Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juni 2004, 01:36   #121
Eugene
Gouverneur

Standaard

Ik heb al de postings nog niet kunnen doornemen maar dit is idd afschuwelijk en onacceptabel. Er is m.i dringend een onderzoek nodig naar de vnl Marokkaanse Immams dis de haat prediken...en de Marokkaanse ouders die hun kinderen in dit land opvoeden in een geest van ongelooflijke haat tegen onze maatschappij en een zwak zelfbeeld van hun kinderen...waardoor deze makkelijke prooien worden voor criminele Immams en parasieten a la JahJah's, ook die waarheid moeten we onder ogen durven te zien. Verder denk ik dat als we de vele JahJah's die hier rondlopen te ronselen voor de Jihad bij vnl ontaarde Marokkaanse jongeren, en als we die boere-immamkwieten niet durven buiten te zwieren...we hier nog andere zaken gaan meemaken waar niemand mee gediend is, niet de allochtonen, van welke afkomst dan ook, en niet de autochtonen.
Oud 26 juni 2004, 06:49   #122
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Nog geen reactie in dit topic gezien van de auteur van "Waarom Joden beter niet op het Vlaams Blok stemmen" ...
Oud 26 juni 2004, 07:33   #123
scarlet
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dronyon
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door scarlet
Je hoeft je hart niet vast te houden,...
Het zijn alvast de juiste conclusies,..
Gisteren is een Vlaams jong koppel veroordeeld tot levenslang omdat ze hun baby hadden neergestoken en levend begraven. Mijn conclusie: uitroeien die geweldadige cultuur!

Amai,..wat een racist en dat ten opzichtte van je "eigen volk".
Goeie raadak je boeltje en neem al allochtone criminele vrienden mee en verdwijn!Je zou niet weten hoe wel je doet,...en dan,...zou er werkelijk minder haat zijn,...met minder criminaliteit,..zoals jij wilt beweren,..

Totdaar mijn redenering

Tot daar mijn staaltje redeneren met oogkleppen.
scarlet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2004, 07:43   #124
scarlet
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Het antisemitisme in Vlaanderen is gewoon een moslim-aangelegenheid. Dat is reeds meermaals bewezen.
Iedereen heeft last van die allochtonen.

Deze zaak betreft in ieder geval een zeer zware daad. Schandelijk en op alle mogelijke manieren te veroordelen.

Die jongen werd gewoon in de rug gestoken, de laffaards.

Absoluut!Grote lafaards!Trouwens hun kenmerk: in bendevorming mensen overvallen plunderen en roven.Alleen durven ze niks,..zijn ze te laf voor,.Hoelang zal het nog duren vooraleer de overheid inziet dat dit zo niet verder kan,..dat dit een barbaarse cultuur is die hier overal terreur en vernietiging teweegbrengt!!!

Scarlet
scarlet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2004, 08:18   #125
Tegendradigaard

Standaard

Waar gaan we naartoe.... ?

Ik hoop dat ze daders snel vinden en heeeeeel streng straffen. Klootzakken.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2004, 08:24   #126
Attiladehun
Banneling

Standaard

Ik heb het altijd al gezegd hier en elders, in feite hebben we in België niet zozeer een vreemdelingenprobleem, maar een Marokkanenprobleem.
Er zijn natuurlijk ook problemen met andere allochtonen, maar die zijn toch niet zo frekwent en ernstig als diegene veroorzaakt door een grote groep(geen 'kleine', eerder een grote minderheid) jongeren (van het mannelijk geslacht) van Marokkaanse afkomst. Of ze nu Belg zijn of niet doet eigenlijk niets ter zake.
Problemen met andere allochtonen kan men tot op grote hoogte nog begrijpen door hun dikwijls problematische situatie als vluchteling, asielzoeker of zelfs economische vluchteling; het zijn, kortom, sukkelaars.
Maar de Marokkanen? Natuurlijk zitten daar, zoals overal, ook sukkels bij, maar de typetjes die dit soort misdaden begaan noem ik geen sukkeltjes, dat is gewoon crapuul. Een allochtone gemeenschap, die, na vier decennia verblijf in ons land toch een stevige socio-economische basis heeft uitgebouwd, beschikt over een grote middenstand, privé-beroepen, politieke mandatarissen, vrij veel onroerend goed, enz..., kortom een allochtone gemeenschap die er veel beter aan toe is dan de meeste andere allochtonen van buiten West-Europa, juist die gemeenschap bevat een abnormaal hoog gehalte aan crapuleuze schoftjes en ronduit criminele asocialen. Me dunkt dat de Marokkaanse gemeenschap hier met een groot probleem zit. Of vergis ik mij?
Attiladehun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2004, 08:32   #127
Tegendradigaard

