Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 april 2012, 23:33   #121
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mam Bekijk bericht
De slaapzak wordt vuil, tiens.
als er op die leeftijd al iets uit komt ?
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2012, 23:41   #122
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Wat groepsmasturbatie leek, was misschien gewoon een wedstrijd om ter verst te schieten.
Maar dan moet de leider er bij zijn hé of liever de leidster en nog beter de verleidster.

wie gaat er anders op toezien dat je niet over de meet staat met de tippen van je schoenen .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2012, 00:14   #123
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Ik wil een beetje voorzichtig zijn met uitspraken en valse identiteiten hier , meer stel dat jij een echte jongen van 14 jaar bent , en je kent jou lichaam , en meent te beweren hier ook ervaring te hebben en het lichaam te kennen van een volwassen man van vb 21 dan zit er iets grondig fout . sorry
Dat wordt dan ook niet beweerd nietwaar.
Het enige aangetoond is dat er jongens ,zoals het fotovoorbeeld van Mam, zijn die perfect in staat zijn sexuele daden te stellen.

Citaat:
Ik neem je niet kwalijk , als ik 14 was dacht ik ook van mijzelf dat ik al een heel eind ontwikkeld was , maar vergeek mijzelf nooit met een volwassen persoon laat staan dat ik er ervaring mee had .
Is dan ook vrij idioot moet ik toegeven. Als ik terugdenk aan die tijd, dan zag ik mijn vader als een kolossale man, eentje die bergen met 1 hand optilde. Nu ben ik minstens 10 cm groter en 30 kg zwaarder.
Oftewel, er is geen vergelijking tussen een volwassen man en een net geslachtsrijp wordende puber.
Als een puber dat denkt, heeft ie last van grootheidswaanzin.*

Citaat:
maar als ik dan 21 was en ik keek terug in de tijd ,toen ik een jochie was van 14 , dan had ik toch nog een heel eind te gaan . en de serenitiet behouden tot je rijp bent , denk ik toch hoger te waarderen dan groepsmasturbatie te ervaren en te verdedigen op 14 .
En je hebt nog dat hele eind te gaan tot je doodvalt. En ik hoop dat je bijleerd, maar de lessen uit het verleden alleen maar beter gaat intepreteren, en niet die vooral niet vergeten.

Citaat:
en ja , ik heb ook gemasturbeerd , maar in groep ??????
De kans niet gehad misschien?
Oud 10 april 2012, 00:24   #124
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Maar dan moet de leider er bij zijn hé of liever de leidster en nog beter de verleidster.

wie gaat er anders op toezien dat je niet over de meet staat met de tippen van je schoenen .
Dat is nu net het hele ding. Er mag een hele circustent puberende kampgangers zijn, maar de kampleiders mogen zulke grappen niet initiëren.

Het is hun verantwoordelijkheid dat het volgens de geldende mores van de tijd en lokatie/groep gaat.

Ergo, voor zover ik nog mee ben, gaat een kampleider geen sexuele daden initiëren met kampgangers, en gaat een kampleider voorkomen dat "onschuldigen" gecomfronteerd worden met sexuele daden.

Ergo een tent giechelend 13 jarige trienen die 3 tenten wakker houden, die zijn fout bezig, en moeten dan ook aangesproken worden op het wakkerhoud feit.
De mogelijkheid dat elkaars schaarse sprieten schaamhaar vergelijken de reden tot hilariteit is, heeft er weinig tot niks mee te maken.

Natuurlijk, als er dan een tussen zit die plots gillend klaarkomt... da's al een vervelendere zaak. Eentje waar de ouders toch even over ingelicht mogen worden. Maar dan nog, subtiliteit in aanpak is wel aangewezen.

Wat gaat een kampleider vertellen als er vragen komen over het nachtelijke gillen?
"Die sloerie was aan't wrijven over haar preut en kwam gillend klaar".
of
" iemand had een nachtmerrie."

Ik weet wel wat ik had gedaan.
Oud 10 april 2012, 00:38   #125
HakB
Vreemdeling

Standaard

Ik verschoot me als huidig leiding van de jeugdbeweging toch een hoedje toen ik op StuBru de mensen van jeugdwerk zo luchtig over alle seksuele handelingen bezig hoorde.

Wij zijn voor de duidelijkheid een totaal gemengde jeugdbeweging en als onze leden met elkaar willen vrijen, mij goed, maar dat ze dat maar doen als ze terug zijn van tkamp.
Het probleem van groepmastrubatie stelt zich bij ons niet zo, daar de leden vanaf 14 jaar meestal ook gewoon gemengd in de tent liggen. Laten we duidelijk zijn dat er bij ons een vrij harde nultolerantie heerst tussen leden onderling op kamp, ik ben hier blij om. Dit komt mede ook door een eerder voorval 10 jaar terug waarbij we 40% van onze leden zijn verloren...

