Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 april 2012, 22:13   #121
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Persoonlijke aanvallen worden gerapporteerd.
Is het een persoonlijke aanval om iemand die water drinkt een waterdrinker te noemen? Wat jij vertelde was een leugen, dat is triviaal aantoonbaar.
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2012, 22:19   #122
Nyquist
Minister-President

Standaard

Citaat:
Bovendien is het verwijt onterecht. Zoals ik hierboven al aangetoond heb, koos De Wever er wel degelijk zelf voor om niet meer deel te nemen aan de onderhandelingen en werd hij niet aan de kant geschoven, zoals de NVA'ers ons maar al te graag willen laten geloven.
Jouw bewering was letterlijk dat hij zelf verklaard had dat hij niet meer aan de onderhandeling wou deelnemen. Beeldmateriaal van zijn persconferentie zegt exact het tegenovergestelde. Dat was dus een leugen.

Als je je beledigd voelt wanneer ik dat kenbaar maak, dan moet je best niet meer liegen. Als het forumreglement verbiedt je daarom een leugenaar te noemen, uiteraard mijn welgemeende excuses, maar het blijven leugens.
Oud 6 april 2012, 22:19   #123
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Is het een persoonlijke aanval om iemand die water drinkt een waterdrinker te noemen?
als u deze azijnpisser een waterdrinker noemt bent u wel een leugenaar en loopt u het risico aangegeven te worden

Laatst gewijzigd door born2bewild : 6 april 2012 om 22:20.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2012, 22:34   #124
Nyquist
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
als u deze azijnpisser een waterdrinker noemt bent u wel een leugenaar en loopt u het risico aangegeven te worden
Hmm, zoals ik het begrepen had mogen leugens hier net wel, je mag alleen niet op de teentjes trappen van mensen die er zich van bedienen.

Ik vind het geen probleem om me daar aan te houden hoor, alleen een klein beetje zielig om zich daarachter te verschuilen. Is het niet eenvoudiger en oprechter om zich gewoonweg aan de feiten te houden?
Oud 6 april 2012, 22:38   #125
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

Post over het hoofd gezien met dat getrol van Raf.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Juist, dat waren zijn woorden. En laat me nu de evidente vraag stellen : sinds wanneer is het woord van de katholieken betrouwbaar ? Wil je werkelijk beweren dat ze in het partijbestuur van n-va enkel neofieten hebben die in de goede trouw van de paapsen geloven. Komaan... Daar zitten toch mensen bij die uit de volksunie periode stammen, die weten toch beter ? Die weten toch goed genoeg dat als je niet gekloot bent door een tsjeef, dat het is omdat die dat vergeten is ?
Of dat naïef was of niet doet niet veel terzake. Wat wel terzake doet is dat N-VA niét uit de onderhandelingen is gestapt, maar eruit gegooid.

Citaat:
De reden dat ze zo zijn moeten overstag gaan bij cd&v ?
Arco.
mkb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2012, 23:08   #126
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Kijk Peter, als jij zegt dat de CD&V (en de O-VLD, SPA en PS, die dat uiteindelijk ook allemaal hadden verklaard) de N-VA hebben voorgelogen, en ze op die manier uit de onderhandelingen gewerkt hebben, dan zeggen we uiteindelijk identiek hetzelfde.

Als men de N-VA enkel wou doen bijdraaien was het ook mogelijk op voorhand te zeggen, "luister, ofwel zeggen jullie nu ja, of we gaan zonder jullie verder". Het is dus niet zo dat men zich gewoon niet aan hun afspraak wilde houden, men heeft werkelijk gelogen tot op het laatste moment met als doelstelling het dumpen van de N-VA.

Dat jij daar aan wil toevoegen dat het de eigen schuld was van de N-VA omdat ze waarde hebben gehecht aan een publieke belofte, tja, dan heb jij uiteraard recht op dat waardeoordeel, maar dan zijn we het tenminste al eens over de feiten.

Ik zou uiteraard liever zien dat dat soort bedrog iets scherper veroordeeld werd uit de progressieve hoek, maar zoals gezegd, daar hoeven we het niet over eens te zijn.
Ik zeg niet dat ze de n-va voorgelogen hebben. Ik zeg gewoon dat de cd&v en trouwens alle andere partijen na de verkiezing de enige rationele verklaring aflegden die men toen KON geven : de n-va moet mee in het bad, de n-va is aan zet, de n-va moet samen met de PS de lead nemen. Dat was toen unisono te horen uit alle monden en dat was maar logisch.

Je wint verkiezingen, je bent aan zet. Dat wil zeggen dat je een kans krijgt om een akkoord te negociëren, en van daaruit een meerderheid te proberen vormen. Niet dat je direkt en onvoorwaardelijk bent gekozen als regeringsleider. We zitten niet in een angelsaksisch kiesstelsel tenslotte.

Wees eerlijk, vrij snel na de verkiezingen gaf BDW al aan dat het genetisch niet compatibel is voor een vlaams-nationale partij om de premier te leveren. Vandaar dat hij dat nooit opeiste.

Zij enige maar wel gigantische fout is geweest dat hij de verklaring van cd&v om niet in een regering te stappen zonder n-va als een afdwingbaar feit kon hanteren, om zo PS en de rest tot herschrijven van de formatie nota te dwingen. (dus : speculeren dat er geen meerderheid zou mogelijk zijn omdat zolang zij neen zeggen, de katholieken ook zouden mee neen zeggen)

Aan het eind van de dag kiest ELKE partij enkel voor haar eigen belangen, haar eigen doel. Dat moet je altijd verwachten. Ik begrijp nog altijd niet hoe het partijbestuur van n-va dat niet heeft zien aankomen. Als de crisis diep genoeg is, maken de onderhandelaars altijd een compromis. Altijd. Omdat ze niet meer anders kunnen. Dan en pas dan zijn ze bereid om allemaal een paar heilige principes te laten vallen. Gedaan met blufpoker op sleutelmomenten.
Het land zou op zijn gat gezeten hebben moest er toen niets uit de bus gekomen zijn, en de anderen beseften dat. En beseften vooral dat ze per taalrol 51% hadden en 2/3 federaal. Probleem opgelost. De trein kon vertrekken.

Ook de groenen leerden daarna een harde les, maar dat is een ander verhaal.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2012, 23:37   #127
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe u het zou noemen, interesseert me niet. Het is een persoonlijke aanval volgens het forumreglement dat hier van toepassing is en persoonlijke aanvallen worden gerapporteerd.
Wat is me dat nu voor een houding, mijnheer Rafaël ?

U gaat toch niet gefrustreerd in een hoekje zitten grienen omdat u geen gelijk krijgt of de hulp inroepen van één of ander vriendje bij de moderatoren omdat iemand u een leugenaar noemt ?

Dit is een discussieplatform, verdorie ! Dat De Wever zèlf verklaard zou hebben dat hij niet wou deelnemen aan de onderhandelingen is uw zeer eenzijdige en persoonlijke interpretatie van de feiten, en dat weet u : wie dezelfde feiten totaal tegengesteld interpreteert heeft ongetwijfeld gelijk.

Maar niet getreurd : als u vindt dat u de enige juiste visie in pacht hebt, bewijs deze dan middels nuttige argumenten in plaats van u meteen achter de brede rug van uw vriendjes-moderatoren te verschuilen.

Dit is een discussie tussen volwassenen : neem er enkel aan deel als u zoiets aankunt.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2012, 23:44   #128
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik zeg niet dat ze de n-va voorgelogen hebben. Ik zeg gewoon dat de cd&v en trouwens alle andere partijen na de verkiezing de enige rationele verklaring aflegden die men toen KON geven : de n-va moet mee in het bad, de n-va is aan zet, de n-va moet samen met de PS de lead nemen. Dat was toen unisono te horen uit alle monden en dat was maar logisch.

