![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als je je beledigd voelt wanneer ik dat kenbaar maak, dan moet je best niet meer liegen. Als het forumreglement verbiedt je daarom een leugenaar te noemen, uiteraard mijn welgemeende excuses, maar het blijven leugens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Banneling
|
![]() als u deze azijnpisser een waterdrinker noemt bent u wel een leugenaar en loopt u het risico aangegeven te worden
Laatst gewijzigd door born2bewild : 6 april 2012 om 22:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik vind het geen probleem om me daar aan te houden hoor, alleen een klein beetje zielig om zich daarachter te verschuilen. Is het niet eenvoudiger en oprechter om zich gewoonweg aan de feiten te houden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Post over het hoofd gezien met dat getrol van Raf.
![]() Citaat:
Arco. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Je wint verkiezingen, je bent aan zet. Dat wil zeggen dat je een kans krijgt om een akkoord te negociëren, en van daaruit een meerderheid te proberen vormen. Niet dat je direkt en onvoorwaardelijk bent gekozen als regeringsleider. We zitten niet in een angelsaksisch kiesstelsel tenslotte. Wees eerlijk, vrij snel na de verkiezingen gaf BDW al aan dat het genetisch niet compatibel is voor een vlaams-nationale partij om de premier te leveren. Vandaar dat hij dat nooit opeiste. Zij enige maar wel gigantische fout is geweest dat hij de verklaring van cd&v om niet in een regering te stappen zonder n-va als een afdwingbaar feit kon hanteren, om zo PS en de rest tot herschrijven van de formatie nota te dwingen. (dus : speculeren dat er geen meerderheid zou mogelijk zijn omdat zolang zij neen zeggen, de katholieken ook zouden mee neen zeggen) Aan het eind van de dag kiest ELKE partij enkel voor haar eigen belangen, haar eigen doel. Dat moet je altijd verwachten. Ik begrijp nog altijd niet hoe het partijbestuur van n-va dat niet heeft zien aankomen. Als de crisis diep genoeg is, maken de onderhandelaars altijd een compromis. Altijd. Omdat ze niet meer anders kunnen. Dan en pas dan zijn ze bereid om allemaal een paar heilige principes te laten vallen. Gedaan met blufpoker op sleutelmomenten. Het land zou op zijn gat gezeten hebben moest er toen niets uit de bus gekomen zijn, en de anderen beseften dat. En beseften vooral dat ze per taalrol 51% hadden en 2/3 federaal. Probleem opgelost. De trein kon vertrekken. Ook de groenen leerden daarna een harde les, maar dat is een ander verhaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
U gaat toch niet gefrustreerd in een hoekje zitten grienen omdat u geen gelijk krijgt of de hulp inroepen van één of ander vriendje bij de moderatoren omdat iemand u een leugenaar noemt ? Dit is een discussieplatform, verdorie ! Dat De Wever zèlf verklaard zou hebben dat hij niet wou deelnemen aan de onderhandelingen is uw zeer eenzijdige en persoonlijke interpretatie van de feiten, en dat weet u : wie dezelfde feiten totaal tegengesteld interpreteert heeft ongetwijfeld gelijk. Maar niet getreurd : als u vindt dat u de enige juiste visie in pacht hebt, bewijs deze dan middels nuttige argumenten in plaats van u meteen achter de brede rug van uw vriendjes-moderatoren te verschuilen. Dit is een discussie tussen volwassenen : neem er enkel aan deel als u zoiets aankunt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
2. De feiten tonen ondubbelzinnig aan dat het regime de N-VA nooit aan zet heeft willen laten komen : de N-VA is derhalve nooit aan zet geweest, en toen De Wever zelf het initiatief nam om een compromisvoorstel te doen werd dit meteen afgeschoten, nog voor men de tekst gelezen had... Laatst gewijzigd door Gwylan : 6 april 2012 om 23:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Voor het overige is het inderdaad eenvoudiger en oprechter om zich gewoonweg aan de feiten te houden, maar politieke feiten zijn nu eenmaal interpreteerbaar naargelang de persoonlijke visie en inzichten, nietwaar. En tot slot : wat hier op dit forum door maximaal een vijftigtal personen al dan niet wordt aangevoerd, voorgehouden, weerlegd of zelfs gelogen, zal de politici zelve een zorg wezen, denk ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.knack.be/nieuws/belgie/ba...5057865041.htm "Bart De Wever wil niet onderhandelen over de vorming van een regering"
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De nota Di Rupo was nog honderdmaal slechter dan de nota Vandelanotte, die, remember, door de CD&V werd afgeschoten. We weten ondertussen allemaal waarom de CD&V zich heeft laten omkopen om toch verder te onderhandelen.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja hij wou onderhandelen. Op basis van een redelijke compromisnota. Het moest niet eens zijn nota zijn.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
U interpreteert dat als "Bart De Wever wil niet onderhandelen over de vorming van een regering". Dat is NIET wat er staat, nietwaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja of nee zal volstaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Proficiat. Kan u hem ook begrijpen?
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Fijn. Dan heeft u nu dus ook begrepen dat De Wever niet wou onderhandelen over een regering, zoals letterlijk in het artikel te lezen staat.
![]() |
![]() |