Iets met dat er een paar leden zich hadden afgezonderd en met zijn 5 aan een orgie zijn begonnen. Dat is gewoon niet de bedoeling van een kamp, klaar...
HakB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2012, 00:53   #126
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HakB Bekijk bericht
Ik verschoot me als huidig leiding van de jeugdbeweging toch een hoedje toen ik op StuBru de mensen van jeugdwerk zo luchtig over alle seksuele handelingen bezig hoorde.
Misplaatste bemoeienins.

Citaat:
Wij zijn voor de duidelijkheid een totaal gemengde jeugdbeweging
da's me niet onbekend.
Citaat:
en als onze leden met elkaar willen vrijen, mij goed, maar dat ze dat maar doen als ze terug zijn van tkamp.Het probleem van groepmastrubatie stelt zich bij ons niet zo, daar de leden vanaf 14 jaar meestal ook gewoon gemengd in de tent liggen. Laten we duidelijk zijn dat er bij ons een vrij harde nultolerantie heerst tussen leden onderling op kamp, ik ben hier blij om. Dit komt mede ook door een eerder voorval 10 jaar terug waarbij we 40% van onze leden zijn verloren...

Iets met dat er een paar leden zich hadden afgezonderd en met zijn 5 aan een orgie zijn begonnen. Dat is gewoon niet de bedoeling van een kamp, klaar...
Er is wel een verschil tussen "leden" vermoed ik. Waren het kampdeelnemers? of kampleiders?
Of een worst case scenario, een gemengde groep.

Indien deelnemers. Betrapt worden is de ergste straf. Maar met de subtiele aanpak zoals ik die geleerd gekregen heb, had het niet meer geweest dan dat.

Kampleiders. Weerom, het betrapt worden, en het laten liggen van de verantwoordelijkheden*. Voldoende om een dikke stamp tegen je kont te krijgen en uit de vereniging gezet te worden. De geruchtenmolen zal de reputatie wel helemaal vergruizen. Gemengd.... Moeilijk. Belangrijk criterium is dan leeftijd en geslacht. Als een 15 jarige jongen uit de oudste groep ligt te rollebollen met de jongste kampleidster.. bof, dan is het betrapt worden al erg genoeg. Daartegenover, als de kampverantwoordelijke betrapt word met een minderjarige MOET het een rechtszaak worden.
En daar heeft het aantal deelnemers/toeschouwers vrij weinig mee te maken.

*je kan niet je job doen als kampleider als je in een kluwen lichamen ligt te genieten.
Oud 10 april 2012, 01:14   #127
HakB
Vreemdeling

Standaard

Het waren deelnemers +- 14 jaar. Ik zat zelf een groep lager, andere leden van die groep waren aan de leidingstent gaan melden dat hun groepsgenoten zich hadden afgezonderd in het bos.

Doordat dit voor de groepsgenoten van die 5 het hele gebeuren pure sensatie was, wisten wij al vrij snel wat er aan het handje was. Ook de oudste groep wist het, volgende dag heeft de hoofdleiding ons met de huidige leiding ons samen genomen en verteld en proberen duidelijk te maken dat dit eenmaal terug niet geweten mocht zijn zodoende dat er geen imagoschade was.
Er wordt nu achteraf ook onder de leiding niet over gepraat, ik denk zelfs dat er van de huidige leidingskern toch de helft er zelfs niet van weet.

Zo gezegd zo gedaan, alleen was het meisje (4 gasten) zelf zo trots op haar acte de présence dat ze het hele dorp is gaan vertellen.

En het voorval van de begeleiding zou bij ons werkelijk nooit voorvallen. Ik denk dat er zoveel sociale druk staat, dat het niet echt gaat gebeuren. over koppeltjes binnen de leidingsploeg wordt er ook al gewoon op kamp al veel gezwanst (in hun gezicht uiteraard) indien ze samen even afgezonderd zijn.

Je bent als groep als kamp, 355 andere dagen nog in het jaar om samen de liefde te delen. Is mijn visie, toen ik vriendin had binnen vereniging zat ik er ook niet hele tijd aan te foefelen...
Oud 10 april 2012, 01:37   #128
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het waren deelnemers +- 14 jaar. Ik zat zelf een groep lager, andere leden van die groep waren aan de leidingstent gaan melden dat hun groepsgenoten zich hadden afgezonderd in het bos.

Doordat dit voor de groepsgenoten van die 5 het hele gebeuren pure sensatie was, wisten wij al vrij snel wat er aan het handje was. Ook de oudste groep wist het, volgende dag heeft de hoofdleiding ons met de huidige leiding ons samen genomen en verteld en proberen duidelijk te maken dat dit eenmaal terug niet geweten mocht zijn zodoende dat er geen imagoschade was.
Er wordt nu achteraf ook onder de leiding niet over gepraat, ik denk zelfs dat er van de huidige leidingskern toch de helft er zelfs niet van weet.
Dat is niet volledig als ik het in gedachte had, maar het scenario is niet uniek.
Citaat:
Zo gezegd zo gedaan, alleen was het meisje (4 gasten) zelf zo trots op haar acte de présence dat ze het hele dorp is gaan vertellen.
Dat, wijst eerder op een opvoedings-probleempje nietwaar.
Net zoals ik al eerder geschreven heb, dan ligt het niet aan de kampleiding, maar aan de ouders.
Ik probeer me effe voor te stellen wat er gebeurd zou zijn als mijn zus zo'n stoot zou verteld hebben.
1) Weinig mensen hadden er geloof aan gegeven.
2) Mijn ouders hadden haar waaschijnlijk tot haar 21 in een ton genageld of in een klooster gestoken.