Je wint verkiezingen, je bent aan zet. Dat wil zeggen dat je een kans krijgt om een akkoord te negociëren, en van daaruit een meerderheid te proberen vormen. Niet dat je direkt en onvoorwaardelijk bent gekozen als regeringsleider. We zitten niet in een angelsaksisch kiesstelsel tenslotte.

Wees eerlijk, vrij snel na de verkiezingen gaf BDW al aan dat het genetisch niet compatibel is voor een vlaams-nationale partij om de premier te leveren. Vandaar dat hij dat nooit opeiste.

Zij enige maar wel gigantische fout is geweest dat hij de verklaring van cd&v om niet in een regering te stappen zonder n-va als een afdwingbaar feit kon hanteren, om zo PS en de rest tot herschrijven van de formatie nota te dwingen. (dus : speculeren dat er geen meerderheid zou mogelijk zijn omdat zolang zij neen zeggen, de katholieken ook zouden mee neen zeggen)

Aan het eind van de dag kiest ELKE partij enkel voor haar eigen belangen, haar eigen doel. Dat moet je altijd verwachten. Ik begrijp nog altijd niet hoe het partijbestuur van n-va dat niet heeft zien aankomen. Als de crisis diep genoeg is, maken de onderhandelaars altijd een compromis. Altijd. Omdat ze niet meer anders kunnen. Dan en pas dan zijn ze bereid om allemaal een paar heilige principes te laten vallen. Gedaan met blufpoker op sleutelmomenten.
Het land zou op zijn gat gezeten hebben moest er toen niets uit de bus gekomen zijn, en de anderen beseften dat. En beseften vooral dat ze per taalrol 51% hadden en 2/3 federaal. Probleem opgelost. De trein kon vertrekken.

Ook de groenen leerden daarna een harde les, maar dat is een ander verhaal.
1. Hebt u nog nooit overwogen dat er een enorm verschil was/is tussen enerzijds hetgeen men toen "unisono" verklaarde, en anderzijds wat men daadwerkelijk van plan was te doen en uiteindelijk deed ?

2. De feiten tonen ondubbelzinnig aan dat het regime de N-VA nooit aan zet heeft willen laten komen : de N-VA is derhalve nooit aan zet geweest, en toen De Wever zelf het initiatief nam om een compromisvoorstel te doen werd dit meteen afgeschoten, nog voor men de tekst gelezen had...

Laatst gewijzigd door Gwylan : 6 april 2012 om 23:47.
Oud 6 april 2012, 23:58   #129
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Hmm, zoals ik het begrepen had mogen leugens hier net wel, je mag alleen niet op de teentjes trappen van mensen die er zich van bedienen.

Ik vind het geen probleem om me daar aan te houden hoor, alleen een klein beetje zielig om zich daarachter te verschuilen. Is het niet eenvoudiger en oprechter om zich gewoonweg aan de feiten te houden?
De bijdragen alhier zijn geen verklaringen onder ede, dus liegen mag. En als liegen mag, mag men er evenzeer op wijzen dat er gelogen wordt. De pantoffelhelden die daar niet tegen kunnen blijven beter weg.

Voor het overige is het inderdaad eenvoudiger en oprechter om zich gewoonweg aan de feiten te houden, maar politieke feiten zijn nu eenmaal interpreteerbaar naargelang de persoonlijke visie en inzichten, nietwaar.

En tot slot : wat hier op dit forum door maximaal een vijftigtal personen al dan niet wordt aangevoerd, voorgehouden, weerlegd of zelfs gelogen, zal de politici zelve een zorg wezen, denk ik.
Oud 7 april 2012, 00:26   #130
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Dat De Wever zèlf verklaard zou hebben dat hij niet wou deelnemen aan de onderhandelingen is uw zeer eenzijdige en persoonlijke interpretatie van de feiten, en dat weet u : wie dezelfde feiten totaal tegengesteld interpreteert heeft ongetwijfeld gelijk.
Er valt niks te "interpreteren" aan de feiten:

http://www.knack.be/nieuws/belgie/ba...5057865041.htm

"Bart De Wever wil niet onderhandelen over de vorming van een regering"
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 00:39   #131
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Citaat:
...op basis van de formateursnota van Elio Di Rupo
't ja, ik weet niet of het selectief quoten van artikelen als een vorm van liegen kan beschouwd worden, maar indien dat zo is zou ik geneigd kunnen zijn iemand die dergelijke feiten pleegt een leugenaar te noemen.

