![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De data was doorgegeven zoals die op dat moment was of nog is. Ze krijgen daar geld voor. Maar nadat de data "verkocht" is, veranderen ze details. En zo denkt men dat de gps niet betrouwbaar is, maar het is omgekeerd. Die was betrouwbaar maar wordt onbetrouwbaar gemaakt. En dat ligt zeker niet aan die bedrijven die er ook maar kunnen insteken wat ze krijgen. Als je een raket naar de maan schiet met de coordinaten van mars, gaat die verloren vliegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Again, troll alert.
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb het ook nooit anders geweten en ik ga toch ook al een hele tijd mee. In mijnen tijd [/beverige stem] ...
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Echt waar ik heb vandaag een agent daar over aangesproken en die geeft dat ook toe. 't is gewoon zo. Nu moeten we ons natuurlijk zo juridisch mogelijk proberen afschermen hiertegen. De uitdaging die nu voor ons staat is de nr plaat onleesbaar maken voor de flits. Ik kan al in elk geval meer dan 60% van het licht blokkeren, nu nog de andere 40 %. Door de nr plaat onder een bepaalde hoek te zetten zullen er nog wat procentjes sneuvelen in elk geval. De wet zegt toch niet dat hij er loodrecht moet opzitten he? Dan terug een anti radar en we zijn al een eind op weg naar het gezond verstand. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik betwijfel heel sterk wat u daar allemaal schrijft. Op de webstek wegcode.be kunt u trouwens heel gemakkelijk zien welke wijzigingen (en op welke datum) het verkeersreglement heeft ondergaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zeer zeker hiervan. Zal je allicht niet meer terug vinden nu want er staan nauwelijks nog borden, maar waar ze wel staan passen ze dat principe wel nog steeds toe. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Werkelijk overal. Nu de agent vandaag zei me, ze willen minder bordjes in de straat (en hij lachte een beetje) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet het pas als ik het kan zien natuurlijk.
En daar speelt men op in, dat je het niet ziet en veronderstelt bent het te weten. Maar ik kon het niet weten want er stond misschien een mobilhome of zo voor het bordje "bebouwde kom". Allee wat nu? Destijds op de nieuwe vaart in Gent gebruikten ze ook een mobilhome om hun speedguns en vliegende patrouille te maskeren. Het is gestopt nadat het op het internet een beetje teveel aandacht trok. Laatst gewijzigd door Mambo : 13 april 2012 om 00:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#135 | |
|
![]() Citaat:
De huidige wegcode, en dat is al altijd zo geweest, zegt dat er bepaalde regels zijn voor de snelheid. En als daar een afwijking op is, dat moet dat met borden aangegeven worden, en die borden moeten inderdaad herhaald worden na ieder kruispunt, dat is correct. Maar ik heb het eens aan mijn moeder gevraagd, en voor zover zij weet hebben er nooit overal borden gestaan, enkel daar waar de snelheid afweek van wat de regels voorschreven. Ze heeft WO2 meegemaakt.
![]() |
![]() |
#136 |
Banneling
|
![]() Ik snap niet dat je nog moeite doet Mambo.
Héhé, binnenkort ga ik hier even wat toertjes draaien : http://nl.wikipedia.org/wiki/N%C3%BC...g_Nordschleife Of hier : http://www.trackdays.be/nl/circuits.htm En als ik het illegaal wil doen, tussen 6 en 7 uur op zondagmorgen hier : http://en.wikipedia.org/wiki/Grenzlandring |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(men mag nergens niet parkeren of stilstaan voor borden) Kijk eigenlijk simpel, al je geflitst bent rij je terug en maakt een foto van die mobilhome die het F1-bord-bebouwde kom verdekte, of van die struiken of takken of whatever die het bord verdekte, want die dingen zoals die mobilhome ofzo heb je toch gezien ? Dus een fotootje maken met een GSM kan geen probleem zijn, vele rijden zelfs al met een lopende camera gemonteerd vooraan, kan je best ook doen Mambo als je zo slechte ogen hebt en niet kunt zien dat je een bebouwde kom binnenrijdt, weet je daar staan meestal huizen (of toch in het zicht) en zo´n grote witte plaat met zwarte huizen op dat bord (nieuw model), die grote letters van de stad of dorp hoef je zelf niet te kunnen lezen, als je maar de letters ziet. ![]() Citaat:
Je geeft als reden artikel 5: Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 13 april 2012 om 10:18. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Welke slordigheid ? ![]() Leg aub toch uit als je dat zomaar beweert, maar wel in de context "snelheidsovertreding" blijven. Je mag met je voertuig nergens een verkeersbord onzichtbaar maken voor het verkeer, dat lees je toch duidelijk in de wegcode. Daarnaast is het de logica zelf. (Artikel 5 kan dan steeds ingeroepen worden, die borden zijn dan waardeloos) Citaat:
Citaat:
Ik zal je even het betreffende artikel geven dat ik bedoel: Citaat:
Aangezien we het hier over borden bebouwde kom en snelheidsborden hebben die meestal veel lager als 2 meter hangen. (zie foto´s in mijn vorige post) Uiteraard mag men eventueel parkeren voor de palen met die > 2 m hooggeplaatste borden met een auto van 1,65 max hoogte , maar NOOIT voor de verkeersborden, dan moet men 20 meter afstand laten; dan blijven die borden steeds zichtbaar voor de naderende weggebruiker. (ook doelend op die hoge mobilhomes van @ Mambo die duidelijk meer als 1,65 m hoog zijn ![]()
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 13 april 2012 om 14:58. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Just is just.
Lange post of korte post.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |