gaan inwonen. Het enige wat ze in de plaats moeten doen is zorgen dat ik gratis electriciteit, water en verwarming heb. Dat lost ook direct een probleem op voor mezelf als ik op pensioen ben. Ik win, de overheid wint niets. |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
doe dan iets anders met uw geld simpel en ik was helemaal niet aan het afwijken Laatst gewijzigd door born2bewild : 4 april 2012 om 07:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zullen die het wel zien zitten om met schoonpapa te wonen?? Laatst gewijzigd door Another Jack : 4 april 2012 om 07:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In alle gevallen ben ik beter af. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Minister-President
|
![]() Ik heb net een renovatieproject gekocht. Mij kan het persoonlijk niet schelen of de prijzen zouden dalen of niet. Het type huis die ik gekocht heb is immers één die je niet alle dagen op de markt tegenkomt (typisch Vlaamse hoeve). Bovendien is de afbetaling klein (25 percent van ons loon). Het spaargeld dat ik heb gaat integraal naar de renovatie en ik blijf thuis inwonen. De prijzen van de huizen baren me geen zorgen wat me echter meer zorgen baart zijn de prijzen voor energie en voedsel. Gelukkig heb ik een mooi lapje grond waar ik in tijden van nood een beetje voedsel kan op verbouwen daarom dat ik ook weiger in te spelen op een prijsdaling. Sterke prijsdalingen van huizen zijn in de geschiedenis steeds een slecht voorteken geweest en enkel een voordeel geweest voor degenen die reeds een huis hadden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() NU Elio heeft de huizenbouwmarkt op zijn GAT gekregen...
de crash komt eraan... http://www.demorgen.be/dm/nl/997/Con...nds-2002.dhtml
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 4 april 2012 om 10:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is het beste rendement dat er is. Iedere andere belegging, waar je van het rendement leeft, gaat uw kapitaal voor de bijl. Bij verhuring niet. Maar inderdaad, het is niet allemaal pure winst. Ge moet er ook in investeren, duurzaam investeren, en dat kost geld. Moet niet tellen dat dat van uw opbrengst af gaat want duurzaam investeren betekent ook een kapitaalsverhoging. Uw eigendom zal in waarde toenemen en in veel gevallen meer dan dat wat u er in geïnvesteerd hebt.
Laatst gewijzigd door Garry : 4 april 2012 om 21:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
boomschors vreten of bij uw schoonouders slapen? Wat kiest ge?? ze hebben daar ervaring met een dirupette/beke/decroo beleid ![]() Laatst gewijzigd door born2bewild : 4 april 2012 om 21:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel is het zo dat de hele dure villa's, van dat slag dat ge in Brasschaat tegenkomt, niet meer verkocht geraakt voor die hoge bedragen. Wanneer ge die mee verrekend in het gemiddelde, ja dan is het vastgoed gezakt. Maar wie woont er in die kastelen? De gewone huizen zijn zeker niet gezakt in prijs en zullen dat de eerst komende 30 jaar niet doen, wel stijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en als het u geen fluit kan schelen of ge nu maandelijks 25 of 0% van uw loon afdraagt dan is er inderdaad geen probleem, tenzij in uw brains Laatst gewijzigd door born2bewild : 4 april 2012 om 21:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik zou moeten kiezen. Ik zou mijn adres zetten bij mijn schoonouders en gaan wonen in een stacaravan en veel centen sparen tot ik er weer bovenop zou zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je ziet in Nieuwpoort bv. wat daar allemaal in de jachthaven ligt, als al wat niet betaald is daar zou gaan de hoorn blazen, wat zou je dan een kabaal te horen krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
enals ik goesting heb om een huis te kopen zal ik eentje kopen en ik volg gewoon mijn eigen regel, ik koop wat ik denk nodig te hebben. Dat is dan nog de eenvoudigste regel. Of ik koop waar ik zelf zou willen wonen. Kwaliteit is altijde goed. PUNT |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
er is dus geen probleem met het feit dat uw rendement niet naar uw goesting is we kregen een andere indruk afgaande op uw eerdere posting koop wat je wel en wat je denkt nodig te hebben, en scheur uw broek naar believen PUNT Laatst gewijzigd door born2bewild : 4 april 2012 om 21:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
illustreert perfect dat goedkope huizen niet zakken, en dat de dure huizen gezakt zijn Nu pasop, dankzij onze sociale zekerheid zakken die goedkope huizen niet. Dus in feite is onze belgische markt gestabiliseerd door de sociale zekerheid. |
|
![]() |
![]() |