De nota Di Rupo was nog honderdmaal slechter dan de nota Vandelanotte, die, remember, door de CD&V werd afgeschoten. We weten ondertussen allemaal waarom de CD&V zich heeft laten omkopen om toch verder te onderhandelen.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 00:41   #132
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
't ja, ik weet niet of het selectief quoten van artikelen als een vorm van liegen kan beschouwd worden, maar indien dat zo is zou ik geneigd kunnen zijn iemand die dergelijke feiten pleegt een leugenaar te noemen.

De nota Di Rupo was nog honderdmaal slechter dan de nota Vandelanotte, die, remember, door de CD&V werd afgeschoten. We weten ondertussen allemaal waarom de CD&V zich heeft laten omkopen om toch verder te onderhandelen.
Wou hij onderhandelen over een regering, of wou hij dat niet? Dat lijkt me een eenvoudige vraag. Waarom hij niet wou onderhandelen, interesseert me niet.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 7 april 2012, 00:42   #133
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wou hij onderhandelen over een regering, of wou hij dat niet? Dat lijkt me een eenvoudige vraag. Waarom hij niet wou onderhandelen, interesseert me niet.
Ja hij wou onderhandelen. Op basis van een redelijke compromisnota. Het moest niet eens zijn nota zijn.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2012, 00:49   #134
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:

In bedoeld artikel staat letterlijk : "Bart De Wever zegt neen tegen nota Di Rupo" en de door u aangehaalde ingekorte zin luidt voluit : "Bart De Wever wil niet onderhandelen over de vorming van een regering op basis van de formateursnota van Elio Di Rupo."

U interpreteert dat als "Bart De Wever wil niet onderhandelen over de vorming van een regering". Dat is NIET wat er staat, nietwaar.
Oud 7 april 2012, 00:50   #135
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Ja hij wou onderhandelen. Op basis van een redelijke compromisnota. Het moest niet eens zijn nota zijn.
Op het moment dat de nota Di Rupo voorlag: wou hij onderhandelen, of wou hij dat niet?

Ja of nee zal volstaan.

Citaat:
Oud 7 april 2012, 00:50   #136
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In bedoeld artikel staat letterlijk : "Bart De Wever zegt neen tegen nota Di Rupo" en de door u aangehaalde ingekorte zin luidt voluit : "Bart De Wever wil niet onderhandelen over de vorming van een regering op basis van de formateursnota van Elio Di Rupo."

U interpreteert dat als "Bart De Wever wil niet onderhandelen over de vorming van een regering". Dat is NIET wat er staat, nietwaar.
Natuurlijk staat dat er wel. U kan toch lezen?

Citaat:
Oud 7 april 2012, 01:01   #137
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Natuurlijk staat dat er wel. U kan toch lezen?
Jawel hoor, ik kan lezen. Ik kan zelfs een volledige zin lezen.
Oud 7 april 2012, 01:06   #138
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jawel hoor, ik kan lezen. Ik kan zelfs een volledige zin lezen.
Proficiat. Kan u hem ook begrijpen?

Citaat:
Oud 7 april 2012, 01:19   #139
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Proficiat. Kan u hem ook begrijpen?
Ook dat, ja. Zoals de meeste normale mensen.
Oud 7 april 2012, 01:23   #140
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook dat, ja. Zoals de meeste normale mensen.
Fijn. Dan heeft u nu dus ook begrepen dat De Wever niet wou onderhandelen over een regering, zoals letterlijk in het artikel te lezen staat.

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be