Standaard

Atilla ge noemt volgens mij de dingen bij de juiste naam.
alleen mag dat tegenwoordig niet meer zo echt he...
Behalve als ge Desmet of zo heet...

Die zal er in zijn commentaar vandaag nog wel de verkiezingsoverwinning van het VB bijsleuren als oorzaak .. ik zie hem er nog toe in staat..

Jammer genoeg is het meestal inderdaad 1 bevolkingsgroep die telkens weer met zulke dingen in het nieuws schijnt te komen...

Zelfs in de USA,toch een immigratieland, heeft de regering Clinton jaren geleden een onderzoek laten doen naar het waarom dat men telkens maar met 1 soort immigranten grotere problemen had dan met anderen...
In opdracht van Clinton dus.. of was dat ook nen Vlaams Blokker ?

Ah zeggen dat ik daar donderdagavond zelf ben geweest in Wilrijk rond 9 uur. Mijn dochtertje gaat daar vlakbij naar school. Voor hetzelfde geld passeren wij daar juist op dat moment...
klote...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2004, 08:54   #128
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Laat het duidelijk zijn dat wat er in Wilrijk gebeurd is totaal niet kan. Maar, wat een verschil met de moord op die jongen Islamleraar een jaar geleden.Toen hoorden we al dezelfde avond dat de moordenaar psychische gestroord was. Nu is het kot te klein, en vliegen de termen als klootzakken, marokkanenprobleem, barbaren ons om de oren.

Toch maar iets om over na te denken...
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2004, 09:04   #129
tabufferkwa
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf
Laat het duidelijk zijn dat wat er in Wilrijk gebeurd is totaal niet kan. Maar, wat een verschil met de moord op die jongen Islamleraar een jaar geleden.Toen hoorden we al dezelfde avond dat de moordenaar psychische gestroord was. Nu is het kot te klein, en vliegen de termen als klootzakken, marokkanenprobleem, barbaren ons om de oren.

Nu is het kot te klein enz?????? Na die moord was Antwerpen te klein en het waren niet alleen woorden die vlogen maar stenen, stoelen alles wat ze vonden, autos verbrand, trams vernietigd en dat dezelfde avond nog. Heb je dat nu ook gezien of gehoord? Ik niet maar misschien heb ik dat gemist. En toch misschien ook iets voor jou om over na te denken
tabufferkwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2004, 09:19   #130
Devi8
Vreemdeling

Standaard

We mogen blij zijn dat die Joodse jongeren uiteindelijk niet teruggeslaan hebben of erger ook een mes hebben getrokken en misschien een aanvaller verwond hadden.
Heel de Marokkaanse gemeenschap was op straat gekomen voor deze racistische daad ... auto's vernielend ... JahJah op de barricades ... zagen we misschien nog een commissaris zijn vet krijgen.

En dan vragen mensen zich nog af waarom bepaalde bevolkingsgroepen geviseerd worden.
Devi8 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2004, 09:23   #131
bigpolleke
Vreemdeling

bigpolleke's schermafbeelding

Standaard

Zou de koning nu ook eens langskomen?
Is anders wel dringend nodig.

[size=6]Piano[/size]?Is dat niet het begin van een kristalnacht
Oud 26 juni 2004, 09:37   #132
tabufferkwa
Gouverneur

Standaard

kreeg dit dan nog eens uit Parijs.
Citaat:
Nouvel acte antisémite �* Paris
13:08 25 Juin 2004

Les Autorités françaises seraient-elles en train de créer
involontairement les conditions favorables au développement de
l'antisémitisme en France ? C'est une question qu'est en droit de se
poser la Communauté juive après les récentes décisions de relaxe
prises par des institutions judiciaires et la décision encore plus
surprenante de la police de relâcher un agresseur devant ses victimes.

Dieudonné relaxé par deux fois, deux élèves maghrébins de Montaigne,
qui avaient persécuté un enfant juif de 11 ans, innocentés et
réintégrés dans leur établissement et, mercredi soir, un autre
Maghrébin, dont l'animosité antisémite n'était plus �* prouver, a été
relâché par la police après des actes de violence sur des enfants
juifs.

Mercredi soir, durant la sortie des classes d'une école juive du
vingtième arrondissement de Paris, un jeune Musulman jette d'un
immeuble avoisinant des bouteilles vides sur un groupe d'enfants
apeurés. Puis, avisant une mère tenant un bébé dans les bras qui fait
entrer les enfants dans sa voiture afin de les protéger, l'agresseur
lui lance une autre bouteille qui explose sur l'asphalte sans la
toucher en l'injuriant : «Tu n'es qu'une sale juive ! Tu vas voir toi
et tous les enfants de l'école… » en mimant avec le pouce le geste de
l'égorgeur.

La police arrive sur les lieux suite �* un appel du directeur de
l'école, arrête l'agresseur qui est immédiatement confié �* une
enquêtrice. Après un court entretien, celle-ci décide de le relâcher.
Aux quelques témoins qui protestent elle riposte : «Il a affirmé que
c'est vous qui l'aviez traité de sale Arabe. De toute façon ce n'est
pas �* vous de décider ce que l'on doit faire ! On le relâche !»

Admettons qu'il ait été traité de sale Arabe par des enfants de six �*
sept ans alors qu'il est connu dans le quartier pour être un
antisémite récidivist
e, admettons ! Cela justifie-t-il l'envoi de
bouteilles en verre dans l'intention de blesser ? Un policier, qui
avait incité la dame au bébé �* porter plainte, l'a raccompagnée chez
elle, morte de peur.

Dominique de Villepin, l'actuel ministre de l'Intérieur, a déclaré
mercredi : «Face aux actes antisémites et racistes, l'impératif est
la mobilisation du haut en bas de la société. Il n'y a pas d'excuses
�* ces actes. Les sanctions doivent être exemplaires !» La tolérance
judiciaire et policière font-elles partie de ces sanctions ?
Le
Bureau national de Vigilance contre l'antisémitisme vient de déposer
une plainte devant le cabinet du Préfet de Paris.
I.S
Als ze gepakt worden, worden ze dan nog in het gezicht van de slachtoffers al vrijgelaten. Zoiets doet mij toch denken aan de jaren 30. Willen ze daar in "douce France" niet meer leven zoals god in Frankrijk en zoeken ze ook een zwarte zondag te krijgen?
Het is er al even erg: veel woorden "zero tolerantie" en dan "zero akties"
Oud 26 juni 2004, 10:17   #133
Attiladehun
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf

Zie jij de Joodse gemeenschap nu op straat komen en vernielingen aanrichten? En voorbijgangers aanranden? Neen dus. De enige allochtonen die dat doen zijn van Marokkaanse afkomst.

Misschien iets om over na te denken...
Attiladehun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2004, 11:05   #134
Bakkebaard
Provinciaal Gedeputeerde

Bakkebaard's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Bakkebaard
Standaard

Waarom wordt hier zoveel kabaal overgemaakt?
Oke, het is erg wat er gebeurt is en die mensen moeten vervolgd worden.
Maar omdat het een allochtone bende is?
Elke vlaams blokker op dit forum werd bijna zot van de talloze post over de criminele daden die een paar vlaams blokkers hadden gedaan. Zoals iemand neerschieten in een café enzo. Ze veroordeelden zelf wel de daden van hun militanten, goed zo, maar verder lieten ze het niet gaan.
Nu is het juist hetzelfde. Er zijn ook allochtone jongeren die de daden van die jongeren gisteren veroordeelden.
Het is hetzelfde principe en dan toch precies weer niet...

Filip de Winter schreef :" de mensenrechten zijn valse schijnwaarden".
Er is geen enkele dictator in de wereld die dat mag zeggen. Niet in Azië,niet in Afrika,... nergens te wereld of hij zou veroordeeld worden. Hier stemt 1/4 van de mensen daarvoor, een echte schande.
Bakkebaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2004, 12:19   #135
tabufferkwa
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bakkebaard
Elke vlaams blokker op dit forum werd bijna zot van de talloze post over de criminele daden die een paar vlaams blokkers hadden gedaan. Zoals iemand neerschieten in een café enzo. Ze veroordeelden zelf wel de daden van hun militanten, goed zo, maar verder lieten ze het niet gaan.
Nu is het juist hetzelfde. Er zijn ook allochtone jongeren die de daden van die jongeren gisteren veroordeelden.
was jij het al niet die het "nut" hiervan betwiste?
Het gaat hier niet zomaar dat de ene of andere allochtoon dit veroordeeld. De moslim en/of allochtonen vertegenwoordigers en organisaties hebben nu de "gelegenheid" dit te veroordelen en niet alleen met woorden maar ook met acties tov hun eigen gemeenschap: ttz de ouders en de imams eens oproepen tot verdraagzaamheid.

Nu heeft dat groeiend antisemitisme aangewakkerd door het AEL en cornuiten die omvang genomen dat ze niet meer bang zijn met voorbedachte rade joden te willen vermoorden (het heeft maar een haar geschild dat die jongen door die messteek vermoord werd) omdat het joden zijn. Er is hier geen vergelijk met een familieconflict of een drugruzie waar om persoonlijk meningverschil misdaden begaan worden. Niet dat dit laatste niet moet afgekeurd en bestraft worden, maar hier gaat het om willekeurige jongeren uit een gemeenschap die door hun herkenbaarheid geviseerd worden. Dat is het probleem: het doel, de voorbedachte rade en de nieuwe "stap" die gezet werd door dat crapuul (indien het VBers waren dan zou hetzelfde verwacht worden van het VB en hen hetzelfde aangevrewen worden qua antisemitisme).
Oud 26 juni 2004, 12:21   #136
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bakkebaard
Niet omdat het een allochtone bende is maar wel omdat het WEER een allochtone bende is. Het is helemaal niet net hetzelfde, indien allochtonen maar 1 keer om de 5 jaar met dergelijke feiten in aanraking komen zal er geen woord over vuil gemaakt worden, maar dat is wel duidelijk niet de realiteit.

Heb je trouwens gezien hoe voorzichtig men die vertegenwoordiger van de marokaanse gemeenschap interviewde op de vrt? Elke keer als men een vraag stelde over marokanen werd er een zin achteraan gezet "ik wil niet zeggen dat alle marokanen" of "nu bedoel ik niet marokanen opzich"... men mag gewoonweg niets meer zeggen en dat is het grote bewijs.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2004, 12:30   #137
tabufferkwa
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Niet omdat het een allochtone bende is maar wel omdat het WEER een allochtone bende is. Het is helemaal niet net hetzelfde, indien allochtonen maar 1 keer om de 5 jaar met dergelijke feiten in aanraking komen zal er geen woord over vuil gemaakt worden, maar dat is wel duidelijk niet de realiteit.

Heb je trouwens gezien hoe voorzichtig men die vertegenwoordiger van de marokaanse gemeenschap interviewde op de vrt? Elke keer als men een vraag stelde over marokanen werd er een zin achteraan gezet "ik wil niet zeggen dat alle marokanen" of "nu bedoel ik niet marokanen opzich"... men mag gewoonweg niets meer zeggen en dat is het grote bewijs.
Het zijn zeker niet alle arabieren, noch alle allochtonen, noch alle noord-afrikanen! Alleen een minderheid, en dan een minderheid van de marrokanen, die er voor zorgt dat die beeldvorming gemaakt wordt van hun gemeenschap en de ganse allochtone gemeenschap. En er wordt te weinig in het publiek over geklaagd door die gemeenschap zelf. Dat laat natuurlijk de deur wijd openstaan voor het VB. Beseffen ze dat zelf niet?
Oud 26 juni 2004, 12:52   #138
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tabufferkwa
Citaat:

Het zijn zeker niet alle arabieren, noch alle allochtonen, noch alle noord-afrikanen! Alleen een minderheid, en dan een minderheid van de marrokanen, die er voor zorgt dat die beeldvorming gemaakt wordt van hun gemeenschap en de ganse allochtone gemeenschap. En er wordt te weinig in het publiek over geklaagd door die gemeenschap zelf. Dat laat natuurlijk de deur wijd openstaan voor het VB. Beseffen ze dat zelf niet?
NIEMAND DENKT DAT ALLE ALLOCHTONEN SLECHT ZIJN MAAR IEDEREEN WEET DAT DE MEESTE CRIMINELE FEITEN DOOR ALLOCHTONEN GEPLEEGD WORDEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Toch niet moeilijk hé.