Citaat:
En het voorval van de begeleiding zou bij ons werkelijk nooit voorvallen. Ik denk dat er zoveel sociale druk staat, dat het niet echt gaat gebeuren.
Bloed kruipt waar het niet gaan kan.
Citaat:
Over koppeltjes binnen de leidingsploeg wordt er ook al gewoon op kamp al veel gezwanst (in hun gezicht uiteraard) indien ze samen even afgezonderd zijn.
Ook bij niet koppeltjes wordt er zo gezwanst.

Citaat:
Je bent als groep als kamp, 355 andere dagen nog in het jaar om samen de liefde te delen. Is mijn visie, toen ik vriendin had binnen vereniging zat ik er ook niet hele tijd aan te foefelen...
Je had er de tijd niet voor als je je verantwoordelijkheden volledig opnam.
Oud 10 april 2012, 01:48   #129
HakB
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat, wijst eerder op een opvoedings-probleempje nietwaar.
Agree

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Je had er de tijd niet voor als je je verantwoordelijkheden volledig opnam.
Bullshit, tijd is er in principe zeker wel voor. Leden liggen veel vroeger als leiding in bed en hebben als ze in bed liggen echt geen permanente bewaking van de gehele leidingsploeg nodig.

Net zoals dat er tijdens het uurtje rust tijdens de middag ook helemaal niet nodig is dat alle leiding bij hun groep is.
Oud 10 april 2012, 02:01   #130
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bullshit, tijd is er in principe zeker wel voor. Leden liggen veel vroeger als leiding in bed en hebben als ze in bed liggen echt geen permanente bewaking van de gehele leidingsploeg nodig.Net zoals dat er tijdens het uurtje rust tijdens de middag ook helemaal niet nodig is dat alle leiding bij hun groep is.
Klopt allemaal, in principe kan er tijd voor gevonden worden. Maar dan ben je moeite aan't doen voor zaken die "problemen" kunnen, en als we Murphy geloven, zullen veroorzaken.

Toch zal het gebeuren.
Oud 10 april 2012, 11:14   #131
Mam
Banneling

Standaard

Citaat:

Wij zijn voor de duidelijkheid een totaal gemengde jeugdbeweging en als onze leden met elkaar willen vrijen, mij goed, maar dat ze dat maar doen als ze terug zijn van tkamp.
Het probleem van groepmastrubatie stelt zich bij ons niet zo, daar de leden vanaf 14 jaar meestal ook gewoon gemengd in de tent liggen. Laten we duidelijk zijn dat er bij ons een vrij harde nultolerantie heerst tussen leden onderling op kamp, ik ben hier blij om. Dit komt mede ook door een eerder voorval 10 jaar terug waarbij we 40% van onze leden zijn verloren...

Hear hear.

Tot zover de populariteit van "privé-momenten" en "normale activiteiten" die op kamp ook doorgaan...
Mam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2012, 11:15   #132
Mam
Banneling

Standaard

Citaat:
...

Volledig mee eens.
Mam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2012, 11:56   #133
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mam Bekijk bericht
Hear hear.

Tot zover de populariteit van "privé-momenten" en "normale activiteiten" die op kamp ook doorgaan...
Regel 2 van Maddox blijft gelden. Niet betrapt worden.

En de normale activiteiten... Het moment kampleiding sex-spelletjes begint in te plannen, dan hoop ik dat de deelnemers meerderjarig zijn.

Maar voor de meer normale kampen, met minderjarige deelnemers, is het een heel ander verhaal, zoals duidelijk gemaakt in deze topic.

Het belangrijke verschil is simpel. Een aantal mensen zouden liefst zien dat de jongeren totaal asexuele kasplantjes zijn tot hun huwelijk.

Een ander deel van de mensen aanvaard de menselijke natuur gewoon.
Oud 10 april 2012, 13:14   #134
RexDeus
Vreemdeling

Standaard

Al de reacties van 18 jarigen eens bekeken, die nog echt op kamp gaan en jong zijn in deze tijd, blij dat deze groep zo volwassen kan reageren:
ik citeer: 'Masturbatie en andere vormen van seksualiteit behoren tot de persoonlijke intimiteit, een intimiteit die iedereen op zijn eigen manier moet ontdekken.
Indien in groep wordt gemasturbeerd, ben je dan zeker dat dit uit vrije wil is van iedereen, of er jongeren bijzijn die dit doen dankzij de groepsdruk? Ik ga als kampleider geen stigmatiserende maatregelen treffen, hen er wel op wijzen, dat een kamp niet de geschikte plaats is voor dergelijke activiteiten.'
RexDeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2012, 13:23   #135
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Zouden we eens niet een forum-kamp inrichten ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be