En ga nu niet onnozel doen é, iedereen weet dat anti semitisme nu gewoon sterker is bij moslim jongeren é en dat ze ook niet terugdeinzen om dit in de praktijk te laten merken is nu ook duidelijk gemaakt.
Oud 26 juni 2004, 13:05   #139
tabufferkwa
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tabufferkwa
NIEMAND DENKT DAT ALLE ALLOCHTONEN SLECHT ZIJN MAAR IEDEREEN WEET DAT DE MEESTE CRIMINELE FEITEN DOOR ALLOCHTONEN GEPLEEGD WORDEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Toch niet moeilijk hé.

En ga nu niet onnozel doen é, iedereen weet dat anti semitisme nu gewoon sterker is bij moslim jongeren é en dat ze ook niet terugdeinzen om dit in de praktijk te laten merken is nu ook duidelijk gemaakt.
Dit heeft niets met onnozel te maken. Daarom moet die gemeenschap NU zelf aangepaste maatregelen beginnen te treffen om dat tegen te gaan, want als het van buiten komt wordt het niet goed aanvaard. En "onze" politiekers zijn ook te schuchter om dat te eisen.

En het gaat ook niet over assimillatie (ook in de US gebeurd dat niet) maar over integratie naar onze basiswaarden en normen in ONZE samenleving en aanvaarden van onze wetten. En dat wordt tegengewerkt door AELers en imams. Nu dat de politiekers/gerecht beslist hebben dat ze Jahjah of die imams niet gingen buitenzetten hebben ze nog een groter probleem om op te lossen.

Ook weet ik dat sommige ouders hun kinderen voor een tijdje "terugsturen" om ze "herop te voeden", want in Marokko zullen ze zulke zaken niet durven doen (van eerste bron van allochtone agent gehoord). Het probleem zit dus wel daar en daarom heb je die meerderheid waar jij het over hebt. Al de rest van mindere kansen lokken ze daardoor zelf uit. Dat hoorde ik ook in die zin van een nederlandse marrokaan deze morgen op de VRT radio.
Oud 26 juni 2004, 13:20   #140
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit heeft niets met onnozel te maken.
Sorry, maar dat was niet persoonlijk tegen jou bedoeld ofzo, meer voor alle anderen die er andere nationaliteiten bij zouden willen halen.

Citaat:
Daarom moet die gemeenschap NU zelf aangepaste maatregelen beginnen te treffen om dat tegen te gaan, want als het van buiten komt wordt het niet goed aanvaard. En "onze" politiekers zijn ook te schuchter om dat te eisen.
Wat bedoel je hier nu mee? Wat voor maatregelen? Wat bedoel je met "als het van buiten komt word het niet goed aanvaard"?

Citaat:
En het gaat ook niet over assimillatie (ook in de US gebeurd dat niet) maar over integratie naar onze basiswaarden en normen in ONZE samenleving en aanvaarden van onze wetten. En dat wordt tegengewerkt door AELers en imams. Nu dat de politiekers/gerecht beslist hebben dat ze Jahjah of die imams niet gingen buitenzetten hebben ze nog een groter probleem om op te lossen.
Idd.

Citaat:
Ook weet ik dat sommige ouders hun kinderen voor een tijdje "terugsturen" om ze "herop te voeden", want in Marokko zullen ze zulke zaken niet durven doen (van eerste bron van allochtone agent gehoord). Het probleem zit dus wel daar en daarom heb je die meerderheid waar jij het over hebt. Al de rest van mindere kansen lokken ze daardoor zelf uit. Dat hoorde ik ook in die zin van een nederlandse marrokaan deze morgen op de VRT radio.
Of ze in marokko het zouden durven of niet weet ik niet maar zoveel joden of joodse scholen zijn er niet é, zijn er zelfs wel andere gemeenschappen of scholen in marokko?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be